Tarcze zamiast bębnow.

Karoseria, błotniki, lakierowanie, tapicerstwo, instalacja elektryczna i inne...
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

ja u siebie wytoczyłem nowe piasty /trike na garbie/ i założyłem wentylowane tarcze od ściery 2.0. Oczywiscie jak będziesz robił piasty możesz sobie wytoczyć pod co chcesz.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

3oo pisze:Jeśli się jeździ 100 czy 130km/h to nie ma sensu zakładać tarcz...

masz rację... pod warunkiem, że jeździsz sam. Jak jeździsz z heblami to albo będziesz jechał pierwszy i wszyscy się wkurwiają albo ostatni - wówczas brak tarcz jest bardzo widoczny, szczególnie jak wszyscy spieprzają na boki, bo ty dalej jedziesz a oni już stoją :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

z tego co widze to rozstaw szpilek garba jest taki sam jak w tuaregu
tylko te tarcze moga drogie byc
idą zmiany
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

Bartek2501 pisze:Lipa juz kumam o co chodzi,
nie nie kumasz...
Bartek2501 pisze:stoczyc czesc bebna by zostal sam uchwyt kola
Nie, demontujesz wszystko. Nic tam się nie da stoczyć... to zwykły bęben. Toczysz piastę koła całą kompletną. Z wyfrezowanym wielowpustem w środku, żeby nałożyć na wielowypust na półosi. Piastę dokręcasz śrubą mocującą bęben. Cześć pieśni... a jakie sobie zrobisz średnice /wewnętrzną na tarczę i zewnętrzną z flanszą na koło/ to już tylko Twoja fantazja.

U mnie jest tarcza od sierry i mangels 6-cio śrubowy od chryslera
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
molek83
Posty: 93
Rejestracja: 13 cze 2009, 11:53
Lokalizacja: Rzeczenica
Kontakt:

Post autor: molek83 »

ja mam u siebie bembny i narazie jakos daja rade ..... ale tez mysle nad zmiana na tarcze .... tylko przed budowa mojej trajki przewidzialem taka przerobke i zalorzylem zawieszenie od sierry teraz poprostu kupie cale piasty od forda scorpio on ma wszystko identycznie tyko ma tarcze ..;)
3oo

Post autor: 3oo »

Lipa pisze:
Bartek2501 pisze:Lipa juz kumam o co chodzi,
nie nie kumasz...
Bartek2501 pisze:stoczyc czesc bebna by zostal sam uchwyt kola
Nie, demontujesz wszystko. Nic tam się nie da stoczyć... to zwykły bęben. Toczysz piastę koła całą kompletną. Z wyfrezowanym wielowpustem w środku, żeby nałożyć na wielowypust na półosi. Piastę dokręcasz śrubą mocującą bęben. Cześć pieśni.......
Lipa... Bartek dobrze kombinuje i tanio mu to wyjdzie. Chciałem zrobić tak samo.
Wielowypust w bębnie (tarczy) trzeba zrobić na dłutownicy, a nie zawsze jest do niej dostęp...
W sposobie Bartka jest prostota...
Bierzesz stary zużyty bęben i staczasz go tak by zostały tylko gwinty do przykręcania koła i do tego pasujesz tarczę odpowiednio dobraną wiercąc w niej otwory pod rozstaw śrub koła garba. Do przykręcenia kół używasz śrub o 3-4 zwoje gwintu dłuższych...
Czyli 50 dych dla tokarza co stoczy bębny i po 10zł za śrubę... w sumie 130zł :lol:
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

3oo pisze:Lipa... Bartek dobrze kombinuje i tanio mu to wyjdzie.

owszem ale dalej jesteś uwięziony w kołach do garba, ewentualnie flanszach itd. Ja dorobiłem piasty za 600 pln gotowe na wymiar.. nie pierdzielisz się z doborem tarcz w których wiercisz dziury itd.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

przypominam ze garbus ma rozstaw tuarega i wybor felg jest ogromny.
dla przypomnienia fotka mojego fordzika na felgach od tuarega
http://alonzoo.wrzuta.pl/obraz/195DKRH4HuY/p7040051
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

mozna tez w tych bebnach powiercic nowe otwory o innym rozstawie
jezeli akurat da sie wykonac - bo roznie bywa wtedy taka zabawa to ok 100 pln
idą zmiany
3oo

Post autor: 3oo »

Wiktor pisze:mozna tez w tych bebnach powiercic nowe otwory o innym rozstawie
jezeli akurat da sie wykonac.....
Raczej nie polecam takiego rozwiązania, bo otwory są w specjalnych nadlewach od wewnętrznej strony...
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

dorobilem sobie pierscienie dystansujace zmieniajace rozstaw
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Tak jak mow jest wiktor jest fajnie..
"dystans"przykrecasz do oryginalnej piasty a w tym "dystansie" wiercisz juz dziury jak sobie tylko zechcesz...
Jakie masz felgi takie zakladasz :twisted:
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

takie dystanse wycinam woda i chodza jak malowane
ganiam transita na kapciach 235/17
idą zmiany
Tyci
Posty: 1151
Rejestracja: 12 kwie 2009, 18:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Tyci »

Gotowe tarcze do garba (tył) kupisz na stronie :http://www.garbusowy.pl/indeks.php W cenie 205 PLN za sztuke i żadnych przeróbek !
Najbardziej cenie ludzi ,dla których słowo ma większą wartość od pieniądza !
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7995
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

tyci-pn pisze:Gotowe tarcze do garba (tył) kupisz na stronie :http://www.garbusowy.pl/indeks.php W cenie 205 PLN za sztuke i żadnych przeróbek !
Potwierdzam . Lepiej kupić nowe za 200 zł i nie bawić się w przeróbki bo to niewiele taniej wyjdzie , a później dochodzi jeszcze problem pulsujących hamulców (no chyba że ktoś wytoczy idealnie )
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Tarcze zamiast bębnow.

Post autor: sekuwawa »

300 pisze:http://abcgarbus.civ.pl/garbus/product_ ... ts_id=8360

Tańsze i każdą felgę przykręcisz :cool:
Dzwoniłem bo chciałem kupić i okazało się że to przednie tarcze. Tarcze w wielowypustem na tył są tylko w zestawach z zaciskami i resztą w cenie ok. 2000zł.

No i kurwa lipa bo będę miał problem z moimi felami o rozstawie szpilek 5x112.
Tyci
Posty: 1151
Rejestracja: 12 kwie 2009, 18:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Tyci »

Ja chcę zastosować tarcze od Garba z roztawem szpilek 4x130 (205zł.)Lub od Porsche 5x130 (280zł.) . W zależności od felg. http://www.garbusowy.pl/indeks.php
Jeśli chodzi o zaciski to mam propozycje (od kumpla)po 200zł. od Skody tylne z możliwością założenia ręcznego.
Najbardziej cenie ludzi ,dla których słowo ma większą wartość od pieniądza !
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7995
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

Ja kupiłem tarcze garba na tył po 200 zł za szt a co do zacisków to najlepiej dopasują się od: Golf lV ,VW Bora, Skoda Octawia, Passat B5, Audi A3 A4 A6 , Seat Leon , Toledo, New Beetle . Zaciski w tych autach są takie same wystarczy odpowiedni uchwyt zrobić i po sprawie.
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Tarcze zamiast bębnow.

Post autor: sekuwawa »

Zaciski to nie problem.

Problem jest taki, że nie da się tak ustawić we flanszy otworów felgi 5x112 żeby nie pokrywały się z rozstawem garbusa 4x130.
Będę musiał coś pokombinować, prawdopodobnie będę musiał w bębnie garba wiercić nowe 4 otwory na możliwie najmniejszym rozstawie i pod nie dopiero robić flanszę.

A tak chciałem nie poszerzać trajki :cry:
Tyci
Posty: 1151
Rejestracja: 12 kwie 2009, 18:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Tarcze zamiast bębnow.

Post autor: Tyci »

sekuwawa pisze:Zaciski to nie problem.

Problem jest taki, że nie da się tak ustawić we flanszy otworów felgi 5x112 żeby nie pokrywały się z rozstawem garbusa 4x130.
Będę musiał coś pokombinować, prawdopodobnie będę musiał w bębnie garba wiercić nowe 4 otwory na możliwie najmniejszym rozstawie i pod nie dopiero robić flanszę.

A tak chciałem nie poszerzać trajki :cry:
Zastosuj od Porsche 5x130
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

5x130 ma tuareg
mam felgi jakby ktos chcial 17'' stan jak nowe
idą zmiany
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tarcze zamiast bębnow.

Post autor: sekuwawa »

tyci-pn pisze:
sekuwawa pisze:Zaciski to nie problem.

Problem jest taki, że nie da się tak ustawić we flanszy otworów felgi 5x112 żeby nie pokrywały się z rozstawem garbusa 4x130.
Będę musiał coś pokombinować, prawdopodobnie będę musiał w bębnie garba wiercić nowe 4 otwory na możliwie najmniejszym rozstawie i pod nie dopiero robić flanszę.

A tak chciałem nie poszerzać trajki :cry:
Zastosuj od Porsche 5x130
Felgi już mam 5x112 i raczej nie będę zmieniał. Wymyślę coś
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4911
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

Seku chodzi o tarcze na 5 śrub 5x130, łatwiej dystanse dorobisz
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tarcze zamiast bębnow.

Post autor: sekuwawa »

renegat28 pisze:witam od czego najlepiej zastąpić bębny hamulcowe tarczami?zawiecha od transportera
Dobra, a więc ja rozwiązałem to tak:

- stoczyłem oryginalny bęben od garba,
- dotoczyłem piasty ze średnicą centrującą pod moje felgi od mercedesa W210, które będę poszerzał
- powierciłem otwory i skręciłem

I w ten właśnie sposób przeszedłem z rozstawu 4x130 na rozstaw 5x112. Tarcza od mercedesa standardowa to koszt 42 zł. Przerobienie piasty 7zł bo tyle kosztowały śruby wytrzymałości 10.9. Myślę jeszcze o zakołkowaniu bębna w toczona piastą, ale to dopiero przed ostatecznym montażem. Zaciski już pasowałem i od fiata uno są idealne, a kosztują 120zł/szt nowe. Pompa z serwo chyba pójdzie od Matiza bo jest mała i ma tylko 2 wyjścia po jednym na zacisk.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

gajwer zapraszam do powitalni

to rozwiazanie nie do konca mi sie podoba
lepiej kupic bebny bez otworow te do wiercenia i stoczyc je robiac z nich piasty
pozniej nalozyc tarcze od dowolnie wybranego modelu lub marki i zrobic odpowiednie otwory w nowo wykonanej piascie
proste i skuteczne a zarazem BEZPIECZNE !!!!!!!!!!!
idą zmiany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości