Re: zmiana intercoolera i chłodnicy
: 16 sty 2015, 13:47
Nie pytaj Rożka tylko Wiktorabandit pisze:Rożek, może zadam głupie pytanie, ale wiatraki ciągneły w dobrą strone?
Nie pytaj Rożka tylko Wiktorabandit pisze:Rożek, może zadam głupie pytanie, ale wiatraki ciągneły w dobrą strone?
Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
chyba ze chodnica z tyłu a wentylatory za chłodnicąsekuwawa pisze:Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
tak było - ale to znaczyło że brało gorące powietrze z silnika i goniło je na chłodnicęsekuwawa pisze:Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
zawsze to mniej do zepsucia sięwinda pisze:chyba ze chodnica z tyłu a wentylatory za chłodnicąsekuwawa pisze:Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
fakt jest taki że teraz Rożek nie ma problemów z chłodzeniem pomimo braku chłodnicy
a co z gaźniorami ?rożek pisze:zawsze to mniej do zepsucia sięwinda pisze:chyba ze chodnica z tyłu a wentylatory za chłodnicąsekuwawa pisze:Powinno Ci dmuchać w chłodnicę.rożek pisze:z ciekawości sprawdzę jak jest - ale sam nie wiem jak powinno być - powinno ciągnąć pod wiatr?
fakt jest taki że teraz Rożek nie ma problemów z chłodzeniem pomimo braku chłodnicy
Seku ...... to zależy jaki typ chłodnicy a raczej korka zastosowałeś , jest układ nadciśnieniowy to te wszystkie które mają zbiorniczek plastikowy przeważnie z przelewem i podcisnieniowy jak np w starym poldasie gdzie poprzez korek jest zasysany płyn ze zbiorniczka w razie potrzebysekuwawa pisze:Panowie a napiszcie gdzie zgodnie ze sztuką powinien być w układ chłodzenia wprowadzony wąż ze zbiorniczka wyrównawczego Mówimy o układzie ze zbiorniczkiem w najwyższym miejscu układu.
Układ jest nadciśnieniowy z korkiem od VW. Zadałem pytanie ponieważ u mnie wlew płynu wchodzi przez trójnik który jest zainstalowany na wężu gdzie pompa przepycha gorący płyn na chłodnicę. Nie wiem czy jest to prawidłowo, nie wiem czy w tym układzie ma to jakieś znaczenie i dlatego pytam. Teoretycznie układ chłodzenia mi pracuje, ale może da się to polepszyć bo chce wrócić do termostatu.bynio204 pisze:Seku ...... to zależy jaki typ chłodnicy a raczej korka zastosowałeś , jest układ nadciśnieniowy to te wszystkie które mają zbiorniczek plastikowy przeważnie z przelewem i podcisnieniowy jak np w starym poldasie gdzie poprzez korek jest zasysany płyn ze zbiorniczka w razie potrzebysekuwawa pisze:Panowie a napiszcie gdzie zgodnie ze sztuką powinien być w układ chłodzenia wprowadzony wąż ze zbiorniczka wyrównawczego Mówimy o układzie ze zbiorniczkiem w najwyższym miejscu układu.
Źle zrozumiałeś, wlewam płyn przez korek na górze zbiorniczka a odpływ ze zbiorniczka jest wpięty przez trójnik w wąż pomiędzy silnikiem, a chłodnicą. Zbiorniczek oczywiście posiada również przelew który jest spięty z chłodnicą.helloween pisze:Sam wlew o ile jest szczelny i nie ma ciśnieniowego korka może być i na wężu. Tylko po co jak masz korek wlewu na zbiorniczku? Jak masz układ ciśnieniowy,to przez ten wlew będziesz gubił płyn przy wzroście ciśnienia.
U mnie chłodnica nie ma korka. Zastanawiam się tylko u siebie jak to działa bo pompa podaje płyn na chłodnicę i na zbiorniczek zalewając go pod korek, a może nie bo poduszka powietrzna na to nie pozwala ? To co mogę zaobserwować jak mam odkręcony korek (zbiornik jest z nierdzy więc nie widzę co tam się dzieje bez odkręcenia korka), że jak pogazuję to poziom płynu w zbiorniczku się podnosi. Zastanawiam się czy opłaca mi się np. przenosić wlew płynu ze zbiorniczka w układ np. w obieg nagrzewnicy, nie mam pojęcia czy coś to zmieni.Lipa pisze:Seku u mnie w subaru jest podpięty zaraz przy korku wlewy chłodnicy - tak było w oryginale