Strona 2 z 5

Re: tempomat

: 12 lut 2015, 19:18
autor: Czarek-trike
Jak ma to szanse być bezawaryjne to ciekawa alternatywa, byle nie było opcji,że odpuścisz manetkę przed przejściem dla pieszych pełnym ludzi, ale coś nie pryknie , traja wjedzie w ludzi na pełnej kurwie i będzie informacja na TVN24 :mrgreen:

Re: tempomat

: 12 lut 2015, 19:27
autor: Sulkyrider
Czarek-trike pisze:Jak ma to szanse być bezawaryjne to ciekawa alternatywa, byle nie było opcji,że odpuścisz manetkę przed przejściem dla pieszych pełnym ludzi, ale coś nie pryknie , traja wjedzie w ludzi na pełnej kurwie i będzie informacja na TVN24 :mrgreen:
Przedmiot martwy. Linka też może się zaciąć. Na temat niezawodności będzie można cokolwiek powiedzieć jak układ trochę pojeździ.
Ja sobie zakładam taki układ, bo linka po 2 sezonach już chodzi ciężko, nadgarstek boli a w końcu ją zerwę albo się przytnie.

Re: tempomat

: 12 lut 2015, 21:27
autor: Jockey
Sulkyrider pisze: Przedmiot martwy. Linka też może się zaciąć. Na temat niezawodności będzie można cokolwiek powiedzieć jak układ trochę pojeździ.
Ja sobie zakładam taki układ, bo linka po 2 sezonach już chodzi ciężko, nadgarstek boli a w końcu ją zerwę albo się przytnie.
Sulky, a może linka chodzi Ci ciężko, bo jest zwyczajnie za krótka? tzn. ma za krótki pancerz.
Podstawowy warunek, aby linka chodziła lekko, to poprowadzenie jej łagodnymi łukami, bez ostrych kątów i krótkich przegięć.
Czasem o tym się zwyczajnie zapomina... :wink:

Re: tempomat

: 12 lut 2015, 21:36
autor: Sulkyrider
Jockey, nie to. Poprowadzona łagodnie, jest długa. Z początku było dobrze, a z czasem coraz gorzej. Ale to już bez znaczenia, tak czy siak będę zakładał swoje sterowanie "bo tak" :)

Re: tempomat

: 12 lut 2015, 21:43
autor: sekuwawa
Jeżeli stosujemy linkę to tez muszą być sprężyny powrotne i to one często odpowiadają za spory opór na manetce. U mnie są 2 przepustnice, na każdej sprężyna i chodzi to ciężko. Kolejna sprawa to dobór przełożeń. Taki mechanizm jak reklamuje sulki będzie super, a w opcji z tempomatem to bajka. Co do awaryjności to jak ze wszystkim i zawsze może się coś zaciąć.

Re: tempomat

: 12 lut 2015, 23:11
autor: winda
u mnie sa cztery przepustnice i jakoś linka chodzi ale szału nie ma.
Rob jesli ty od gmyrania sutków wolisz otwieracz do piwa to twoja sprawa ale na PR psujesz :mrgreen:

Re: tempomat

: 13 lut 2015, 12:38
autor: Baran
Jeden woli sutki inny piwo, tak bywa :lol:
A wracając do tematu, pomysł fajny i wart rozpatrzenia
Sulky testuj ile sił.

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 21:33
autor: Sulkyrider
Chyba mamy wersję ostateczną, a właściwie to 2 wersje podstawowe :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6zFZ41HJ ... e=youtu.be[/youtube]

Zestaw będzie się składał z sterownika, manetki (na kierę 22mm) i serwomechanizmu.
Gotowy zestaw, łączysz kable wg. kolorów, zapinasz do 12v, łączysz serwo z przepustnicą i jeździsz. W tej wersji będzie to kosztowało 200zł.

W wersji drugiej, to samo, plus "prosty tempomat". Tempomat działa tak - ustalasz sobie otwarcie przepustnicy na jakimś poziomie, przytrzymujesz przycisk tempomatu, puszczasz przycisk, możesz puścić gaz a przepustnica pozostanie na ustalonym poziomie. Możesz w tym trybie przygazować (np. przy wyprzedzaniu) a kiedy puscisz manetkę przepustnica nadal będzie na ustalonym wcześniej poziomie. Wciśnięcie sprzęgła lub gazu wyłącza "tempomat" i układ wraca do "zwykłego" sterowania.
Możesz dołożyć sobie 2 przyciski "+" oraz "-" którymi mozesz regulować obroty w trakcie działania tempomatu.
Zestaw nie zawiera przycisków, krańcówek do sprzęgła/hamulca. Będzie kosztował 250zł

W obu zestawach:
Manetka jest oparta na czujniku halla, przez co nie ma żadnych elementów stykowych typu potencjometr itp., jedynym elementem mechanicznym jest sprężyna powrotna, w związku z czym jest odporna na wszelki pył i wilgoć. Serwomechanizm warto zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi, możemy też wybrać hermetyczny za dopłatą. Serwo które jest w zestawie ma moment 15k g*cm (1,47 Nm) i prędkość 0,13 s./60°, czyli wystarczy w zupełności żeby cieszyć się z jazdy :)
Sterownik jest cudem techniki, posiada unikalne oprogramowanie i na niego udzielam gwarancji.
Montaż elektryczny polega na połączeniu kabelków wg. kolorów zgodnie z opisem (łatwiej niż podłączenie dvd do telewizora) :)
Montaż mechaniczny to zamocowanie serwa i połączenie go z przepustnicą tak, aby zakres pracy serwa odpowiadał zakresowi ruchu przepustnicy.

Jeśli kogoś przerasta montaż, to Katownik temat bez problemu chętnie ogarnie :)

W tej chwili montujemy 2 takie zestawy w 2 różnych trajach i niedługo (myślę kwestia 2 tygodni) pochwalimy się efektami.



Jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 21:37
autor: Sulkyrider
A, zapomniałem dodać - jak kogoś interesuje gaz w nodze, albo np. i w ręce i nodze - tak, oczywiście, da się.

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:20
autor: sekuwawa
Sulkyrider pisze:
W wersji drugiej, to samo, plus "prosty tempomat". Tempomat działa tak - ustalasz sobie otwarcie przepustnicy na jakimś poziomie, przytrzymujesz przycisk tempomatu, puszczasz przycisk, możesz puścić gaz a przepustnica pozostanie na ustalonym poziomie. Możesz w tym trybie przygazować (np. przy wyprzedzaniu) a kiedy puscisz manetkę przepustnica nadal będzie na ustalonym wcześniej poziomie. Wciśnięcie sprzęgła lub gazu wyłącza "tempomat" i układ wraca do "zwykłego" sterowania.
Oczywiście powinno być "wciśnięcie sprzęgła lub hamulca......."

Wg Ciebie da się tego halla wbudować w manetkę calową 25mm ?

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:22
autor: pawlikTrike
No i piknie panowie :D

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:24
autor: Sulkyrider
sekuwawa pisze:
Sulkyrider pisze:
W wersji drugiej, to samo, plus "prosty tempomat". Tempomat działa tak - ustalasz sobie otwarcie przepustnicy na jakimś poziomie, przytrzymujesz przycisk tempomatu, puszczasz przycisk, możesz puścić gaz a przepustnica pozostanie na ustalonym poziomie. Możesz w tym trybie przygazować (np. przy wyprzedzaniu) a kiedy puscisz manetkę przepustnica nadal będzie na ustalonym wcześniej poziomie. Wciśnięcie sprzęgła lub gazu wyłącza "tempomat" i układ wraca do "zwykłego" sterowania.
Oczywiście powinno być "wciśnięcie sprzęgła lub hamulca......."

Wg Ciebie da się tego halla wbudować w manetkę calową 25mm ?
Da się, ale jeszcze tego nie robiliśmy :)
Tak, hamulec miałem na myśli :)

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:25
autor: bandit
Gratulacje! To kiedy sie bierzecie za zdalne sterowanie sterowanie traja droga radiowa? Wjezdzasz na zlot, siadasz z browarem I traja smiga pod sterami Kierownika..... Zaznaczam ze nie pilem dzis zadnego C2H5OH.... Taka szybka mysl.

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:27
autor: Sulkyrider
bandit pisze:Gratulacje! To kiedy sie bierzecie za zdalne sterowanie sterowanie traja droga radiowa? Wjezdzasz na zlot, siadasz z browarem I traja smiga pod sterami Kierownika..... Zaznaczam ze nie pilem dzis zadnego C2H5OH.... Taka szybka mysl.
Telepatia kurwa mać :) :mrgreen: :mrgreen:
Myślałem o tym, ale na razie się powstrzymam :lol: :lol:

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:31
autor: bandit
W sumie traje moga same jezdzic. Wrzucasz jedynke, kiera w bok , ruszasz zlazisz z traji I idziesz na brona.... Uwaga nie dotyczy to trajek z amortyzatorami skretu oraz dobrze miec rowny grunt, co by Kolo podbite nie zmienilo trajektorii jazzy np na wprost, w tym przypadku dobrze miec odpalanie I gaszenie na pilots... Tak w razie w jakby Kierownik za daleko mial do piwopoju... Sprawdzone w praktyce.

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:39
autor: Katownik
Bandit , dla Ciebie możemy zrobić zdalne sterowanie trają z z zasięgiem do 15 km :)

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:46
autor: Sulkyrider
Kato, można też zrobić tak, że Bandit będzie z laptoka wybierał punkty na mapie google które traja ma odwiedzić i dołożyć autopowrót żeby traja wróciła jakby czasem kierownik zapomniał gdzie ją posłał. Zgadza się ? :lol: :lol: :lol:

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:48
autor: Sulkyrider
Do tego FPV jeszcze możemy dodać i kierownik będzie na monitorze widział to co widzi traja.

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:48
autor: Rob_trike
biore ..... i tak Kato musi ogarnąć moją demolkę z kablami :mrgreen:

p.s. robicie już pomysł nr "2" ?

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 22:56
autor: custom
Jestem pod wrażeniem. Pierdole linkę , wolę tempomat

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 23:07
autor: Katownik
Istnieje możliwość dokupienia zestawu montażowego pod konkretny silnik .

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 23:13
autor: bynio204
Fajne i to nawet bardzo , jeśli będzie 25,4 to jestem zainteresowany :D

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 23:30
autor: Katownik
podeślesz manetki to sie zrobi :lol:

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 23:36
autor: bandit
Sulkyrider pisze:Kato, można też zrobić tak, że Bandit będzie z laptoka wybierał punkty na mapie google które traja ma odwiedzić i dołożyć autopowrót żeby traja wróciła jakby czasem kierownik zapomniał gdzie ją posłał. Zgadza się ? :lol: :lol: :lol:
Laptoka? Nieeee... Wole wersje na windowsphona... A jakby zrobic wersje autopilota z autopowrotem?

Re: tempomat

: 19 lut 2015, 23:40
autor: helloween
A może coś takiego uda się dopasować? Tempomat Chrysler Voyager. Sterowanie elektryczne. To co na zdjęciu,to cały tempomat bez kabli i pstryczków. Może Katownik coś podpowie? Albo Sulky?
Jeżeli będzie można coś z tego zrobić,to pokombinowałbym włożyć do swojej blaszanki (V klasa 2,3 td)

http://img12.allegroimg.pl/photos/orygi ... 5074227569