GEOMETRIA GŁOWKI RAMY

Awatar użytkownika
mały
Posty: 3047
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
Krótki opis: P/G.
Lokalizacja: WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: mały »

ale będzie trajaaaaa :grin:
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

o kurwa, dobra. jutro jak wroce do domu o normalnej porze to zrobie z tego tematu newsa, fotki zamieszczę a szczegolnie jako podsumowanie ta ostatnią - Kowal możemy?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
kowal

Post autor: kowal »

Jutro zrobię lepsze foto aparatem. A dalej będę robił zdjęcia podczas budowy dla zobrazowania jak bardzo pomocny jest ten przyrząd.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

ok, to daj foty a ja sie wstrzymam ze 2/3 dni z tym newsem....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

bandit pisze:
Bartek2501 pisze:Mowisz o tyle... a maluch praktycznie kazdy ma zjebana ta geometrie z tylu....
:)
Co ty piszesz za bzdury? Jak źle ustawisz wahacze, albo otwory wahacza nie będą osiowe, lub sprężyny bedą za wysokie to będzie skopane. Jak się do tego przyłoży do będzie git i tyle!
Ja mowie,ze juz w maluchu nie sa one dobrze;) Geometrie ustawiasz z dokladnoscia do 0,01mm.... Listewka tak ustawisz?
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Fajno, dzieki. Lada chwila zrobimy z niego tutorial i damy na główną jako poradnik. Temat pozostawimy aby mozna go było kontynuować
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

z jakiego marerialu robic glowek? ze zwyklej czarnej stali?
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

Ja mowie,ze juz w maluchu nie sa one dobrze;) Geometrie ustawiasz z dokladnoscia do 0,01mm.... Listewka tak ustawisz?
Brak mi słów....
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

No mopw o co ci chodzi a nie mieszasz z blotem:)
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
mały
Posty: 3047
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
Krótki opis: P/G.
Lokalizacja: WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: mały »

tak z czarnej tylko tak wygląda bo jest zabielona i łożyska stoszkowe wciśnięte15 min.toczenia
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

mały pisze:tak z czarnej tylko tak wygląda bo jest zabielona i łożyska stoszkowe wciśnięte15 min.toczenia
Dzieki :wink:
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10867
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

jak bys nie mial tych ŚM z artykulem o ramach to daj cynk mam prawie wszystkie numery wiec jest duze prawdopodobienstwo ze znajde
p.s mam tez "Motocykl" jak cos
pozdr rob
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

sekuwawa pisze:
kowal pisze:Wyprzedzenia koła przedniego w motocyklu jest niemalże najważniejszym parametrem geometrii motocykla. Ma ogromny wpływ na prowadzenie pojazdu. Normalne motocykle posiadają wyprzedzenie rzędu 7-10 cm. W przypadku chopperów wyprzedzenie sięga 10-13 cm. Watrtość 15 cm jest szczególnie wskazana dla TRÓJKOŁOWCÓW.
A ja to widzę nieco inaczej. W motocyklach z wózkiem bocznym wyprzedzenie koła zmniejsza się w stosunku do solówki przez zastosowanie zawieszenia wahaczowego, więc dlaczego w przypadku trajki to wyprzedzenie należało by zwiększać.
Muszę odszukać duże artykuły ze Świata Motocykli na ten temat to może coś z tego przyda się nam na forum.
A czy wyobrazasz sobie w traji wyprzedzenie jak np w rowerze?Jesli traja bedzie troszke dluzsza to jej nie utrzymasz :)
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

Z tego co czytałem na ten temat to sekuawa ma racje
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10867
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

heheh łapię te delikatne drwiny - przeciez wzorowalem sie na Twoim zawiasie - ale Ty masz lepiej -= piec dociska do bleby u mnie traje podnosze za przednie kolo nawet po 6 browarach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

a do mojej trzeba sie w czterech zasadzac az miejsca przy kole braknie
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

sekuwawa pisze:
Wodzu pisze: A czy wyobrazasz sobie w traji wyprzedzenie jak np w rowerze?Jesli traja bedzie troszke dluzsza to jej nie utrzymasz :)
Nie bardzo wiem o co chodzi??
Wyprzedzenie daje to że koło w motocyklu się samo prostuje, a ponadto im większa prędkość tym trudniej skręcić (wybić z położenia centralnego). Zmniejszenie wyprzedzenia pozwala zmniejszyć siłę jaką musisz przyłożyć do kierownicy, a prostowanie kierownicy w przypadku trajki nie ma takiego znaczenia jak w motocyklu. Wyprzedzenie musi jakieś zostać żeby kierownica sama chciała wracać do centralnego położenia natomiast nie musi stabilizować pozycji pojazdu.
Masz racje ale na poczatku jak bedzie wygladala trajka dlugosci 4metrow i wyprzedzenie glowki ramy np 8cm?
Prostowanie kol masz racje. Kat zerowy daje chujowe prostowanie jednak optymalny daje pieknie wracajaca kiere do polozenia kol do jazdy na wprost... jednak tak jak mowisz zbyt duzy kat moze powodowac trudnosci przy skrecaniu. Teoretycznie masz racje.
wiktor jak Ci sie kreci fajerą? :cool:
I jeszcze. Im bardziej pionowy przod tym lepiej pracuje element resorujaco tłumiacy....
Ale to wszystko nic. dluga trajka i maly kat a bedzie dzialac na odrwot teorii... bedzie ciezko skrecac i napierdalac kierownica...
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy w samochodzie.. do tego moze sie odniesc teoria..:)
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
kaski
Posty: 914
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:18
Krótki opis: do Admina - profil do usunięcia
Lokalizacja: nigdzie
Kontakt:

Post autor: kaski »

A ja dalej nic z tego nie kapuje :cry:

Helptunku mądrzy ludzie , chciałbym zakończyć prace
projektowe przodu.

Jaki powinien być kąt przedniego zawieszenie
a co za tym idzie jakie wyprzedzenie.

Proszę tylko łopatologicznie z rysunkami poglądowymi :mrgreen:

Dzięki z góry
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: wisnia »

kaski, poszukaj gdzieś na forum jest taki post kowala...
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Post autor: Sulkyrider »

wisnia pisze:gdzieś na forum jest taki post
Na początku tego tematu. W sumie mnie też dziwi ze 3 strona tematu i temat nadal jest na temat.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

tak jak zauważyłeś Sulky dziwne :wink:
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

bo z tego tematu mam zamiar zrobić tutorial, tylko cos nowego wpada raz po raz i nie wiem czy zrobic tylko z tego co wpisał Kowal, czy zrobic z tego co zrobił Kowal + to co zrobiło zycie?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
malarz
Posty: 4
Rejestracja: 01 sty 2011, 18:36
Kontakt:

Re: GEOMETRIA GŁOWKI RAMY

Post autor: malarz »

Panowie spójrzcie na kąt kolesia który robi trike w phoenix
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: GEOMETRIA GŁOWKI RAMY

Post autor: Luksky »

malarz pisze:Panowie spójrzcie na kąt kolesia który robi trike w phoenix

tak, wiemy, wiemy. Phoenix ma kąt jakby ktos po niej walcem przeleciał :) a zawraca jak Tir Darka.... :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: GEOMETRIA GŁOWKI RAMY

Post autor: Wiktor »

sulky bo to jest pojebany temat i dlatego
nikomu glowka nie kojarzy sie z ladnymi cyckami
http://www.programy.witraze-plocin.pl/w ... 00x187.jpg
idą zmiany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości