Strona 1 z 6

Trajka Pionowego.

: 15 lip 2009, 09:45
autor: pionowy
Myślę Panowie że po malutku przychodzi czas na mnie aby zrealizować swój plan. Serce czyli silnik oraz skrzynię biegów i zawiachy już posiadam, oczywiście wszystko od wozidełka który zmotoryzowało nasz kraj w "poprzedniej epoce" czyli PF 126p, jest to niestety elegant ale taki mi się właśnie trafił na szrocie, przy mnie był odpalany jeszcze w budzie no i wygląda bardzo sucho (nie czysto) co zadziwiło nawet mojego kumpla. Szczerze mówiąc to tak do końca jeszcze nie wiem jak bedzie wyglądała moja trajeczka (w jakim stylu) ale myślę sobie oby pogodzić "naked" z turystykiem, napewno będzie dwuosobowa (chociaż chodzi mi po głowie pomysł z 3 os. lub zamiennymi , w zależności od potrzeb, fotela jednoosobowego z kanapą 2 os. ale to już inna bajka jak narazie). W tej chwili wziąłem się za spawanie ramy pod silnik, która bedzie przykręcana do ramy zasadniczej, tak aby z tą ramą można było wyciągać całą jednostkę napędową w razie napraw lub modyfikacji. Z braku czasu przebiega to baaaardzo powoli. Niestety nie mam jeszcze przedniego zawieszenia, myślałem o adaptacji do tego celu MZ 250 lub JAWA 350 ale nic w mojej okolicy nie mogę trafić pomyślałem więc o skonstruowaniu własnego (narazie plany), szczególnie podoba mi się wachacz pchany z amortyzatorami na lagach (ogólny projekt już wykonałem na papierze milimetrowym). Wiecej czasu niż na budowanie mogę poświecić na projektowanie co też czynię w programie 3D sketch UP.
Dalsze owoce, jak koleje losu pozwolą, moich zmagań będę opisywał w kolejnych relacjach.
Oczywiście wszelka pomoc i sugestie jaknajbardziej mile widziane, nie chcę walić głową w mur.
Trzymajcie za mnie kciuki abym mógł się stać w pełni wartościowym członkiem forum

: 15 lip 2009, 10:07
autor: Wiktor
No to do boju

: 15 lip 2009, 10:53
autor: 3oo
Moje małe zdanie:
1. malec dla mnie nie jest najlepszym materiałem na trike... i wiele na ten temat jest na forum napisane. Jego taniość i dostępność bije na głowę wszystkie wady.
2. osobiście podoba mnie się trajka 1 osobowa co w przypadku malca daje lepsze efekty jezdne.
3. postawił bym w Twoim przypadku na solidność, trwałość i uniwersalność układu przeniesienia napędu.

: 15 lip 2009, 11:27
autor: pionowy
3oo pisze:Moje małe zdanie:
1. malec dla mnie nie jest najlepszym materiałem na trike... i wiele na ten temat jest na forum napisane. Jego taniość i dostępność bije na głowę wszystkie wady.
2. osobiście podoba mnie się trajka 1 osobowa co w przypadku malca daje lepsze efekty jezdne.
3. postawił bym w Twoim przypadku na solidność, trwałość i uniwersalność układu przeniesienia napędu.
dzięki za uwagi, co do malca już decyzja zapadła z wielu czynników, ekonomiczność oczywiście przede wszystkim zwłaszcza przy aspekcie gdyby ten projekt mi się nie udał, mała strata krótki żal, ale jeśli zapału wystarczy po zbudowaniu tego egzemplarza to wtedy może o czym się posli (najwyżej tego oddam synowi - zreszta tak najprawdopodobniej będzie) co do punktu 2 to w takim razie przy dwóch os. (żonke też od czasu do czasu na przejażdżkę trzeba zabrać), jeśli chodzi o pkt. 3 to mam właśnie zamiar robić wszystko solidnie i jaknajdokładniej chyba że masz coś szczególnego na myśli

: 15 lip 2009, 11:29
autor: pionowy
Co powiecie na taką propozycję na przednie zawieszenie??
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=681206362
mogę mto kupić za 300,-, warte jest to tych pieniędzy??

: 15 lip 2009, 11:35
autor: 3oo
Niestety zawsze przednie zawieszenie od motocykla ogranicza możliwość nadania odpowiedniego wyglądu trajki ze względu na swoją w zasadzie standardową długość...

: 15 lip 2009, 11:43
autor: pionowy
Tu masz zasadniczo rację, co prawda można by delikatnie zwiększyć kąt nachylenia główki, z moich wyliczeń wynika że górna rura ramy powinna się stykać ok 83 cm od podłoża i jeśli tamto zawieszenie było by wyższe taką operacją można by wykonać tylko nie wiem czy jest to opłacalne. Myślę o gotowym zawieszeniu bo wiem że wykonie takowego własnoręcznie może mi nastręczać trochę kłopotów no i czasa. Ale być może skupie się tylko na kupieniu tylko jakiego fajnego koła.

: 15 lip 2009, 12:04
autor: 3oo
http://picasaweb.google.com/thermopasca ... 6642174482

Luknij na to... długość od osi koła do górnej półki to 100cm.

: 15 lip 2009, 12:36
autor: pionowy
Ja sobie wykombinował coś takiego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f26 ... 8da1d.html
oczywiście tylko na papierze, poza tym powstało mi takie "cudo"
http://images50.fotosik.pl/163/5d83d215828d60d9med.jpg

: 15 lip 2009, 14:12
autor: Wiktor
za duzo rysunkow i gadania za mało cięcia
Do boju!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 15 lip 2009, 14:22
autor: pionowy
HEHE, ah gdybym tylko mógł krzesać iskry na tyle ile jest chęci.

: 15 lip 2009, 14:56
autor: Luksky
pionowy pisze:
3oo pisze:Moje małe zdanie:
1. malec dla mnie nie jest najlepszym materiałem na trike... i wiele na ten temat jest na forum napisane. Jego taniość i dostępność bije na głowę wszystkie wady.
2. osobiście podoba mnie się trajka 1 osobowa co w przypadku malca daje lepsze efekty jezdne.
3. postawił bym w Twoim przypadku na solidność, trwałość i uniwersalność układu przeniesienia napędu.
dzięki za uwagi, co do malca już decyzja zapadła z wielu czynników, ekonomiczność oczywiście przede wszystkim zwłaszcza przy aspekcie gdyby ten projekt mi się nie udał, mała strata krótki żal, ale jeśli zapału wystarczy po zbudowaniu tego egzemplarza to wtedy może o czym się posli (najwyżej tego oddam synowi - zreszta tak najprawdopodobniej będzie) co do punktu 2 to w takim razie przy dwóch os. (żonke też od czasu do czasu na przejażdżkę trzeba zabrać), jeśli chodzi o pkt. 3 to mam właśnie zamiar robić wszystko solidnie i jaknajdokładniej chyba że masz coś szczególnego na myśli
U mnie podobnie to zrobiłem. Pierwsza trajka=malec, jest fajna - dostanie ja synek. Druga bedzie potężniejsza na dizelku napewno bedzie trzyosobowa. Z tymże kasy mniej, ale pomysłow juz wiecej, wiec nie bede kupował przedniego widelca tylko bedzie on zrobiony z rur na amorach samochodowych. To jednak najwiekszy wydatek a wystawiaczy allegrowych wali zdrowo w berety z cenami....

: 15 lip 2009, 17:19
autor: Czarek-trike
(chyba) shl-ki miały podobny zawias do tego, które wykombinowałeś

: 15 lip 2009, 17:20
autor: Luksky
Pozwolisz pionowy że sie podepne pod Twój topik z moja trają. Ja chce miec rame i ogolny zarys bardzo podobny do tego co robią w Cheetah

: 16 lip 2009, 08:09
autor: pionowy
luksky pisze:Pozwolisz pionowy że sie podepne pod Twój topik z moja trają. Ja chce miec rame i ogolny zarys bardzo podobny do tego co robią w Cheetah
nie ma najmniejszego problemu, to wręcz mnie nobilituje że tak doświadczeni trajowicze wykazali zainteresowanie moimi pierwszymi krokami w tej materii.
Czarek masz rację, właśnie sprawdziłem na zdjęciach, SHL Gazela ma przednie zawieszenie o takiej samej zasadzie działania jakie ja przedstawiełem, różnią się tylko szczegółami wykonania. A tak naprawdę to moje też jest podpatrzone z sieci, poprostu bardzo mi się podoba.

: 16 lip 2009, 08:30
autor: lech
luksky pisze:Pozwolisz pionowy że sie podepne pod Twój topik z moja trają. Ja chce miec rame i ogolny zarys bardzo podobny do tego co robią w Cheetah
A silnik również V8?

: 16 lip 2009, 09:28
autor: Luksky
lech pisze:
luksky pisze:Pozwolisz pionowy że sie podepne pod Twój topik z moja trają. Ja chce miec rame i ogolny zarys bardzo podobny do tego co robią w Cheetah
A silnik również V8?
niestety nie :)

bedzie vw diesel

: 16 lip 2009, 09:38
autor: Wiktor
Vw diesel????
slabe to

: 16 lip 2009, 09:42
autor: Luksky
chodzi mi o kształt ramy i rozmieszczenie elementów. Bardzo mi sie podoba ten kształt.

: 16 lip 2009, 10:53
autor: Wodzu
Czarek-trike pisze:(chyba) shl-ki miały podobny zawias do tego, które wykombinowałeś
Nie tylko Gazela ma taki przod.
Takze Shl M11.
Potem Mz trophy ma wahacz pchany....

: 16 lip 2009, 12:21
autor: pionowy
Bartek2501 pisze:Nie tylko Gazela ma taki przod.
Takze Shl M11.
Potem Mz trophy ma wahacz pchany....
mniejsza o większość :mrgreen: pewnie jeszcze wiecej znalazłoby się wozidełek z takimi zawiachami, w każdym mnie się spodobały zwłaszcza że z ich zbudowaniem od podstaw myślę że będę miał najmniej problemów, przynajmniej tak mi się wydaje

: 16 lip 2009, 12:27
autor: 3oo
Wszystkie otwory w wahaczach trzeba robić pod płaszczyznę uzyskaną na szlifierce płaszczyznowej i robić to na wytaczarce!! nigdy na frezarce pionowej... no chyba że na takiej gdzie masz możliwość ustawienia frezu pod zerowym kątem lecz trzeba dwa elementy na jednym mocowaniu na raz robić...

: 16 lip 2009, 13:44
autor: Luksky
3oo pisze:Wszystkie otwory w wahaczach trzeba robić pod płaszczyznę uzyskaną na szlifierce płaszczyznowej i robić to na wytaczarce!! nigdy na frezarce pionowej... no chyba że na takiej gdzie masz możliwość ustawienia frezu pod zerowym kątem lecz trzeba dwa elementy na jednym mocowaniu na raz robić...
czyli kąt muszę miec idealnie 90st bez niczego mniej wiecej, ta?

: 16 lip 2009, 14:54
autor: 3oo
Dokładnie tak jak piszesz Luk...

: 16 lip 2009, 15:22
autor: Luksky
3oo pisze:Dokładnie tak jak piszesz Luk...
czyli zrobienie garażowe przeze mnie przedniego widelca widzę że moge między bajki włozyć.