Nowy rozrusznik w Garbusie
: 17 sty 2015, 18:55
Ponieważ dziś skończyłem przeróbkę rozrusznika ze skody Felicji (1,3 lub 1,6MPI) do mojej trajki ze skrzynią garbową więc na początek mały filmik dla tych którzy mogą mieć wątpliwości po co to komu.
A teraz od początku co jest potrzebne i jak zrobić.
Uwaga: Oryginalny rozrusznik od skody felicji 1,3 lub 1,6MPI pasuje do garbusa bez żadnych przeróbek
Jedyny szkopuł jest taki że zazębia się maksymalnie tylko na połowę szerokości wieńca koła zamachowego. Przy silnikach 1,2 lub 1,3 garbowych podobno nie ma problemu, ale przy większych motorach może to spowodować wywalenie zębów na rozruszniku lub nie daj boże na wieńcu koła zamachowego.
Potrzebne są:
1. Rozrusznik od skody felicji 2. Kółko zębate od rozrusznika garbowego lub drugi bendix od skody w celu odzyskania z niego kólka zębatego.
W moim przypadku kupiłem sobie na szrocie dwa rozruszniki od felki każdy po 20 zł tyle że miały rozwalone cewki, ale mi nie zależało bo i tak planowałem kupić nowe. Jak w waszym rozruszniku będzie słaby bendix to kupcie sobie nowy i on posłuży jako baza do przeróbki.
Co robimy:
Z jednego bendixu odzyskujemy zębatkę poprzez wiercenie tak aż odpadnie od reszty. W drugim bendixie staczamy zębatkę tak jak na zdjęciu. Ja zostawiłem sobie bazę do oparcia zębatki, a to radełkowanie to już pomysł mojego tokarza w moim odczuciu zbędny. Nowa zębatka ma wystawać za wałek 5mm Spawamy to wszystko do kupy i składamy bendix. Potem składamy rozrusznik do kupy i tylko jeździć. Na koniec napiszę tylko że temat kosztował mnie 2 rozruszniki po 20zł, nową cewkę za 40zł i dwa nowe łożyska na bendix za 10zł.
A teraz od początku co jest potrzebne i jak zrobić.
Uwaga: Oryginalny rozrusznik od skody felicji 1,3 lub 1,6MPI pasuje do garbusa bez żadnych przeróbek
Jedyny szkopuł jest taki że zazębia się maksymalnie tylko na połowę szerokości wieńca koła zamachowego. Przy silnikach 1,2 lub 1,3 garbowych podobno nie ma problemu, ale przy większych motorach może to spowodować wywalenie zębów na rozruszniku lub nie daj boże na wieńcu koła zamachowego.
Potrzebne są:
1. Rozrusznik od skody felicji 2. Kółko zębate od rozrusznika garbowego lub drugi bendix od skody w celu odzyskania z niego kólka zębatego.
W moim przypadku kupiłem sobie na szrocie dwa rozruszniki od felki każdy po 20 zł tyle że miały rozwalone cewki, ale mi nie zależało bo i tak planowałem kupić nowe. Jak w waszym rozruszniku będzie słaby bendix to kupcie sobie nowy i on posłuży jako baza do przeróbki.
Co robimy:
Z jednego bendixu odzyskujemy zębatkę poprzez wiercenie tak aż odpadnie od reszty. W drugim bendixie staczamy zębatkę tak jak na zdjęciu. Ja zostawiłem sobie bazę do oparcia zębatki, a to radełkowanie to już pomysł mojego tokarza w moim odczuciu zbędny. Nowa zębatka ma wystawać za wałek 5mm Spawamy to wszystko do kupy i składamy bendix. Potem składamy rozrusznik do kupy i tylko jeździć. Na koniec napiszę tylko że temat kosztował mnie 2 rozruszniki po 20zł, nową cewkę za 40zł i dwa nowe łożyska na bendix za 10zł.