Trajka OLAFA

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tim
Posty: 619
Rejestracja: 22 cze 2012, 09:36
Lokalizacja: Mroczeń
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: tim »

A masz jakieś zniżki czy jesteś świerzak
OLAF
Posty: 240
Rejestracja: 26 lut 2017, 19:46
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: OLAF »

tim pisze:A masz jakieś zniżki czy jesteś świerzak
Mam pełne zniżki po ponad 20 lat płacenia :(
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: adaśko »

OLAF pisze:
tim pisze:A masz jakieś zniżki czy jesteś świerzak
Mam pełne zniżki po ponad 20 lat płacenia :(
ale samochodowy inny to nie jest samochod osobowy
zmień agenta i uderzaj do PZu
Ja w polisie mam wpisane pojazd sam trójkołowiec i płacę mniej niż za motocykl, a w papierach mam to samo co Ty
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
OLAF
Posty: 240
Rejestracja: 26 lut 2017, 19:46
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: OLAF »

adaśko pisze:
OLAF pisze:
tim pisze:A masz jakieś zniżki czy jesteś świerzak
Mam pełne zniżki po ponad 20 lat płacenia :(
ale samochodowy inny to nie jest samochod osobowy
zmień agenta i uderzaj do PZu
Ja w polisie mam wpisane pojazd sam trójkołowiec i płacę mniej niż za motocykl, a w papierach mam to samo co Ty

Tak właśnie zrobię :D
OLAF
Posty: 240
Rejestracja: 26 lut 2017, 19:46
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: OLAF »

Pytanie natury technicznej ,może ktoś podpowie. Czy skrzynia biegów maual od golfa 3 1.9 TDI ze sterowaniem zmiany biegów na linkach będzie pasowała do silnika 2.0 benzyna . :?:
Awatar użytkownika
Arek
Vice-President
Vice-President
Posty: 4312
Rejestracja: 29 maja 2011, 20:25
Lokalizacja: Żnin
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: Arek »

Skrzynia powinna pasować o ile pamiętam, mogą się różnić półosie...
OLAF
Posty: 240
Rejestracja: 26 lut 2017, 19:46
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: OLAF »

Arek pisze:Skrzynia powinna pasować o ile pamiętam, mogą się różnić półosie...
To by była dobra wiadomość :D , a jak z przełożeniem , będzie to jeżdziło jakoś . :?:
Awatar użytkownika
Arek
Vice-President
Vice-President
Posty: 4312
Rejestracja: 29 maja 2011, 20:25
Lokalizacja: Żnin
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: Arek »

Tego nie wiem, poszukaj gdzieś w necie, jakie było w dieslu, jakie w benzynie :wink:
OLAF
Posty: 240
Rejestracja: 26 lut 2017, 19:46
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: OLAF »

Arek pisze:Tego nie wiem, poszukaj gdzieś w necie, jakie było w dieslu, jakie w benzynie :wink:
I tu pojawia się problem , z zamiłowania i zawodu jestem stolarzem (brak czasu) z konieczności jestem hydraulikiem :lol: , umiem zrobić co nieco ale te tabelki , jakieś przeliczniki ,to mnie przerasta. :( :( :(
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: adaśko »

OLAF pisze:
Arek pisze:Tego nie wiem, poszukaj gdzieś w necie, jakie było w dieslu, jakie w benzynie :wink:
I tu pojawia się problem , z zamiłowania i zawodu jestem stolarzem (brak czasu) z konieczności jestem hydraulikiem :lol: , umiem zrobić co nieco ale te tabelki , jakieś przeliczniki ,to mnie przerasta. :( :( :(
Skrzynia diesla i sulnik benzynowy to niedobre połączenie , zajedziesz silnik bardzo szybko zbyt dużymi obrotami
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
Arek
Vice-President
Vice-President
Posty: 4312
Rejestracja: 29 maja 2011, 20:25
Lokalizacja: Żnin
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: Arek »

wierzyłbym Adaśkowi w ciemno...
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: Yesvs666 »

adaśko pisze:
OLAF pisze:
Arek pisze:Tego nie wiem, poszukaj gdzieś w necie, jakie było w dieslu, jakie w benzynie :wink:
I tu pojawia się problem , z zamiłowania i zawodu jestem stolarzem (brak czasu) z konieczności jestem hydraulikiem :lol: , umiem zrobić co nieco ale te tabelki , jakieś przeliczniki ,to mnie przerasta. :( :( :(
Skrzynia diesla i sulnik benzynowy to niedobre połączenie , zajedziesz silnik bardzo szybko zbyt dużymi obrotami
Yyyyy odwrotnie chyba. silnik pb, skrzynia tdi jak rozumiem, czyli silnik będzie miał niższe obroty na skrzyni od tdika, nie wyższe- co też niedobre z jednej strony, ale z drugiej, jak silnik da radę, to trajka ze 300km/h pojedzie na tych przełożeniach ;-)
Awatar użytkownika
Arek
Vice-President
Vice-President
Posty: 4312
Rejestracja: 29 maja 2011, 20:25
Lokalizacja: Żnin
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: Arek »

Nie pojedzie. Gdyby tak było, wszystkie małoletnie matołki przekładałyby biegusiem skrzynie do zagazowanych trupków :lol:
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: adaśko »

Yesvs666 pisze:
adaśko pisze:
OLAF pisze:
Arek pisze:Tego nie wiem, poszukaj gdzieś w necie, jakie było w dieslu, jakie w benzynie :wink:
I tu pojawia się problem , z zamiłowania i zawodu jestem stolarzem (brak czasu) z konieczności jestem hydraulikiem :lol: , umiem zrobić co nieco ale te tabelki , jakieś przeliczniki ,to mnie przerasta. :( :( :(
Skrzynia diesla i sulnik benzynowy to niedobre połączenie , zajedziesz silnik bardzo szybko zbyt dużymi obrotami
Yyyyy odwrotnie chyba. silnik pb, skrzynia tdi jak rozumiem, czyli silnik będzie miał niższe obroty na skrzyni od tdika, nie wyższe- co też niedobre z jednej strony, ale z drugiej, jak silnik da radę, to trajka ze 300km/h pojedzie na tych przełożeniach ;-)
na jedno wychodzi , że dieslowa skrzynia nie podejdzie
ale skąd taki pomysł
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
OLAF
Posty: 240
Rejestracja: 26 lut 2017, 19:46
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: OLAF »

Pomysł powstał z tego powodu że te skrzynie miały już sterowanie zmiany biegów linkami co zmniejszyło by kłopot kombinacji z drążkiem na który nie mam pomysłu. :?
Awatar użytkownika
mechanior
Member
Member
Posty: 2142
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Ornontowice
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: mechanior »

Ja kiedyś miałem starą audi 100 , zmieniłem silnik z benzyny na diesla i wszystko pasowało. starsze konstrukcje miały to do siebie że nie były wyliczane na styk i wiele elementów różnych samochodów mogło ze sobą współpracować w różnych konfiguracjach. A co do zajeżdżania obrotami to coś ty Adaśko się zrobił taki wyczulony.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
OLAF
Posty: 240
Rejestracja: 26 lut 2017, 19:46
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: OLAF »

mechanior pisze:Ja kiedyś miałem starą audi 100 , zmieniłem silnik z benzyny na diesla i wszystko pasowało. starsze konstrukcje miały to do siebie że nie były wyliczane na styk i wiele elementów różnych samochodów mogło ze sobą współpracować w różnych konfiguracjach. A co do zajeżdżania obrotami to coś ty Adaśko się zrobił taki wyczulony.
Też zdarzyło mi się popełnić coś takiego ponad 20 lat temu. W Mercedesie 115 wymieniłem silnik 2.0 D na 2.3 benzyna i nie przypominam sobie żeby były jakieś drastyczne zmiany :( :? :?:
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: adaśko »

mechanior pisze:Ja kiedyś miałem starą audi 100 , zmieniłem silnik z benzyny na diesla i wszystko pasowało. starsze konstrukcje miały to do siebie że nie były wyliczane na styk i wiele elementów różnych samochodów mogło ze sobą współpracować w różnych konfiguracjach. A co do zajeżdżania obrotami to coś ty Adaśko się zrobił taki wyczulony.
a wkładajta co chceta , ale momentu zabraknie silnikowi 2.0 115 Km dla skrzyni diesla i tyle!!! i jeszcze te wielkie kola , które mielą nawet koła zamachowe w automacie ?
Wstawic oryginalna skrzynię od golfa III , tez można przerobic na linki , ale po co ?
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: bandit »

OLAF pisze:Pomysł powstał z tego powodu że te skrzynie miały już sterowanie zmiany biegów linkami co zmniejszyło by kłopot kombinacji z drążkiem na który nie mam pomysłu. :?
Skrzynia z wieswagena na drążku? Przechodzisz na linki z palcem w nosie. Przerabiałem ten temat już w dwóch trajach. Co chcesz wiedzieć?
OLAF
Posty: 240
Rejestracja: 26 lut 2017, 19:46
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: OLAF »

bandit pisze:
OLAF pisze:Pomysł powstał z tego powodu że te skrzynie miały już sterowanie zmiany biegów linkami co zmniejszyło by kłopot kombinacji z drążkiem na który nie mam pomysłu. :?
Skrzynia z wieswagena na drążku? Przechodzisz na linki z palcem w nosie. Przerabiałem ten temat już w dwóch trajach. Co chcesz wiedzieć?
Wszystko jak dla upośledzonego bo takim trzeba pomagać :) ,zdjęcia ,opisy bo sam sobie z tym nie radzę a w mojej mieścinie nie ma z kim mądrym pogadać żeby podpowiedział albo popatrzył i wytłumaczył bo jak komputer nie ma błędów to wszystko jest OK.
OLAF
Posty: 240
Rejestracja: 26 lut 2017, 19:46
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: OLAF »

adaśko pisze:
mechanior pisze:Ja kiedyś miałem starą audi 100 , zmieniłem silnik z benzyny na diesla i wszystko pasowało. starsze konstrukcje miały to do siebie że nie były wyliczane na styk i wiele elementów różnych samochodów mogło ze sobą współpracować w różnych konfiguracjach. A co do zajeżdżania obrotami to coś ty Adaśko się zrobił taki wyczulony.
a wkładajta co chceta , ale momentu zabraknie silnikowi 2.0 115 Km dla skrzyni diesla i tyle!!! i jeszcze te wielkie kola , które mielą nawet koła zamachowe w automacie ?
Wstawic oryginalna skrzynię od golfa III , tez można przerobic na linki , ale po co ?
Adaś nie złość się ,próbowałem wyjść z problemu w miarę swoich możliwości. Mam nawet skrzynię od Budynia do tego silnika ale co dalej ?
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: bandit »

Opisowo. Foty jak znajdę na drugim kompie wkleje. Wziąłem kpl-tny mechanizm z VW Ventyla i odciąłem pręt wybieraka jakiś 1 cm zapasu na tulejce prowadzącej przy maksymalnie wciśniętym pręcie do przodu. Masz dwie dzwigienki do których dospawasz płaskowniki na przedłużenie- trza dobrać taka długość doświadczalnie aby ruch wajchy do przeszczepu na linkach spowodował wbicie biegu do końca. Następnie dorabiasz uchwyty linek i linki trza będzie dorobić dłuższe. W przypadku mondeo aby nie dorabiać linek zrobiłem tak mechanizm aby przestawić wyjście do linek że wystarczyło linki wydłużyć za pomocą prętów gwintowanych z koncowkami-widelkami- wyższa szkoła wtajemniczenia... Foty wyjaśnia ta zagmatwana opisowke słowna.
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5783
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: GREGOR »

bandit pisze:Opisowo. Foty jak znajdę na drugim kompie wkleje. Wziąłem kpl-tny mechanizm z VW Ventyla i odciąłem pręt wybieraka jakiś 1 cm zapasu na tulejce prowadzącej przy maksymalnie wciśniętym pręcie do przodu. Masz dwie dzwigienki do których dospawasz płaskowniki na przedłużenie- trza dobrać taka długość doświadczalnie aby ruch wajchy do przeszczepu na linkach spowodował wbicie biegu do końca. Następnie dorabiasz uchwyty linek i linki trza będzie dorobić dłuższe. W przypadku mondeo aby nie dorabiać linek zrobiłem tak mechanizm aby przestawić wyjście do linek że wystarczyło linki wydłużyć za pomocą prętów gwintowanych z koncowkami-widelkami- wyższa szkoła wtajemniczenia... Foty wyjaśnia ta zagmatwana opisowke słowna.
Jakie to wszystko proste :roll:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: bandit »

W przypadku mechanizmu z Ventyla to było proste. Przedłużenie dźwigienek oryginalnego mechanizmu i podpięcie linek z lewarka plus przedłużenie ich... W przypadku mechanizmu z mundzia wjechał pół mechanizmu z Vento połowa mojej rzeźby... Jutro fotek poszukam.
OLAF
Posty: 240
Rejestracja: 26 lut 2017, 19:46
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Re: Trajka OLAFA

Post autor: OLAF »

bandit pisze:W przypadku mechanizmu z Ventyla to było proste. Przedłużenie dźwigienek oryginalnego mechanizmu i podpięcie linek z lewarka plus przedłużenie ich... W przypadku mechanizmu z mundzia wjechał pół mechanizmu z Vento połowa mojej rzeźby... Jutro fotek poszukam.
Wielkie dzięki :D :D :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości