Który z silników wybrać opinie
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
- Kontakt:
Który z silników wybrać opinie
Witam wszystkich.
W związku z planowaną budową /od lat / prosze o opinie i rady, który z silników najlepiej wybrać do trai:
1 Silnik ze skrzynią od malca- koszt zakupu zestawu w bardzo dobrym stanie około 1 zl z 1 kg, silnik od FL
2. Silnik i skrzynia od BISA , koszt zakupu z zawiechą 400 zł.
3. Silnik od zapka koszt ???
4. Silnik ze skrzynią od VW Golfa 1,4 16 V. Silnik leży w garażu do małego remontu. Ładnie wygląda jest to silnik aluminiowy-lekki.
Jeszcze jedno moja traja musi miec silnik z tyłu i od tego nie odstąpie..
W związku z planowaną budową /od lat / prosze o opinie i rady, który z silników najlepiej wybrać do trai:
1 Silnik ze skrzynią od malca- koszt zakupu zestawu w bardzo dobrym stanie około 1 zl z 1 kg, silnik od FL
2. Silnik i skrzynia od BISA , koszt zakupu z zawiechą 400 zł.
3. Silnik od zapka koszt ???
4. Silnik ze skrzynią od VW Golfa 1,4 16 V. Silnik leży w garażu do małego remontu. Ładnie wygląda jest to silnik aluminiowy-lekki.
Jeszcze jedno moja traja musi miec silnik z tyłu i od tego nie odstąpie..
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Re: Który z silników wybrać opinie
[quote="slawek99"]
2. Silnik i skrzynia od BISA , koszt zakupu z zawiechą 400 zł. Nie pchaj sie w to bo to niewiele sie rozni od malca a problem z chlodzeniem.
3. Silnik od zapka koszt ???
Co na to Wiktor?
2. Silnik i skrzynia od BISA , koszt zakupu z zawiechą 400 zł. Nie pchaj sie w to bo to niewiele sie rozni od malca a problem z chlodzeniem.
3. Silnik od zapka koszt ???
Co na to Wiktor?
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
- szymon
- Posty: 800
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
proponuje zawieszenie i skrzynie z garba (jak poszukasz znajdziesz niedrogo) do tego dokladasz silnik golfa ktory juz masz. masz gotowe tyne zawieszenie wiec bedzie ci duzo latwiej. jakbys potrzebowal flansze na wzor skrzynia garba/ silnik golfa zglos sie.
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
- custom
- Member
- Posty: 7989
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
opinia jest pozytywna buduj traje i tyle
co do silnika to cokolwiek dasz bedzie ok
sam sie pozniej przekonasz jak polatasz ze koni nie mozna zalowac
jam mam 200 a teraz przymierzam sie do 300
a i to pewnie nie koniec
a jak spytasz czemu to robie to odpowiem ze lubie konie i tyle
i mysle ze od wyboru silnika wazniejszay jset smak z jakim wykonasz maszyne
co do silnika to cokolwiek dasz bedzie ok
sam sie pozniej przekonasz jak polatasz ze koni nie mozna zalowac
jam mam 200 a teraz przymierzam sie do 300
a i to pewnie nie koniec
a jak spytasz czemu to robie to odpowiem ze lubie konie i tyle
i mysle ze od wyboru silnika wazniejszay jset smak z jakim wykonasz maszyne
idą zmiany
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
- Kontakt:
Uważam, że Wiktor to konkretny Gość !!
Opinię o Zapku już wyraził w poprzednich tematam z tym związanych i nie będzie sie powtarzał. Nie zniechęca też innych do podejmowania wyzwań w realizacji planów.
Opinię o Zapku już wyraził w poprzednich tematam z tym związanych i nie będzie sie powtarzał. Nie zniechęca też innych do podejmowania wyzwań w realizacji planów.
Szacun dla Wiktora!!!Wiktor pisze:opinia jest pozytywna buduj traje i tyle
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7989
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
nie wierze.wszyscy pisza na temat!!
moja skromna opinia.
najgorszy wybór to fiat bis.jeśli juz ma być chłodzone płynem i ze stajni fiata to skrzynia malucha silnik fiat uno itp. flansza kosztuje ok.270zl a silniki tanie jak barszcz
jesli bys miał skrzynie od garba+zawieszenie od garba oczywiście to masz ogromne pole manewru.silnik garba albo golfa itp. albo alfa romeo itp
moja opinia o zapku jest znana.piękny wygląd ,piękny dzwięk . wbrew opiniom naprawde ciężko go zajechać.zawieszenie zapka jest brzydkie.trzeba się sporo napracować aby to ładnie wyglądało.no i jeszcze ceny silników zapka coś ostatnio wysokie
moja skromna opinia.
najgorszy wybór to fiat bis.jeśli juz ma być chłodzone płynem i ze stajni fiata to skrzynia malucha silnik fiat uno itp. flansza kosztuje ok.270zl a silniki tanie jak barszcz
jesli bys miał skrzynie od garba+zawieszenie od garba oczywiście to masz ogromne pole manewru.silnik garba albo golfa itp. albo alfa romeo itp
moja opinia o zapku jest znana.piękny wygląd ,piękny dzwięk . wbrew opiniom naprawde ciężko go zajechać.zawieszenie zapka jest brzydkie.trzeba się sporo napracować aby to ładnie wyglądało.no i jeszcze ceny silników zapka coś ostatnio wysokie
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- bandit
- Posty: 3674
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
takie rozwiazanie jest nawet fajne ale nie polecam tego na pierwsza trajebandit pisze:A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
latwo cos zjebac
idą zmiany
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
myslę ze w takiej konstrukcji dobrze doradzi Kaskibandit pisze:A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
- bandit
- Posty: 3674
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Niekoniecznie. Na pewno nie skopie ustawienia zawieszenia jak ma to miejsce w przypadku trajki na maluchu (np złe ustawienie wahaczy względem otworów mocujących, złe ustawienie silnika względem półosi napędowych, co się objawia zrywaniem przegubów itp)Wiktor pisze:takie rozwiazanie jest nawet fajne ale nie polecam tego na pierwsza trajebandit pisze:A ja bym zrobił tak:
wziąłbym silnik od golfa ze skrzynką, wózkiem, wahaczami, zwrotnicami i macphersonami. do wózka bym dorobił ramę, w taki sposób aby silnik był z tyłu przed osią, za pasażerem. Zwrotnice bym zablokował na sworzniach kulowych i drążkach kierowniczych, aby nie skręcały.
Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego od wykonania ramy i wykończenia będzie zależeć efekt końcowy.
latwo cos zjebac
W tym przypadku (silnik golfa ze skrzynka i kpl zawiecha) do wózka, który trzyma cały zespół napędowy musi wykombinować ramę i to jak połączy wózek, gdyż orginalne mocowanie wózka mało się przyda bo będzie wówczas z tyłu (chyba że pociagnie orurowanie ramy tak wymyślnie -aby było ładnie-aby podczepić sie tez pod tylne mocowanie wózka)
Wszystko kwestia przemyślenia ramy, potem wykonania.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
- Lokalizacja: Wieluń
- Kontakt:
winda pisze:nie wierze.wszyscy pisza na temat!!
moja skromna opinia.
najgorszy wybór to fiat bis.jeśli juz ma być chłodzone płynem i ze stajni fiata to skrzynia malucha silnik fiat uno itp. flansza kosztuje ok.270zl a silniki tanie jak barszcz
jesli bys miał skrzynie od garba+zawieszenie od garba oczywiście to masz ogromne pole manewru.silnik garba albo golfa itp. albo alfa romeo itp
moja opinia o zapku jest znana.piękny wygląd ,piękny dzwięk . wbrew opiniom naprawde ciężko go zajechać.zawieszenie zapka jest brzydkie.trzeba się sporo napracować aby to ładnie wyglądało.no i jeszcze ceny silników zapka coś ostatnio wysokie
Można i tak. Skrzynia z bisa z przełożonym dzwonem od zwykłego malca (łatwiej dostać flanszę silnik- skrzynia) a skrzynia z bisa ma dłuższe przełożenie główne i lepsze poduchy... Z plusów to to że taki zestaw by był w miarę lekki, z minusów to prędkość "normalna" to nie więcej jak 100km/h (chyba że założyłbyś większe kólka np 14-15") bo i tak skrzynia z bisa jest króciutka, ale za to dysponując mocą 55KM w przypadku motora 1.1 np na jednopunkcie (odchodzi praktycznie regulacja silnika, lejesz wachę i sprawdzasz olej i to wszystko) taki sprzęt by się ładnie zbierał. No i jest jeszcze jedna sprawa ale to kwestia gustu: gdybyś zastosował wahacze z parcha to średnio to wygląda... bo obojętnie jakie duże koła byś założył, wahacz wystawać będzie przed koło i to dupiasto wygląda... Tyle odnośnie 126p z seryjnym, bądź zeswapowanym motorem. Trajka central na bazie golfa też by dawała radę, tyle że pojawia się kwestia stołka dla pasażera. Ale za to problem z zawiasem znika. Generalnie tak jak wcześniej chłopaki pisali- obojętnie co wsadzisz, ważne żeby to ładnie wyglądało i będzie cacy. Wiadomo trochę kuniów też by się przydało co by się nie męczyć jeżdząc tym sorka za przydługawy post.
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria
www.myspace.com/coztegorock
www.fiat-furious.pl
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria
www.myspace.com/coztegorock
www.fiat-furious.pl
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość