Strona 1 z 2
: 24 cze 2009, 21:41
autor: Lipa
ja u siebie wytoczyłem nowe piasty /trike na garbie/ i założyłem wentylowane tarcze od ściery 2.0. Oczywiscie jak będziesz robił piasty możesz sobie wytoczyć pod co chcesz.
: 25 cze 2009, 08:53
autor: Lipa
3oo pisze:Jeśli się jeździ 100 czy 130km/h to nie ma sensu zakładać tarcz...
masz rację... pod warunkiem, że jeździsz sam. Jak jeździsz z heblami to albo będziesz jechał pierwszy i wszyscy się wkurwiają albo ostatni - wówczas brak tarcz jest bardzo widoczny, szczególnie jak wszyscy spieprzają na boki, bo ty dalej jedziesz a oni już stoją

: 25 cze 2009, 09:00
autor: Wiktor
z tego co widze to rozstaw szpilek garba jest taki sam jak w tuaregu
tylko te tarcze moga drogie byc
: 25 cze 2009, 09:08
autor: Lipa
Bartek2501 pisze:Lipa juz kumam o co chodzi,
nie nie kumasz...
Bartek2501 pisze:stoczyc czesc bebna by zostal sam uchwyt kola
Nie, demontujesz wszystko. Nic tam się nie da stoczyć... to zwykły bęben. Toczysz piastę koła całą kompletną. Z wyfrezowanym wielowpustem w środku, żeby nałożyć na wielowypust na półosi. Piastę dokręcasz śrubą mocującą bęben. Cześć pieśni... a jakie sobie zrobisz średnice /wewnętrzną na tarczę i zewnętrzną z flanszą na koło/ to już tylko Twoja fantazja.
U mnie jest tarcza od sierry i mangels 6-cio śrubowy od chryslera
: 25 cze 2009, 09:13
autor: molek83
ja mam u siebie bembny i narazie jakos daja rade ..... ale tez mysle nad zmiana na tarcze .... tylko przed budowa mojej trajki przewidzialem taka przerobke i zalorzylem zawieszenie od sierry teraz poprostu kupie cale piasty od forda scorpio on ma wszystko identycznie tyko ma tarcze ..

: 25 cze 2009, 17:13
autor: 3oo
Lipa pisze:Bartek2501 pisze:Lipa juz kumam o co chodzi,
nie nie kumasz...
Bartek2501 pisze:stoczyc czesc bebna by zostal sam uchwyt kola
Nie, demontujesz wszystko. Nic tam się nie da stoczyć... to zwykły bęben. Toczysz piastę koła całą kompletną. Z wyfrezowanym wielowpustem w środku, żeby nałożyć na wielowypust na półosi. Piastę dokręcasz śrubą mocującą bęben. Cześć pieśni.......
Lipa... Bartek dobrze kombinuje i tanio mu to wyjdzie. Chciałem zrobić tak samo.
Wielowypust w bębnie (tarczy) trzeba zrobić na dłutownicy, a nie zawsze jest do niej dostęp...
W sposobie Bartka jest prostota...
Bierzesz stary zużyty bęben i staczasz go tak by zostały tylko gwinty do przykręcania koła i do tego pasujesz tarczę odpowiednio dobraną wiercąc w niej otwory pod rozstaw śrub koła garba. Do przykręcenia kół używasz śrub o 3-4 zwoje gwintu dłuższych...
Czyli 50 dych dla tokarza co stoczy bębny i po 10zł za śrubę... w sumie 130zł

: 25 cze 2009, 20:35
autor: Lipa
3oo pisze:Lipa... Bartek dobrze kombinuje i tanio mu to wyjdzie.
owszem ale dalej jesteś uwięziony w kołach do garba, ewentualnie flanszach itd. Ja dorobiłem piasty za 600 pln gotowe na wymiar.. nie pierdzielisz się z doborem tarcz w których wiercisz dziury itd.
: 25 cze 2009, 21:20
autor: Wiktor
przypominam ze garbus ma rozstaw tuarega i wybor felg jest ogromny.
dla przypomnienia fotka mojego fordzika na felgach od tuarega
http://alonzoo.wrzuta.pl/obraz/195DKRH4HuY/p7040051
: 25 cze 2009, 21:21
autor: Wiktor
mozna tez w tych bebnach powiercic nowe otwory o innym rozstawie
jezeli akurat da sie wykonac - bo roznie bywa wtedy taka zabawa to ok 100 pln
: 25 cze 2009, 21:26
autor: 3oo
Wiktor pisze:mozna tez w tych bebnach powiercic nowe otwory o innym rozstawie
jezeli akurat da sie wykonac.....
Raczej nie polecam takiego rozwiązania, bo otwory są w specjalnych nadlewach od wewnętrznej strony...
: 25 cze 2009, 21:30
autor: Wiktor
dorobilem sobie pierscienie dystansujace zmieniajace rozstaw
: 25 cze 2009, 23:11
autor: Wodzu
Tak jak mow jest wiktor jest fajnie..
"dystans"przykrecasz do oryginalnej piasty a w tym "dystansie" wiercisz juz dziury jak sobie tylko zechcesz...
Jakie masz felgi takie zakladasz

: 25 cze 2009, 23:13
autor: Wiktor
takie dystanse wycinam woda i chodza jak malowane
ganiam transita na kapciach 235/17
: 03 lis 2009, 19:26
autor: Tyci
Gotowe tarcze do garba (tył) kupisz na stronie :
http://www.garbusowy.pl/indeks.php W cenie 205 PLN za sztuke i żadnych przeróbek !
: 03 gru 2009, 14:56
autor: custom
Potwierdzam . Lepiej kupić nowe za 200 zł i nie bawić się w przeróbki bo to niewiele taniej wyjdzie , a później dochodzi jeszcze problem pulsujących hamulców (no chyba że ktoś wytoczy idealnie )
Tarcze zamiast bębnow.
: 04 sty 2010, 20:14
autor: sekuwawa
Dzwoniłem bo chciałem kupić i okazało się że to przednie tarcze. Tarcze w wielowypustem na tył są tylko w zestawach z zaciskami i resztą w cenie ok. 2000zł.
No i kurwa lipa bo będę miał problem z moimi felami o rozstawie szpilek 5x112.
: 04 sty 2010, 20:55
autor: Tyci
Ja chcę zastosować tarcze od Garba z roztawem szpilek 4x130 (205zł.)Lub od Porsche 5x130 (280zł.) . W zależności od felg.
http://www.garbusowy.pl/indeks.php
Jeśli chodzi o zaciski to mam propozycje (od kumpla)po 200zł. od Skody tylne z możliwością założenia ręcznego.
: 04 sty 2010, 21:13
autor: custom
Ja kupiłem tarcze garba na tył po 200 zł za szt a co do zacisków to najlepiej dopasują się od: Golf lV ,VW Bora, Skoda Octawia, Passat B5, Audi A3 A4 A6 , Seat Leon , Toledo, New Beetle . Zaciski w tych autach są takie same wystarczy odpowiedni uchwyt zrobić i po sprawie.
Tarcze zamiast bębnow.
: 04 sty 2010, 21:18
autor: sekuwawa
Zaciski to nie problem.
Problem jest taki, że nie da się tak ustawić we flanszy otworów felgi 5x112 żeby nie pokrywały się z rozstawem garbusa 4x130.
Będę musiał coś pokombinować, prawdopodobnie będę musiał w bębnie garba wiercić nowe 4 otwory na możliwie najmniejszym rozstawie i pod nie dopiero robić flanszę.
A tak chciałem nie poszerzać trajki

Re: Tarcze zamiast bębnow.
: 04 sty 2010, 21:46
autor: Tyci
sekuwawa pisze:Zaciski to nie problem.
Problem jest taki, że nie da się tak ustawić we flanszy otworów felgi 5x112 żeby nie pokrywały się z rozstawem garbusa 4x130.
Będę musiał coś pokombinować, prawdopodobnie będę musiał w bębnie garba wiercić nowe 4 otwory na możliwie najmniejszym rozstawie i pod nie dopiero robić flanszę.
A tak chciałem nie poszerzać trajki

Zastosuj od Porsche 5x130
: 04 sty 2010, 21:51
autor: Wiktor
5x130 ma tuareg
mam felgi jakby ktos chcial 17'' stan jak nowe
Re: Tarcze zamiast bębnow.
: 04 sty 2010, 22:14
autor: sekuwawa
tyci-pn pisze:sekuwawa pisze:Zaciski to nie problem.
Problem jest taki, że nie da się tak ustawić we flanszy otworów felgi 5x112 żeby nie pokrywały się z rozstawem garbusa 4x130.
Będę musiał coś pokombinować, prawdopodobnie będę musiał w bębnie garba wiercić nowe 4 otwory na możliwie najmniejszym rozstawie i pod nie dopiero robić flanszę.
A tak chciałem nie poszerzać trajki

Zastosuj od Porsche 5x130
Felgi już mam 5x112 i raczej nie będę zmieniał. Wymyślę coś
: 04 sty 2010, 22:25
autor: yunkers
Seku chodzi o tarcze na 5 śrub 5x130, łatwiej dystanse dorobisz
Re: Tarcze zamiast bębnow.
: 21 sty 2010, 23:25
autor: sekuwawa
renegat28 pisze:witam od czego najlepiej zastąpić bębny hamulcowe tarczami?zawiecha od transportera
Dobra, a więc ja rozwiązałem to tak:
- stoczyłem oryginalny bęben od garba,
- dotoczyłem piasty ze średnicą centrującą pod moje felgi od mercedesa W210, które będę poszerzał
- powierciłem otwory i skręciłem
I w ten właśnie sposób przeszedłem z rozstawu 4x130 na rozstaw 5x112. Tarcza od mercedesa standardowa to koszt 42 zł. Przerobienie piasty 7zł bo tyle kosztowały śruby wytrzymałości 10.9. Myślę jeszcze o zakołkowaniu bębna w toczona piastą, ale to dopiero przed ostatecznym montażem. Zaciski już pasowałem i od fiata uno są idealne, a kosztują 120zł/szt nowe. Pompa z serwo chyba pójdzie od Matiza bo jest mała i ma tylko 2 wyjścia po jednym na zacisk.
: 05 lut 2010, 12:44
autor: Wiktor
gajwer zapraszam do powitalni
to rozwiazanie nie do konca mi sie podoba
lepiej kupic bebny bez otworow te do wiercenia i stoczyc je robiac z nich piasty
pozniej nalozyc tarcze od dowolnie wybranego modelu lub marki i zrobic odpowiednie otwory w nowo wykonanej piascie
proste i skuteczne a zarazem BEZPIECZNE !!!!!!!!!!!