Strona 1 z 2

powitanie

: 12 kwie 2016, 13:24
autor: renegat
Witam wszystkich Trajkersów starszych , średnich i młodych . :P Jestem posiadaczem Trajki Rewaco hs 4 i należę niestety już do tych starszych 58 wiosen. Czy ktoś mógłby poradzić co zrobić z twardym tylnym zawieszeniem. Jest czerwona sprężyna z przechodzącym przez nią amortyzatorem. Wkrótce podepnę zdjęcie.

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 15:20
autor: Lipa
Jak masz oryginalne zawieszenie to jest możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Po prostu odkręć nakrętką dociskową i będzie miękko. Jeżeli mimo wszystko będzie Ci za twardo trzeba wymienić sprężyny na zestaw o innej charakterystyce - miękkie.

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 16:58
autor: seta
Lipa pisze:Jak masz oryginalne zawieszenie to jest możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Po prostu odkręć nakrętką dociskową i będzie miękko. Jeżeli mimo wszystko będzie Ci za twardo trzeba wymienić sprężyny na zestaw o innej charakterystyce - miękkie.
Lipa przecież w twojej traji jest to lepiej rozwiązane niż to opisałeś :wink:

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 19:30
autor: sekuwawa
W Rewaco nie ma drążków skrętnych są tylko amorki ze sprężynami i regulacją jej napięcia. Tak jak Lipa pisze, zmniejszyć napięcie wstępne.

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 20:28
autor: BOOM
Witam starszego :D

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 20:30
autor: Zbigniew
Witaj ...

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 20:41
autor: Tyci
Witam :D

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 20:49
autor: kowall
Witaj :D

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 21:21
autor: renegat
Dzieki za porady, ale niestety nie ma tam śruby regulacyjnej. Przesylam zdjecie. Przy dolnym mocowanie amorka do półosi jest regulacja za pomoca której mogę jedynie trochę zmniejszyć napięcie sprężyny, co uczyniłem. niewiele to pomogło. Traja jest tak sztywna , że na kiepskiej drodze urywają się trytytki , którymi przymocowane są sakwy na błotnikach.

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 21:24
autor: krobia
renegat pisze: Traja jest tak sztywna , że na kiepskiej drodze urywają się trytytki , którymi przymocowane są sakwy na błotnikach.
to może pomyśleć nad innym sposobem mocowania sakw :shock: :mrgreen:

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 21:28
autor: yunkers
Witaj, jak nie ma regulacji to pozostaje tylko to zdemontować, zdjąć sprężyny i dorobić takie "wygodniejsze".


Na marginesie to nick sobie wybrałeś nieszczególny jeśli chodzi o to forum, łączy się z nim pewna historia i osoba.

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 21:34
autor: Arek
krobia pisze:
renegat pisze: Traja jest tak sztywna , że na kiepskiej drodze urywają się trytytki , którymi przymocowane są sakwy na błotnikach.
to może pomyśleć nad innym sposobem mocowania sakw :shock: :mrgreen:
albo je opróżnić :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Witam i ja :)

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 22:11
autor: custom
Witaj renegat. A jak traja się spisuje kiedy jadą dwie osoby ?

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 22:23
autor: renegat
Mocowanie sakw to tylko przykład sztywności trajki, gorzej z moimi nerkami :lol: Naprawdę nie da się normalnie jechać po kiepskiej drodze. Nastapi więc wymiana na regulowane. A jak dobrać twardość ??? zna ktoś numeracje twardości sprężyn ?? pozdrowionka dla wszystkich. W dwie osoby jest prawie bez zmian, czyli kicha. Co do mojego Nicka , mogę zmienić, jeżeli komuś to uwłacza lub z czymkolwiek koliduje. Nie ma problemu, choć taką ksywkę mam od wielu lat.

Re: powitanie

: 12 kwie 2016, 23:34
autor: yunkers
co do twardości to raczej nie ma się co zagłębiać, po prostu bierzesz sprężynę, idziesz z nią do firmy w której robią sprężyny i oni już Ci pomogą

Re: powitanie

: 13 kwie 2016, 06:14
autor: GREGOR
Witaj renegat , mam do sprzedania amorki regulowane od garbusa. Może ci podpasują :?: Jak coś to pisz na PW.

Re: powitanie

: 13 kwie 2016, 07:22
autor: Rob_trike
Witam i ja

Coś tu nie jest tak jak powinno --- tak mocno jest ściśnięta ta sprężyna ? coś mało skoku

Musisz ją wydłubać i dobrać od jakiegoś auta - tak powstają zawieszenia samoróbek i jakoś śmigają ....

Re: powitanie

: 13 kwie 2016, 07:30
autor: tim
Witam :D

Re: powitanie

: 13 kwie 2016, 21:59
autor: renegat
Sprężyna jest tak ściśnięta , że pięć dolnych zwoi się styka . dziwię się , bo to przecież oryginalne Rewaco , a poluzować już się nie da . Dzięki Gregor za propozycje kupna amorków od garbusa . Możesz podrzucic zdjęcie tych amorków , bo nie mam pojęcia jak one wyglądają . Dzieki wszystkim za porady . Jak macie inne pomysły jak rozwiązać ten problem , to podrzućcie, bo sezon już się rozpoczęty. A może ktoś z kumpli posiada takie Rewaco hs 4 .Mógłbym porównać zawieszenia . :wink: :wink:

Re: powitanie

: 13 kwie 2016, 22:04
autor: mechanior
Witaj Renegat.

Re: powitanie

: 13 kwie 2016, 22:12
autor: Rob_trike
to ktos rozkręcił amor, włożył inna sprężynę i przesadził ...

Re: powitanie

: 13 kwie 2016, 23:57
autor: sekuwawa
renegat pisze:Sprężyna jest tak ściśnięta , że pięć dolnych zwoi się styka . dziwię się , bo to przecież oryginalne Rewaco , a poluzować już się nie da . Dzięki Gregor za propozycje kupna amorków od garbusa . Możesz podrzucic zdjęcie tych amorków , bo nie mam pojęcia jak one wyglądają . Dzieki wszystkim za porady . Jak macie inne pomysły jak rozwiązać ten problem , to podrzućcie, bo sezon już się rozpoczęty. A może ktoś z kumpli posiada takie Rewaco hs 4 .Mógłbym porównać zawieszenia . :wink: :wink:
Amorki od Gregora się dla Ciebie nie nadają. Rozbierz te, utnij 2 zwoje i powinno byc OK.

Re: powitanie

: 14 kwie 2016, 08:05
autor: kowall
Zmierz no tą sprężynę , długość ,średnice zew. i grubość zwoju u mnie leżą jakieś dwie to może podejdą ,a jak nie to zostaje ci to co radzi seku .

Re: powitanie

: 14 kwie 2016, 13:51
autor: Lipa
sekuwawa pisze:
renegat pisze:Sprężyna jest tak ściśnięta , że pięć dolnych zwoi się styka . dziwię się , bo to przecież oryginalne Rewaco , a poluzować już się nie da . Dzięki Gregor za propozycje kupna amorków od garbusa . Możesz podrzucic zdjęcie tych amorków , bo nie mam pojęcia jak one wyglądają . Dzieki wszystkim za porady . Jak macie inne pomysły jak rozwiązać ten problem , to podrzućcie, bo sezon już się rozpoczęty. A może ktoś z kumpli posiada takie Rewaco hs 4 .Mógłbym porównać zawieszenia . :wink: :wink:
Amorki od Gregora się dla Ciebie nie nadają. Rozbierz te, utnij 2 zwoje i powinno byc OK.
albo upierdol bez rozkręcania - też będzie działać :mrgreen: Wersja hardcore :twisted: :twisted:

Re: powitanie

: 14 kwie 2016, 15:16
autor: renegat
Dzięki wszystkim za rady . zaczynam szukać odpowiednich amorków jak nie znajdę , to tnę sprężyny i efekt jakiś będzie. Jak by sie komuś obiło o uszy , że ktoś ma amorki z rewaco do sprzedania lub jakieś namiary , to dajcie znać. Narka.