Trajka dla niepełnosprawnego
- Marecki
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 sie 2009, 21:17
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Trajka dla niepełnosprawnego
W imieniu kolegi który chwilowo nie ma dostępu do netu chciałbym zadać pytanie odnośnie trajki,
ale przystosowanej do potrzeb osoby niepełnosprawnej .
Wiele lat temu kolega stracił nogę (lewą) w wypadku motocyklowym,
ale jak to się mówi ciągnie wilka do lasu i chciałby wrócić na szlak .
Myślimy że rozwiązaniem dla niego była by trajka jednak musiała by być jakoś przystosowana żeby do jazdy nie trzeba było używać lewej nogi .
Potrzebny był by też jakiś stelaż / oparcie / podłokietnik z lewej strony aby kolega nie spadł w czasie jazdy (może pasy rozwiązały by ten problem)
Własnoręczna budowa nie wchodzi w grę - nie mamy odpowiedniego warsztatu .
Czy możecie polecić jakieś firmy, które mogły by wykonać odpowiednio przystosowaną trajkę lub przerobić gotowy pojazd ?
Latając po sieci znaleźliśmy firmę Paradex http://www.paradex.pl/
co możecie powiedzieć o ich wyrobach ?
ale przystosowanej do potrzeb osoby niepełnosprawnej .
Wiele lat temu kolega stracił nogę (lewą) w wypadku motocyklowym,
ale jak to się mówi ciągnie wilka do lasu i chciałby wrócić na szlak .
Myślimy że rozwiązaniem dla niego była by trajka jednak musiała by być jakoś przystosowana żeby do jazdy nie trzeba było używać lewej nogi .
Potrzebny był by też jakiś stelaż / oparcie / podłokietnik z lewej strony aby kolega nie spadł w czasie jazdy (może pasy rozwiązały by ten problem)
Własnoręczna budowa nie wchodzi w grę - nie mamy odpowiedniego warsztatu .
Czy możecie polecić jakieś firmy, które mogły by wykonać odpowiednio przystosowaną trajkę lub przerobić gotowy pojazd ?
Latając po sieci znaleźliśmy firmę Paradex http://www.paradex.pl/
co możecie powiedzieć o ich wyrobach ?
Pozdrawiam
Marek
Marek
-
- Posty: 9314
- Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
- Krótki opis: NO BAR, TO FAR
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Na pewno znajdziesz na forum ludzi którzy wykonają ramę oraz dorobią inne części.
W razie czego służę też swoją pomocą. Mam swój warsztacik i trochę narzędzi, mieszkam w Luboniu, czyli prawie Poznań.
A może reverse trike bła by rozwiązaniem? To już zależy od preferencji osoby która miała by tym jeździć.
W razie czego służę też swoją pomocą. Mam swój warsztacik i trochę narzędzi, mieszkam w Luboniu, czyli prawie Poznań.
A może reverse trike bła by rozwiązaniem? To już zależy od preferencji osoby która miała by tym jeździć.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
Powiem szczerze, że troszkę problematyczna będzie konstrukcja, ale jest do rozwiązania. Chętnie się podzielę przemyśleniami na ten temat ponieważ też mnie pewna niepełnosprawność dotknęła...
W konstrukcji mojej trajki (i chyba większość tak ma) sterowanie pojazdem jest rozłożone w następujący sposób:
prawa ręka gaz i przedni hamulec
lewa ręka biegi (dźwignię mam po lewej stronie, ale można zrobić między nogami)
lewa noga sprzęgło
prawa noga hamulec
Przy braku lewej nogi proponowałbym zastosować hamulce zespolone czyli hamowanie dźwignią przedniego hamulca wszystkich kół pojazdu. Można pokusić się o dostosowanie układu hamulcowego od BMW R1xxxR i nawet byłby wtedy ABS. Do tego wszystkiego automatyczna skrzynia biegów, która rozwiązała by problem. Jeśli zaś chodzi o problem utrzymania się na trajce to należało by to skonsultować z jakimś protetykiem.
W konstrukcji mojej trajki (i chyba większość tak ma) sterowanie pojazdem jest rozłożone w następujący sposób:
prawa ręka gaz i przedni hamulec
lewa ręka biegi (dźwignię mam po lewej stronie, ale można zrobić między nogami)
lewa noga sprzęgło
prawa noga hamulec
Przy braku lewej nogi proponowałbym zastosować hamulce zespolone czyli hamowanie dźwignią przedniego hamulca wszystkich kół pojazdu. Można pokusić się o dostosowanie układu hamulcowego od BMW R1xxxR i nawet byłby wtedy ABS. Do tego wszystkiego automatyczna skrzynia biegów, która rozwiązała by problem. Jeśli zaś chodzi o problem utrzymania się na trajce to należało by to skonsultować z jakimś protetykiem.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 13 cze 2009, 11:53
- Lokalizacja: Rzeczenica
- Kontakt:
- Marecki
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 sie 2009, 21:17
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Automat to ciekawe rozwiązanie, ale obawiam się że podniosłoby to koszty.
Myślę że sprzęgło w lewej klamce i biegi na prawą rękę rozwiązałyby problem .
Jest tylko kwestia czy ktoś podjąłby się przeróbki ?
Pewnie przeoczyliście to jeszcze raz zapytam jak oceniacie trajki z Paradexu ?
Myślę że sprzęgło w lewej klamce i biegi na prawą rękę rozwiązałyby problem .
Jest tylko kwestia czy ktoś podjąłby się przeróbki ?
Pewnie przeoczyliście to jeszcze raz zapytam jak oceniacie trajki z Paradexu ?
Pozdrawiam
Marek
Marek
Skoro stać Cię (czy też Twojego kolegę) na kupno trajki w firmie to 3tyś więcej przy około 30tyś które zapłacisz tam za trajkę (jak nie więcej) to chyba nie wielka zwyżka... Zadzwoń do PARADEX'u i tam zapytajMarecki pisze:Automat to ciekawe rozwiązanie, ale obawiam się że podniosłoby to koszty....
Polecam ten topic:Marecki pisze:Myślę że sprzęgło w lewej klamce i biegi na prawą rękę rozwiązałyby problem ....
http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?p ... ight=#6004
Oraz ten:
http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?t=294 pkt 3.
Nikt niczego nie przeoczył... lecz co nam do oceny jak na stronie zdjęcia marnej jakości i niewyraźne.Marecki pisze: Jest tylko kwestia czy ktoś podjąłby się przeróbki ?
Pewnie przeoczyliście to jeszcze raz zapytam jak oceniacie trajki z Paradexu ?
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
co do nietypowych rozwiązań to jestem bardzo zainteresowany tematem i od razu prosba do Wiktora i Molka - dajcie foty w porządnej rozdzielczości tych Waszych nietypowych rozwiązań, chciałem po(d)patrzeć, bo zaczyna mi sie podobac patent z gazem
================================================
a Sulky jak sie oderwie od ziemii swoja trają to trzeba mu będzie ufundować skafander ciśnieniowy, co by mu krew nie odpłynęla z głowy podczas akrobacji
================================================
a Sulky jak sie oderwie od ziemii swoja trają to trzeba mu będzie ufundować skafander ciśnieniowy, co by mu krew nie odpłynęla z głowy podczas akrobacji
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
pokażecie jak to wyglada czy nie w końcu?Bartek2501 pisze:Widzialem to rozwiazanie pomyslu molka i jest ciekawe a zarazem proste.luksky pisze:co do nietypowych rozwiązań to jestem bardzo zainteresowany tematem od ra
Podobnie jest w C360 z recznym gazem.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Ja bym to widział tak - prawa noga hamulec tył, sprzęgło lewa klamka, hamulec przód -prawa klamka, gaz prawa manetka, biegi prawa ręka. Automat na pewno byłby korzystniejszym rozwiązaniem. Wydaje mi się że praktycznie każdą traję szło by przeoperować, ale czy nie lepiej zbudować od razu dedykowaną?
Nie wiem czy się oderwę, bo jeszcze nie rozwiązałem kwestii przeniesienia napędu w czasie lotu. Obawiam się że tylne koło po oderwaniu się od ziemi straci przyczepność.luksky pisze:a Sulky jak sie oderwie od ziemii swoja trają to trzeba mu będzie ufundować skafander ciśnieniowy, co by mu krew nie odpłynęla z głowy podczas akrobacji
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
Bez obaw... uczyni to niewątpliwie.Sulkyrider pisze:...........Obawiam się że tylne koło po oderwaniu się od ziemi straci przyczepność.
Co do biegów w prawej ręce i sprzęgła w lewej... będzie to kłopotliwe i będzie utrudniać prowadzenie trajki. Takie jest moje zdanie...
Po za tym blado widzę wykonanie i działanie takiego rozwiązania w trajce z silnikiem garba.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
ja mam biegi w prawej ręce, gaz w prawej ręce, hamulec tylny w prawej nodze. Takie rozwiązanie chyba nie ma wiekszość bo widze gajgi od biegów w lewej. Mnie osobiście bardzo fajnie sie tak prowadzi jak mam, i w drugiej zrobie tak samo, chyba że trafie automata mechanicznego, ale to nierealne....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- Cicholc
- Member
- Posty: 941
- Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
- Lokalizacja: Gąbin
- Kontakt:
-
- Posty: 9314
- Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
- Krótki opis: NO BAR, TO FAR
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
Ja zaplanowałem wszystko w nogach:
lewa - sprzęgło
prawa - gaz i hamulec (do pompy hamulcowej podłączone wszystkie 3 koła. co się chyba nazywa pompą dwuobwodową). A jak uda się pod jeden pedał podpiąć gaz i hamulec to będzie ekstra.
W kierownicy tylko przełącznik świateł.
Molek83 - umieścisz jakiś opis lub fotkę swojej wydumki (gaz i hamulec w jednym pedale)!
lewa - sprzęgło
prawa - gaz i hamulec (do pompy hamulcowej podłączone wszystkie 3 koła. co się chyba nazywa pompą dwuobwodową). A jak uda się pod jeden pedał podpiąć gaz i hamulec to będzie ekstra.
W kierownicy tylko przełącznik świateł.
Molek83 - umieścisz jakiś opis lub fotkę swojej wydumki (gaz i hamulec w jednym pedale)!
-
- Posty: 9314
- Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
- Krótki opis: NO BAR, TO FAR
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=708496914
Tu jest idealna traja, wszystko ma na prawą noge, w automacie za rozsądną kase.
Tu jest idealna traja, wszystko ma na prawą noge, w automacie za rozsądną kase.
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
It's a fucking lifestyle
chyba żygnę... albo nie!! szkoda piwa, które wypiłem...Czarek-trike pisze:http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=708496914
Tu jest idealna traja, wszystko ma na prawą noge, w automacie za rozsądną kase.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość