Strona 1 z 1
Zawias
: 01 sty 2017, 16:38
autor: yunkers
chcę się pozbyć resorów i wstawić pneumatykę, szukam info na temat takiego rozwiązania jak na zdjęciu, chodzi o zasady geometryczne lub inne, które obowiązują przy takiej konstrukcji
Re: Zawias
: 01 sty 2017, 17:07
autor: Katownik
Re: Zawias
: 01 sty 2017, 18:24
autor: bandit
Rozwiązanie typowe dla ciężarówek, np man tga ale się w Twoim przypadku nie nada. Pneumatyke masz ogarnieta?
Re: Zawias
: 01 sty 2017, 19:06
autor: seta
Yunkers na twojej focie zawieszenie jest trochę trudne do ogarnięcia, ciężko będzie z tymi dwoma drążkami na stronę własnie pod względem geometrii. Prostsze rozwiązanie jest np w audi 80. i ja bym się na tym wzorował. po jednym wahaczu plus drążek poprzeczny.
http://allegro.pl/audi-80-b3-87-92-belk ... ml#thumb/2
Re: Zawias
: 01 sty 2017, 20:06
autor: yunkers
Seta przy osi wleczonej rozwiązanie jest ok, w tym samym układzie ale z napędem raczej cztery punkty zamocowania.
Bandit pneumatykę spoko ogarniam.
Re: Zawias
: 02 sty 2017, 00:06
autor: seta
Bez obaw, takie rozwiązania sprawdzają się w ciężarówkach więc i tutaj da rade. Prosta konstrukcja i działa.

Re: Zawias
: 02 sty 2017, 00:23
autor: seta
chociaż po części masz rację bo górna belka jest mocowana w trzech punktach. Tu z geometrią nie powinno być problemu
http://allegro.pl/volvo-fh13-sierzant-d ... 77788.html
Re: Zawias
: 02 sty 2017, 01:28
autor: yunkers
Fajny klamot, właśnie to górne mocowanie zapobiega myszkowaniu całości na boki.
Re: Zawias
: 02 sty 2017, 08:26
autor: seta
dokładnie tak. ale oprócz tego to daje możliwość zastosowania dużo lżejszych drążków dolnych które są na tulejach metalowo gumowych po obu stronach.
inny model zawieszenia ma np scania gdzie są dwa półresory po jednym na stronę, i wtedy są tylko dwa punkty mocowania mostu. ale to jest inna waga i inny materiał