Strona 1 z 2

Trajka Loczka

: 21 wrz 2009, 23:29
autor: Loczek
Mam kilka watpliwosci jesli chodzi o konstrukcje trajki wiec chcialem zapytac, ale słowem wstepu powiem ze:

-chce zbudowac trajke z silnikiem tuz za tylnia osia, silnik pochodzi z mazdy mx6 Ge KF-ZE. Czyli jest to japonska wersja MX6 z troche bardizej podkreconym silnikiem, ktory od wersji wypuszczanej na europe rozni sie innymi wałkami, tłokami, głowicami, kompem, kolektorem i kilkoma pierdolami przez co ma zwiekszona kompresje i tyci lepiej smiga niz euro odpowienik, wiec mam silniczek, ktory samodzielnie wypomnotowalem z auta, mam tez skrzynie, poosie całe przednie i tynie zawieszenie sanki pod silnik belke od przedniego zawieszenia, cała elektryke no wszytskie podzespoly.
-pytanie pierwsze, jesli ustawie silnik tak jak zostal od zabudowany w mazdzie czyli jakto w kazdej przednionapedowce silnik jest tuz przed polosiami i kołami, to bedzie to idealna pozycja. Bo ciezar nmie bedzie za kołami ani tuz nad nimi, Myle sie cyz nie?
-jesli zaadoptuje przednie zawieszenie przerobione tak z tylnim ( czyli podmiana poduszek górnych od MCpersonów tak zeby wyeliminowac mozliwosc skretu mcpersona) to nie popełnie zadneog błedu?
-rozumiem ze na spokojnie sbie moge wyspawac cala konstrukcje pod silnik, srzynie zawieche
-jak to jest z całym przodem?, widze w wielu galeriach ze przod jest calkowicie robiony od nowa, jest to sluszna droga czy wiele rzecyz jest zapozyczanych z klsaycznych motocykli.
-co jesli chodzi o układ hamulcowy, w ów zawieszeniu ktorym dysponuje z porzdu sa tarcze hamuclowe wentylowane, jednotłoczkowe. Czy w polaczeniu z jakims ukladem w przednim kole nie beda one zbyt mocno hamowały, czy potem w trakcie testów sa one osłabniae przez jakies korektory siły hamowania.
- rama to jest pole to popisu dla konstruktora czy nalezy sie wzorowac na jakis projektach.


jelsi pisze to w złym dziale to prosze o pomoc bo chwile sie glowilem gdzie dac ten temat i postanowilem go dac tu.

http://images31.fotosik.pl/424/14703b307b74fc75.jpg
http://images46.fotosik.pl/45/dfd1c59a95d7b2cc.jpg
Belka przednia
http://images27.fotosik.pl/309/710af8a20cc05db0.jpg
Hamulce
http://img529.imageshack.us/img529/3706/dsc07434.jpg
Fotki z rozbiorki mazdy widac tam zawieszenie silni itp itd. Czyli to czym dysponuje.

Czekam na jakie skonkretne odpowiedzi.
Pozdro

: 22 wrz 2009, 00:14
autor: Luksky
Silnik umieszczony centralnie. Widziałem dwie takie konstrukcje. Jedna totalnie spierdolona, druga zajebista. Jeżeli wszystko pójdzie tak jak napisałeś to sądze, że kawal porzadnej maszyny powstanie. Zaraz sie odezwie reszta, ktora ma doświadczenie w ładowaniu wielkich silników :) daj im chwilkę :) Pozdrawiam i życze wytrwałości w dążeniu do stworzenia cudeńka....

Re: Trajka Loczka

: 22 wrz 2009, 00:18
autor: 3oo
Loczek pisze:.....

Czekam na jakie skonkretne odpowiedzi.
Pozdro
Jeśli już to z naszej strony mogą być tylko podpowiedzi i sugestie :) i też będą konkretne:)

: 22 wrz 2009, 06:49
autor: Wiktor
ustaw skrzynie z silnikem i polosiami i zwrotnicami z tulu
mcpersony jednak chyba trzeba wyrzucic
i spawaj do tego konstrukcje

: 22 wrz 2009, 15:25
autor: Loczek
Wiktor pisze:ustaw skrzynie z silnikem i polosiami i zwrotnicami z tulu
mcpersony jednak chyba trzeba wyrzucic
i spawaj do tego konstrukcje
Czyli odwrotnie niz zostrała zamontowana originalnie?
Czyli srodek ciezkosci bede mial za tylna osią. Czyli bede mial 5 biegów do tyłu a jeden do przodu. Cuda wianki zeby to przerobic.

Dlaczego niemoze byc zamontowana tak jak ja pisałem, Czy ja zle zrozumialem Cie wiktor.

: 22 wrz 2009, 15:28
autor: Wiktor
zle mnie zrozumiales
chodzilo mi o pierwotne samochodowe ustawienie
po co ci 5 biegów do tyłu :mrgreen:
jak nie spieprzysz geometrii moze fajna traja wyjsc

: 22 wrz 2009, 15:30
autor: Loczek
Czyli moja wizja z zeszłej nocy wydaje sie byc trafiona.
Co mnie niesamowicie cieszy.

Teraz mi powiedzcie młodziency, poza kosztem stali, nerwów i bombonierek do zony zeby wybaczała godziny spedzone w garazu. To na jakie koszta mozna sie szykowac jesli chodzi o detaling (chromowanie, elementy przedniej konkstrukcji itp itd)

: 22 wrz 2009, 15:33
autor: 3oo
Tu się toczy fajna dyskusja na ten temat:)
http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?p=9579#9579

: 22 wrz 2009, 15:53
autor: Wiktor
szukuj plecak kasy a jak ci zostanie to pojdzie na paliwo :mrgreen: :mrgreen:

: 22 wrz 2009, 15:57
autor: Loczek
http://images44.fotosik.pl/180/16b81be7654fbfeb.jpg
Plecaczek mam tylko taki ale mysle ze damy rade.

: 22 wrz 2009, 16:53
autor: Luksky
plecak pierwsza liga!!

: 22 wrz 2009, 17:16
autor: Wiktor
jak go napelnisz traj bedzie jak malowana

: 23 wrz 2009, 22:37
autor: Lipa
Wiktor pisze:jak go napelnisz traj bedzie jak malowana
tylko nie maluj jej tak jak ten "wizjoner" który pomalował plecaczek.... proszę :???:

: 24 wrz 2009, 14:50
autor: pionowy
dlaczego???? całkiem nowatorskie, i oryginalne podejście do tematu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: no i za taką trają to by już na pewno każdy się obejrzał

: 24 wrz 2009, 20:26
autor: Loczek
Kurde a chcialem tak pomalowac Bak, echh zero zrozumienia.

Wiecie co jeszcze wydumałem?

mazda do tych silników K-series czyli do vałek dawąła tez automaty. I czemu by nie dac do traji automatu.

Co wynato jak sie sprwauje automt rzpy takim pojezdzie. I chyba mnie kombinbacji z zmienaniem biegów niz w przypadku manualnej przekładni.

: 24 wrz 2009, 20:48
autor: 3oo
No automat... nic nowego.. spytaj Wiktora:)

: 24 wrz 2009, 21:26
autor: winda
kaski ma też doświadczenia z trajka w automacie

: 24 wrz 2009, 21:49
autor: Loczek
Wiktor chodzno tu :D

: 25 wrz 2009, 07:52
autor: Wiktor
według mnie automat sie sprawdza ale ma tez wady
nie mozna poorac sobie jak manulem
ale poza tym same zalety
mozna zajac sie prowadzeniem motocykla a nie mieszaniem gałą :mrgreen:

: 25 wrz 2009, 09:23
autor: kaski
Loczek pisze:Kurde a chcialem tak pomalowac Bak, echh zero zrozumienia.

Wiecie co jeszcze wydumałem?

mazda do tych silników K-series czyli do vałek dawąła tez automaty. I czemu by nie dac do traji automatu.

Co wynato jak sie sprwauje automt rzpy takim pojezdzie. I chyba mnie kombinbacji z zmienaniem biegów niz w przypadku manualnej przekładni.
W galeriach ze zlotu są zdjęcia takiej czarnej na silniku VW 1,8 GTI w automacie
z silnikiem umieszczonym tuż przed osią, tak jak ty planujesz.
na yuotube wpisz Traja Walerego .
Co do automatu , ja nie widzę innego rozwiązania,takie jest moje zdanie.
Właśnie jestem w fazie rozpoczynania budowy 3 kółek dla siebie.
Więc możemy sie dzielić pomysłami i doświadczeniem.

Pozdrawiam

: 25 wrz 2009, 19:45
autor: Luksky
hehe :) Traja Walerego i traja za Wami, w domku - ta wykonana przez Kolca76 - wg mnie najładniejsze traje na zlocie.

oczywiście zaraz po tych na 126p :)

: 25 wrz 2009, 21:14
autor: Loczek
Naszlo mnie kolejne pytanie.

W czasie spawania ramy, jesli wychodza nam łuki to jedziecie z gotowych kolanek czy gniecie rurki?

: 25 wrz 2009, 21:18
autor: Wiktor
giecie drogi panie

: 25 wrz 2009, 21:38
autor: mario
Loczek pisze:
Wiktor pisze:ustaw skrzynie z silnikem i polosiami i zwrotnicami z tulu
mcpersony jednak chyba trzeba wyrzucic
i spawaj do tego konstrukcje
Czyli odwrotnie niz zostrała zamontowana originalnie?
Czyli srodek ciezkosci bede mial za tylna osią. Czyli bede mial 5 biegów do tyłu a jeden do przodu. Cuda wianki zeby to przerobic.

Dlaczego niemoze byc zamontowana tak jak ja pisałem, Czy ja zle zrozumialem Cie wiktor.
z tego co oglądałem i szukałemjako dawcy do tej wersji to patrząc na samochód silnik jest przed osią przednią tylko w MR2 jest praktycznie nad osią (poprwa mnie jeśli coś nie tak).
moje zdanie jestjednoznaczne i nie do obalenia :lol: to najlepszy sposób na traję. chodzi o równe (w miare) obciążenie osi traja będzie się trzymać i będzie można wykorzystać pełną moc czego nie da się wykonąć w innych układach

: 25 wrz 2009, 21:48
autor: Luksky
mario pisze: i będzie można wykorzystać pełną moc czego nie da się wykonąć w innych układach
łeeee, tak nie możesz mówić