Strona 2 z 3

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 01:32
autor: sekuwawa
seta pisze:Seku pracownik LPG??? Jako odbiornik ciepła, tak? No nie kumam... :oops:
No jak by nie patrzyć to parownik lub jak kto woli reduktor LPG jest odbiornikiem ciepła. Może to nie chłodnica, ale kiedyś za dawnych czasów w samochodzie marki Tavria to w zimę miałem ból jak wrzuciłem LPG bo nie mogłem dobrze nagrzać kabiny tyle ciepła zabierał nagrzewnicy :)

Może u kogoś się wala nagrzewnica od Lanosa to chętnie przytulę do trajki.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 01:42
autor: seta
No spoko ale gdzie Ty butle upchniesz? :shock:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 09:05
autor: helloween
Do plecaka :mrgreen:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 09:33
autor: bandit
rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
na trasie przy 120-140 wskazowka na fordowskim wskażniku na środku, w mieście sie podnosiła, wentyl sie załączał i nie pozwolił wejśc na czerwone pole. To nie chodzi o 140 przez 200 km, wystarczy postac chwilę na światłach albo w korku, i tutaj wyjdzie kewstia zaciągu przez wiatrak i wydajnośc witraka/wiatraków.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 11:19
autor: sekuwawa
seta pisze:No spoko ale gdzie Ty butle upchniesz? :shock:

W piórnik na narzędzia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 16:06
autor: winda
no to się Seku zdecyduj czy miałes samochód czy Tawrię :mrgreen:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 16:47
autor: sekuwawa
winda pisze:no to się Seku zdecyduj czy miałes samochód czy Tawrię :mrgreen:
Wiedziałem, kurde wiedziałem że ktoś czymś takim sypnie, ale u mnie w rodzinie były 3 sztuki którymi jeździliśmy 15 lat i ja podtrzymuje swoje dobre zdanie o tych pojazdach. Nie będę pisał dla czego bo i tak najwięcej do powiedzenia będą mieli Ci którzy nigdy Tavrią nie jechali. :mrgreen:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 19:42
autor: helloween
Ja chyba nawet nie wiem jak to wygląda,a co dopiero o jeździe mówić :P

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 22:19
autor: winda
podejrzewam ze najbardziej byłes zadowolony z braku korozji :wink:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 22:45
autor: Szefciu
Z tego co pamiętam to wentylacja była doskonale rozwiązana, miedzy ramkami drzwi a dachem spora dziura była.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 23:16
autor: pawlikTrike
W czasach jak byłem dumnym posiadaczem malucha to z zazdrością :oops: patrzyłem na tavrię na przyblokowym parkingu, która parkowała parę samochodów dalej, wtedy myślałem , fajne autko ruscy wymodzili :lol: w tamtych czasach było jeszcze jedno fajne ruskie autko, nazywało się OKA i była trochę taką ruska podróba ówczesnej pandy... tez mi sie podobała... ale to były baaardzo dawne czasy :wink:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 23:22
autor: sekuwawa
No i patrzcie, ani nogi przez podłogę mi nie wychodziły ani przez ramki mi nie wiało i nawet hamulce miałem. Jakoś samochody u ludzi z pojęciem technicznym służą lepiej niż u typowej blondyny. W porównaniu z maluchem, warburgiem, trabantem polo czy polonezem naprawdę ten samochód nie wypadał źle. Czasy były inne i samochody też.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 23:29
autor: Przemek
Seku, napisz coś więcej na temat tego auta, bo mnie zaciekawiłeś. Co miały Tawrie, że aż 15 lat nimi jeździliście??

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 23:37
autor: pawlikTrike
Nawet teraz można nabyć fajny egzemplarz :D

http://otomoto.pl/tavria-zaz-1102-orygi ... 76336.html

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 23:59
autor: bynio204
pawlikTrike pisze:W czasach jak byłem dumnym posiadaczem malucha to z zazdrością :oops: patrzyłem na tavrię na przyblokowym parkingu, która parkowała parę samochodów dalej, wtedy myślałem , fajne autko ruscy wymodzili :lol: w tamtych czasach było jeszcze jedno fajne ruskie autko, nazywało się OKA i była trochę taką ruska podróba ówczesnej pandy... tez mi sie podobała... ale to były baaardzo dawne czasy :wink:
Piotr czu OKa nie miała v2 ? połowa silnika zapa ? albo to była połowa łady 1,3 ? nie pamietam :) wiem ,że połowa czegoś :D

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 15 sty 2015, 00:39
autor: Przemek
pawlikTrike pisze:Nawet teraz można nabyć fajny egzemplarz :D

http://otomoto.pl/tavria-zaz-1102-orygi ... 76336.html
wygląda prawie jak VW Polo

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 15 sty 2015, 13:29
autor: winda
pewnie z powodu tej trwałości Tawrii jest teraz bardzo mało a maluchów troszkę zostało :wink:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 15 sty 2015, 15:39
autor: rożek
bandit pisze:
rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
na trasie przy 120-140 wskazowka na fordowskim wskażniku na środku, w mieście sie podnosiła, wentyl sie załączał i nie pozwolił wejśc na czerwone pole. To nie chodzi o 140 przez 200 km, wystarczy postac chwilę na światłach albo w korku, i tutaj wyjdzie kewstia zaciągu przez wiatrak i wydajnośc witraka/wiatraków.
Niekoniecznie - w mieście nic się nie działo, korki itp. wszystko było ok, przy prędkościach do 100 nic się nie działo - problem zaczynał się przy większych prędkościach - skrzynia była garbowa i silnik musiał się wysoko kręcić i dupa - gotował się. Piszę o konkretnym swoim przypadku - silnik v6 z vitary skrzynia garba chłodnica z tyłu - gdzieś zresztą zdjęcia były na forum.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 15 sty 2015, 16:00
autor: winda
oj to chyba 90km/h było Rożek :wink:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 15 sty 2015, 17:53
autor: sekuwawa
winda pisze:pewnie z powodu tej trwałości Tawrii jest teraz bardzo mało a maluchów troszkę zostało :wink:
Tavri było kilka tysięcy a maluchów 3 miliony

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 15 sty 2015, 17:54
autor: Lipa
rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
u mnie chłodnica jest z tyłu za silnikiem a co do "testu" sprawności chłodzenia to Bull zrobił to doskonale ... wcześniej wydechy zaczęły świecić niż się woda zagotowała :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 15 sty 2015, 18:03
autor: sekuwawa
Lipa pisze:
rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , mógł być prdowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
u mnie chłodnica jest z tyłu za silnikiem a co do "testu" sprawności chłodzenia to Bull zrobił to doskonale ... wcześniej wydechy zaczęły świecić niż się woda zagotowała :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Rozkowi moim zdaniem może chodzić o to że przy 140 km/h brakowało wiatru mimo pewnie chodzących na full wentylatorów. To mógł być problem aerodynamiki.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 15 sty 2015, 20:15
autor: Rob_trike
Lipa pisze:
rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
u mnie chłodnica jest z tyłu za silnikiem a co do "testu" sprawności chłodzenia to Bull zrobił to doskonale ... wcześniej wydechy zaczęły świecić niż się woda zagotowała :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zapomniałes ze Kato w tym mieszał :mrgreen:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 15 sty 2015, 23:19
autor: sekuwawa
Rob_trike pisze:
Lipa pisze:
rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
u mnie chłodnica jest z tyłu za silnikiem a co do "testu" sprawności chłodzenia to Bull zrobił to doskonale ... wcześniej wydechy zaczęły świecić niż się woda zagotowała :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zapomniałes ze Kato w tym mieszał :mrgreen:
No tak, ale to tylko sterowanie wentylatorów za pomocą elektronicznego termostatu. Teoretycznie to samo zrobisz za pomocą czujników bimetalicznych choć rozwiązanie Katownika jest lepsze bo można regulować wszystko od ręki. Nie zmienia to faktu że po prostu przez chłodnice musi być przepływ wiatru.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 16 sty 2015, 09:48
autor: bandit
Rożek, może zadam głupie pytanie, ale wiatraki ciągneły w dobrą strone?