Strona 1 z 1
Trajka ze skody?
: 08 sty 2007, 17:14
autor: TybekGrindCore
Witam wszystkich,
Mam takie pytanie ponieważ nosze sie z zamiarem zbudowania trajki, w zasadzie na przełomie kilku lat ten temat mi sie przewijał kilkakrotnie tylko zawsze kończyło sie na pytaniu z czego.... no właśnie, a teraz wypatrzyłem w necie to forum (wcześniej nie mogłem znaleźć żadnych porad, ani nie natknąlem się na żadne forum, heh a może dlatego że nie miałem neta:D )blebleble.... no ale do rzeczy:
Czy zrobił ktoś trajke na bazie skody 120? albo wogóle co o tym sądzicie?? moc koło 50 kucy, tylko że silnik chłodzony wodą ale czy ja wiem czy to aż taka przeszkoda... raczej nie. będe wdzięczny za każdą odpowiedź lub wskazówke, za każde za i przeciw;) pozdrawiam
: 08 sty 2007, 21:38
autor: andrew1985
50 km w zupełności starczy . Garbusy maja mniej wiecej tyle i dają rade bez problemu. Co do chłodzenia cieczą to dużo jest trajek które maja takie chłodzenie i chłodnice są umieszczene z przodu trajki (mniej wiecej tak jak w Chopperach ) !
Pytanie tylko czy uda czy się to ładnie wykonać aby wszystko miało gust i smak! Musisz sam przemyśleć czy jesteś wszsytskie niezbędne elementy takie jak chłodnica, silnik bla bla bla umieścić w jakiś estetyczny sposób .
: 17 sty 2007, 15:40
autor: TybekGrindCore
nom tak też myśle;) a może ktoś to już przerabiał taki temat więc niech pisze... a jeszcze pytanie mam odnoście zrobienia ramy. czy trzeba mieć jakąś pomocniczą rame najpierw żeby potem prosto pospawać tą właściwą? czy normalnie sie spawa bez żadnych "podpórek" nie wiem czy wystarczająco jasno to napisałem.... może niech ktoś opisze jak robił rame to potem jak nie bede czegoś kumał to zapytam.. chodzi mi głównie o to żeby wspawać prosto główke ramy i wogóle żeby to nie było koślawe jak sie to pospawa do kupy:D
: 20 sty 2007, 14:17
autor: Marcin.Jajo
Siema z tą ramą pomocniczą to niejest taki zły pomysł napewno ułatwi Ci sprawe. Ja tam swoją rame jak spawałem to najpierw zespawałem delikatnie główke z dolnimi rurami i nanich dospawałem 2 pomocznicze rury które mi trzymału krztałt (delikatnie przycheftowanie tak zeby mozne było je potem wyciąć i zeby nie było ponich śladu). Reszta to jusz miezenie poziomicą (wazne jest zeby to robić na równum podłozu ja to robiłem poprostu na 2 pustakach i kartonie ).A z główką ramy to jeszcze prościej wkładasz jakić bardo długi pret i patrzysz czy idzie ci prosto najlepiej na tych rurach pomocniczych ustaliś se sirodek i jak pret je zakryje to powinneś mieć główke na sirodku (tylko nie spawaj nic na chama dopuki nie stwierdzisz ze ci wszystko pasuje). A potem odspawujesz całom reszte.POZDRAWIAM!!!!!
: 25 kwie 2007, 23:43
autor: jogi
50 KM w zupełnosci wystarczy??????? Garbusy dają rade???????
Andrew daj spokuj!!
Kolego minimum 100 km!
Pewnie jak 99,38% trajkarzy chciałbyś mieć silnik z tyłu.
Proponuje jakiegoś turbodiesla (np rover 2.0) wraz ze skrzynią, półosiami i wahaczami..
Gdybyś jednak zapragnął silnika z przodu to daj znać cos wymyślimy
pozdro
Re: Trajka ze skody?
: 23 maja 2012, 12:49
autor: kuba_wujo
zespół napędowy skody bardzo dobrze nadaje się do trajek.
belka pod skrzynią trzyma skrzynie i skośne wahacze co upraszcza konstruowanie. sam silnik też siedzi z tyłu na jednej belce, w której są poduszki silnika.
najlepiej do takiej konstrukcji jest dorwać skodę ze skrzynią z suchymi półosiami czyli skoda 120 Garde (4-ro biegowa) lub 130/135/Rapid (5-cio biegowa). sam silnik najlepiej jest dorwać właśnie z Rapida (w zalezności od wersji ma od 54 do 64KM) lub z Favorit ale do nie niego i tak trzeba dorwać kolektory od Rapida bo jest pochylony o 10st więcej i nie idzie ustawić poziomu paliwa w gaźniku. można wykorzystać dół od Felicii 1.3 (68 KM) ale wtedy dochodzi nam montaż elektrycznej pompy paliwa.
co do mocy to można małym kosztem podnieść ją do ok 85-90KM ponieważ sam blok jak i Głowica są aluminiowe więc łatwe w obróbce, wałek można szlifować ponieważ zawory są regulowane mechanicznie, nie ma hydroregulatorów a i sam gaźnik pasuje od FSO a nawet od VAG'a 1,8 - 2,0. wydech i tak jest modzony i tak w każdej trajce.
co do chłodnic to dobrze sprawdzają się dwie od fiata CC spięte szeregowo (sprawdzone w praktyce

) a z racji małych gabarytów można je umieścić np po bokach silnika frontem do kierunku jazdy.
nawet same zegary można wykorzystać ponieważ każdy z czterech jest osobno przykręcany do panelu i każdy ma swoją obudowę a po wypolerowaniu aluminiowych ramek prezentują się kozacko
sam zbieram graty do budowy trajki i jak skończe budowę domu to się za nią zabieram.
Re: Trajka ze skody?
: 23 maja 2012, 12:52
autor: winda
trafne uwagi ale zapraszamy do powitalni
Re: Trajka ze skody?
: 23 maja 2012, 18:52
autor: yunkers
a ja myślę że najlepszym rozwiązaniem na silnik z tyłu to jednak bokser alfy lub subaru i skrzynia UN1
Re: Trajka ze skody?
: 23 maja 2012, 20:17
autor: winda
a ja myslę ze sie z tobą zgadzam
Re: Trajka ze skody?
: 23 maja 2012, 22:20
autor: Luksky
a ja jestem kierowca z Orbisu
Kolego a powiedz, czy jest jakakolwiek szansa na dostanie takiego zestawy napędowego w tych czasach? Bo Rapida to widziałem ale z 15 lat temu ostatniego...
Re: Trajka ze skody?
: 23 maja 2012, 22:24
autor: Sulkyrider
Luk, a Ty tvp2 nie oglądasz aktualnie?
Re: Trajka ze skody?
: 23 maja 2012, 22:32
autor: GOLDHEART
ilez mozna siebie ogladac
Re: Trajka ze skody?
: 23 maja 2012, 22:41
autor: pawlikTrike
Sulkyrider pisze:Luk, a Ty tvp2 nie oglądasz aktualnie?
a co tam takiego ciekawego dają ?
Re: Trajka ze skody?
: 23 maja 2012, 22:43
autor: GOLDHEART
stare warsy
Re: Trajka ze skody?
: 23 maja 2012, 22:49
autor: Sulkyrider
th_556x376x80_wwatermark.png16052_logo.jpg
Re: Trajka ze skody?
: 24 maja 2012, 09:14
autor: kuba_wujo
szansa na dostanie takiego zestawu jest i to jak najbardziej. z Rapidem może być ciężko ale Rapidkowe zawieszenie wychodziło też w Skodzie 130/135/136. daje radę też skrzynia z mokrymi półosiami ale wtedy mamy zawias na pojedyńczych wahaczach a i same koła przy uginaniu składają sie jak w maluchu.
Re: Trajka ze skody?
: 11 cze 2012, 16:26
autor: mazda
'PanBartek' miał na skodzie była na forum.