Strona 1 z 1

Pokonywanie zakrętów

: 03 gru 2019, 18:39
autor: Wojcieszek
Dwa lata jeździłem na trajce SAM. Obecnie po zakupie trajki Honda Gold Wing mam wątpliwości w zakresie prędkości pokonywania zakrętów. Poprzednia trajka miała szerokość tyłu 185 cm i ciężar (silnik) z tyłu. Honda ma silnik z przodu i szerokość 150 cm. Moje wątpliwości wzbudziła uwaga producenta trajek w USA Lehmana, że podczas ostrego pokonywania zakrętów może nastąpić oderwanie koła aż do wywrócenia w skrajnych przypadkach.
Proszę posiadaczy trajek na bazie motocykla typu Lehman ( Honda Gold Wing, Honda Walkiria, Harley Davidson, Kawasaki itp.) o ewentualne uwag, spostrzeżenia, na ten temat (głównie prędkości).

Re: Pokonywanie zakrętów

: 03 gru 2019, 19:07
autor: krobia
Najlepsza zasada: metoda prób i błedow :wink: stopniowo zwiększa prędkość, jak będziesz się wywracał spójrz na licznik i więcej tej prędkości nie przekraczaj :mrgreen:

Re: Pokonywanie zakrętów

: 03 gru 2019, 19:20
autor: bandit
Wysoko usytuowany środek ciężkości się kłania. Trajami na bazie fabrycznych motocykli to se nie polatasz po winklach. Królem prostej to tak.

Re: Pokonywanie zakrętów

: 03 gru 2019, 20:34
autor: Czarek-trike
bandit pisze:Wysoko usytuowany środek ciężkości się kłania. (..).
To raz..a dwa,że wąziutko w tym gold wingu . To też jest ważne..jak kółka z tyłu szerzej rozstawione to pewniej w zakręt wchodzi.
Jak w dizelkowej został usunięty ''patent z dystansami'' i trochę jej się zwężyło to też gorzej w zakręty wchodziła.
Dlatego mam radochę z trajki nr2 ...zakręty biere tak +20 km/h więcej niż znak pokazuje :)..i to jedną ręką :lol:

No cóż panie kolego właścicielu goldasa na 3 kołach trzeba się przyzwyczaić i nie marudzić.. zawsze mogłeś sobie kupić zaprzęg..tam jest dopiero jazda... zakręty w lewo pokonujesz inaczej niż w prawo :mrgreen:

Re: Pokonywanie zakrętów

: 03 gru 2019, 20:45
autor: Rob_trike
musisz uważać
tego typu konstrukcje nie są przystosowane do szybkiej jazdy po winklach Fizyki się nie oszukasz
Zawsze miej "zapas" aby w przypadku czegoś niespodziewanego na lub tuż za zakrętem móc wykonać manewr ...
Opisac to trudno - nie miałem nigdy "seryjnej" motocyklowej traji
Miałem trzy sam-y- każda inaczej się zachowywała na zakrętach
Podobno buduje się trajki ładne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: lub te co zapierdalają jak gokard :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moja fajnie jeździ i na prostej i na zakrętach - niestety w terenie ( na polu zlotowym) nie poszaleję
Im szerzej i niżej tym lepiej
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=18r2j7C1zqU&t=137s[/youtube]
p.s. kurwa Adaś - przypomniało mi się że miałem zmierzyć prześwit Przepraszam ale zapomniałem - postaram się jutro odpisać moja wina :shock:

Re: Pokonywanie zakrętów

: 03 gru 2019, 21:22
autor: Lipa
w 1.5 nie masz mechanizmu różnicowego.. dopiero 1.8 jeździ normalnie.

Re: Pokonywanie zakrętów

: 03 gru 2019, 21:37
autor: GREGOR
Miałem okazję jechać takim goldasem jako pasażer, nigdy więcej, czułem się jak marionetka obsługiwana przez nerwową osobę, największą wadą jest jej szerokość i zależne zawieszenie tylne, masakra.
Tak że uważaj na zakrętach, ja swoją poprzednią musiałem uważać żeby nie przesadzić, a tą od Grzesia zapierdalam nawet Walery to zauważył w Beskidach :mrgreen:

Re: Pokonywanie zakrętów

: 03 gru 2019, 21:56
autor: custom
Rob_trike pisze:musisz uważać
tego typu konstrukcje nie są przystosowane do szybkiej jazdy po winklach Fizyki się nie oszukasz
Zawsze miej "zapas" aby w przypadku czegoś niespodziewanego na lub tuż za zakrętem móc wykonać manewr ...
Opisac to trudno - nie miałem nigdy "seryjnej" motocyklowej traji
Miałem trzy sam-y- każda inaczej się zachowywała na zakrętach
Podobno buduje się trajki ładne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: lub te co zapierdalają jak gokard :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moja fajnie jeździ i na prostej i na zakrętach - niestety w terenie ( na polu zlotowym) nie poszaleję
Im szerzej i niżej tym lepiej
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=18r2j7C1zqU&t=137s[/youtube]
p.s. kurwa Adaś - przypomniało mi się że miałem zmierzyć prześwit Przepraszam ale zapomniałem - postaram się jutro odpisać moja wina :shock:
Fajny filmik Robert. Gościu nieźle przeżywa , jesteś mocarz .

Re: Pokonywanie zakrętów

: 04 gru 2019, 14:30
autor: winda
Szerokość to raz. Dwa to masz tam sztywny most. Masakra. Dopiero 1.8 jest pozbawiony tej wady.

Re: Pokonywanie zakrętów

: 04 gru 2019, 16:18
autor: Wojcieszek
To jest wersja europejska. Nie ma sztywnego mostu. Koła mają niezależne zawieszenie. Napęd półosie.

Re: Pokonywanie zakrętów

: 04 gru 2019, 21:34
autor: GREGOR
Wojcieszek pisze:To jest wersja europejska. Nie ma sztywnego mostu. Koła mają niezależne zawieszenie. Napęd półosie.
Czyli pozostaje szerokość i środek ciężkości :wink: jest wysoka i wąska :idea:

Re: Pokonywanie zakrętów

: 04 gru 2019, 22:27
autor: Czarek-trike
Dystanse takie po 20 cm na stronę :mrgreen:

Re: Pokonywanie zakrętów

: 05 gru 2019, 14:01
autor: dark
Pierwsza zasada trzech kółek mówi nisko i szeroko ... :D