Strona 1 z 1
Wentylator 126p
: 26 lip 2009, 14:28
autor: Luksky
Wentylator po raz kolejny mi sie rozleciał i narobił niezłego gnoju, kiedys widziałem gdzieś taki wentylator ze stopów lekkich ale na Alledrogo nie widać, ma ktos namiar, info gdzie takowego szukać?
Mam dość maluchowskiego badziewia z blachy. Swoja droga uważajcie, bo te wiatraki sie lubia rozlatywac w drzazgi.....
Re: Wentylator 126p
: 01 sie 2009, 11:09
autor: bandit
: 01 sie 2009, 11:20
autor: Luksky
nie ma ten gosc tych wiatraków aktualnie, juz go dorwałem, ale bedzie odlewał dopiero za miesiac
tak sie zastanawiam jakie zejscie by było na takie wentylatory i pokrywy zaworów. Jeden z moich klientów to odlewnia, robia pompy, korpusy, pompki, itp. Może mała konkurencja?

: 04 wrz 2009, 11:35
autor: bandit
: 04 wrz 2009, 12:52
autor: Wiktor
: 04 wrz 2009, 15:14
autor: Luksky
Mam już wentylatorek, ale nie wymieniam, bo jak teraz zaczne cos grzebac to na 200% cos sie tak spierdzieli że za tydzien traja bedzie niesprawna.
: 07 wrz 2009, 18:31
autor: Tybek
Hehehe to co Wy robicie z tymi silnikami że Wam się wentylatory rozlatują??

: 07 wrz 2009, 18:56
autor: Luksky
Tybek pisze:Hehehe to co Wy robicie z tymi silnikami że Wam się wentylatory rozlatują??

spróbuje Ci opowiedzieć. przy tak ok 126km/h nastąpiło TRACH.
Drugi przypadek dość dawno, próba silniczka po głowicy -3 i wałku 385. dośc wysokie obroty aby zerwac przyczepność na piaseczku, przyczepność zerwało, zaczęło byc fajnie i podobne TRACH.
: 08 wrz 2009, 08:18
autor: Tybek
Ja swego czasu miałem taki motor: zmodyfikowany dolot i gaźnik, pustak, wałek 385 Świątek, czapka 2mm w dół, wał z bisa, lekki zamach, tarcza z bisa, powiększone kanały w głowicy+ polerka wylotowych i kompleksowe spasowanie głowicy i kanałów. Szacowana moc ok.35KM Przy takich modach ani razu nie urwał mi się wiatrak, nawet na kajtkach czy KZK-kach. Gdy się robi bardziej pomodzone silniki np w oparciu o wałek 555, gdzie silnik kręci się do 8000 obr/min, stosuje się inne przełożenie alternatora (1:1) i po ptokach, bo 8 tys to rzadko który wiatrak wytrzyma, nie wspominając o alternatorze... Mowa oczywiście o maluchowym;)
: 08 wrz 2009, 10:37
autor: 3oo
No i widzisz Luk...?? gdzie leży problem z wentylatorem...?
Może i z rollgazem jest podobnie...

: 08 wrz 2009, 12:13
autor: bandit
Trochę to dziwne, gdyż w swoim silniku z planowałem głowicę o 2,5 mm, poprawiłem i wypolerowałem dolot/wylot, (także komory spalania i zawory), odchudziłem koło rozrządu i założyłem odchudzone i wyważone koło zamachowe, przerobiłem i wypolerowałem gaźnik. Silnik wkręcał się jak pojebany i powiem że nie jeżdziłem spacerowo i nic mi się z wentylatorem nie stało.
Problem podejrzewam w bijącym wentylatorze, który poprzez wytwarzane wibracje powoduje własną destrukcje. U mnie też bił, ale go odpowiednio podoginałem i była sesunia.
: 08 wrz 2009, 17:21
autor: Luksky
u mnie to nie był przypadek jednego, bo dwa wiatraki mi tak poleciały, wiec raczej nie wyważenie samego wiatraka miało wpływ, alternator tez nie był jeden. Może osiągnąłem wyższe obroty?

Co do 35KM z maluszka to masz wykres z hamowania??? Jakoś nie dowierzam trochę w te osiągi. Pamiętam, że takie ktore miały po 33KM wytrzymywały góra 2-3 wyścigi i silniki były do robienia.....
: 08 wrz 2009, 20:38
autor: Tybek
Moc szacowana 35KM. Dlatego szacowana bo wykresu z hamowni nie mam, a wszystko robiłem według wytycznych Świątka, tyle jest 30-35, a można i więcej o wiele więcej wycisnąć. To co zrobiłem to jedynie poprawienie fabryki, bez drastycznie wzrastającego zużycia silnika. To o czym mówisz to mocne A grupowe motory, gdzie moc ma 40-45KM i wtedy faktycznie, jeden sezon i silnik na stół.
: 08 wrz 2009, 20:45
autor: Luksky
Tybek pisze:Moc szacowana 35KM. Dlatego szacowana bo wykresu z hamowni nie mam, a wszystko robiłem według wytycznych Świątka, tyle jest 30-35, a można i więcej o wiele więcej wycisnąć. To co zrobiłem to jedynie poprawienie fabryki, bez drastycznie wzrastającego zużycia silnika. To o czym mówisz to mocne A grupowe motory, gdzie moc ma 40-45KM i wtedy faktycznie, jeden sezon i silnik na stół.
sezon? koles z Wawy twierdzi że czasami jeden bieg i po ptokach
fajne wyzylowane 500, 600 robia włosi, u nich to nie dość że pieknie wyglada, to na dodatek jezdzi w kaszlach na codzien.....
Miałem podobnie z ta głowicą -3, wałkiem, kołem, gaźnikiem, jeszcze dośc mocno w dysze poszedłem, jedyne co mi pozostało to ta dyszka poprawiajaca dół i środek, mam ja cały czas w serii i jest fajnie.....