Strona 1 z 4

Który z silników wybrać opinie

: 25 lis 2009, 21:35
autor: slawek99
Witam wszystkich.
W związku z planowaną budową /od lat :oops: / prosze o opinie i rady, który z silników najlepiej wybrać do trai:
1 Silnik ze skrzynią od malca- koszt zakupu zestawu w bardzo dobrym stanie około 1 zl z 1 kg, silnik od FL
2. Silnik i skrzynia od BISA , koszt zakupu z zawiechą 400 zł.
3. Silnik od zapka koszt ???
4. Silnik ze skrzynią od VW Golfa 1,4 16 V. Silnik leży w garażu do małego remontu. Ładnie wygląda jest to silnik aluminiowy-lekki.
Jeszcze jedno moja traja musi miec silnik z tyłu i od tego nie odstąpie..

Re: Który z silników wybrać opinie

: 25 lis 2009, 21:38
autor: Wodzu
[quote="slawek99"]
2. Silnik i skrzynia od BISA , koszt zakupu z zawiechą 400 zł. Nie pchaj sie w to bo to niewiele sie rozni od malca a problem z chlodzeniem.
3. Silnik od zapka koszt ???
Co na to Wiktor? :twisted:

: 25 lis 2009, 21:40
autor: slawek99
Wodzu pisze:3. Silnik od zapka koszt ???
Co na to Wiktor?
Negatywnej opinii Wiktora mogę się spodziewać z cała pewnością, ale co o tym sądzą inni?

: 25 lis 2009, 21:41
autor: Wodzu
slawek99 pisze:
Wodzu pisze:3. Silnik od zapka koszt ???
Co na to Wiktor?
Negatywnej opinii Wiktora mogę się spodziewać z cała pewnością, ale co o tym sądzą inni?
kurwa zapek pieknie wyglada i sliczny ma glos.... To chyba od Ciebie zalezy:)

: 25 lis 2009, 21:44
autor: szymon
proponuje zawieszenie i skrzynie z garba (jak poszukasz znajdziesz niedrogo) do tego dokladasz silnik golfa ktory juz masz. masz gotowe tyne zawieszenie wiec bedzie ci duzo latwiej. jakbys potrzebowal flansze na wzor skrzynia garba/ silnik golfa zglos sie.

: 25 lis 2009, 21:46
autor: custom
A powiedz jeszcze jakie zawieszenie z tyłu planujesz ?

: 25 lis 2009, 21:47
autor: Wiktor
opinia jest pozytywna buduj traje i tyle
co do silnika to cokolwiek dasz bedzie ok
sam sie pozniej przekonasz jak polatasz ze koni nie mozna zalowac
jam mam 200 a teraz przymierzam sie do 300
a i to pewnie nie koniec
a jak spytasz czemu to robie to odpowiem ze lubie konie i tyle

i mysle ze od wyboru silnika wazniejszay jset smak z jakim wykonasz maszyne

: 25 lis 2009, 22:00
autor: Sulkyrider
slawek99 pisze:3. Silnik od zapka koszt ???
co do silnika to cokolwiek dasz bedzie ok
????
Japierdolę

: 25 lis 2009, 22:04
autor: yunkers
Sulkyrider pisze:
slawek99 pisze:3. Silnik od zapka koszt ???
co do silnika to cokolwiek dasz bedzie ok
????
Japierdolę

nie tyle japierdole co ciekawe, dzisiaj na forum nie brakuje niespodzianek, ale jest fajnie :wink:

: 25 lis 2009, 22:29
autor: slawek99
Uważam, że Wiktor to konkretny Gość !!
Opinię o Zapku już wyraził w poprzednich tematam z tym związanych i nie będzie sie powtarzał. Nie zniechęca też innych do podejmowania wyzwań w realizacji planów.
Wiktor pisze:opinia jest pozytywna buduj traje i tyle
Szacun dla Wiktora!!!

: 25 lis 2009, 22:48
autor: Wiktor
i madre slowa padaja

: 25 lis 2009, 23:12
autor: custom
I czyta się przyjemnie :smile:

: 25 lis 2009, 23:46
autor: yunkers
wracajac do tematu to według mnie silnik z malca wyglada bardziej estetycznie niż z Golfa

: 25 lis 2009, 23:50
autor: Luksky
osobiście, chłodzenie ciecza najbardziej do mnie zawsze przemawia......

: 26 lis 2009, 00:04
autor: winda
nie wierze.wszyscy pisza na temat!!
moja skromna opinia.
najgorszy wybór to fiat bis.jeśli juz ma być chłodzone płynem i ze stajni fiata to skrzynia malucha silnik fiat uno itp. flansza kosztuje ok.270zl a silniki tanie jak barszcz
jesli bys miał skrzynie od garba+zawieszenie od garba oczywiście to masz ogromne pole manewru.silnik garba albo golfa itp. albo alfa romeo itp
moja opinia o zapku jest znana.piękny wygląd ,piękny dzwięk . wbrew opiniom naprawde ciężko go zajechać.zawieszenie zapka jest brzydkie.trzeba się sporo napracować aby to ładnie wyglądało.no i jeszcze ceny silników zapka coś ostatnio wysokie

: 26 lis 2009, 10:37
autor: bandit
A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.

: 26 lis 2009, 10:41
autor: Wiktor
bandit pisze:A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
takie rozwiazanie jest nawet fajne ale nie polecam tego na pierwsza traje
latwo cos zjebac

: 26 lis 2009, 11:36
autor: winda
bandit pisze:A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
myslę ze w takiej konstrukcji dobrze doradzi Kaski

: 26 lis 2009, 11:51
autor: wisnia
Bierz zapka, nie będę jedyny hehe:P:P
Wiktor pisze: mysle ze od wyboru silnika wazniejszay jset smak z jakim wykonasz maszyne
tu masz całą prawdę.

: 26 lis 2009, 12:51
autor: bandit
Wiktor pisze:
bandit pisze:A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
takie rozwiazanie jest nawet fajne ale nie polecam tego na pierwsza traje
latwo cos zjebac
Niekoniecznie. Na pewno nie skopie ustawienia zawieszenia jak ma to miejsce w przypadku trajki na maluchu (np złe ustawienie wahaczy względem otworów mocujących, złe ustawienie silnika względem półosi napędowych, co się objawia zrywaniem przegubów itp)
W tym przypadku (silnik golfa ze skrzynka i kpl zawiecha) do wózka, który trzyma cały zespół napędowy musi wykombinować ramę i to jak połączy wózek, gdyż orginalne mocowanie wózka mało się przyda bo będzie wówczas z tyłu (chyba że pociagnie orurowanie ramy tak wymyślnie -aby było ładnie-aby podczepić sie tez pod tylne mocowanie wózka)
Wszystko kwestia przemyślenia ramy, potem wykonania.

: 26 lis 2009, 17:01
autor: Tybek
winda pisze:nie wierze.wszyscy pisza na temat!!
moja skromna opinia.
najgorszy wybór to fiat bis.jeśli juz ma być chłodzone płynem i ze stajni fiata to skrzynia malucha silnik fiat uno itp. flansza kosztuje ok.270zl a silniki tanie jak barszcz
jesli bys miał skrzynie od garba+zawieszenie od garba oczywiście to masz ogromne pole manewru.silnik garba albo golfa itp. albo alfa romeo itp
moja opinia o zapku jest znana.piękny wygląd ,piękny dzwięk . wbrew opiniom naprawde ciężko go zajechać.zawieszenie zapka jest brzydkie.trzeba się sporo napracować aby to ładnie wyglądało.no i jeszcze ceny silników zapka coś ostatnio wysokie

Można i tak. Skrzynia z bisa z przełożonym dzwonem od zwykłego malca (łatwiej dostać flanszę silnik- skrzynia) a skrzynia z bisa ma dłuższe przełożenie główne i lepsze poduchy... Z plusów to to że taki zestaw by był w miarę lekki, z minusów to prędkość "normalna" to nie więcej jak 100km/h (chyba że założyłbyś większe kólka np 14-15") bo i tak skrzynia z bisa jest króciutka, ale za to dysponując mocą 55KM w przypadku motora 1.1 np na jednopunkcie (odchodzi praktycznie regulacja silnika, lejesz wachę i sprawdzasz olej i to wszystko) taki sprzęt by się ładnie zbierał. No i jest jeszcze jedna sprawa ale to kwestia gustu: gdybyś zastosował wahacze z parcha to średnio to wygląda... bo obojętnie jakie duże koła byś założył, wahacz wystawać będzie przed koło i to dupiasto wygląda... Tyle odnośnie 126p z seryjnym, bądź zeswapowanym motorem. Trajka central na bazie golfa też by dawała radę, tyle że pojawia się kwestia stołka dla pasażera. Ale za to problem z zawiasem znika. Generalnie tak jak wcześniej chłopaki pisali- obojętnie co wsadzisz, ważne żeby to ładnie wyglądało i będzie cacy. Wiadomo trochę kuniów też by się przydało co by się nie męczyć jeżdząc tym ;) sorka za przydługawy post.

: 26 lis 2009, 17:13
autor: Wodzu
Sluchajcie... po co sie pierdolic z bisem skoro CC 700 ma chyba nawet taki sam silnik?

: 26 lis 2009, 17:17
autor: Luksky
silnik BISa leży na boku. Silnik w CC700 jest stojący :) (prawie) może to ma znaczenie dla autora.

: 26 lis 2009, 17:20
autor: Wiktor
Luksky pisze:silnik BISa leży na boku. Silnik w CC700 jest stojący :) (prawie) może to ma znaczenie dla autora.
silnik w cc700 stojacy???

: 26 lis 2009, 17:29
autor: Luksky
bardziej stoi niz lezy jak w bisie, czepiasz sie o kilka stopni :)