Tarcze zamiast bębnow.
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
3oo pisze:Jeśli się jeździ 100 czy 130km/h to nie ma sensu zakładać tarcz...
masz rację... pod warunkiem, że jeździsz sam. Jak jeździsz z heblami to albo będziesz jechał pierwszy i wszyscy się wkurwiają albo ostatni - wówczas brak tarcz jest bardzo widoczny, szczególnie jak wszyscy spieprzają na boki, bo ty dalej jedziesz a oni już stoją
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
nie nie kumasz...Bartek2501 pisze:Lipa juz kumam o co chodzi,
Nie, demontujesz wszystko. Nic tam się nie da stoczyć... to zwykły bęben. Toczysz piastę koła całą kompletną. Z wyfrezowanym wielowpustem w środku, żeby nałożyć na wielowypust na półosi. Piastę dokręcasz śrubą mocującą bęben. Cześć pieśni... a jakie sobie zrobisz średnice /wewnętrzną na tarczę i zewnętrzną z flanszą na koło/ to już tylko Twoja fantazja.Bartek2501 pisze:stoczyc czesc bebna by zostal sam uchwyt kola
U mnie jest tarcza od sierry i mangels 6-cio śrubowy od chryslera
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 13 cze 2009, 11:53
- Lokalizacja: Rzeczenica
- Kontakt:
Lipa... Bartek dobrze kombinuje i tanio mu to wyjdzie. Chciałem zrobić tak samo.Lipa pisze:nie nie kumasz...Bartek2501 pisze:Lipa juz kumam o co chodzi,
Nie, demontujesz wszystko. Nic tam się nie da stoczyć... to zwykły bęben. Toczysz piastę koła całą kompletną. Z wyfrezowanym wielowpustem w środku, żeby nałożyć na wielowypust na półosi. Piastę dokręcasz śrubą mocującą bęben. Cześć pieśni.......Bartek2501 pisze:stoczyc czesc bebna by zostal sam uchwyt kola
Wielowypust w bębnie (tarczy) trzeba zrobić na dłutownicy, a nie zawsze jest do niej dostęp...
W sposobie Bartka jest prostota...
Bierzesz stary zużyty bęben i staczasz go tak by zostały tylko gwinty do przykręcania koła i do tego pasujesz tarczę odpowiednio dobraną wiercąc w niej otwory pod rozstaw śrub koła garba. Do przykręcenia kół używasz śrub o 3-4 zwoje gwintu dłuższych...
Czyli 50 dych dla tokarza co stoczy bębny i po 10zł za śrubę... w sumie 130zł
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
3oo pisze:Lipa... Bartek dobrze kombinuje i tanio mu to wyjdzie.
owszem ale dalej jesteś uwięziony w kołach do garba, ewentualnie flanszach itd. Ja dorobiłem piasty za 600 pln gotowe na wymiar.. nie pierdzielisz się z doborem tarcz w których wiercisz dziury itd.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
przypominam ze garbus ma rozstaw tuarega i wybor felg jest ogromny.
dla przypomnienia fotka mojego fordzika na felgach od tuarega
http://alonzoo.wrzuta.pl/obraz/195DKRH4HuY/p7040051
dla przypomnienia fotka mojego fordzika na felgach od tuarega
http://alonzoo.wrzuta.pl/obraz/195DKRH4HuY/p7040051
idą zmiany
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 1151
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 18:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Gotowe tarcze do garba (tył) kupisz na stronie :http://www.garbusowy.pl/indeks.php W cenie 205 PLN za sztuke i żadnych przeróbek !
Najbardziej cenie ludzi ,dla których słowo ma większą wartość od pieniądza !
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Potwierdzam . Lepiej kupić nowe za 200 zł i nie bawić się w przeróbki bo to niewiele taniej wyjdzie , a później dochodzi jeszcze problem pulsujących hamulców (no chyba że ktoś wytoczy idealnie )tyci-pn pisze:Gotowe tarcze do garba (tył) kupisz na stronie :http://www.garbusowy.pl/indeks.php W cenie 205 PLN za sztuke i żadnych przeróbek !
Omne Trinum Perfectum.
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tarcze zamiast bębnow.
Dzwoniłem bo chciałem kupić i okazało się że to przednie tarcze. Tarcze w wielowypustem na tył są tylko w zestawach z zaciskami i resztą w cenie ok. 2000zł.
No i kurwa lipa bo będę miał problem z moimi felami o rozstawie szpilek 5x112.
-
- Posty: 1151
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 18:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Ja chcę zastosować tarcze od Garba z roztawem szpilek 4x130 (205zł.)Lub od Porsche 5x130 (280zł.) . W zależności od felg. http://www.garbusowy.pl/indeks.php
Jeśli chodzi o zaciski to mam propozycje (od kumpla)po 200zł. od Skody tylne z możliwością założenia ręcznego.
Jeśli chodzi o zaciski to mam propozycje (od kumpla)po 200zł. od Skody tylne z możliwością założenia ręcznego.
Najbardziej cenie ludzi ,dla których słowo ma większą wartość od pieniądza !
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tarcze zamiast bębnow.
Zaciski to nie problem.
Problem jest taki, że nie da się tak ustawić we flanszy otworów felgi 5x112 żeby nie pokrywały się z rozstawem garbusa 4x130.
Będę musiał coś pokombinować, prawdopodobnie będę musiał w bębnie garba wiercić nowe 4 otwory na możliwie najmniejszym rozstawie i pod nie dopiero robić flanszę.
A tak chciałem nie poszerzać trajki
Problem jest taki, że nie da się tak ustawić we flanszy otworów felgi 5x112 żeby nie pokrywały się z rozstawem garbusa 4x130.
Będę musiał coś pokombinować, prawdopodobnie będę musiał w bębnie garba wiercić nowe 4 otwory na możliwie najmniejszym rozstawie i pod nie dopiero robić flanszę.
A tak chciałem nie poszerzać trajki
-
- Posty: 1151
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 18:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Tarcze zamiast bębnow.
Zastosuj od Porsche 5x130sekuwawa pisze:Zaciski to nie problem.
Problem jest taki, że nie da się tak ustawić we flanszy otworów felgi 5x112 żeby nie pokrywały się z rozstawem garbusa 4x130.
Będę musiał coś pokombinować, prawdopodobnie będę musiał w bębnie garba wiercić nowe 4 otwory na możliwie najmniejszym rozstawie i pod nie dopiero robić flanszę.
A tak chciałem nie poszerzać trajki
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tarcze zamiast bębnow.
Felgi już mam 5x112 i raczej nie będę zmieniał. Wymyślę cośtyci-pn pisze:Zastosuj od Porsche 5x130sekuwawa pisze:Zaciski to nie problem.
Problem jest taki, że nie da się tak ustawić we flanszy otworów felgi 5x112 żeby nie pokrywały się z rozstawem garbusa 4x130.
Będę musiał coś pokombinować, prawdopodobnie będę musiał w bębnie garba wiercić nowe 4 otwory na możliwie najmniejszym rozstawie i pod nie dopiero robić flanszę.
A tak chciałem nie poszerzać trajki
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tarcze zamiast bębnow.
Dobra, a więc ja rozwiązałem to tak:renegat28 pisze:witam od czego najlepiej zastąpić bębny hamulcowe tarczami?zawiecha od transportera
- stoczyłem oryginalny bęben od garba,
- dotoczyłem piasty ze średnicą centrującą pod moje felgi od mercedesa W210, które będę poszerzał
- powierciłem otwory i skręciłem
I w ten właśnie sposób przeszedłem z rozstawu 4x130 na rozstaw 5x112. Tarcza od mercedesa standardowa to koszt 42 zł. Przerobienie piasty 7zł bo tyle kosztowały śruby wytrzymałości 10.9. Myślę jeszcze o zakołkowaniu bębna w toczona piastą, ale to dopiero przed ostatecznym montażem. Zaciski już pasowałem i od fiata uno są idealne, a kosztują 120zł/szt nowe. Pompa z serwo chyba pójdzie od Matiza bo jest mała i ma tylko 2 wyjścia po jednym na zacisk.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
gajwer zapraszam do powitalni
to rozwiazanie nie do konca mi sie podoba
lepiej kupic bebny bez otworow te do wiercenia i stoczyc je robiac z nich piasty
pozniej nalozyc tarcze od dowolnie wybranego modelu lub marki i zrobic odpowiednie otwory w nowo wykonanej piascie
proste i skuteczne a zarazem BEZPIECZNE !!!!!!!!!!!
to rozwiazanie nie do konca mi sie podoba
lepiej kupic bebny bez otworow te do wiercenia i stoczyc je robiac z nich piasty
pozniej nalozyc tarcze od dowolnie wybranego modelu lub marki i zrobic odpowiednie otwory w nowo wykonanej piascie
proste i skuteczne a zarazem BEZPIECZNE !!!!!!!!!!!
idą zmiany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości