Który z silników wybrać opinie

Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu.
slawek99
Posty: 397
Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
Kontakt:

Który z silników wybrać opinie

Post autor: slawek99 »

Witam wszystkich.
W związku z planowaną budową /od lat :oops: / prosze o opinie i rady, który z silników najlepiej wybrać do trai:
1 Silnik ze skrzynią od malca- koszt zakupu zestawu w bardzo dobrym stanie około 1 zl z 1 kg, silnik od FL
2. Silnik i skrzynia od BISA , koszt zakupu z zawiechą 400 zł.
3. Silnik od zapka koszt ???
4. Silnik ze skrzynią od VW Golfa 1,4 16 V. Silnik leży w garażu do małego remontu. Ładnie wygląda jest to silnik aluminiowy-lekki.
Jeszcze jedno moja traja musi miec silnik z tyłu i od tego nie odstąpie..
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Re: Który z silników wybrać opinie

Post autor: Wodzu »

[quote="slawek99"]
2. Silnik i skrzynia od BISA , koszt zakupu z zawiechą 400 zł. Nie pchaj sie w to bo to niewiele sie rozni od malca a problem z chlodzeniem.
3. Silnik od zapka koszt ???
Co na to Wiktor? :twisted:
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
slawek99
Posty: 397
Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
Kontakt:

Post autor: slawek99 »

Wodzu pisze:3. Silnik od zapka koszt ???
Co na to Wiktor?
Negatywnej opinii Wiktora mogę się spodziewać z cała pewnością, ale co o tym sądzą inni?
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

slawek99 pisze:
Wodzu pisze:3. Silnik od zapka koszt ???
Co na to Wiktor?
Negatywnej opinii Wiktora mogę się spodziewać z cała pewnością, ale co o tym sądzą inni?
kurwa zapek pieknie wyglada i sliczny ma glos.... To chyba od Ciebie zalezy:)
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

proponuje zawieszenie i skrzynie z garba (jak poszukasz znajdziesz niedrogo) do tego dokladasz silnik golfa ktory juz masz. masz gotowe tyne zawieszenie wiec bedzie ci duzo latwiej. jakbys potrzebowal flansze na wzor skrzynia garba/ silnik golfa zglos sie.
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

A powiedz jeszcze jakie zawieszenie z tyłu planujesz ?
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

opinia jest pozytywna buduj traje i tyle
co do silnika to cokolwiek dasz bedzie ok
sam sie pozniej przekonasz jak polatasz ze koni nie mozna zalowac
jam mam 200 a teraz przymierzam sie do 300
a i to pewnie nie koniec
a jak spytasz czemu to robie to odpowiem ze lubie konie i tyle

i mysle ze od wyboru silnika wazniejszay jset smak z jakim wykonasz maszyne
idą zmiany
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Post autor: Sulkyrider »

slawek99 pisze:3. Silnik od zapka koszt ???
co do silnika to cokolwiek dasz bedzie ok
????
Japierdolę
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

Sulkyrider pisze:
slawek99 pisze:3. Silnik od zapka koszt ???
co do silnika to cokolwiek dasz bedzie ok
????
Japierdolę

nie tyle japierdole co ciekawe, dzisiaj na forum nie brakuje niespodzianek, ale jest fajnie :wink:
slawek99
Posty: 397
Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
Kontakt:

Post autor: slawek99 »

Uważam, że Wiktor to konkretny Gość !!
Opinię o Zapku już wyraził w poprzednich tematam z tym związanych i nie będzie sie powtarzał. Nie zniechęca też innych do podejmowania wyzwań w realizacji planów.
Wiktor pisze:opinia jest pozytywna buduj traje i tyle
Szacun dla Wiktora!!!
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

i madre slowa padaja
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

I czyta się przyjemnie :smile:
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

wracajac do tematu to według mnie silnik z malca wyglada bardziej estetycznie niż z Golfa
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

osobiście, chłodzenie ciecza najbardziej do mnie zawsze przemawia......
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

nie wierze.wszyscy pisza na temat!!
moja skromna opinia.
najgorszy wybór to fiat bis.jeśli juz ma być chłodzone płynem i ze stajni fiata to skrzynia malucha silnik fiat uno itp. flansza kosztuje ok.270zl a silniki tanie jak barszcz
jesli bys miał skrzynie od garba+zawieszenie od garba oczywiście to masz ogromne pole manewru.silnik garba albo golfa itp. albo alfa romeo itp
moja opinia o zapku jest znana.piękny wygląd ,piękny dzwięk . wbrew opiniom naprawde ciężko go zajechać.zawieszenie zapka jest brzydkie.trzeba się sporo napracować aby to ładnie wyglądało.no i jeszcze ceny silników zapka coś ostatnio wysokie
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3674
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

bandit pisze:A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
takie rozwiazanie jest nawet fajne ale nie polecam tego na pierwsza traje
latwo cos zjebac
idą zmiany
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

bandit pisze:A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
myslę ze w takiej konstrukcji dobrze doradzi Kaski
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: wisnia »

Bierz zapka, nie będę jedyny hehe:P:P
Wiktor pisze: mysle ze od wyboru silnika wazniejszay jset smak z jakim wykonasz maszyne
tu masz całą prawdę.
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3674
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

Wiktor pisze:
bandit pisze:A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
takie rozwiazanie jest nawet fajne ale nie polecam tego na pierwsza traje
latwo cos zjebac
Niekoniecznie. Na pewno nie skopie ustawienia zawieszenia jak ma to miejsce w przypadku trajki na maluchu (np złe ustawienie wahaczy względem otworów mocujących, złe ustawienie silnika względem półosi napędowych, co się objawia zrywaniem przegubów itp)
W tym przypadku (silnik golfa ze skrzynka i kpl zawiecha) do wózka, który trzyma cały zespół napędowy musi wykombinować ramę i to jak połączy wózek, gdyż orginalne mocowanie wózka mało się przyda bo będzie wówczas z tyłu (chyba że pociagnie orurowanie ramy tak wymyślnie -aby było ładnie-aby podczepić sie tez pod tylne mocowanie wózka)
Wszystko kwestia przemyślenia ramy, potem wykonania.
Tybek
Posty: 25
Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: Tybek »

winda pisze:nie wierze.wszyscy pisza na temat!!
moja skromna opinia.
najgorszy wybór to fiat bis.jeśli juz ma być chłodzone płynem i ze stajni fiata to skrzynia malucha silnik fiat uno itp. flansza kosztuje ok.270zl a silniki tanie jak barszcz
jesli bys miał skrzynie od garba+zawieszenie od garba oczywiście to masz ogromne pole manewru.silnik garba albo golfa itp. albo alfa romeo itp
moja opinia o zapku jest znana.piękny wygląd ,piękny dzwięk . wbrew opiniom naprawde ciężko go zajechać.zawieszenie zapka jest brzydkie.trzeba się sporo napracować aby to ładnie wyglądało.no i jeszcze ceny silników zapka coś ostatnio wysokie

Można i tak. Skrzynia z bisa z przełożonym dzwonem od zwykłego malca (łatwiej dostać flanszę silnik- skrzynia) a skrzynia z bisa ma dłuższe przełożenie główne i lepsze poduchy... Z plusów to to że taki zestaw by był w miarę lekki, z minusów to prędkość "normalna" to nie więcej jak 100km/h (chyba że założyłbyś większe kólka np 14-15") bo i tak skrzynia z bisa jest króciutka, ale za to dysponując mocą 55KM w przypadku motora 1.1 np na jednopunkcie (odchodzi praktycznie regulacja silnika, lejesz wachę i sprawdzasz olej i to wszystko) taki sprzęt by się ładnie zbierał. No i jest jeszcze jedna sprawa ale to kwestia gustu: gdybyś zastosował wahacze z parcha to średnio to wygląda... bo obojętnie jakie duże koła byś założył, wahacz wystawać będzie przed koło i to dupiasto wygląda... Tyle odnośnie 126p z seryjnym, bądź zeswapowanym motorem. Trajka central na bazie golfa też by dawała radę, tyle że pojawia się kwestia stołka dla pasażera. Ale za to problem z zawiasem znika. Generalnie tak jak wcześniej chłopaki pisali- obojętnie co wsadzisz, ważne żeby to ładnie wyglądało i będzie cacy. Wiadomo trochę kuniów też by się przydało co by się nie męczyć jeżdząc tym ;) sorka za przydługawy post.
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria


www.myspace.com/coztegorock

www.fiat-furious.pl
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Sluchajcie... po co sie pierdolic z bisem skoro CC 700 ma chyba nawet taki sam silnik?
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

silnik BISa leży na boku. Silnik w CC700 jest stojący :) (prawie) może to ma znaczenie dla autora.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Luksky pisze:silnik BISa leży na boku. Silnik w CC700 jest stojący :) (prawie) może to ma znaczenie dla autora.
silnik w cc700 stojacy???
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

bardziej stoi niz lezy jak w bisie, czepiasz sie o kilka stopni :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość