Strona 1 z 3

Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 13:12
autor: Roy
Kiedyś obiecałem Czarkowi-Trike że zaprezentuje swoje wypociny, nad którymi ślęczę w garażu. Wrzucam kilka fotek, najświeższych po przymiarkach. Prace idą powoli, braki sprzętu warsztatowego dają się odczuć ale systematycznie się posuwają :) Oceńcie sami.

http://images77.fotosik.pl/242/491e80979e3eb685gen.jpg

http://images75.fotosik.pl/242/fea44a4bcc118a88gen.jpg

http://images78.fotosik.pl/242/ee0d7e0bea8f2c7fgen.jpg

http://images78.fotosik.pl/242/0ce8c67fc539a621gen.jpg

http://images75.fotosik.pl/242/7821b424fbb1b9a6gen.jpg

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 13:25
autor: Czarek-trike
wielki motórrr :D

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 14:42
autor: winda
skrzynia od czego?

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 14:57
autor: Roy
Dnieprowa :)

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 16:42
autor: sekuwawa
Za duży wyjdzie i przez to trochę się rozjedzie stylistycznie. Ze skrzyni dniepra to w tych czasach bym zrezygnował no chyba że z koszem będziesz jeździł i Ci wstek potrzebny.

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 17:29
autor: Roy
On tylko tak na fotach wygląda, mam zbyt wąski garaż i nie dało się zrobić fotki typowo z profilu. Dodatkowo stoi na kołach 15` i to optycznie go powiększa. Zdjęcia jakby pomniejszają wyprzedzenie przodu, na żywo jest on bardziej wysunięty a cały motocykl wygląda bardzo proporcjonalnie i jest... mały. Wygląda trochę jak zabaweczka przy np. K-750 czy przy Road Starze 1600. Jest max niski a długość całkowita po uwzgl. profilu opon to jest ok. 240 cm. Przypomina dzika bo jest zwarty, mały i szeroki, ale taki miał być :) Reflektor przedni ma fi ok 13 cm dlatego ten przód wygląda tak masywnie bo póły są grube a szerokie na 32 cm o ile dobrze pamiętam.

Skrzynia Dniepra dobra jest :) Mam przekładnie kątową więc bd mógł poeksperymentować z przełożeniami na kołach łańcuchowych. Ponadto sprzęgło mam z Zastawy 1100, przedłutowane na wałek dniepra. Tarcza posiada amortyzator skrętny więc skrzynia nie będzie tak cierpiała a między skrzynią a przekładnią (wewnątrz jej obudowy) jest sprzęgło przeciążeniowe. Wszystkie inne skrzynie są raz że kłopotliwe do spięcia (trzebaby było odlewać nową kryzę) a dwa np. skrzynie z BMW są na 3 wałkach i kręcą się odwrotnie niż ruskie- trzeba by było ładować skrzynie razem z dyfrem i tylnym kołem od BMW a ładne to to nie jest i drogie. Docelowo będzie wózek z Pannoni ale to jeszcze nie teraz.

Udało mi się skompletować fabrycznie nowy silnik, ze starego został karter i wał, ale panewki mam nowe, wałki wszystkie, koła zębate, koniki głowic zawory gniazda prowadnice etc. mam nowe ze starych zapasów. Zawias jest z DR 800 BIG, póły after market z jakiegoś Hadeka, zbiornik z Custom Chrome ponad 20l, konsola Shovel, tylne koło na 80 szprychach i tak dalej, i tak dalej.... Jeszcze jest trochę elementów nie zamonotwanych, póki co obrabiam ramę do końca i spinam skrzynie z przekładnią i napęd będzie skończony.

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 17:57
autor: Rob_trike
no i piknie
jak to fajnie się patrzy na samoróbki
coraz mniej takich fascynatów - ludzie idą na łatwiznę
gratulki
;)

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 19:11
autor: custom
Dla mnie bomba , aż miło że są jeszcze ludkowie , którzy chcą coś samemu wystrugać .
A tak z ciekawości ile dałeś za zbiornik ?

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 20:06
autor: Roy
Zbiornik odkupiłem tak jakby z drugiej reki z korkami, takimi typu pop-up wyszło ok 6 stówek :) Dzięki za słowa uznania :)

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 20:09
autor: Czarek-trike
chuj z tym zbiornikiem, pochwal się jeszcze tym sportem 1000 z opisu :mrgreen:

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 20:17
autor: GREGOR
ciekawie masz pomalowana ścianę w garażu :mrgreen:
co do motonga, wszystko jest na tak :lol:

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 20:21
autor: Roy
Sporta mam 750 gixxera K1, a ten tysiak to jest Varadero ongiś należące do Bynia z Rybnika.... taki ten świat mały :)

http://olx.pl/oferta/suzuki-gsx-r-750-k ... ddgqt.html Wystawiłem go jakiś czasu temu. Dopadła mnie mania SAMów i chcę zamienić na coś na garbie lub drugiego Zapa, żeby uzupełnić tzw. stany magazynowe :) Do Turystyki mam Wiadro a na zloty mam Road Stara a ten ścig mi stoi w sumie tylko...

Haha no tak, to jest oldschoolowe malowanie :P maczasz szmatę w białej farbie i turlasz po ścianie :)

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 20:24
autor: bandit
Roy co to za przekładnia kątowa za skrzynką???

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 22:05
autor: sekuwawa
Wyjdzie duży bo rama jest duża. Brałem udział w budowie podobnego stąd mam porównanie na ramy.

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 22:49
autor: Roy
To jest przekładnia kątowa z Kawasaki VN 750. Sekuwa wrzucę Ci potem fotę jak się do niego przymierzam :) Ocenisz wtedy.

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 23:07
autor: Sulkyrider
Roy pisze:To jest przekładnia kątowa z Kawasaki VN 750. Sekuwa wrzucę Ci potem fotę jak się do niego przymierzam :) Ocenisz wtedy.
To jest osobny element, który można sobie zastosować gdziekolwiek????
Przełożenie 1:1?

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 23:11
autor: winda
no właśnie przekładnia mnie interesuje stąd zacząłem pytać o skrzynię.
że ładny motocykl to wiadomo. ze dzwięk silnika od zapka zajebisty to też wiadomo. szkoda tylko że Fido juz tu nie zagląda..

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 23:13
autor: Sulkyrider
A ja już sobie wygooglowałem.
Zajebiście proste rozwiązanie. I nawet nie drogie :)

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 23:33
autor: Roy
Musiałem zamazać facjatę bo nie lubię się upubliczniać :)

http://images76.fotosik.pl/246/2e321b1cdc06e420gen.jpg

Ja mam 175 cm wzrostu :) Jak na Zapa to jest on naprawdę mały....

Przekładnia prosta solidna i tania, za komplet dałem 90zł. VN 750 trochę mocy i momentu ma więc mam nadzieję że wytrzyma. Przełożenia nie pamiętam teraz ale nie jest to 1:1. Trzeba by było sprawdzić w manualu do Vulcana. Nie ja jestem autorem tego patentu, tylko się zainspirowałem więc nie przypisuje sobie tego odkrycia. Trochę gimnastyki bd miał z połączeniem do skrzyni, musze wyciąc taką płytke mocująca na CNC i dospawać do skrzyni ale to jest wykonalne i to stosunkowo tanio :) Formatka z alu o grubości 1-2cm projekt w CADzie to gotowe :) Najważniejsze że jest na skośnych zębach i nie będzie wyła jak stary maluch.

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 23:37
autor: sekuwawa
Przekładnia da radę, skrzynia prędzej padnie chociaż dnieprowe są dosyć trwałe, a moc Zapa nie powala. Ogólnie uwielbiam motocykle z tym silnikiem i dlatego lepiej kupić ST1100 :mrgreen:

Re: Behind the iron curtain

: 18 sty 2016, 23:46
autor: Roy
Zap to Zap, nie jakieś tam japończyki :d W St 100 nie zrobisz kapitalki za 900zł a taki silnik Zapa w motocyklu nalata spokojnie ponad 200 tys. :)

Re: Behind the iron curtain

: 19 sty 2016, 00:03
autor: sekuwawa
Roy pisze:Zap to Zap, nie jakieś tam japończyki :d W St 100 nie zrobisz kapitalki za 900zł a taki silnik Zapa w motocyklu nalata spokojnie ponad 200 tys. :)
Dobrze, że dodałeś uśmiech bo bym pomyślał że piszesz poważnie. Obyś tylko nie musiał na tym sztywnym tyle zrobić tych 200 tyś km. :lol:

Każdy robi to co lubi i to jest w tym wszystkim najfajniejsze.

Re: Behind the iron curtain

: 19 sty 2016, 00:41
autor: Roy
No pewnie że piszę poważnie ;) Instrukcja podaje że blok silnika nie wymaga napraw głównych do 150 tys. km. Na forum chłopaki powyciągali silniki z aut które miały po 110 tys. nalatane i jeździli na nich dalej. 110 tys, ciągnąc budę, 4 osobową rodzinę i mając mało wydaje chłodzenie i słabej jakości oleje. Dlatego wierzę że jak zrobię raz kapitalkę, bd lał dobry olej np. Motula do V-twinów (leję go do Road Stara i jest super) i biorąc pod uwagę ten sztywny tył i to że jest to 3. motocykl to myślę że do śmierci nie zajadę :D Jeszcze fakt że nie jest to wysilony silnik... Z resztą silników mam łącznie 7 więc ze dwa na podmiankę będą gotowe na półeczce stały :)

Re: Behind the iron curtain

: 19 sty 2016, 10:09
autor: sekuwawa
Ja mam trochę inne doświadczenia z Zaporożcem. Urywające się korbowody, szpilki wychodzące z bloku przy próbie dokręcania głowic, zawory do regulacji co 100km :lol:

Re: Behind the iron curtain

: 19 sty 2016, 13:50
autor: Roy
O korbach nie słyszałem ;D Szpilki to fakt, trzeba od razu zrobić wszystkie na M12, ja tak zrobię, szpilki nadwymiarowe już mam :) Z zaworami jest problem poprzez kapsle na zaworach wydechowych, wyklepują się nierównomiernie i obracają podczas pracy potrafią skasować luz i zawór się podpiera. Trzeba na magnesówce wyrównać i spokój na kilka tys. km Masz jakieś foty swojego/swoich Zapów?