Trajka Loczka
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 22:53
- Kontakt:
Trajka Loczka
Mam kilka watpliwosci jesli chodzi o konstrukcje trajki wiec chcialem zapytac, ale słowem wstepu powiem ze:
-chce zbudowac trajke z silnikiem tuz za tylnia osia, silnik pochodzi z mazdy mx6 Ge KF-ZE. Czyli jest to japonska wersja MX6 z troche bardizej podkreconym silnikiem, ktory od wersji wypuszczanej na europe rozni sie innymi wałkami, tłokami, głowicami, kompem, kolektorem i kilkoma pierdolami przez co ma zwiekszona kompresje i tyci lepiej smiga niz euro odpowienik, wiec mam silniczek, ktory samodzielnie wypomnotowalem z auta, mam tez skrzynie, poosie całe przednie i tynie zawieszenie sanki pod silnik belke od przedniego zawieszenia, cała elektryke no wszytskie podzespoly.
-pytanie pierwsze, jesli ustawie silnik tak jak zostal od zabudowany w mazdzie czyli jakto w kazdej przednionapedowce silnik jest tuz przed polosiami i kołami, to bedzie to idealna pozycja. Bo ciezar nmie bedzie za kołami ani tuz nad nimi, Myle sie cyz nie?
-jesli zaadoptuje przednie zawieszenie przerobione tak z tylnim ( czyli podmiana poduszek górnych od MCpersonów tak zeby wyeliminowac mozliwosc skretu mcpersona) to nie popełnie zadneog błedu?
-rozumiem ze na spokojnie sbie moge wyspawac cala konstrukcje pod silnik, srzynie zawieche
-jak to jest z całym przodem?, widze w wielu galeriach ze przod jest calkowicie robiony od nowa, jest to sluszna droga czy wiele rzecyz jest zapozyczanych z klsaycznych motocykli.
-co jesli chodzi o układ hamulcowy, w ów zawieszeniu ktorym dysponuje z porzdu sa tarcze hamuclowe wentylowane, jednotłoczkowe. Czy w polaczeniu z jakims ukladem w przednim kole nie beda one zbyt mocno hamowały, czy potem w trakcie testów sa one osłabniae przez jakies korektory siły hamowania.
- rama to jest pole to popisu dla konstruktora czy nalezy sie wzorowac na jakis projektach.
jelsi pisze to w złym dziale to prosze o pomoc bo chwile sie glowilem gdzie dac ten temat i postanowilem go dac tu.
http://images31.fotosik.pl/424/14703b307b74fc75.jpg
http://images46.fotosik.pl/45/dfd1c59a95d7b2cc.jpg
Belka przednia
http://images27.fotosik.pl/309/710af8a20cc05db0.jpg
Hamulce
http://img529.imageshack.us/img529/3706/dsc07434.jpg
Fotki z rozbiorki mazdy widac tam zawieszenie silni itp itd. Czyli to czym dysponuje.
Czekam na jakie skonkretne odpowiedzi.
Pozdro
-chce zbudowac trajke z silnikiem tuz za tylnia osia, silnik pochodzi z mazdy mx6 Ge KF-ZE. Czyli jest to japonska wersja MX6 z troche bardizej podkreconym silnikiem, ktory od wersji wypuszczanej na europe rozni sie innymi wałkami, tłokami, głowicami, kompem, kolektorem i kilkoma pierdolami przez co ma zwiekszona kompresje i tyci lepiej smiga niz euro odpowienik, wiec mam silniczek, ktory samodzielnie wypomnotowalem z auta, mam tez skrzynie, poosie całe przednie i tynie zawieszenie sanki pod silnik belke od przedniego zawieszenia, cała elektryke no wszytskie podzespoly.
-pytanie pierwsze, jesli ustawie silnik tak jak zostal od zabudowany w mazdzie czyli jakto w kazdej przednionapedowce silnik jest tuz przed polosiami i kołami, to bedzie to idealna pozycja. Bo ciezar nmie bedzie za kołami ani tuz nad nimi, Myle sie cyz nie?
-jesli zaadoptuje przednie zawieszenie przerobione tak z tylnim ( czyli podmiana poduszek górnych od MCpersonów tak zeby wyeliminowac mozliwosc skretu mcpersona) to nie popełnie zadneog błedu?
-rozumiem ze na spokojnie sbie moge wyspawac cala konstrukcje pod silnik, srzynie zawieche
-jak to jest z całym przodem?, widze w wielu galeriach ze przod jest calkowicie robiony od nowa, jest to sluszna droga czy wiele rzecyz jest zapozyczanych z klsaycznych motocykli.
-co jesli chodzi o układ hamulcowy, w ów zawieszeniu ktorym dysponuje z porzdu sa tarcze hamuclowe wentylowane, jednotłoczkowe. Czy w polaczeniu z jakims ukladem w przednim kole nie beda one zbyt mocno hamowały, czy potem w trakcie testów sa one osłabniae przez jakies korektory siły hamowania.
- rama to jest pole to popisu dla konstruktora czy nalezy sie wzorowac na jakis projektach.
jelsi pisze to w złym dziale to prosze o pomoc bo chwile sie glowilem gdzie dac ten temat i postanowilem go dac tu.
http://images31.fotosik.pl/424/14703b307b74fc75.jpg
http://images46.fotosik.pl/45/dfd1c59a95d7b2cc.jpg
Belka przednia
http://images27.fotosik.pl/309/710af8a20cc05db0.jpg
Hamulce
http://img529.imageshack.us/img529/3706/dsc07434.jpg
Fotki z rozbiorki mazdy widac tam zawieszenie silni itp itd. Czyli to czym dysponuje.
Czekam na jakie skonkretne odpowiedzi.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 23:37 przez Loczek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Silnik umieszczony centralnie. Widziałem dwie takie konstrukcje. Jedna totalnie spierdolona, druga zajebista. Jeżeli wszystko pójdzie tak jak napisałeś to sądze, że kawal porzadnej maszyny powstanie. Zaraz sie odezwie reszta, ktora ma doświadczenie w ładowaniu wielkich silników daj im chwilkę Pozdrawiam i życze wytrwałości w dążeniu do stworzenia cudeńka....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Re: Trajka Loczka
Jeśli już to z naszej strony mogą być tylko podpowiedzi i sugestie i też będą konkretne:)Loczek pisze:.....
Czekam na jakie skonkretne odpowiedzi.
Pozdro
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 22:53
- Kontakt:
Czyli odwrotnie niz zostrała zamontowana originalnie?Wiktor pisze:ustaw skrzynie z silnikem i polosiami i zwrotnicami z tulu
mcpersony jednak chyba trzeba wyrzucic
i spawaj do tego konstrukcje
Czyli srodek ciezkosci bede mial za tylna osią. Czyli bede mial 5 biegów do tyłu a jeden do przodu. Cuda wianki zeby to przerobic.
Dlaczego niemoze byc zamontowana tak jak ja pisałem, Czy ja zle zrozumialem Cie wiktor.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 22:53
- Kontakt:
Czyli moja wizja z zeszłej nocy wydaje sie byc trafiona.
Co mnie niesamowicie cieszy.
Teraz mi powiedzcie młodziency, poza kosztem stali, nerwów i bombonierek do zony zeby wybaczała godziny spedzone w garazu. To na jakie koszta mozna sie szykowac jesli chodzi o detaling (chromowanie, elementy przedniej konkstrukcji itp itd)
Co mnie niesamowicie cieszy.
Teraz mi powiedzcie młodziency, poza kosztem stali, nerwów i bombonierek do zony zeby wybaczała godziny spedzone w garazu. To na jakie koszta mozna sie szykowac jesli chodzi o detaling (chromowanie, elementy przedniej konkstrukcji itp itd)
Tu się toczy fajna dyskusja na ten temat:)
http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?p=9579#9579
http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?p=9579#9579
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 22:53
- Kontakt:
http://images44.fotosik.pl/180/16b81be7654fbfeb.jpg
Plecaczek mam tylko taki ale mysle ze damy rade.
Plecaczek mam tylko taki ale mysle ze damy rade.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 22:53
- Kontakt:
Kurde a chcialem tak pomalowac Bak, echh zero zrozumienia.
Wiecie co jeszcze wydumałem?
mazda do tych silników K-series czyli do vałek dawąła tez automaty. I czemu by nie dac do traji automatu.
Co wynato jak sie sprwauje automt rzpy takim pojezdzie. I chyba mnie kombinbacji z zmienaniem biegów niz w przypadku manualnej przekładni.
Wiecie co jeszcze wydumałem?
mazda do tych silników K-series czyli do vałek dawąła tez automaty. I czemu by nie dac do traji automatu.
Co wynato jak sie sprwauje automt rzpy takim pojezdzie. I chyba mnie kombinbacji z zmienaniem biegów niz w przypadku manualnej przekładni.
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 22:53
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 914
- Rejestracja: 04 cze 2009, 21:18
- Krótki opis: do Admina - profil do usunięcia
- Lokalizacja: nigdzie
- Kontakt:
W galeriach ze zlotu są zdjęcia takiej czarnej na silniku VW 1,8 GTI w automacieLoczek pisze:Kurde a chcialem tak pomalowac Bak, echh zero zrozumienia.
Wiecie co jeszcze wydumałem?
mazda do tych silników K-series czyli do vałek dawąła tez automaty. I czemu by nie dac do traji automatu.
Co wynato jak sie sprwauje automt rzpy takim pojezdzie. I chyba mnie kombinbacji z zmienaniem biegów niz w przypadku manualnej przekładni.
z silnikiem umieszczonym tuż przed osią, tak jak ty planujesz.
na yuotube wpisz Traja Walerego .
Co do automatu , ja nie widzę innego rozwiązania,takie jest moje zdanie.
Właśnie jestem w fazie rozpoczynania budowy 3 kółek dla siebie.
Więc możemy sie dzielić pomysłami i doświadczeniem.
Pozdrawiam
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 22:53
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 wrz 2009, 20:35
- Lokalizacja: RYBNIK śląskie
- Kontakt:
z tego co oglądałem i szukałemjako dawcy do tej wersji to patrząc na samochód silnik jest przed osią przednią tylko w MR2 jest praktycznie nad osią (poprwa mnie jeśli coś nie tak).Loczek pisze:Czyli odwrotnie niz zostrała zamontowana originalnie?Wiktor pisze:ustaw skrzynie z silnikem i polosiami i zwrotnicami z tulu
mcpersony jednak chyba trzeba wyrzucic
i spawaj do tego konstrukcje
Czyli srodek ciezkosci bede mial za tylna osią. Czyli bede mial 5 biegów do tyłu a jeden do przodu. Cuda wianki zeby to przerobic.
Dlaczego niemoze byc zamontowana tak jak ja pisałem, Czy ja zle zrozumialem Cie wiktor.
moje zdanie jestjednoznaczne i nie do obalenia to najlepszy sposób na traję. chodzi o równe (w miare) obciążenie osi traja będzie się trzymać i będzie można wykorzystać pełną moc czego nie da się wykonąć w innych układach
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość