Biegi trochę inaczej
: 09 lis 2017, 22:41
Do dźwigni wykorzystałem dźwignie zmiany biegów z Tico
taka jak na foto tylko uciąłem ją jakieś 5cm nad kulką i resztę dorobiłem tak jak widać
Obudowa "kulki" wykonana jest z rurki i zaślepek z obu stron. W środku są takie plastikowe wkładki w których chodzi kulka. http://www.motozbyt.net/tico/2917-gniaz ... -tico.html Pierwsza część drążka zmiany biegów jest zapożyczona oczywiście z tico, jest to rurka w którą wpuściłem wałek żeby połączyć go z kardanem (chyba z kolumny kierowniczej od malucha).
Wałek łączący jest podparty w jednym punkcie na ramie. Jak drążek nie będzie podparty, to ze względu na dużą ilość połączeń ruchomych całość będzie latać we wszystkie strony i nie spełni swoich funkcji.
Do drugiej części kardana jest połączona skrzynia biegów od garbusa a do niej silnik Tico
to wszystko to pikuś. Prosta konstrukcja można modyfikować i zaadoptować do niemalże każdej skrzyni ale... no właśnie jest jedno ale, SPRZĘGŁO . I tu mogą zacząć się schody.
Mając biegi w nodze sprzęgło przydało by się wciskać lewą klamka jak w moto.
Ja w sterowaniu mam pompę i siłownik z passata b5. Mocowanie pompy i klamka własnej konstrukcji (Gregor odkop foty z Janowa z 2015r i wklej fotę mocowania pompy jak możesz, bo na forum mało dokładne zdjęcie wstawiłeś ) Przy skrzyni garbusa dźwignia sprzęgła ma jakieś 10-12 cm. Ja do uzyskania większego przełożenia przedłużyłem ją do około 20 cm. Docisk sprzęgła mam z tico. Do wciśnięcia sprzęgła z innym dociskiem może byś potrzeba użycia większej siły wiec trzeba kombinować z przełożeniami bądź jakieś wspomaganie.
Tak to wygląda u mnie. Dziękuje za uwagę, mam nadzieje że w miarę zrozumiale opisałem jak coś to pytać