Strona 3 z 3

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 16 sty 2015, 13:47
autor: sekuwawa
bandit pisze:Rożek, może zadam głupie pytanie, ale wiatraki ciągneły w dobrą strone?
Nie pytaj Rożka tylko Wiktora :mrgreen:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 16 sty 2015, 22:34
autor: rożek
z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 16 sty 2015, 23:45
autor: sekuwawa
rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 17 sty 2015, 00:07
autor: winda
sekuwawa pisze:
rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.
chyba ze chodnica z tyłu a wentylatory za chłodnicą :wink:

fakt jest taki że teraz Rożek nie ma problemów z chłodzeniem pomimo braku chłodnicy

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 17 sty 2015, 06:43
autor: rożek
sekuwawa pisze:
rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.
tak było - ale to znaczyło że brało gorące powietrze z silnika i goniło je na chłodnicę

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 17 sty 2015, 06:44
autor: rożek
winda pisze:
sekuwawa pisze:
rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.
chyba ze chodnica z tyłu a wentylatory za chłodnicą :wink:

fakt jest taki że teraz Rożek nie ma problemów z chłodzeniem pomimo braku chłodnicy
zawsze to mniej do zepsucia się

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 17 sty 2015, 11:48
autor: adaśko
rożek pisze:
winda pisze:
sekuwawa pisze:
rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.
chyba ze chodnica z tyłu a wentylatory za chłodnicą :wink:

fakt jest taki że teraz Rożek nie ma problemów z chłodzeniem pomimo braku chłodnicy
zawsze to mniej do zepsucia się
a co z gaźniorami ?

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 26 sty 2015, 00:21
autor: sekuwawa
Panowie a napiszcie gdzie zgodnie ze sztuką powinien być w układ chłodzenia wprowadzony wąż ze zbiorniczka wyrównawczego :?: :?: Mówimy o układzie ze zbiorniczkiem w najwyższym miejscu układu.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 26 sty 2015, 00:31
autor: bynio204
sekuwawa pisze:Panowie a napiszcie gdzie zgodnie ze sztuką powinien być w układ chłodzenia wprowadzony wąż ze zbiorniczka wyrównawczego :?: :?: Mówimy o układzie ze zbiorniczkiem w najwyższym miejscu układu.
Seku ...... to zależy jaki typ chłodnicy a raczej korka zastosowałeś , jest układ nadciśnieniowy to te wszystkie które mają zbiorniczek plastikowy przeważnie z przelewem i podcisnieniowy jak np w starym poldasie gdzie poprzez korek jest zasysany płyn ze zbiorniczka w razie potrzeby

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 26 sty 2015, 00:50
autor: sekuwawa
bynio204 pisze:
sekuwawa pisze:Panowie a napiszcie gdzie zgodnie ze sztuką powinien być w układ chłodzenia wprowadzony wąż ze zbiorniczka wyrównawczego :?: :?: Mówimy o układzie ze zbiorniczkiem w najwyższym miejscu układu.
Seku ...... to zależy jaki typ chłodnicy a raczej korka zastosowałeś , jest układ nadciśnieniowy to te wszystkie które mają zbiorniczek plastikowy przeważnie z przelewem i podcisnieniowy jak np w starym poldasie gdzie poprzez korek jest zasysany płyn ze zbiorniczka w razie potrzeby
Układ jest nadciśnieniowy z korkiem od VW. Zadałem pytanie ponieważ u mnie wlew płynu wchodzi przez trójnik który jest zainstalowany na wężu gdzie pompa przepycha gorący płyn na chłodnicę. Nie wiem czy jest to prawidłowo, nie wiem czy w tym układzie ma to jakieś znaczenie i dlatego pytam. Teoretycznie układ chłodzenia mi pracuje, ale może da się to polepszyć bo chce wrócić do termostatu.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 26 sty 2015, 00:59
autor: helloween
Sam wlew o ile jest szczelny i nie ma ciśnieniowego korka może być i na wężu. Tylko po co jak masz korek wlewu na zbiorniczku? Jak masz układ ciśnieniowy,to przez ten wlew będziesz gubił płyn przy wzroście ciśnienia.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 26 sty 2015, 01:05
autor: sekuwawa
helloween pisze:Sam wlew o ile jest szczelny i nie ma ciśnieniowego korka może być i na wężu. Tylko po co jak masz korek wlewu na zbiorniczku? Jak masz układ ciśnieniowy,to przez ten wlew będziesz gubił płyn przy wzroście ciśnienia.
Źle zrozumiałeś, wlewam płyn przez korek na górze zbiorniczka a odpływ ze zbiorniczka jest wpięty przez trójnik w wąż pomiędzy silnikiem, a chłodnicą. Zbiorniczek oczywiście posiada również przelew który jest spięty z chłodnicą.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 26 sty 2015, 01:19
autor: Lipa
Seku u mnie w subaru jest podpięty zaraz przy korku wlewy chłodnicy - tak było w oryginale

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 26 sty 2015, 01:28
autor: sekuwawa
Lipa pisze:Seku u mnie w subaru jest podpięty zaraz przy korku wlewy chłodnicy - tak było w oryginale
U mnie chłodnica nie ma korka. Zastanawiam się tylko u siebie jak to działa bo pompa podaje płyn na chłodnicę i na zbiorniczek zalewając go pod korek, a może nie bo poduszka powietrzna na to nie pozwala :?: ? To co mogę zaobserwować jak mam odkręcony korek (zbiornik jest z nierdzy więc nie widzę co tam się dzieje bez odkręcenia korka), że jak pogazuję to poziom płynu w zbiorniczku się podnosi. Zastanawiam się czy opłaca mi się np. przenosić wlew płynu ze zbiorniczka w układ np. w obieg nagrzewnicy, nie mam pojęcia czy coś to zmieni.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 26 sty 2015, 01:28
autor: helloween
Seku z tego co pamiętam to odpływ ze zbiorniczka powinien być połączony z dolnym wężem chłodnicy. Cienki wężyk przelewu idzie z króćca w górze chłodnicy wprost do zbiorniczka. Jutro spojrzę u siebie i na 100% Ci powiem jak jest.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 27 sty 2015, 21:35
autor: tim
U mnie zbiornik wyrównawczy wpięty jest przed termostatem do silnika, natomiast odpowietrzenie chłodnicy i odpowietrzenie silnika spięte są razem i podłączone do przelewu w zbiorniczku wyrównawczym.