zmiana intercoolera i chłodnicy

Wszelakie sprawy techniczne, ktore nie maja swojego miejsca...
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

seta pisze:Seku pracownik LPG??? Jako odbiornik ciepła, tak? No nie kumam... :oops:
No jak by nie patrzyć to parownik lub jak kto woli reduktor LPG jest odbiornikiem ciepła. Może to nie chłodnica, ale kiedyś za dawnych czasów w samochodzie marki Tavria to w zimę miałem ból jak wrzuciłem LPG bo nie mogłem dobrze nagrzać kabiny tyle ciepła zabierał nagrzewnicy :)

Może u kogoś się wala nagrzewnica od Lanosa to chętnie przytulę do trajki.
Awatar użytkownika
seta
Posty: 1320
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
Lokalizacja: Łosice
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: seta »

No spoko ale gdzie Ty butle upchniesz? :shock:
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: bandit »

rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
na trasie przy 120-140 wskazowka na fordowskim wskażniku na środku, w mieście sie podnosiła, wentyl sie załączał i nie pozwolił wejśc na czerwone pole. To nie chodzi o 140 przez 200 km, wystarczy postac chwilę na światłach albo w korku, i tutaj wyjdzie kewstia zaciągu przez wiatrak i wydajnośc witraka/wiatraków.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

seta pisze:No spoko ale gdzie Ty butle upchniesz? :shock:

W piórnik na narzędzia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: winda »

no to się Seku zdecyduj czy miałes samochód czy Tawrię :mrgreen:
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

winda pisze:no to się Seku zdecyduj czy miałes samochód czy Tawrię :mrgreen:
Wiedziałem, kurde wiedziałem że ktoś czymś takim sypnie, ale u mnie w rodzinie były 3 sztuki którymi jeździliśmy 15 lat i ja podtrzymuje swoje dobre zdanie o tych pojazdach. Nie będę pisał dla czego bo i tak najwięcej do powiedzenia będą mieli Ci którzy nigdy Tavrią nie jechali. :mrgreen:
helloween
Posty: 58
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:41
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: helloween »

Ja chyba nawet nie wiem jak to wygląda,a co dopiero o jeździe mówić :P
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: winda »

podejrzewam ze najbardziej byłes zadowolony z braku korozji :wink:
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Szefciu
Member
Member
Posty: 1047
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: Szefciu »

Z tego co pamiętam to wentylacja była doskonale rozwiązana, miedzy ramkami drzwi a dachem spora dziura była.
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7512
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: pawlikTrike »

W czasach jak byłem dumnym posiadaczem malucha to z zazdrością :oops: patrzyłem na tavrię na przyblokowym parkingu, która parkowała parę samochodów dalej, wtedy myślałem , fajne autko ruscy wymodzili :lol: w tamtych czasach było jeszcze jedno fajne ruskie autko, nazywało się OKA i była trochę taką ruska podróba ówczesnej pandy... tez mi sie podobała... ale to były baaardzo dawne czasy :wink:
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

No i patrzcie, ani nogi przez podłogę mi nie wychodziły ani przez ramki mi nie wiało i nawet hamulce miałem. Jakoś samochody u ludzi z pojęciem technicznym służą lepiej niż u typowej blondyny. W porównaniu z maluchem, warburgiem, trabantem polo czy polonezem naprawdę ten samochód nie wypadał źle. Czasy były inne i samochody też.
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 254
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: Przemek »

Seku, napisz coś więcej na temat tego auta, bo mnie zaciekawiłeś. Co miały Tawrie, że aż 15 lat nimi jeździliście??
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7512
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: pawlikTrike »

Nawet teraz można nabyć fajny egzemplarz :D

http://otomoto.pl/tavria-zaz-1102-orygi ... 76336.html
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
bynio204
Posty: 357
Rejestracja: 29 kwie 2014, 21:00
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: bynio204 »

pawlikTrike pisze:W czasach jak byłem dumnym posiadaczem malucha to z zazdrością :oops: patrzyłem na tavrię na przyblokowym parkingu, która parkowała parę samochodów dalej, wtedy myślałem , fajne autko ruscy wymodzili :lol: w tamtych czasach było jeszcze jedno fajne ruskie autko, nazywało się OKA i była trochę taką ruska podróba ówczesnej pandy... tez mi sie podobała... ale to były baaardzo dawne czasy :wink:
Piotr czu OKa nie miała v2 ? połowa silnika zapa ? albo to była połowa łady 1,3 ? nie pamietam :) wiem ,że połowa czegoś :D
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 254
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: Przemek »

pawlikTrike pisze:Nawet teraz można nabyć fajny egzemplarz :D

http://otomoto.pl/tavria-zaz-1102-orygi ... 76336.html
wygląda prawie jak VW Polo
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: winda »

pewnie z powodu tej trwałości Tawrii jest teraz bardzo mało a maluchów troszkę zostało :wink:
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
rożek
Member
Member
Posty: 3247
Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: rożek »

bandit pisze:
rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
na trasie przy 120-140 wskazowka na fordowskim wskażniku na środku, w mieście sie podnosiła, wentyl sie załączał i nie pozwolił wejśc na czerwone pole. To nie chodzi o 140 przez 200 km, wystarczy postac chwilę na światłach albo w korku, i tutaj wyjdzie kewstia zaciągu przez wiatrak i wydajnośc witraka/wiatraków.
Niekoniecznie - w mieście nic się nie działo, korki itp. wszystko było ok, przy prędkościach do 100 nic się nie działo - problem zaczynał się przy większych prędkościach - skrzynia była garbowa i silnik musiał się wysoko kręcić i dupa - gotował się. Piszę o konkretnym swoim przypadku - silnik v6 z vitary skrzynia garba chłodnica z tyłu - gdzieś zresztą zdjęcia były na forum.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: winda »

oj to chyba 90km/h było Rożek :wink:
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

winda pisze:pewnie z powodu tej trwałości Tawrii jest teraz bardzo mało a maluchów troszkę zostało :wink:
Tavri było kilka tysięcy a maluchów 3 miliony
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: Lipa »

rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
u mnie chłodnica jest z tyłu za silnikiem a co do "testu" sprawności chłodzenia to Bull zrobił to doskonale ... wcześniej wydechy zaczęły świecić niż się woda zagotowała :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

Lipa pisze:
rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , mógł być prdowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
u mnie chłodnica jest z tyłu za silnikiem a co do "testu" sprawności chłodzenia to Bull zrobił to doskonale ... wcześniej wydechy zaczęły świecić niż się woda zagotowała :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Rozkowi moim zdaniem może chodzić o to że przy 140 km/h brakowało wiatru mimo pewnie chodzących na full wentylatorów. To mógł być problem aerodynamiki.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10867
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: Rob_trike »

Lipa pisze:
rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
u mnie chłodnica jest z tyłu za silnikiem a co do "testu" sprawności chłodzenia to Bull zrobił to doskonale ... wcześniej wydechy zaczęły świecić niż się woda zagotowała :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zapomniałes ze Kato w tym mieszał :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: sekuwawa »

Rob_trike pisze:
Lipa pisze:
rożek pisze:
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.
u mnie chłodnica jest z tyłu za silnikiem a co do "testu" sprawności chłodzenia to Bull zrobił to doskonale ... wcześniej wydechy zaczęły świecić niż się woda zagotowała :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zapomniałes ze Kato w tym mieszał :mrgreen:
No tak, ale to tylko sterowanie wentylatorów za pomocą elektronicznego termostatu. Teoretycznie to samo zrobisz za pomocą czujników bimetalicznych choć rozwiązanie Katownika jest lepsze bo można regulować wszystko od ręki. Nie zmienia to faktu że po prostu przez chłodnice musi być przepływ wiatru.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

Post autor: bandit »

Rożek, może zadam głupie pytanie, ale wiatraki ciągneły w dobrą strone?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości