Stelaż siedzenia a trajka na garbie

Wszelakie sprawy techniczne, ktore nie maja swojego miejsca...
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Stelaż siedzenia a trajka na garbie

Post autor: sekuwawa »

Ponieważ jesteśmy z kumplem na etapie spawania pierwszej z dwóch ram do naszych trójkołowców na garbusach to mamy ważne pytanko.
Wyspawaliśmy część do główki ramy i już mieliśmy spawać stelaż pod siedzenia kierowcy i pasażera z rurek, kiedy się okazało, że na zdjęciach w zasadzie nikt takiego stelaża niema. Większość posiada jedynie wyspawane z blachy stelaże i teraz moje pytanie. Jak te stelaże są mocowane poza 4 śrubami na ramie garba, jak są usztywnione w tylnej części, a może po prostu to się trzyma i nic nie trzeba usztywniać????
Proszę o fotki i wszelkie podpowiedzi. Dawajcie co macie na forum lub PW.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10883
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

nic nie jest u mnie spawane - to jeden arkusz blachy zawalcowany w lekkie koło i giety w drugą strone Po zagieciu jest tak sztywny ze montaz na 4 srubach w zupełności wystarcza - nic nie pracuje Jesli chodzi o tył to dajsz pod spodem na szerokosc katownik i spawasz podpórkę ktora jest mocowana do ucha skrzyni - podpórka najlepiej z ksztaltownika kwadrat wypilowana pod szeokosc ucha

pozdr rob ps.s nie mam fot bo blachy w lakierze sa moze jak nikt nie da fotek to w przyszlym tygodniu odbieram i moge zrobic
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

Jest kilka rozwiązań,zależy jeszcze jakie siedzisko planujesz.
U mnie na przykład siedzisko jest wyprofilowane z blachy a ranty wzmocnione rurką fi 18
i po sprawie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Stelaż siedzenia a trajka na garbie

Post autor: sekuwawa »

Rob_trike pisze:nic nie jest u mnie spawane - to jeden arkusz blachy zawalcowany w lekkie koło i giety w drugą strone Po zagieciu jest tak sztywny ze montaz na 4 srubach w zupełności wystarcza - nic nie pracuje Jesli chodzi o tył to dajsz pod spodem na szerokosc katownik i spawasz podpórkę ktora jest mocowana do ucha skrzyni - podpórka najlepiej z ksztaltownika kwadrat wypilowana pod szeokosc ucha
Rob a z jakiej blachy zrobiony masz stelaż??

Ten tylni wspornik rozumiem że wypiera się z dwóch stron na belkach ramy gdzie wisi skrzynia (chyba nie o te dwie brzydkie blachy na twojej ramie :) ). A jak jest z demontażem żeby dostać się np do akumulatora, nie trzeba wtedy odkręcać 2 śrub skrzyni??
Kurde przydało by mi się foto takiego stelaża od dołu!
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Stelaż siedzenia a trajka na garbie

Post autor: sekuwawa »

custom pisze:Jest kilka rozwiązań,zależy jeszcze jakie siedzisko planujesz.
U mnie na przykład siedzisko jest wyprofilowane z blachy a ranty wzmocnione rurką fi 18
i po sprawie
Wiesz planujemy zrobić coś podobnego do stelaży twojego czy Roba. Z zewnątrz oba są podobne no może poza kształtem fotela. Interesują mnie punkty wzmocnienia i montażu żeby było to stabilne, a jednocześnie umożliwiało sensowny dostęp do akumulatora czy pompy hamulcowej.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

Jakie mocowanie Cię konkretnie interesuje:
- mocowanie całej karosy czy tylko fotela ?
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekuwawa »

custom pisze:Jakie mocowanie Cię konkretnie interesuje:
- mocowanie całej karosy czy tylko fotela ?
Interesuje mnie cała metalowa karoca przykrywająca skrzynię na której mocowany jest fotel.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

Interesuje mnie cała metalowa karoca przykrywająca skrzynię na której mocowany jest fotel.

eeeeeeeee, karoce to w bajkach najczęściej :wink: może taka
http://www.motolog.com.pl/wp-content/up ... 7_opt1.jpg
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

a tak na poważnie to mam tylko takie, ktoś z Legnicy takie rozwiązanie stosuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

junkers666 pisze:a tak na poważnie to mam tylko takie, ktoś z Legnicy takie rozwiązanie stosuje
Dokładniej to Kolec76 z Ząbkowic Śląskich
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10883
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

sekuwawa pisze:Rob a z jakiej blachy zrobiony masz stelaż??

Ten tylni wspornik rozumiem że wypiera się z dwóch stron na belkach ramy gdzie wisi skrzynia (chyba nie o te dwie brzydkie blachy na twojej ramie :) ). A jak jest z demontażem żeby dostać się np do akumulatora, nie trzeba wtedy odkręcać 2 śrub skrzyni??
Kurde przydało by mi się foto takiego stelaża od dołu

blacha hmmmmmmm 1,5 mm? chyba taka byla kupiona

stelaża nie ma żadnego po prostu profilowana blacha

mniej wiecej na wysokosci dupska pasazera idzie zwykly katownik prostopadly do ramy - po naszenu w "poprzeg" :mrgreen: - jest dospawany do wewnetrznej str karosy Do niego dospawalem (w moim przypadku) gruba blache i na dole otwor pod ucho na grzbiecie skrzyni

Te brzydkie blachy :lol: :mrgreen: zaslaniaja jeszcze brzydsze wzmocnienia pod uchwyt orurowania, rolek i moze haka ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10883
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

na tym zdjeciu masz slady po spawaniu plaskownika od wewnatrz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Stelaż siedzenia a trajka na garbie

Post autor: sekuwawa »

Rob_trike pisze:
mniej wiecej na wysokosci dupska pasazera idzie zwykly katownik prostopadly do ramy - po naszenu w "poprzeg" :mrgreen: - jest dospawany do wewnetrznej str karosy Do niego dospawalem (w moim przypadku) gruba blache i na dole otwor pod ucho na grzbiecie skrzyni
Rob mam rozumieć, że ta karosa jest przykręcona do skrzyni i razem z nią trochę chodzi na poduszkach ??
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10883
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

w sumie tak ale nie :mrgreen:

heheh jestem przewrotny jak baba :mrgreen: jak dasz mocowanie na stale śruba to drgan nie ma usztywniasz mocowanie skrzynia - karoseria - w przypadku garba jak leci poduszka silnika to zawsze widzialem zerwana przednia te dwie przy skrzyni/silniku maja minimalne jak sam pisales "drgania"

U nas wszyscy tak robią - w sumie sie sprawdza ale moze ktos ma inny patent chetnie poczytam :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

U mnie karosa mocowana jest tak jak u Roba tzn na cztery śruby dokładnie w tych miejscach gdzie karosa garba a z tyłu podpórka przyspawana do wideł ramy .
Karosa wspiera się na podpórce i nie ma mocowania ze skrzynią.
Dostanie się do akumulatora zajmuje ze dwie minuty , wystarczy odkręcić 4 śruby
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Stelaż siedzenia a trajka na garbie

Post autor: sekuwawa »

Dzięki Custom o takie info mi chodziło. Resztę już zrobimy tak jak nam się będzie podobać.
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

No panowie ładnie,łądnie mi takze sie to teraz przyda ;)
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

u mnie karoseria polaczona jest z rama na wysokosci siedzenia kierowcy za pomaca zawiasu nad skrzynia biegow dwa silowniki i dwie mocne metalowe klamry zapinane na ucha umieszczone na takiej podporce jak na zdjeciu od customa. podniesienie calej karoserii zajmuje 10sekund
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

To też zajebiste rozwiązanie Szymon ,też będę chciał to zrobić w następnej.
Jak możesz to wrzuć fotkę tych zawiasów .
A przy takim rozwiązaniu karosa jest stabilna ?
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

zawias konkretny i mocowanie nad skrzynia tez. nie ma zadnych problemow. z tego co sie orientuje wiekszosc trajek boom ma takie rozwazanie. fotk wrzuce jak przywioze karoserie i poskladam - za dwa tygodnie
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

custom pisze:A przy takim rozwiązaniu karosa jest stabilna ?
Może takie zawiaski, na pewno stabilne będą:
http://www.inoxa.pl/Grupa,124,Zawias.vhtml
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

tak wogole to ja mam masywny zawias do bram. ty Custom powinienes znac temat takich zawiasow
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

szymon pisze:tak wogole to ja mam masywny zawias do bram. ty Custom powinienes znac temat takich zawiasow

Obejrzymy jak wrzucisz fotke.
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

zawias slabo widoczny jak bede skladal wszystko do kupy zrobie lepsze zdjecia. na zdjeciach widoczne karoseria podnosila sie na jednym silowniku teraz sa dwa. i zaznaczone na podporce zaczepy karoserii z tylu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

Fajnie :grin: rzeczywiście podnosisz w kilka sekund . A te zaczepy to jakieś klamry zatrzaskowe czy jakiś inny patent ?
Omne Trinum Perfectum.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości