Strona 1 z 1
Skrzynia biegów URAL, DNIEPR itp...
: 20 gru 2009, 19:36
autor: kowal
Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia ze skrzyniami od ruskich motocykli?
Dokładnie chodzi mi o to, czy skrzynia od URALA jest w stanie przenieść moment obrotowy na tylny most samochodowy? Dodam,że silnik nie będzie duży.
Będę budował trajkę dla klienta, a że musi być bardzo krótka chcę użyć takiej skrzyni.
Co wy na to?
: 20 gru 2009, 19:50
autor: Wiktor
da rade jezeli ni dasz wiecej niz 50 koni
: 20 gru 2009, 19:53
autor: kowal
Już się bałem, że dałem dupska. Skrzynia przyjdzie po świętach.
Teraz doradź mi jaki most, albo zgrabną zawiechę szukać.
: 20 gru 2009, 19:57
autor: winda
skrzynia musi byc stara z kominem bez wsteka.musisz wyjebać taki gumowy zabierak przy wyjściu na wał napedowy.ważne aby była dobra osiowość w stosunku do tego mostu.jeśli koniecznie bedziesz chciał przez ten gumowy zabierak to tylko stary z zapasów albo od ural orbit.nowe sa do dupy.myśle ze Wiśnia i 300 będą mieli bogate doświadczenia
: 20 gru 2009, 19:58
autor: Wiktor
a most ma byc sztywny czy miekki??
: 20 gru 2009, 20:16
autor: kowal
Mam wolną rękę. Więc sam decyduję. Traja ma być odjechana.
Kurde, ale ma mieć wsteczny. I taki zamówiłem i bez komina, niestety. Może wytrzyma.
: 20 gru 2009, 20:26
autor: winda
te ze wstecznym i bez komina są dłuzsze o ich jakości chodzą legendy

w rusku jest tak że im starsze tym lepsze.nawet jak kupisz nową to trzeba rozebrać i poprawić.jak wiesz nie bez znaczenia jest też przełożenie w moście
: 20 gru 2009, 20:31
autor: custom
kowal pisze:Mam wolną rękę. Więc sam decyduję. Traja ma być odjechana.
Słuchaj Kowal a kwestie finansowe przechodzą klientowi przez gardło dość gładko czy raczej się dławi, bo na odjechaną traje trzeba trochę wyłożyć
Pytam bo ostatnio miałam dwa zapytania tutaj od nas i wyszło na to że wzięli by bardzo chętnie ale po kosztach. Ciekawe jak jest u Ciebie bo ja coraz bardziej zniechęcony jestem.
: 20 gru 2009, 20:39
autor: Rob_trike
nie oszukujmy sie na zrobienie traji na garbusie trzeba włożyć w zaleznosci od posiadanych maszyn z 12-14 tys minimum
: 20 gru 2009, 21:00
autor: custom
Rob_trike pisze:nie oszukujmy sie na zrobienie traji na garbusie trzeba włożyć w zaleznosci od posiadanych maszyn z 12-14 tys minimum
Dobrze prawisz Rob , 14 tyś i to jeszcze po najmniejszej lini oporu bo gdy dojdzie jeszcze remont pieca

: 20 gru 2009, 21:03
autor: Socrates
Z takich lżejszych to chyba od Siery by było dobre nie jest takie toporne no i tarczowe hamulce by były
: 20 gru 2009, 21:07
autor: wisnia
winda pisze:jak kupisz nową to trzeba rozebrać i poprawi
święte słowa. Ja ruska do ostatnie śrubki rozebrałem, a jak poskładałem według siebie to trzy sezony nawet bez ruszenia świec śmigam.
Co do skrzyni to jeszcze zależy z jakimi przełożeniami weźmiesz i jakie przełożenia w mostach. Inna kwestia to jak będzie wykorzystywany.
winda pisze:musisz wyjebać taki gumowy zabierak przy wyjściu na wał napedowy
Z tym się nie zgodzę, no chyba że wykorzystasz inne sprzęgło.
winda pisze:ważne aby była dobra osiowość w stosunku do tego mostu
Zgadza się w przypadku tyłu na sztywno. Jeżeli nie, to wstawic krzyżaki i po problemie.
: 20 gru 2009, 22:10
autor: Wiktor
kowal pierdolnij tylna belke od e30 ale duzej pojemnosci masz tarcze hamulcowe i zaciski w komplecie no i mostek ze palce laizac
co do przeniesienia napedu to na wyjscu ze skrzyni musi koniecznie byc jakiekolwiek gumowe sprzegileko lub przegub ktory pracuje normalnie w golfie przy skrzyni
: 20 gru 2009, 22:40
autor: Wodzu
A moze tak most od fso 1500? Tarcze oczywiscie sa.
A sierry to nie wszystkie mialy tarcze. chociaz taka ne bebnach to kupisz za mniej niz 100 zl
Wiktor pisze:przegub ktory pracuje normalnie w golfie
Mowisz o przegubie homokinetycznym? Ale o wewnetrzym,ktory zmienia dlugosc poolosi?
Sierra na polosiach ma takie obydwa.
: 21 gru 2009, 09:47
autor: bandit
Miałem Ruska swego czasu i miałem starą skrzynie Emowska. To ścierwo jest odporne na przełączanie biegów. Wyskakiwała mi 1. Zabrałem sie za remont. Kupiłem nowe wodziki i gówno to dało. Na temat ruskiej dokładności wykonania można by doktorat zrobić...
Później kupiłem skrzynkę Dnieprowską (z kominem) ze wsteką. Wymieniłem łożyska, uszczelniacze, wodzik od 3 biegu i zamontowałem szybką czwórkę i skrzynka śmigała jak saneczki po śniegu!!!
Polecam tą skrzynke!
: 21 gru 2009, 10:36
autor: wisnia
Wiktor pisze:kowal pierdolnij tylna belke od e30
mam u siebie zastosowaną taki komplet razem z mostem.
: 21 gru 2009, 13:03
autor: bandit
300 pisze:Powszechnym zjawiskiem ostatnio jest sprzęganie silników BMW R60, R80 i R100 z ruskimi skrzyniami w karosie M72, K750 i MW
Swego czasu w Krotoszynie na zlocie widziałem właśnie ruska z silnikiem od BMW o mocy 90 KM. Koleś z zaprzęgiem latał na tylnych kołach z przodem podniesionym prawie do pionu. Jedyne co nie wytrzymywało do tylny dyfer i napęd wózka. Zaprzęg nie był oszczędzany i skrzynia dawała rade.