Strona 1 z 1

Przeróbka aparatu zapłonowego na elektroniczny

: 27 sie 2009, 17:23
autor: Wiktor
Najnowsze dzielo elektroniczny zapłon do Garbusa

: 27 sie 2009, 18:03
autor: Luksky
moduł od golfa, przez to iskierka jest na stykach aparatu taka tycia, co powoduje mniejsze zuzycie styków jak i świec. Sądziłem, że maja to już wszyscy jak już nawet mamy to w 126p a tutaj taka perjełka :)

: 27 sie 2009, 19:29
autor: Wiktor
luksky pisze:moduł od golfa, przez to iskierka jest na stykach aparatu taka tycia, co powoduje mniejsze zuzycie styków jak i świec. Sądziłem, że maja to już wszyscy jak już nawet mamy to w 126p a tutaj taka perjełka :)
jaka iskierka na stykach???
to jest pelen elektronik na hallu

: 27 sie 2009, 20:25
autor: Luksky
3oo pisze::twisted: :twisted: :twisted:
to po kiego wafla kopułka? nie mogłes zrobić czterech małych cewek sterowanych??? Kopułka sie kiepsko kojarzy - dekielek ładny w miejsce kopułki i wtedy jest pieknie

: 27 sie 2009, 20:48
autor: 3oo
luksky pisze:
3oo pisze::twisted: :twisted: :twisted:
to po kiego wafla kopułka? nie mogłes zrobić czterech małych cewek sterowanych??? Kopułka sie kiepsko kojarzy - dekielek ładny w miejsce kopułki i wtedy jest pieknie
Za dużo kombinacji w sterowaniu dwóch podwójnych cewek... i po za tym iskra nie taka...
W zapłonie elektronicznym ważne są dwie rzeczy... zastąpienie przerywacza dajnikiem magnetycznym i moduł zapłonu, który wytworzy "iskrę" o czasie trwania większym niż 70ms wtedy to można zubożyć mieszankę.

: 27 sie 2009, 21:02
autor: Luksky
3oo pisze:
luksky pisze:
3oo pisze::twisted: :twisted: :twisted:
to po kiego wafla kopułka? nie mogłes zrobić czterech małych cewek sterowanych??? Kopułka sie kiepsko kojarzy - dekielek ładny w miejsce kopułki i wtedy jest pieknie
Za dużo kombinacji w sterowaniu dwóch podwójnych cewek... i po za tym iskra nie taka...
W zapłonie elektronicznym ważne są dwie rzeczy... zastąpienie przerywacza dajnikiem magnetycznym i moduł zapłonu, który wytworzy "iskrę" o czasie trwania większym niż 70ms wtedy to można zubożyć mieszankę.
wszelkie benzynowe VW maja w ten sposob. Bardzo fajnie to rozwiązali i jest to bezobsługowe. Sterowanie to banał, poprzez czujnik indukcyjny, moduł daje sygnał na cewe, ktora jest albo bezpośrednio na świecy (najlepsze rozwiązanie) albo krotki przewód WN. Mam tego rozwiązania na codzien dziesiątki i faktycznie nie ingeruje w nie bo się nie jebie wogole... w 126p dałem jakis wielki moduł od cholera wie czego, ktory pozwolił skończyć problemy zapłonowe tego silniczka. Szkoda że takowych rozwiązań nie było dostepnych za komuny, ech..marzenie....

: 27 sie 2009, 21:54
autor: Lipa
hehe widzę, że wrzuciłeś ten zapłon o którym mi dziś mówiłeś. mam prośbę mogłbyś to łopatologicznie opisać i rozrysować... może też taki sobie zrobię :mrgreen:

... a i jeszcze jedno mówiąc ŁOPATOLOGICZNIE wcalę nie żartuje u mnie dwa przewody + żarówka rzadko kiedy działają :twisted: ot takie mam zdolności elektryczne :mrgreen:

: 27 sie 2009, 22:17
autor: Luksky
jak nie jestes daltonistą to po kolorach przewodów zrobisz sam. Na szczęście to niegrozne wysokie napięcia są :)

: 27 sie 2009, 22:37
autor: Wiktor
Lipa pisze:hehe widzę, że wrzuciłeś ten zapłon o którym mi dziś mówiłeś. mam prośbę mogłbyś to łopatologicznie opisać i rozrysować... może też taki sobie zrobię :mrgreen:

... a i jeszcze jedno mówiąc ŁOPATOLOGICZNIE wcalę nie żartuje u mnie dwa przewody + żarówka rzadko kiedy działają :twisted: ot takie mam zdolności elektryczne :mrgreen:
troche delikatnej mechaniki precyzyjnej
troche wiedzy z elektroniki i niezly zapas czesci.
modyfikcja polega na
usuniecie przerywacza i zastapienie go czujnikiem halla
wymiana wałka krzywkowoego na blaszkowy czterolistkowy
podlaczenie ukladu przyspieszenia podcisnieniowego do nowej plytki czujnika
dopasowanie ukladu przyspieszenia odsrodkowego
zgranie ukladu czujnika halla z tarczką indukcyjną
wiercenie i gwintowanie apartu w odpowiednich miejscach
zamocowanie gniazda wtyczki aparatu
zrobienie wiazki elektrycznej
zakup modułu
zakup cewki
zgranie wszystiego w całosc i proba
PROSTE NIE

: 27 sie 2009, 22:41
autor: Lipa
Wiktor pisze:PROSTE NIE
nie :mrgreen:

: 27 sie 2009, 22:45
autor: Wiktor
Lipa z calym szcunem ale jak nie grzebales sie w elektronice nie ma sencu sie za to zabierac
tak naprawde ja mam zajebista baze materialową i jak bys mial kupic wszystkie potrzebne czesci to cholernie drogo wyjdzie.
trzeba modyl zaplonowy czujnik halla walek do aparatu cewke i wiazke z wtyczkami
a i zrobieni etego mi zajmuje jakies 8 rbg
a zrobilem juz z 20 roznych aparatow

: 27 sie 2009, 22:49
autor: Sulkyrider
Wiktor, nie wiedziałem o Twoich umiejętnościach.
potrafił byś naprawić czujnik halla od eclipse? Mam 2 zjebane, tzn. jeden halla i drugi foto.

: 28 sie 2009, 06:26
autor: Wiktor
Sulkyrider pisze:Wiktor, nie wiedziałem o Twoich umiejętnościach.
potrafił byś naprawić czujnik halla od eclipse? Mam 2 zjebane, tzn. jeden halla i drugi foto.
czujnik jest raczej nienaprawialny
Ja wstawiam inne czyjniki
robilem przerobke apartu od mitsubishi. Tam byl czujnik razem z modulem wewnatrz obudowy aparatu.

: 28 sie 2009, 09:01
autor: Lipa
spox Wiktor po tym co przeczytałem w twoim opisie to zgubiłem się przy pierwszym zdaniu :mrgreen: A ponieważ w mojej naturze leży nieprzekombinowywać wiec pójdę po najmniejszej lini oporu i jak będę miał czas i "czas" oraz nieodzowną chęć posiadania takiego ustrojstwa to wezmę ze 2x 0,75 i się u Ciebie pojawię :lol:

: 28 sie 2009, 13:59
autor: Luksky
Lipa pisze:spox Wiktor po tym co przeczytałem w twoim opisie to zgubiłem się przy pierwszym zdaniu :mrgreen: A ponieważ w mojej naturze leży nieprzekombinowywać wiec pójdę po najmniejszej lini oporu i jak będę miał czas i "czas" oraz nieodzowną chęć posiadania takiego ustrojstwa to wezmę ze 2x 0,75 i się u Ciebie pojawię :lol:
Lipa: zabierz paczkę cygar jeszcze :mrgreen:

: 28 sie 2009, 19:50
autor: Wiktor
Lipa zaproszenie otwarte :twisted: :twisted: