Wentylator 126p

Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu.
ODPOWIEDZ
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Wentylator 126p

Post autor: Luksky »

Wentylator po raz kolejny mi sie rozleciał i narobił niezłego gnoju, kiedys widziałem gdzieś taki wentylator ze stopów lekkich ale na Alledrogo nie widać, ma ktos namiar, info gdzie takowego szukać?
Mam dość maluchowskiego badziewia z blachy. Swoja droga uważajcie, bo te wiatraki sie lubia rozlatywac w drzazgi.....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3677
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Wentylator 126p

Post autor: bandit »

Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

nie ma ten gosc tych wiatraków aktualnie, juz go dorwałem, ale bedzie odlewał dopiero za miesiac :(

tak sie zastanawiam jakie zejscie by było na takie wentylatory i pokrywy zaworów. Jeden z moich klientów to odlewnia, robia pompy, korpusy, pompki, itp. Może mała konkurencja? :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3677
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

Aluminiowe wentylatory są juz na sprzedaż
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

bandit pisze:Aluminiowe wentylatory są juz na sprzedaż
mi to sie gaznik podoba
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Mam już wentylatorek, ale nie wymieniam, bo jak teraz zaczne cos grzebac to na 200% cos sie tak spierdzieli że za tydzien traja bedzie niesprawna.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Tybek
Posty: 25
Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: Tybek »

Hehehe to co Wy robicie z tymi silnikami że Wam się wentylatory rozlatują?? :P
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria


www.myspace.com/coztegorock

www.fiat-furious.pl
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Tybek pisze:Hehehe to co Wy robicie z tymi silnikami że Wam się wentylatory rozlatują?? :P
spróbuje Ci opowiedzieć. przy tak ok 126km/h nastąpiło TRACH.

Drugi przypadek dość dawno, próba silniczka po głowicy -3 i wałku 385. dośc wysokie obroty aby zerwac przyczepność na piaseczku, przyczepność zerwało, zaczęło byc fajnie i podobne TRACH.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Tybek
Posty: 25
Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: Tybek »

Ja swego czasu miałem taki motor: zmodyfikowany dolot i gaźnik, pustak, wałek 385 Świątek, czapka 2mm w dół, wał z bisa, lekki zamach, tarcza z bisa, powiększone kanały w głowicy+ polerka wylotowych i kompleksowe spasowanie głowicy i kanałów. Szacowana moc ok.35KM Przy takich modach ani razu nie urwał mi się wiatrak, nawet na kajtkach czy KZK-kach. Gdy się robi bardziej pomodzone silniki np w oparciu o wałek 555, gdzie silnik kręci się do 8000 obr/min, stosuje się inne przełożenie alternatora (1:1) i po ptokach, bo 8 tys to rzadko który wiatrak wytrzyma, nie wspominając o alternatorze... Mowa oczywiście o maluchowym;)
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria


www.myspace.com/coztegorock

www.fiat-furious.pl
3oo

Post autor: 3oo »

No i widzisz Luk...?? gdzie leży problem z wentylatorem...? :grin:
Może i z rollgazem jest podobnie... :lol:
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3677
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

Trochę to dziwne, gdyż w swoim silniku z planowałem głowicę o 2,5 mm, poprawiłem i wypolerowałem dolot/wylot, (także komory spalania i zawory), odchudziłem koło rozrządu i założyłem odchudzone i wyważone koło zamachowe, przerobiłem i wypolerowałem gaźnik. Silnik wkręcał się jak pojebany i powiem że nie jeżdziłem spacerowo i nic mi się z wentylatorem nie stało.
Problem podejrzewam w bijącym wentylatorze, który poprzez wytwarzane wibracje powoduje własną destrukcje. U mnie też bił, ale go odpowiednio podoginałem i była sesunia.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

u mnie to nie był przypadek jednego, bo dwa wiatraki mi tak poleciały, wiec raczej nie wyważenie samego wiatraka miało wpływ, alternator tez nie był jeden. Może osiągnąłem wyższe obroty? :) Co do 35KM z maluszka to masz wykres z hamowania??? Jakoś nie dowierzam trochę w te osiągi. Pamiętam, że takie ktore miały po 33KM wytrzymywały góra 2-3 wyścigi i silniki były do robienia.....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Tybek
Posty: 25
Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: Tybek »

Moc szacowana 35KM. Dlatego szacowana bo wykresu z hamowni nie mam, a wszystko robiłem według wytycznych Świątka, tyle jest 30-35, a można i więcej o wiele więcej wycisnąć. To co zrobiłem to jedynie poprawienie fabryki, bez drastycznie wzrastającego zużycia silnika. To o czym mówisz to mocne A grupowe motory, gdzie moc ma 40-45KM i wtedy faktycznie, jeden sezon i silnik na stół.
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria


www.myspace.com/coztegorock

www.fiat-furious.pl
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Tybek pisze:Moc szacowana 35KM. Dlatego szacowana bo wykresu z hamowni nie mam, a wszystko robiłem według wytycznych Świątka, tyle jest 30-35, a można i więcej o wiele więcej wycisnąć. To co zrobiłem to jedynie poprawienie fabryki, bez drastycznie wzrastającego zużycia silnika. To o czym mówisz to mocne A grupowe motory, gdzie moc ma 40-45KM i wtedy faktycznie, jeden sezon i silnik na stół.
sezon? koles z Wawy twierdzi że czasami jeden bieg i po ptokach :)

fajne wyzylowane 500, 600 robia włosi, u nich to nie dość że pieknie wyglada, to na dodatek jezdzi w kaszlach na codzien.....

Miałem podobnie z ta głowicą -3, wałkiem, kołem, gaźnikiem, jeszcze dośc mocno w dysze poszedłem, jedyne co mi pozostało to ta dyszka poprawiajaca dół i środek, mam ja cały czas w serii i jest fajnie.....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość