Trajka Pionowego.

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Trajka Pionowego.

Post autor: pionowy »

Myślę Panowie że po malutku przychodzi czas na mnie aby zrealizować swój plan. Serce czyli silnik oraz skrzynię biegów i zawiachy już posiadam, oczywiście wszystko od wozidełka który zmotoryzowało nasz kraj w "poprzedniej epoce" czyli PF 126p, jest to niestety elegant ale taki mi się właśnie trafił na szrocie, przy mnie był odpalany jeszcze w budzie no i wygląda bardzo sucho (nie czysto) co zadziwiło nawet mojego kumpla. Szczerze mówiąc to tak do końca jeszcze nie wiem jak bedzie wyglądała moja trajeczka (w jakim stylu) ale myślę sobie oby pogodzić "naked" z turystykiem, napewno będzie dwuosobowa (chociaż chodzi mi po głowie pomysł z 3 os. lub zamiennymi , w zależności od potrzeb, fotela jednoosobowego z kanapą 2 os. ale to już inna bajka jak narazie). W tej chwili wziąłem się za spawanie ramy pod silnik, która bedzie przykręcana do ramy zasadniczej, tak aby z tą ramą można było wyciągać całą jednostkę napędową w razie napraw lub modyfikacji. Z braku czasu przebiega to baaaardzo powoli. Niestety nie mam jeszcze przedniego zawieszenia, myślałem o adaptacji do tego celu MZ 250 lub JAWA 350 ale nic w mojej okolicy nie mogę trafić pomyślałem więc o skonstruowaniu własnego (narazie plany), szczególnie podoba mi się wachacz pchany z amortyzatorami na lagach (ogólny projekt już wykonałem na papierze milimetrowym). Wiecej czasu niż na budowanie mogę poświecić na projektowanie co też czynię w programie 3D sketch UP.
Dalsze owoce, jak koleje losu pozwolą, moich zmagań będę opisywał w kolejnych relacjach.
Oczywiście wszelka pomoc i sugestie jaknajbardziej mile widziane, nie chcę walić głową w mur.
Trzymajcie za mnie kciuki abym mógł się stać w pełni wartościowym członkiem forum
Ostatnio zmieniony 30 sie 2009, 13:21 przez pionowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

No to do boju
idą zmiany
3oo

Post autor: 3oo »

Moje małe zdanie:
1. malec dla mnie nie jest najlepszym materiałem na trike... i wiele na ten temat jest na forum napisane. Jego taniość i dostępność bije na głowę wszystkie wady.
2. osobiście podoba mnie się trajka 1 osobowa co w przypadku malca daje lepsze efekty jezdne.
3. postawił bym w Twoim przypadku na solidność, trwałość i uniwersalność układu przeniesienia napędu.
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

3oo pisze:Moje małe zdanie:
1. malec dla mnie nie jest najlepszym materiałem na trike... i wiele na ten temat jest na forum napisane. Jego taniość i dostępność bije na głowę wszystkie wady.
2. osobiście podoba mnie się trajka 1 osobowa co w przypadku malca daje lepsze efekty jezdne.
3. postawił bym w Twoim przypadku na solidność, trwałość i uniwersalność układu przeniesienia napędu.
dzięki za uwagi, co do malca już decyzja zapadła z wielu czynników, ekonomiczność oczywiście przede wszystkim zwłaszcza przy aspekcie gdyby ten projekt mi się nie udał, mała strata krótki żal, ale jeśli zapału wystarczy po zbudowaniu tego egzemplarza to wtedy może o czym się posli (najwyżej tego oddam synowi - zreszta tak najprawdopodobniej będzie) co do punktu 2 to w takim razie przy dwóch os. (żonke też od czasu do czasu na przejażdżkę trzeba zabrać), jeśli chodzi o pkt. 3 to mam właśnie zamiar robić wszystko solidnie i jaknajdokładniej chyba że masz coś szczególnego na myśli
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

Co powiecie na taką propozycję na przednie zawieszenie??
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=681206362
mogę mto kupić za 300,-, warte jest to tych pieniędzy??
3oo

Post autor: 3oo »

Niestety zawsze przednie zawieszenie od motocykla ogranicza możliwość nadania odpowiedniego wyglądu trajki ze względu na swoją w zasadzie standardową długość...
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

Tu masz zasadniczo rację, co prawda można by delikatnie zwiększyć kąt nachylenia główki, z moich wyliczeń wynika że górna rura ramy powinna się stykać ok 83 cm od podłoża i jeśli tamto zawieszenie było by wyższe taką operacją można by wykonać tylko nie wiem czy jest to opłacalne. Myślę o gotowym zawieszeniu bo wiem że wykonie takowego własnoręcznie może mi nastręczać trochę kłopotów no i czasa. Ale być może skupie się tylko na kupieniu tylko jakiego fajnego koła.
3oo

Post autor: 3oo »

http://picasaweb.google.com/thermopasca ... 6642174482

Luknij na to... długość od osi koła do górnej półki to 100cm.
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

Ja sobie wykombinował coś takiego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f26 ... 8da1d.html
oczywiście tylko na papierze, poza tym powstało mi takie "cudo"
http://images50.fotosik.pl/163/5d83d215828d60d9med.jpg
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

za duzo rysunkow i gadania za mało cięcia
Do boju!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
idą zmiany
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

HEHE, ah gdybym tylko mógł krzesać iskry na tyle ile jest chęci.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

pionowy pisze:
3oo pisze:Moje małe zdanie:
1. malec dla mnie nie jest najlepszym materiałem na trike... i wiele na ten temat jest na forum napisane. Jego taniość i dostępność bije na głowę wszystkie wady.
2. osobiście podoba mnie się trajka 1 osobowa co w przypadku malca daje lepsze efekty jezdne.
3. postawił bym w Twoim przypadku na solidność, trwałość i uniwersalność układu przeniesienia napędu.
dzięki za uwagi, co do malca już decyzja zapadła z wielu czynników, ekonomiczność oczywiście przede wszystkim zwłaszcza przy aspekcie gdyby ten projekt mi się nie udał, mała strata krótki żal, ale jeśli zapału wystarczy po zbudowaniu tego egzemplarza to wtedy może o czym się posli (najwyżej tego oddam synowi - zreszta tak najprawdopodobniej będzie) co do punktu 2 to w takim razie przy dwóch os. (żonke też od czasu do czasu na przejażdżkę trzeba zabrać), jeśli chodzi o pkt. 3 to mam właśnie zamiar robić wszystko solidnie i jaknajdokładniej chyba że masz coś szczególnego na myśli
U mnie podobnie to zrobiłem. Pierwsza trajka=malec, jest fajna - dostanie ja synek. Druga bedzie potężniejsza na dizelku napewno bedzie trzyosobowa. Z tymże kasy mniej, ale pomysłow juz wiecej, wiec nie bede kupował przedniego widelca tylko bedzie on zrobiony z rur na amorach samochodowych. To jednak najwiekszy wydatek a wystawiaczy allegrowych wali zdrowo w berety z cenami....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Czarek-trike
Posty: 9306
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: Czarek-trike »

(chyba) shl-ki miały podobny zawias do tego, które wykombinowałeś
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Pozwolisz pionowy że sie podepne pod Twój topik z moja trają. Ja chce miec rame i ogolny zarys bardzo podobny do tego co robią w Cheetah
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

luksky pisze:Pozwolisz pionowy że sie podepne pod Twój topik z moja trają. Ja chce miec rame i ogolny zarys bardzo podobny do tego co robią w Cheetah
nie ma najmniejszego problemu, to wręcz mnie nobilituje że tak doświadczeni trajowicze wykazali zainteresowanie moimi pierwszymi krokami w tej materii.
Czarek masz rację, właśnie sprawdziłem na zdjęciach, SHL Gazela ma przednie zawieszenie o takiej samej zasadzie działania jakie ja przedstawiełem, różnią się tylko szczegółami wykonania. A tak naprawdę to moje też jest podpatrzone z sieci, poprostu bardzo mi się podoba.
lech

Post autor: lech »

luksky pisze:Pozwolisz pionowy że sie podepne pod Twój topik z moja trają. Ja chce miec rame i ogolny zarys bardzo podobny do tego co robią w Cheetah
A silnik również V8?
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

lech pisze:
luksky pisze:Pozwolisz pionowy że sie podepne pod Twój topik z moja trają. Ja chce miec rame i ogolny zarys bardzo podobny do tego co robią w Cheetah
A silnik również V8?
niestety nie :)

bedzie vw diesel
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Vw diesel????
slabe to
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

chodzi mi o kształt ramy i rozmieszczenie elementów. Bardzo mi sie podoba ten kształt.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Czarek-trike pisze:(chyba) shl-ki miały podobny zawias do tego, które wykombinowałeś
Nie tylko Gazela ma taki przod.
Takze Shl M11.
Potem Mz trophy ma wahacz pchany....
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

Bartek2501 pisze:Nie tylko Gazela ma taki przod.
Takze Shl M11.
Potem Mz trophy ma wahacz pchany....
mniejsza o większość :mrgreen: pewnie jeszcze wiecej znalazłoby się wozidełek z takimi zawiachami, w każdym mnie się spodobały zwłaszcza że z ich zbudowaniem od podstaw myślę że będę miał najmniej problemów, przynajmniej tak mi się wydaje
3oo

Post autor: 3oo »

Wszystkie otwory w wahaczach trzeba robić pod płaszczyznę uzyskaną na szlifierce płaszczyznowej i robić to na wytaczarce!! nigdy na frezarce pionowej... no chyba że na takiej gdzie masz możliwość ustawienia frezu pod zerowym kątem lecz trzeba dwa elementy na jednym mocowaniu na raz robić...
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

3oo pisze:Wszystkie otwory w wahaczach trzeba robić pod płaszczyznę uzyskaną na szlifierce płaszczyznowej i robić to na wytaczarce!! nigdy na frezarce pionowej... no chyba że na takiej gdzie masz możliwość ustawienia frezu pod zerowym kątem lecz trzeba dwa elementy na jednym mocowaniu na raz robić...
czyli kąt muszę miec idealnie 90st bez niczego mniej wiecej, ta?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
3oo

Post autor: 3oo »

Dokładnie tak jak piszesz Luk...
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

3oo pisze:Dokładnie tak jak piszesz Luk...
czyli zrobienie garażowe przeze mnie przedniego widelca widzę że moge między bajki włozyć.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 0 gości