Problemy techniczne

Karoseria, błotniki, lakierowanie, tapicerstwo, instalacja elektryczna i inne...
ODPOWIEDZ
TheStylator

Problemy techniczne

Post autor: TheStylator »

Witam wszystkich, noszę się z zamiarem zbudowania trajki:) Mam w związku z tym kilka pytań.
1.jak w trajkach jest rozwiązany problem zmiany biegów? Z tego co wyczytałem u Kolejorza to jest tak jak w normalnym samochodzie czy tak? A czy nie można by tego zrobić tak jak w motorze? No nie wiem zaadptować jakoś skrzynię begów czy coś w tym rodzaju :)

2.Co sądzicie o zastosowaniu do budowy trajki silnika z opla astry?? Mam astre 1.4 i tak sobie pomyślałem że może ten silnik by się nadawał.Nie psuje się wcale pali niedużo może podejdzie?Chyba że do trajek podchodzą tylko silniki z autek w których znajdują się z tyłu.

3.I ostatnie pytanie a co z automatyczna skrzynią biegów? Gdybym zastosował silnik i podpiął do niego automat??
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
kowal

Post autor: kowal »

Cześć.

Nie widzę problemu ze zmianą biegów w traji. Andrzej ma dźwignię między nogami bo tak jemu jest wygodnie. Ja mam dźwignię pod lewą nogą i dla mnie to jest najlepsze rozwiązanie. Ale automat jest chyba najbardziej optymalnym rozwiązaniem.
Jeśli chodzi o silnik, to niemalże każdy można połączyć ze skrzynią biegów od garbusa. Wystarczy wykonać odpowiednią flanszę, która pozwoli połączyć silnik z niestandardową skrzynią. Dodam, że jak dobrze poszukasz to znajdziesz automatyczną skrzynię biegów do garbusa.


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
andrew1985
Posty: 383
Rejestracja: 19 lut 2006, 19:01
Krótki opis: Programista
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Kontakt:

Post autor: andrew1985 »

Zgadzam sie z wypowiedzią wyżej.
Są trajki na automacie i wydaje mi się ze to jest bardzo super rozwiązanie
artur_318
Posty: 16
Rejestracja: 15 gru 2008, 16:56
Lokalizacja: Wasilków
Kontakt:

Post autor: artur_318 »

Witam, jestem nowym użytkownikiem i zainteresował mnie ten post, mianowicie zbudowałem sobie trike, mam już 3 rok i zmianę biegów rozwiązałem stosując ręczną dźwignię zmiany biegów po lewej stronie siedzienia, obecnie przyznaję, że jest to męczące, w trasie no może być można się przyzwyczajić, ale w mieście aż brzydnie, zwłaszcza kiedy na łuku zakrętu trzeba zmienić bieg, także polecam na początku budowy zastosować skrzynię automatyczną. Natomiast mam pytanie, planuję przerobiś swoją wajhę na rozwiązanie jak w motocyklu, czyli sprzęgło hygrauliczne na kierownicy i zmiana nożna pedałem, czy ktoś wie jak to można przerobić?? Mam pomysł stosując obrotową tarczą krzywkową (tak jak w wirtarce promieniowej WRA50, coś podobnego jak w motocyklu chyba MZ 250 albo mińsk 125, zastanawiam się jak by to się sprawdziło, praca na sucho i ślizgacze z teflonu. Czy ktoś słszał, albo widział taką przeróbkę, albo coś innego, będę wdzięcny za podpowiedź.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Ja przed zbudowaniem swojej trike pojezdzilem sobie taką za zmianą ręczną biegów.
Wtedy zachorowałem na trike ale zmiana biegów była dla mnie nie do przyjęcia.
Zaadoptowałem więc silnik razem ze skrzynią automatyczną i zbudowałem z tego trike
Efekt przeszedł wszelkie oczekiwania
Traja startuje az miło i nie ma problemu ze zmiana biegów.
Automat w trike to idealne rozwiązanie
mozna zająć sie kierowaniem a trike to nie motocykl!!!!!
Pozdrawiam
idą zmiany
Awatar użytkownika
andrew1985
Posty: 383
Rejestracja: 19 lut 2006, 19:01
Krótki opis: Programista
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Kontakt:

Post autor: andrew1985 »

Ah mnie też strasznie wkurza ta zmiana biegów ;/ i widzę, ze sam nie jestem z tym problemem :P
artur_318
Posty: 16
Rejestracja: 15 gru 2008, 16:56
Lokalizacja: Wasilków
Kontakt:

Post autor: artur_318 »

Witam, jak narazie walczę z przeróbką zmiany biegów, poprzedni pomysł nie wypalił, kilka innych też nie, ale jeszcze się nie poddaję, jak będą efekty to dam znać. Natomiast piszę w sprawie przełożenia w skrzyni, mianowicie mam skrzynię AA o przełożeniu 4,375, szukałem skrzyni szybkiej typu AT, AS, AR lub inne i przełożeniu 3,875 i natknąłem się na to:
http://abcgarbus.civ.pl/garbus/product_ ... ts_id=8103
Wałek atakujący i zębatka do skrzyni 31/8
Zastanawiam się ca zmana tych zębatek za mi efekt skrzyni szybkiego przełożenia? Czy ktoś już robił taką zamianę? cena jest ok, i wylał bym swoją przerobić niż szukać AT swoją sprzedawać czas i szukanie. kupuję u nich zawory i zastanawiam się nad tymi zębatkami. Będę wdzięczny za podpowiedź, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Proponuję tak
Przyjmujesz np 3000 obrotów
mnożysz to przez przełożenie czwartego biegu
potem przez przełożenie mostu w tym wypadku to 8/31 czyli 3,875
potam mnozysz to przez obwód koła i wycchodzi jak szybko bedziesz jechał przy tych obrotach
potem zamiast 3,875 podstawiasz przełożenie orginalne i juz widzisz róznicę .
Myśle ze najszybciej dojdziesz do wniosków i bedziesz wiedzial jak to wyjdzie.
Ja naprzykład bez liczenia wiem ze diesle maja szybsze skrzynie i szybsze mosty i zastanawiam sie nad wymianą mostu.
Dla ogolnej informacji do silnikach VW tych starszych z audi i golfów I, II, III generacji silniki 1,6 i 1,8 i 2,0 a także diesle 1,6 i 1,9 diesel oraz blizniacze turbodiesle mają zastosowanie skrzynie biegów o takim samym gnieżdzie montażowym.
Kiedyś podmieniłem uszkodzoną skrzynię w moim byłym golfie.
Do silnika 2.0 gti dołożyłem skrzynkę od 1,9 tdi
Wynik był taki ze na kazdym biego dłużej sie kręcił a na 5 brakło delikatnie mocy.
W trike takie rozwiązanie napewno by sie sprawdziło!!!!!
Polecam kombinacje
Wiem ze w garbusie diesla nie było ale w T2 tak
Może da sie dopasować
Tak swoją drogą chyba bede miał silnik ze skrzynią od cieniaka 700.
Lubicie takie małe bzyki da sie cos z tego zrobić?? - moze trike z silnikiem z przodu bardzo ale to bardzo króciutką haha
idą zmiany
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problemy techniczne

Post autor: sekuwawa »

artur_318 pisze:Natomiast piszę w sprawie przełożenia w skrzyni, mianowicie mam skrzynię AA o przełożeniu 4,375, szukałem skrzyni szybkiej typu AT, AS, AR lub inne i przełożeniu 3,875 i natknąłem się na to:
http://abcgarbus.civ.pl/garbus/product_ ... ts_id=8103
Wałek atakujący i zębatka do skrzyni 31/8
Zastanawiam się ca zmana tych zębatek za mi efekt skrzyni szybkiego przełożenia?
Praktyka:
Tak liczę i wychodzi, że przy tych samych obrotach będziesz jechał 112km/h w stosunku do 100km/h które masz teraz. Różnica 12% to nic, ja kiedyś zblokowałem jedną półośkę w mechanizmie Dniepra 16 co dało różnicę 100% to motocykl nie miał siły solo się rozpędzić.

Teoria:
Przełożenie przekładni głównej to jedno, a przełożenia poszczególnych biegów to drugie. W seryjnie produkowanych samochodach czy motocyklach prędkość max. wynika z oporów powietrza i mocy silnika, nigdy zaś z jego zakresu obrotów. W przypadku zmiany przełożenia czy założenia np. większych kół prędkość max. nie wzrośnie, a nawet może zmaleć bo silnik na niższych obrotach nie będzie w stanie pokonać naporu powietrza. Z tego by wynikało, że przełożenie ostatniego biegu powinno być niższe, żeby to jakoś grało.

Wynik:
W przypadku trajki o masie ok 50% garbusa nie powinno mieć to znaczenia i myślę, że śmiało możesz kupować.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Problemy techniczne

Post autor: Wiktor »

sekuwawa pisze:

Teoria:
W seryjnie produkowanych samochodach czy motocyklach prędkość max. wynika z oporów powietrza i mocy silnika, nigdy zaś z jego zakresu obrotów.
Mam pytanie czy chcesz sie zalozyc???
idą zmiany
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

W temacie liczenia garbusowych skrzyń, obrotów i wielkości kół
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekuwawa »

300 pisze:Pewnie już kupił i pojeździł cały sezon... bo temat ma już rok od ostatniego posta :cool:
Oooooooo ładnie, nie spojrzałem :P
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy techniczne

Post autor: sekuwawa »

Wiktor pisze:
sekuwawa pisze:

Teoria:
W seryjnie produkowanych samochodach czy motocyklach prędkość max. wynika z oporów powietrza i mocy silnika, nigdy zaś z jego zakresu obrotów.
Mam pytanie czy chcesz sie zalozyc???
Widzisz Wiktor tak uczy politechnika w zakresie pojazdów nazwijmy je codziennego użytku, odstępstwa od reguły na pewno są, ale w te tematy nie zamierzam wchodzić bo nie mam o nich pojęcia.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

chodzilo oczywiscie o to ze zdanie jest tak samo madre jak np to

predkosc marszu zalezy scisle od oporu podloza i mocy nog marszujacego i nie zalezy od ilosci krokow woigole
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


scisle mowiac moc zalezy przede wszystkim od obrotow
przyklad:
zdusic cbr do 5 tys obrotow
zobaczyc jak spadnie moc i predkosc
wedlug poliechniki bedzie ok????
idą zmiany
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekuwawa »

Wiktor pisze:chodzilo oczywiscie o to ze zdanie jest tak samo madre jak np to

predkosc marszu zalezy scisle od oporu podloza i mocy nog marszujacego i nie zalezy od ilosci krokow woigole
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


scisle mowiac moc zalezy przede wszystkim od obrotow
przyklad:
zdusic cbr do 5 tys obrotow
zobaczyc jak spadnie moc i predkosc
wedlug poliechniki bedzie ok????
Pogubiłem się :) W tej CBR obroty max określa ogranicznik (jeżeli go by nie było to określa to konstrukcja silnka) co by jej nie przekręcić. Na ostatnim biegu teoretycznie nie powinna dojść do obrotów ocięcia z racji oporów powietrza. Czy tak jest w CBR to nie wiem bo ścigi to inna bajka.

Zakończmy ten temat bo jeszcze w sylwestra zamiast się bawić to będę myślał o obrotach :razz:
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

cbr nie dojdzie do odciecia ale jak pisales predkosc zalezy od mocy i oporow i jest zapewne wprost proporcjonalna do mocy a opory rosna wraz z kwadratem 0predkosci
ale to tylko filozoficzne gadanie bo u podstaw mocy leza obroty i o to mi chodzi.

za przyklad dalem cbr bo jak zrobic 120 KM z 600 pojemnosci
poprpstu podwaja sie lub nawet potraja obroty
jak spojrzysz na wykresy mocy to zawsze idzie w gore wraz ze wzrostem obrotow
nie liczac zerwania w granicy pracy
idą zmiany
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

kiedyś obliczłem na piechotkę i wyniki sie pokrywają, więc ze zmianą wymiaru koła nie powinno byc kłopotu, powodzenia
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości