Strona 1 z 2
Stelaż siedzenia a trajka na garbie
: 31 gru 2009, 12:44
autor: sekuwawa
Ponieważ jesteśmy z kumplem na etapie spawania pierwszej z dwóch ram do naszych trójkołowców na garbusach to mamy ważne pytanko.
Wyspawaliśmy część do główki ramy i już mieliśmy spawać stelaż pod siedzenia kierowcy i pasażera z rurek, kiedy się okazało, że na zdjęciach w zasadzie nikt takiego stelaża niema. Większość posiada jedynie wyspawane z blachy stelaże i teraz moje pytanie. Jak te stelaże są mocowane poza 4 śrubami na ramie garba, jak są usztywnione w tylnej części, a może po prostu to się trzyma i nic nie trzeba usztywniać????
Proszę o fotki i wszelkie podpowiedzi. Dawajcie co macie na forum lub PW.
: 31 gru 2009, 12:52
autor: Rob_trike
nic nie jest u mnie spawane - to jeden arkusz blachy zawalcowany w lekkie koło i giety w drugą strone Po zagieciu jest tak sztywny ze montaz na 4 srubach w zupełności wystarcza - nic nie pracuje Jesli chodzi o tył to dajsz pod spodem na szerokosc katownik i spawasz podpórkę ktora jest mocowana do ucha skrzyni - podpórka najlepiej z ksztaltownika kwadrat wypilowana pod szeokosc ucha
pozdr rob ps.s nie mam fot bo blachy w lakierze sa moze jak nikt nie da fotek to w przyszlym tygodniu odbieram i moge zrobic
: 31 gru 2009, 12:54
autor: custom
Jest kilka rozwiązań,zależy jeszcze jakie siedzisko planujesz.
U mnie na przykład siedzisko jest wyprofilowane z blachy a ranty wzmocnione rurką fi 18
i po sprawie
Stelaż siedzenia a trajka na garbie
: 31 gru 2009, 14:16
autor: sekuwawa
Rob_trike pisze:nic nie jest u mnie spawane - to jeden arkusz blachy zawalcowany w lekkie koło i giety w drugą strone Po zagieciu jest tak sztywny ze montaz na 4 srubach w zupełności wystarcza - nic nie pracuje Jesli chodzi o tył to dajsz pod spodem na szerokosc katownik i spawasz podpórkę ktora jest mocowana do ucha skrzyni - podpórka najlepiej z ksztaltownika kwadrat wypilowana pod szeokosc ucha
Rob a z jakiej blachy zrobiony masz stelaż??
Ten tylni wspornik rozumiem że wypiera się z dwóch stron na belkach ramy gdzie wisi skrzynia (chyba nie o te dwie brzydkie blachy na twojej ramie

). A jak jest z demontażem żeby dostać się np do akumulatora, nie trzeba wtedy odkręcać 2 śrub skrzyni??
Kurde przydało by mi się foto takiego stelaża od dołu!
Stelaż siedzenia a trajka na garbie
: 31 gru 2009, 14:20
autor: sekuwawa
custom pisze:Jest kilka rozwiązań,zależy jeszcze jakie siedzisko planujesz.
U mnie na przykład siedzisko jest wyprofilowane z blachy a ranty wzmocnione rurką fi 18
i po sprawie
Wiesz planujemy zrobić coś podobnego do stelaży twojego czy Roba. Z zewnątrz oba są podobne no może poza kształtem fotela. Interesują mnie punkty wzmocnienia i montażu żeby było to stabilne, a jednocześnie umożliwiało sensowny dostęp do akumulatora czy pompy hamulcowej.
: 31 gru 2009, 14:47
autor: custom
Jakie mocowanie Cię konkretnie interesuje:
- mocowanie całej karosy czy tylko fotela ?
: 31 gru 2009, 15:10
autor: sekuwawa
custom pisze:Jakie mocowanie Cię konkretnie interesuje:
- mocowanie całej karosy czy tylko fotela ?
Interesuje mnie cała metalowa karoca przykrywająca skrzynię na której mocowany jest fotel.
: 31 gru 2009, 15:14
autor: yunkers
Interesuje mnie cała metalowa karoca przykrywająca skrzynię na której mocowany jest fotel.
eeeeeeeee, karoce to w bajkach najczęściej

może taka
http://www.motolog.com.pl/wp-content/up ... 7_opt1.jpg
: 31 gru 2009, 15:25
autor: yunkers
a tak na poważnie to mam tylko takie, ktoś z Legnicy takie rozwiązanie stosuje
: 31 gru 2009, 15:42
autor: custom
junkers666 pisze:a tak na poważnie to mam tylko takie, ktoś z Legnicy takie rozwiązanie stosuje
Dokładniej to Kolec76 z Ząbkowic Śląskich
: 31 gru 2009, 16:10
autor: Rob_trike
sekuwawa pisze:Rob a z jakiej blachy zrobiony masz stelaż??
Ten tylni wspornik rozumiem że wypiera się z dwóch stron na belkach ramy gdzie wisi skrzynia (chyba nie o te dwie brzydkie blachy na twojej ramie

). A jak jest z demontażem żeby dostać się np do akumulatora, nie trzeba wtedy odkręcać 2 śrub skrzyni??
Kurde przydało by mi się foto takiego stelaża od dołu
blacha hmmmmmmm 1,5 mm? chyba taka byla kupiona
stelaża nie ma żadnego po prostu profilowana blacha
mniej wiecej na wysokosci dupska pasazera idzie zwykly katownik prostopadly do ramy - po naszenu w "poprzeg"

- jest dospawany do wewnetrznej str karosy Do niego dospawalem (w moim przypadku) gruba blache i na dole otwor pod ucho na grzbiecie skrzyni
Te brzydkie blachy

zaslaniaja jeszcze brzydsze wzmocnienia pod uchwyt orurowania, rolek i moze haka

: 31 gru 2009, 16:23
autor: Rob_trike
na tym zdjeciu masz slady po spawaniu plaskownika od wewnatrz
Stelaż siedzenia a trajka na garbie
: 31 gru 2009, 16:29
autor: sekuwawa
Rob_trike pisze:
mniej wiecej na wysokosci dupska pasazera idzie zwykly katownik prostopadly do ramy - po naszenu w "poprzeg"

- jest dospawany do wewnetrznej str karosy Do niego dospawalem (w moim przypadku) gruba blache i na dole otwor pod ucho na grzbiecie skrzyni
Rob mam rozumieć, że ta karosa jest przykręcona do skrzyni i razem z nią trochę chodzi na poduszkach ??
: 31 gru 2009, 17:16
autor: Rob_trike
w sumie tak ale nie
heheh jestem przewrotny jak baba

jak dasz mocowanie na stale śruba to drgan nie ma usztywniasz mocowanie skrzynia - karoseria - w przypadku garba jak leci poduszka silnika to zawsze widzialem zerwana przednia te dwie przy skrzyni/silniku maja minimalne jak sam pisales "drgania"
U nas wszyscy tak robią - w sumie sie sprawdza ale moze ktos ma inny patent chetnie poczytam

: 31 gru 2009, 18:40
autor: custom
U mnie karosa mocowana jest tak jak u Roba tzn na cztery śruby dokładnie w tych miejscach gdzie karosa garba a z tyłu podpórka przyspawana do wideł ramy .
Karosa wspiera się na podpórce i nie ma mocowania ze skrzynią.
Dostanie się do akumulatora zajmuje ze dwie minuty , wystarczy odkręcić 4 śruby
Stelaż siedzenia a trajka na garbie
: 31 gru 2009, 18:46
autor: sekuwawa
Dzięki Custom o takie info mi chodziło. Resztę już zrobimy tak jak nam się będzie podobać.
: 31 gru 2009, 18:49
autor: Wodzu
No panowie ładnie,łądnie mi takze sie to teraz przyda

: 01 sty 2010, 15:57
autor: szymon
u mnie karoseria polaczona jest z rama na wysokosci siedzenia kierowcy za pomaca zawiasu nad skrzynia biegow dwa silowniki i dwie mocne metalowe klamry zapinane na ucha umieszczone na takiej podporce jak na zdjeciu od customa. podniesienie calej karoserii zajmuje 10sekund
: 01 sty 2010, 18:15
autor: custom
To też zajebiste rozwiązanie Szymon ,też będę chciał to zrobić w następnej.
Jak możesz to wrzuć fotkę tych zawiasów .
A przy takim rozwiązaniu karosa jest stabilna ?
: 01 sty 2010, 19:19
autor: szymon
zawias konkretny i mocowanie nad skrzynia tez. nie ma zadnych problemow. z tego co sie orientuje wiekszosc trajek boom ma takie rozwazanie. fotk wrzuce jak przywioze karoserie i poskladam - za dwa tygodnie
: 01 sty 2010, 20:34
autor: yunkers
custom pisze:A przy takim rozwiązaniu karosa jest stabilna ?
Może takie zawiaski, na pewno stabilne będą:
http://www.inoxa.pl/Grupa,124,Zawias.vhtml
: 02 sty 2010, 14:14
autor: szymon
tak wogole to ja mam masywny zawias do bram. ty Custom powinienes znac temat takich zawiasow
: 02 sty 2010, 16:45
autor: custom
szymon pisze:tak wogole to ja mam masywny zawias do bram. ty Custom powinienes znac temat takich zawiasow
Obejrzymy jak wrzucisz fotke.
: 04 sty 2010, 19:26
autor: szymon
zawias slabo widoczny jak bede skladal wszystko do kupy zrobie lepsze zdjecia. na zdjeciach widoczne karoseria podnosila sie na jednym silowniku teraz sa dwa. i zaznaczone na podporce zaczepy karoserii z tylu
: 04 sty 2010, 21:27
autor: custom
Fajnie

rzeczywiście podnosisz w kilka sekund . A te zaczepy to jakieś klamry zatrzaskowe czy jakiś inny patent ?