Behind the iron curtain

Wszystko na temat jednośladów.
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Behind the iron curtain

Post autor: Roy »

Kiedyś obiecałem Czarkowi-Trike że zaprezentuje swoje wypociny, nad którymi ślęczę w garażu. Wrzucam kilka fotek, najświeższych po przymiarkach. Prace idą powoli, braki sprzętu warsztatowego dają się odczuć ale systematycznie się posuwają :) Oceńcie sami.

http://images77.fotosik.pl/242/491e80979e3eb685gen.jpg

http://images75.fotosik.pl/242/fea44a4bcc118a88gen.jpg

http://images78.fotosik.pl/242/ee0d7e0bea8f2c7fgen.jpg

http://images78.fotosik.pl/242/0ce8c67fc539a621gen.jpg

http://images75.fotosik.pl/242/7821b424fbb1b9a6gen.jpg
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Czarek-trike »

wielki motórrr :D
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: winda »

skrzynia od czego?
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Roy »

Dnieprowa :)
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: sekuwawa »

Za duży wyjdzie i przez to trochę się rozjedzie stylistycznie. Ze skrzyni dniepra to w tych czasach bym zrezygnował no chyba że z koszem będziesz jeździł i Ci wstek potrzebny.
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Roy »

On tylko tak na fotach wygląda, mam zbyt wąski garaż i nie dało się zrobić fotki typowo z profilu. Dodatkowo stoi na kołach 15` i to optycznie go powiększa. Zdjęcia jakby pomniejszają wyprzedzenie przodu, na żywo jest on bardziej wysunięty a cały motocykl wygląda bardzo proporcjonalnie i jest... mały. Wygląda trochę jak zabaweczka przy np. K-750 czy przy Road Starze 1600. Jest max niski a długość całkowita po uwzgl. profilu opon to jest ok. 240 cm. Przypomina dzika bo jest zwarty, mały i szeroki, ale taki miał być :) Reflektor przedni ma fi ok 13 cm dlatego ten przód wygląda tak masywnie bo póły są grube a szerokie na 32 cm o ile dobrze pamiętam.

Skrzynia Dniepra dobra jest :) Mam przekładnie kątową więc bd mógł poeksperymentować z przełożeniami na kołach łańcuchowych. Ponadto sprzęgło mam z Zastawy 1100, przedłutowane na wałek dniepra. Tarcza posiada amortyzator skrętny więc skrzynia nie będzie tak cierpiała a między skrzynią a przekładnią (wewnątrz jej obudowy) jest sprzęgło przeciążeniowe. Wszystkie inne skrzynie są raz że kłopotliwe do spięcia (trzebaby było odlewać nową kryzę) a dwa np. skrzynie z BMW są na 3 wałkach i kręcą się odwrotnie niż ruskie- trzeba by było ładować skrzynie razem z dyfrem i tylnym kołem od BMW a ładne to to nie jest i drogie. Docelowo będzie wózek z Pannoni ale to jeszcze nie teraz.

Udało mi się skompletować fabrycznie nowy silnik, ze starego został karter i wał, ale panewki mam nowe, wałki wszystkie, koła zębate, koniki głowic zawory gniazda prowadnice etc. mam nowe ze starych zapasów. Zawias jest z DR 800 BIG, póły after market z jakiegoś Hadeka, zbiornik z Custom Chrome ponad 20l, konsola Shovel, tylne koło na 80 szprychach i tak dalej, i tak dalej.... Jeszcze jest trochę elementów nie zamonotwanych, póki co obrabiam ramę do końca i spinam skrzynie z przekładnią i napęd będzie skończony.
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10866
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Rob_trike »

no i piknie
jak to fajnie się patrzy na samoróbki
coraz mniej takich fascynatów - ludzie idą na łatwiznę
gratulki
;)
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7971
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: custom »

Dla mnie bomba , aż miło że są jeszcze ludkowie , którzy chcą coś samemu wystrugać .
A tak z ciekawości ile dałeś za zbiornik ?
Omne Trinum Perfectum.
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Roy »

Zbiornik odkupiłem tak jakby z drugiej reki z korkami, takimi typu pop-up wyszło ok 6 stówek :) Dzięki za słowa uznania :)
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Czarek-trike »

chuj z tym zbiornikiem, pochwal się jeszcze tym sportem 1000 z opisu :mrgreen:
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5783
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: GREGOR »

ciekawie masz pomalowana ścianę w garażu :mrgreen:
co do motonga, wszystko jest na tak :lol:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Roy »

Sporta mam 750 gixxera K1, a ten tysiak to jest Varadero ongiś należące do Bynia z Rybnika.... taki ten świat mały :)

http://olx.pl/oferta/suzuki-gsx-r-750-k ... ddgqt.html Wystawiłem go jakiś czasu temu. Dopadła mnie mania SAMów i chcę zamienić na coś na garbie lub drugiego Zapa, żeby uzupełnić tzw. stany magazynowe :) Do Turystyki mam Wiadro a na zloty mam Road Stara a ten ścig mi stoi w sumie tylko...

Haha no tak, to jest oldschoolowe malowanie :P maczasz szmatę w białej farbie i turlasz po ścianie :)
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: bandit »

Roy co to za przekładnia kątowa za skrzynką???
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: sekuwawa »

Wyjdzie duży bo rama jest duża. Brałem udział w budowie podobnego stąd mam porównanie na ramy.
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Roy »

To jest przekładnia kątowa z Kawasaki VN 750. Sekuwa wrzucę Ci potem fotę jak się do niego przymierzam :) Ocenisz wtedy.
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Sulkyrider »

Roy pisze:To jest przekładnia kątowa z Kawasaki VN 750. Sekuwa wrzucę Ci potem fotę jak się do niego przymierzam :) Ocenisz wtedy.
To jest osobny element, który można sobie zastosować gdziekolwiek????
Przełożenie 1:1?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: winda »

no właśnie przekładnia mnie interesuje stąd zacząłem pytać o skrzynię.
że ładny motocykl to wiadomo. ze dzwięk silnika od zapka zajebisty to też wiadomo. szkoda tylko że Fido juz tu nie zagląda..
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Sulkyrider »

A ja już sobie wygooglowałem.
Zajebiście proste rozwiązanie. I nawet nie drogie :)
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Roy »

Musiałem zamazać facjatę bo nie lubię się upubliczniać :)

http://images76.fotosik.pl/246/2e321b1cdc06e420gen.jpg

Ja mam 175 cm wzrostu :) Jak na Zapa to jest on naprawdę mały....

Przekładnia prosta solidna i tania, za komplet dałem 90zł. VN 750 trochę mocy i momentu ma więc mam nadzieję że wytrzyma. Przełożenia nie pamiętam teraz ale nie jest to 1:1. Trzeba by było sprawdzić w manualu do Vulcana. Nie ja jestem autorem tego patentu, tylko się zainspirowałem więc nie przypisuje sobie tego odkrycia. Trochę gimnastyki bd miał z połączeniem do skrzyni, musze wyciąc taką płytke mocująca na CNC i dospawać do skrzyni ale to jest wykonalne i to stosunkowo tanio :) Formatka z alu o grubości 1-2cm projekt w CADzie to gotowe :) Najważniejsze że jest na skośnych zębach i nie będzie wyła jak stary maluch.
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: sekuwawa »

Przekładnia da radę, skrzynia prędzej padnie chociaż dnieprowe są dosyć trwałe, a moc Zapa nie powala. Ogólnie uwielbiam motocykle z tym silnikiem i dlatego lepiej kupić ST1100 :mrgreen:
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Roy »

Zap to Zap, nie jakieś tam japończyki :d W St 100 nie zrobisz kapitalki za 900zł a taki silnik Zapa w motocyklu nalata spokojnie ponad 200 tys. :)
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: sekuwawa »

Roy pisze:Zap to Zap, nie jakieś tam japończyki :d W St 100 nie zrobisz kapitalki za 900zł a taki silnik Zapa w motocyklu nalata spokojnie ponad 200 tys. :)
Dobrze, że dodałeś uśmiech bo bym pomyślał że piszesz poważnie. Obyś tylko nie musiał na tym sztywnym tyle zrobić tych 200 tyś km. :lol:

Każdy robi to co lubi i to jest w tym wszystkim najfajniejsze.
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Roy »

No pewnie że piszę poważnie ;) Instrukcja podaje że blok silnika nie wymaga napraw głównych do 150 tys. km. Na forum chłopaki powyciągali silniki z aut które miały po 110 tys. nalatane i jeździli na nich dalej. 110 tys, ciągnąc budę, 4 osobową rodzinę i mając mało wydaje chłodzenie i słabej jakości oleje. Dlatego wierzę że jak zrobię raz kapitalkę, bd lał dobry olej np. Motula do V-twinów (leję go do Road Stara i jest super) i biorąc pod uwagę ten sztywny tył i to że jest to 3. motocykl to myślę że do śmierci nie zajadę :D Jeszcze fakt że nie jest to wysilony silnik... Z resztą silników mam łącznie 7 więc ze dwa na podmiankę będą gotowe na półeczce stały :)
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: sekuwawa »

Ja mam trochę inne doświadczenia z Zaporożcem. Urywające się korbowody, szpilki wychodzące z bloku przy próbie dokręcania głowic, zawory do regulacji co 100km :lol:
Roy
Posty: 106
Rejestracja: 11 sie 2009, 11:00
Krótki opis: Save the choppers!
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kontakt:

Re: Behind the iron curtain

Post autor: Roy »

O korbach nie słyszałem ;D Szpilki to fakt, trzeba od razu zrobić wszystkie na M12, ja tak zrobię, szpilki nadwymiarowe już mam :) Z zaworami jest problem poprzez kapsle na zaworach wydechowych, wyklepują się nierównomiernie i obracają podczas pracy potrafią skasować luz i zawór się podpiera. Trzeba na magnesówce wyrównać i spokój na kilka tys. km Masz jakieś foty swojego/swoich Zapów?
Sam ZAP 1200, XV 1600, XL 1000, GSX-R 750 K1, K-750 i wciąż mało...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości