Strona 2 z 3

: 13 paź 2009, 23:09
autor: mały
ale będzie trajaaaaa :grin:

: 13 paź 2009, 23:39
autor: Luksky
o kurwa, dobra. jutro jak wroce do domu o normalnej porze to zrobie z tego tematu newsa, fotki zamieszczę a szczegolnie jako podsumowanie ta ostatnią - Kowal możemy?

: 13 paź 2009, 23:43
autor: kowal
Jutro zrobię lepsze foto aparatem. A dalej będę robił zdjęcia podczas budowy dla zobrazowania jak bardzo pomocny jest ten przyrząd.

: 13 paź 2009, 23:46
autor: Luksky
ok, to daj foty a ja sie wstrzymam ze 2/3 dni z tym newsem....

: 14 paź 2009, 17:12
autor: Wodzu
bandit pisze:
Bartek2501 pisze:Mowisz o tyle... a maluch praktycznie kazdy ma zjebana ta geometrie z tylu....
:)
Co ty piszesz za bzdury? Jak źle ustawisz wahacze, albo otwory wahacza nie będą osiowe, lub sprężyny bedą za wysokie to będzie skopane. Jak się do tego przyłoży do będzie git i tyle!
Ja mowie,ze juz w maluchu nie sa one dobrze;) Geometrie ustawiasz z dokladnoscia do 0,01mm.... Listewka tak ustawisz?

: 14 paź 2009, 23:40
autor: Luksky
Fajno, dzieki. Lada chwila zrobimy z niego tutorial i damy na główną jako poradnik. Temat pozostawimy aby mozna go było kontynuować

: 15 paź 2009, 10:25
autor: Wodzu
z jakiego marerialu robic glowek? ze zwyklej czarnej stali?

: 15 paź 2009, 10:45
autor: bandit
Ja mowie,ze juz w maluchu nie sa one dobrze;) Geometrie ustawiasz z dokladnoscia do 0,01mm.... Listewka tak ustawisz?
Brak mi słów....

: 15 paź 2009, 15:04
autor: Wodzu
No mopw o co ci chodzi a nie mieszasz z blotem:)

: 15 paź 2009, 15:28
autor: mały
tak z czarnej tylko tak wygląda bo jest zabielona i łożyska stoszkowe wciśnięte15 min.toczenia

: 15 paź 2009, 15:33
autor: Wodzu
mały pisze:tak z czarnej tylko tak wygląda bo jest zabielona i łożyska stoszkowe wciśnięte15 min.toczenia
Dzieki :wink:

: 18 lis 2009, 09:23
autor: Rob_trike
jak bys nie mial tych ŚM z artykulem o ramach to daj cynk mam prawie wszystkie numery wiec jest duze prawdopodobienstwo ze znajde
p.s mam tez "Motocykl" jak cos
pozdr rob

: 18 lis 2009, 17:28
autor: Wodzu
sekuwawa pisze:
kowal pisze:Wyprzedzenia koła przedniego w motocyklu jest niemalże najważniejszym parametrem geometrii motocykla. Ma ogromny wpływ na prowadzenie pojazdu. Normalne motocykle posiadają wyprzedzenie rzędu 7-10 cm. W przypadku chopperów wyprzedzenie sięga 10-13 cm. Watrtość 15 cm jest szczególnie wskazana dla TRÓJKOŁOWCÓW.
A ja to widzę nieco inaczej. W motocyklach z wózkiem bocznym wyprzedzenie koła zmniejsza się w stosunku do solówki przez zastosowanie zawieszenia wahaczowego, więc dlaczego w przypadku trajki to wyprzedzenie należało by zwiększać.
Muszę odszukać duże artykuły ze Świata Motocykli na ten temat to może coś z tego przyda się nam na forum.
A czy wyobrazasz sobie w traji wyprzedzenie jak np w rowerze?Jesli traja bedzie troszke dluzsza to jej nie utrzymasz :)

: 18 lis 2009, 20:46
autor: yunkers
Z tego co czytałem na ten temat to sekuawa ma racje

: 18 lis 2009, 21:18
autor: Rob_trike
heheh łapię te delikatne drwiny - przeciez wzorowalem sie na Twoim zawiasie - ale Ty masz lepiej -= piec dociska do bleby u mnie traje podnosze za przednie kolo nawet po 6 browarach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 18 lis 2009, 21:19
autor: Wiktor
a do mojej trzeba sie w czterech zasadzac az miejsca przy kole braknie

: 18 lis 2009, 21:39
autor: Wodzu
sekuwawa pisze:
Wodzu pisze: A czy wyobrazasz sobie w traji wyprzedzenie jak np w rowerze?Jesli traja bedzie troszke dluzsza to jej nie utrzymasz :)
Nie bardzo wiem o co chodzi??
Wyprzedzenie daje to że koło w motocyklu się samo prostuje, a ponadto im większa prędkość tym trudniej skręcić (wybić z położenia centralnego). Zmniejszenie wyprzedzenia pozwala zmniejszyć siłę jaką musisz przyłożyć do kierownicy, a prostowanie kierownicy w przypadku trajki nie ma takiego znaczenia jak w motocyklu. Wyprzedzenie musi jakieś zostać żeby kierownica sama chciała wracać do centralnego położenia natomiast nie musi stabilizować pozycji pojazdu.
Masz racje ale na poczatku jak bedzie wygladala trajka dlugosci 4metrow i wyprzedzenie glowki ramy np 8cm?
Prostowanie kol masz racje. Kat zerowy daje chujowe prostowanie jednak optymalny daje pieknie wracajaca kiere do polozenia kol do jazdy na wprost... jednak tak jak mowisz zbyt duzy kat moze powodowac trudnosci przy skrecaniu. Teoretycznie masz racje.
wiktor jak Ci sie kreci fajerą? :cool:
I jeszcze. Im bardziej pionowy przod tym lepiej pracuje element resorujaco tłumiacy....
Ale to wszystko nic. dluga trajka i maly kat a bedzie dzialac na odrwot teorii... bedzie ciezko skrecac i napierdalac kierownica...
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy w samochodzie.. do tego moze sie odniesc teoria..:)

: 09 gru 2009, 15:58
autor: kaski
A ja dalej nic z tego nie kapuje :cry:

Helptunku mądrzy ludzie , chciałbym zakończyć prace
projektowe przodu.

Jaki powinien być kąt przedniego zawieszenie
a co za tym idzie jakie wyprzedzenie.

Proszę tylko łopatologicznie z rysunkami poglądowymi :mrgreen:

Dzięki z góry

: 09 gru 2009, 16:09
autor: wisnia
kaski, poszukaj gdzieś na forum jest taki post kowala...

: 09 gru 2009, 23:47
autor: Sulkyrider
wisnia pisze:gdzieś na forum jest taki post
Na początku tego tematu. W sumie mnie też dziwi ze 3 strona tematu i temat nadal jest na temat.

: 09 gru 2009, 23:51
autor: yunkers
tak jak zauważyłeś Sulky dziwne :wink:

: 09 gru 2009, 23:59
autor: Luksky
bo z tego tematu mam zamiar zrobić tutorial, tylko cos nowego wpada raz po raz i nie wiem czy zrobic tylko z tego co wpisał Kowal, czy zrobic z tego co zrobił Kowal + to co zrobiło zycie?

Re: GEOMETRIA GŁOWKI RAMY

: 08 sty 2011, 22:43
autor: malarz
Panowie spójrzcie na kąt kolesia który robi trike w phoenix

Re: GEOMETRIA GŁOWKI RAMY

: 08 sty 2011, 23:35
autor: Luksky
malarz pisze:Panowie spójrzcie na kąt kolesia który robi trike w phoenix

tak, wiemy, wiemy. Phoenix ma kąt jakby ktos po niej walcem przeleciał :) a zawraca jak Tir Darka.... :)

Re: GEOMETRIA GŁOWKI RAMY

: 09 sty 2011, 13:37
autor: Wiktor
sulky bo to jest pojebany temat i dlatego
nikomu glowka nie kojarzy sie z ladnymi cyckami
http://www.programy.witraze-plocin.pl/w ... 00x187.jpg