Trajka Irka (Yesvs666)

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

..........
Ostatnio zmieniony 25 lip 2018, 20:58 przez Yesvs666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

seta pisze:Najtańsza opcja, amorki od Berlingo na to nadziać jakość sprężyny i ogień
Berlingo? A w czym one są bardziejsze od VW? Sprężyny to i na VW da się zapodać jak widzę. A od jakiegoś Moto ktoś stosował?
Awatar użytkownika
dark
Member
Member
Posty: 5290
Rejestracja: 14 mar 2010, 22:54
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: dark »

Tak. Twardo wyszło . Fajnie na równe drogi i autostrady , ronda i zakręty . Na dziurach podskakuje ja piłka pimpongowa . amortyzator motocyklowy + maluchowy.
Jazda na motocyklu to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Awatar użytkownika
seta
Posty: 1320
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
Lokalizacja: Łosice
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: seta »

Z berlingo mają idealną twardość pod traje i są tanie. Ja mialem z tico i były zbyt miekkie po zmianie jest zajebiście. Sęku nie pamiętam od czego miał wcześniej ale po zmianie na berlingo jest zadowolony z tłumienia.
Trochę inna opcja to amortyzatory z regulacją tłumienia ale drogie są i warto dobrze przemyśleć czy warto inwestować...
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

seta pisze:Z berlingo mają idealną twardość pod traje i są tanie. Ja mialem z tico i były zbyt miekkie po zmianie jest zajebiście. Sęku nie pamiętam od czego miał wcześniej ale po zmianie na berlingo jest zadowolony z tłumienia.
Trochę inna opcja to amortyzatory z regulacją tłumienia ale drogie są i warto dobrze przemyśleć czy warto inwestować...
Myślałem bardziej o amorach z motura, że sprężynami, bo jakoś tak miękka jest i już prawie siedzi, a to dopiero początek budowy. Mam podejrzenia że może być źle na wieloklinach poskładany zawias, bo wszystkie gumy były założone nówka przez poprzedniego właściciela. Te Berlingo są krótsze od VW?
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: winda »

a nie możesz jej na drążkach podkręcić? czyli szable przełożyć na inne ząbki
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
seta
Posty: 1320
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
Lokalizacja: Łosice
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: seta »

Nie wiem czy krótsze ale jak bede miał okazję to zmierzę
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

winda pisze:a nie możesz jej na drążkach podkręcić? czyli szable przełożyć na inne ząbki
Tak też miałem zrobić, ale tak sobie pomyślałem że innymi amorami że sprężynami ograniczę skok zawieszenia+ utwardzę je za jednym zamachem. Podkręcenie na wałkach+ inny amorek, lub jakiś ogranicznik da podobny efekt, z tym, że jak założę amory że sprężynami to będę mógł łatwo regulować twardość zawieszenia wg potrzeb- stąd moja skłonność w kierunku tego rozwiązania. Tradycyjnej drogi nie skreślam, ale rozwiązanie z amorkiem z regulowaną sprężyną kusi...
Awatar użytkownika
seta
Posty: 1320
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
Lokalizacja: Łosice
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: seta »

Sprężyną raczej wyregulujesz wysokość niż twardość.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: sekuwawa »

Yesvs666 pisze:Walczę z tylnym zawieszeniem, to garbate strasznie miękkie, i trochę poziomu nie trzyma (zła regulacja, zużycie), widziałem w kilku trajkach zwłaszcza po swapie, że założone są amorki że sprężynami. Macie jakieś pomysły od czego takie zapisać, długość jaka?
Amorki od Berlingo czy Partnera mają fajne tłumienie. Niestety drążki skrętne garbowe są zbyt mało sztywne przy ciężkim silniku i trzeba to czymś poprawić. Ja na amorki mam zapięte sprężyny od amortyzatorów do ruskich motórów.
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5792
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: GREGOR »

Ja nie mam dodatkowych sprężyn i jest super, amortyzatory od Zafiry gazowe drugi sezon tak jeżdżę.
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
rożek
Member
Member
Posty: 3259
Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: rożek »

seta pisze:Z berlingo mają idealną twardość pod traje i są tanie. Ja mialem z tico i były zbyt miekkie po zmianie jest zajebiście. Sęku nie pamiętam od czego miał wcześniej ale po zmianie na berlingo jest zadowolony z tłumienia.
Trochę inna opcja to amortyzatory z regulacją tłumienia ale drogie są i warto dobrze przemyśleć czy warto inwestować...
Warto
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

GREGOR pisze:Ja nie mam dodatkowych sprężyn i jest super, amortyzatory od Zafiry gazowe drugi sezon tak jeżdżę.
Gazowe- to ma sens, będą trochę twardsze. Spróbuję jakoś wyregulować zawiechę na wielowypustach+ gazowe i powinno być ok.
Normalnie bym się tak nie stresował tematem, ale planuję błotniki przyczepić do ramy, a konkretnie stelaża siedzenia, a nie do wahaczy, jak to zwykle się robi. Powód tego jest prosty- 3 dupy z tyłu= mało miejsca, wolę nie mieć tam elementów ruchomych, typu skaczący na dołach błotnik- nie chcę, żeby komuś dupę w koło porwało ;-) Stały błotnik będzie bezpieczniejszy, ale wszystkie poziomy muszą być tip-top, żeby zachować równe szczeliny błotnika do koła po obu stronach, a widzę że te wałki skrętne to robią co chcą, do tego mam podejrzenia, że ktoś to źle poskładał na wielowypusty- stąd różnica poziomów+ traja się gibie jak murzyn na hiphopowych teledyskach i dobija do odbojów, a tak naprawdę to nic tam jeszcze nie ma- rama, silnik, skrzynia i ramka siedzenia. Silnik amelinum- podobna waga do garba, więc powinno być sztywno- coś jest skopane z montażem wałków. Muszę to wymóżdżyć jak to powinno być i poskładać dobrze (jakoś).
Awatar użytkownika
dark
Member
Member
Posty: 5290
Rejestracja: 14 mar 2010, 22:54
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: dark »

na trzy dupy błotniki do ramy wielka dziura się robi ...
Jazda na motocyklu to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

dark pisze:na trzy dupy błotniki do ramy wielka dziura się robi ...
Ale lepsza dziura między błotnikiem a kołem, niż dziura w dupie (prócz tej, co już jest oczywiście). Błotniki już mam i nie wygląda to źle, ale muszę ograniczyć oryginalny skok zawieszenia+ lekko to utwardzić (w porównaniu do obecnego stanu) i będzie ok. Najważniejsze to wykombinować tak, żeby szczelina ze średnim obciążeniem, podczas jazdy była równa na całym łuku. Posłucham rady Gregora z tymi gazowymi, albo pójdę w regulowane, z tym, że poszukam krótszych niż oryginały, w celu ograniczenia skoku.
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

Postępy powolne, ale do przodu. Kupa gratów poszła na laser i trzeba cierpliwie czekać. Dziś pogoda dała wejść do garażu i podłubać trochę, także siedzenie oblachowane- zostało zrobić podłokietniki i klapę do studni, gdzie będzie siedział aku i bezpieczniki. W łączniku pomiędzy siedzeniami przednim i tylnym planuję zapodać radyjko.
Błotniki pomimo wcześniejszych planów będą jednak montowane do wahaczy- rozwiązanie wizualnie prawidłowsze ;-)
Ciągle mam antykoncepcję podłogi dla pasażerów, ale to pewnie dlatego, że muszę iść na kolejne je..ne wesele w weekend!
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Michael2304 »

Yesvs666 pisze:Postępy powolne, ale do przodu. Kupa gratów poszła na laser i trzeba cierpliwie czekać. Dziś pogoda dała wejść do garażu i podłubać trochę, także siedzenie oblachowane- zostało zrobić podłokietniki i klapę do studni, gdzie będzie siedział aku i bezpieczniki. W łączniku pomiędzy siedzeniami przednim i tylnym planuję zapodać radyjko.
Błotniki pomimo wcześniejszych planów będą jednak montowane do wahaczy- rozwiązanie wizualnie prawidłowsze ;-)
Ciągle mam antykoncepcję podłogi dla pasażerów, ale to pewnie dlatego, że muszę iść na kolejne je..ne wesele w weekend!
Od czego te błotniki są? Pięknie pasują na koła. Fajnie to będzie wyglądać.
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

Michael2304 pisze:
Yesvs666 pisze:Postępy powolne, ale do przodu. Kupa gratów poszła na laser i trzeba cierpliwie czekać. Dziś pogoda dała wejść do garażu i podłubać trochę, także siedzenie oblachowane- zostało zrobić podłokietniki i klapę do studni, gdzie będzie siedział aku i bezpieczniki. W łączniku pomiędzy siedzeniami przednim i tylnym planuję zapodać radyjko.
Błotniki pomimo wcześniejszych planów będą jednak montowane do wahaczy- rozwiązanie wizualnie prawidłowsze ;-)
Ciągle mam antykoncepcję podłogi dla pasażerów, ale to pewnie dlatego, że muszę iść na kolejne je..ne wesele w weekend!
Od czego te błotniki są? Pięknie pasują na koła. Fajnie to będzie wyglądać.
Błotniki do trajki z Olx'a, są 2 rodzaje w sprzedaży, te są dłuższe, na 1/2 obwodu koła po 200 sztuka, te po 150 sztuka zakrywają 1/3 koła.
Awatar użytkownika
aaannnd
Posty: 127
Rejestracja: 20 paź 2015, 11:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: aaannnd »

Yesvs666 pisze:.. Kupa gratów poszła na laser i trzeba cierpliwie czekać...
długo czekasz na laser?
bo mam 3 małe blaszki do wycięcia, a u mnie to musze ze dwa miesiące czekać, jak se chłopaki nie zapomną i niechętnie taką drobnce biorą (a na razie nie nazbierało mi się więcej)
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

aaannnd pisze:
Yesvs666 pisze:.. Kupa gratów poszła na laser i trzeba cierpliwie czekać...
długo czekasz na laser?
bo mam 3 małe blaszki do wycięcia, a u mnie to musze ze dwa miesiące czekać, jak se chłopaki nie zapomną i niechętnie taką drobnce biorą (a na razie nie nazbierało mi się więcej)
Szybciutko (chyba, że im się coś wysra w laserze), moja firma zamawia sporo w laserze, więc zawsze jak chcę coś prywatnie, to się znajdzie miejsce, żeby się wkleić- wszystko zależy jakie grubości tną, bo wiadomo, że dla jednej blaszki nikt formatki specjalnie kładł na stół nie będzie. Zapodaj rysunki, jak na złość w Twoją stronę teraz nikt z firmy nie jedzie, ale kurierem się wyśle i będzie gitara ;-)
Awatar użytkownika
aaannnd
Posty: 127
Rejestracja: 20 paź 2015, 11:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: aaannnd »

poszło PW
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

aaannnd pisze:poszło PW
Mam, zrobi się ;-)
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

https://www.olx.pl/oferta/nowy-uniwersa ... nMu4E.html

Ma ktoś może takie coś u siebie zamontowane, albo zna kogoś, kto ma? Zastanawiam się czy takiego nie zapodać do swojej, ale jak i czy to w ogóle działa???
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Yesvs666 »

Yesvs666 pisze:https://www.olx.pl/oferta/nowy-uniwersa ... nMu4E.html

Ma ktoś może takie coś u siebie zamontowane, albo zna kogoś, kto ma? Zastanawiam się czy takiego nie zapodać do swojej, ale jak i czy to w ogóle działa???
https://allegro.pl/licznik-uniwersalny- ... 2115088474

...albo taki- wymiarami bardziej mi pasuje, choć chyba bardziej pasztetny z wyglądu...
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Trajka Irka (Yesvs666)

Post autor: Rob_trike »

Yesvs666 pisze:https://www.olx.pl/oferta/nowy-uniwersa ... nMu4E.html

Ma ktoś może takie coś u siebie zamontowane, albo zna kogoś, kto ma? Zastanawiam się czy takiego nie zapodać do swojej, ale jak i czy to w ogóle działa???
podłączyłem wszystko oprócz obrotomierza - za mało czasu - szwagier był niecierpliwy :mrgreen:

działa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość