Strona 1 z 3

zmiana intercoolera i chłodnicy

: 10 sty 2015, 21:34
autor: Szefciu
Cześć.
Mam do Was pytanie. W mojej trajce intercooler i chłodnica częściowo schowane sa za plecami kierownika, zrobiłem doloty kierujące powietrze, ale wydaje mi sie, że pracuje może z 50-70% zestawu, reszta jest zasłonieta. Znalazłem teraz fajne nieduże intercoolery z bmw i pomyślałem, ze moze taki będzie lepiej pracował. Fabryczny od mojego silnika jest duzy i cienki, ten jest wąski ae duzo grubszy. ja mam 2,1td, a tamten jest od 2,5. Mozna je zamienić? nie powiększe przez to i tak sporej turbodziury?
taką chłodnice mam: http://allegro.pl/intercooler-citroen-x ... 04381.html
chce zamienic na taką, moze nawet dwie jedna po drugiej: http://allegro.pl/chlodnica-intercooler ... 08403.html

Druga sprawa to chłodnica.
Z tego co widziałem niektózy stosuja po dwie chłodnice od cieniasa albo tico. Jak się one sprawdzają? daja rade schłodzic duże silniki? Mój 2,1 td ma tendence do mocnego nagrzewania i potrzebuje wydajnego chłodzenia.
Będe wdzięczny za wszelkie sugestie.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 10 sty 2015, 21:48
autor: bynio204
Jeśli chodzi o chłodnice to zastosowałem taką
http://olx.pl/oferta/sportowa-gruba-chl ... 132be099b8
niestety jeszcze nie testowana ,ale ponoć ma niezłą wydajność

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 10 sty 2015, 21:50
autor: winda
jak pamiętasz zapewne. miałem chłodnice z tyłu+ pod trajką i grzało się (pamietasz przeprawe do Grudziadza? :mrgreen: )
teraz mam małą (cc 700) z przodu+pod trajką i nie dogrzewa :mrgreen:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 10 sty 2015, 22:32
autor: Szefciu
pamietam pamietam,
Chciałem obnizyc siedzenie pasażera, dac mniejsze chłodnice po bokach i na dole ten wąski intercooler. Jak szukałes swojej porównywałes rozmairy chłodnic tico i cieniasa?

Bynio fajna ta chłodnica, ale musiałbym ja z przodu montowac między pedałami

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 10 sty 2015, 22:59
autor: winda
porownywałem i wybrałem cc 700. jest płaska a tico pionowa

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 03:48
autor: helloween
Szefciu pisze:Cześć.
Mam do Was pytanie. W mojej trajce intercooler i chłodnica częściowo schowane sa za plecami kierownika, zrobiłem doloty kierujące powietrze, ale wydaje mi sie, że pracuje może z 50-70% zestawu, reszta jest zasłonieta. Znalazłem teraz fajne nieduże intercoolery z bmw i pomyślałem, ze moze taki będzie lepiej pracował. Fabryczny od mojego silnika jest duzy i cienki, ten jest wąski ae duzo grubszy. ja mam 2,1td, a tamten jest od 2,5. Mozna je zamienić? nie powiększe przez to i tak sporej turbodziury?
taką chłodnice mam: http://allegro.pl/intercooler-citroen-x ... 04381.html
chce zamienic na taką, moze nawet dwie jedna po drugiej: http://allegro.pl/chlodnica-intercooler ... 08403.html

Druga sprawa to chłodnica.
Z tego co widziałem niektózy stosuja po dwie chłodnice od cieniasa albo tico. Jak się one sprawdzają? daja rade schłodzic duże silniki? Mój 2,1 td ma tendence do mocnego nagrzewania i potrzebuje wydajnego chłodzenia.
Będe wdzięczny za wszelkie sugestie.
Intercooler ma za zadanie schłodzić jak najwięcej powietrza w czasie,więc jeżeli będzie za mały będziesz miał dziurę doładowania.
Co do chłodnic - to oprócz wydajnych wentylatorów pokombinowałbym z termostatem. Jeżeli się silnik przegrzewa spróbuj dobrać termostat z mniejszą temperaturą otwarcia (lub wyrzuć go całkiem) i na odwrót. Jeżeli jest nie dogrzany,termostat z wyższą temperaturą. Powinno pomóc.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 11:25
autor: Szefciu
Narazie mam fabryczny pakiet chlodnicy i intercoolera, zeby jakos skorygowac to ze czesc jest zaslonieta termowlacznik odpala wiatrak juz w momencie otwarcia termostatu. To rozwiazanie jakos sie sprawdza.
Teraz chce obnizyc siedzenie pasazera i potrzebuje nizszej chlodnicy i mniekszegi intercoolera stad moje pytania.
Inyrrcooler od bmw mimo malej wysokosci schladza powietrze do 2,5 litrwego diesla.
Potrzebuje jeszcze chlodnice max 30cm wysoka i nawet 80 szeroka, albo 2 waskie i wysokie zdolne schlodzic 2litrowego diesla,
Winda, Ty masz dwie chlodnice i odsloniety silnik

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 12:54
autor: seta
Jak by co to mam chłodnicze do passata b3 1.8 manuela jak i automat. Do automatu idzie większa niż do manuala al wymiarów nie znam. W necie trzeba by poszukać.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 18:04
autor: rożek
Silnik z tyłu plus chłodnica za silnikiem = problem z grzaniem silnika

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 20:15
autor: sekuwawa
rożek pisze:Silnik z tyłu plus chłodnica za silnikiem = problem z grzaniem silnika
Do przewalczenia bo to tylko kwestia chłodnicy plus wentylatorów i ich sterowania, ale faktycznie jest trudniej niż większości się na początku wydaje.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 20:36
autor: rożek
Naprawdę jest problem - lepiej od razu pociągnąć chłodnicę na przód, lub dać po bokach jak Pawlik - z tyłu trzeba pamiętać, że gorące powietrze z silnika dodatkowo podgrzewa wodę. Także musi być duuuża chłodnica z jeszcze większymi wentylatorami.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 20:48
autor: Szefciu
dołaczyłem zdjęcie.
Chłodnice ma z przodu, przed silnikiem, a za plecami kierwonika. Problemem jest ilość powietrza owiewającego chłodnice i intercooler.
W tej chwili widzę dwie opcje.
-niska szeroka chłodnica wyłapująca powietrze znad asfaltu i przed nia niski intercooler bmw
-wąska wysoka chłodnica z przodu miedzy pedałami taka jak pokazął bynio204 i niski intercooler na starym miejscu.

Wszystko po to aby znaleźć miejsce na obniżenie miejsca pasażera.
Zbiornik bedzie inny, do kształtu blach tez nie jestem zbytni przywiązany, ale pod spodem nie wygospodaruje miejsca na dwie mniejsze chłodnice po bokach

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 21:30
autor: pawlikTrike
Druga opcja wydaje mi się bardziej optymalna

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 22:38
autor: Arek
Zdecydowanie druga opcja, trochę już nawalczylem się z chłodnicą za kierownikiem, a przed silnikiem.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 22:45
autor: helloween
Szefciu problemem w Twojej trajce jest brak cyrkulacji powietrza przed i za chłodnicą. Chłodnica bierze 1/3 powierzchni z nad asfaltu (tylko). Nie dość że narażona na uszkodzenia mechaniczne,to jeszcze owiewana jest najbardziej chłodna jej część - a chyba nie o to chodzi. Nie wiem jak masz dalej zabudowaną chłodnicę i jak masz na niej wentylator/y. Widzę tylko że jest na dodatek przykryta nadwoziem. W takich warunkach nawet chłodnica od ciężarówki niewiele by pomogła. Powietrze z chłodnicy mieli się pod zabudową i stąd przegrzewanie silnika. Jeżeli chcesz zostawić chłodnicę tam gdzie jest,to musiałbyś dobudować jakieś wyciągi powietrza,które wyrzucałyby gorące powietrze na zewnątrz i do tyłu traji. Obuduj chłodnicę od tyłu,zrób wyciągi powietrza i wstaw tam jakieś dodatkowe wentylatory wyciągowe. Takie udoskonalenie pomoże na pewno w większym wychłodzeniu układu. Jeżeli masz założony wentylator elektryczny (lub dwa),sprawdź kierunek obrotu. Wystarczy przy montażu niefrasobliwie zamienić końcówki kabli z + na - i wentylator zamiast dmuchać będzie wyciągał powietrze. W Twoim przypadku wentylator musi wysysać powietrze z chłodnicy. Jeżeli je wdmuchuje,to doopa - nie będzie chłodzenia. Wiele razy miałem takie przypadki przy przeróbkach samochodów. Podeślij zdjęcia trajki od góry,z widokiem na chłodnicę i silnik. Coś podumam - może się uda :D
Jeszcze jedno. Chłodnica z przodu (opcja nr 2),to problem z wężami,obiegiem wody i ... choojowo (w/g mnie) wygląda. Tak samo z resztą jak wszystkie choppery z chłodnicami :evil:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 23:09
autor: Szefciu
helloween ja nie mam problemu z przegrzewaniem układu; powodem przebudowy i zmiany chłodnic jest koniecznośc obnizenia miejsca pasażera.
Mam fabryczny zestaw chłodnica i intercooler od mojego silnika, działa to na prawie fabrycznych wężach.
Wentylator działa prawidłowo, jest za chłodnica i wyciaga powietrze.
dodatkowo wentylator załącza sie praktycznie zaraz po otwarciu termostatu i od razu załącza wiatrak na drugi bieg.

Jutro postaram sie sprawdzić jak bedzie pasowac chłodnica z przodu, wydaje mi sie to ( tak jak pisza chłopaki) najsensowniejszym rozwiązaniem. napewno bedzie potrzebny chlapacz na błotniku, zeby nie wrzucac syfu na żeberka

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 11 sty 2015, 23:28
autor: winda
jestem zaskoczony ze wiekszosci podoba się pomysł z dwoma pedałami. musze to przemysleć...

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 12 sty 2015, 09:47
autor: Przemek
Mi podoba się pomysł z chłodnicą a przodu i niski intercooler na starym miejscu.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 12 sty 2015, 10:59
autor: Rob_trike
chłodnica z przodu daje pewność chłodzenia, dodatkowo poprawia prowadzenie przy silniku z tyłu. Z przewodami można wymyślić jak u mnie - płyn idzie w ..... ramie :mrgreen:

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 12 sty 2015, 15:28
autor: Szefciu
Decyzja zapadla. Zamowilem dzisiaj chlodnice na przod.
Caly przod mam zabudowany to rury fa sue spokojnie ukryc.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 13 sty 2015, 10:45
autor: bandit
Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 13 sty 2015, 11:17
autor: sekuwawa
U mnie chłodnica z tyłu i na początku też nie obyło się bez problemów. Po pierwsze zauważyłem że jak nie mam nagrzewnicy tylko wąż o pełnym przekroju fi16 to pompa zamiast pompować przez chłodnicę to pompowała tam gdzie miała łatwiej czyli właśnie przez ten wąż i silnik się nie wychładzał. Wrzuciłem w wąż nagrzewnicy kryzę z otworem fi3 i już było dużo lepiej. Wyrzuciłem (mam nadzieję że chwilowo) termostat i jest spoko choć jeden wentylator z allegro pracował prawie cały czas. Na wiosnę wrzucam nagrzewnicę od lanosa plus do tego dojdzie parownik LPG. Na chłodnicy wrzucam dwubiegowe wentylatory od klimy z opla astry i nie przewiduję problemów przy normalnej eksploatacji, może nawet wróci termostat. Dobrze jest też założyć jakąś kierownicę powietrza by wpadało na chłodnicę.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 13 sty 2015, 22:40
autor: rożek
bandit pisze:Hellowen przeczytałem Twój opis i sie dziwie. U mnie chłodnica jest z tyłu , zabudowana karosą, chłodnica była oryginalna od mundzia, teraz będzie od copla (potrzebuje odbicie lustrzane wejscia/wyjścia przewodów) i nie mając wlotów powietrza silnik sie nie przegrzewał... Wentyl w miescie się wlączął, pochodził i koniec pracy, tempa w normie.
a zapierdzielałeś autobanem 140 na godzinę przez 200 km w 30 stopniowym upale? jeśli tak to ok chłodzenie działa.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 13 sty 2015, 23:30
autor: helloween
Bandit to powinieneś skakać do góry,że nie masz problemu. :mrgreen: Mi raczej chodziło o sugestie dla tych co mają problem z chłodzeniem :lol:
Jak szukasz lustrzanego odbicia podejść węży to po co kupować druga chłodnicę? Ja jadę do gościa co naprawia chłodnice,mówię w czym rzecz i facet zakłada mi drugie puszki z króćcami na wskazanym miejscu. Koszt operacji dużo tańszy niż druga chłodnica i nie muszę kombinować gabarytowo.

Re: zmiana intercoolera i chłodnicy

: 14 sty 2015, 00:55
autor: seta
Seku pracownik LPG??? Jako odbiornik ciepła, tak? No nie kumam... :oops: