Strona 2 z 2

Re: Podpieramy subaru

: 12 sty 2015, 00:39
autor: andrzejqs
mam obróconą skrzynie i obrócony dyfer :D

Re: Podpieramy subaru

: 13 sty 2015, 01:31
autor: kowall
Wymontowałem dzisiaj drążek i myślę że seku ma racje ,w naszym przypadku( trajkowym) to chyba bez znaczenia czy on jest jak w oryginale czy odwrotnie ,jak ruszamy to silnik się odchyla w jedną stronę ,hamujemy ,zwalniamy odchyla się spowrotem tak więc drążek działa i na ściskanie i na rozciąganie , jest na nim wprawdzie strzałka pokazująca kierunek montażu ale według mnie odwrotnie spokojnie da rade.

Re: Podpieramy subaru

: 13 sty 2015, 12:01
autor: yunkers
Jest tak jak Kowall pisze, po prostu jeszcze jedno podparcie żeby cały napęd usztywnić, w alfach z boxerami jest podobnie tylko że prościej :-) tam jest spodem jedna poduszka pod silnikiem, jedna na końcu skrzyni i górą na połączeniu skrzynia/silnik, a że wszystkie podparcia są w osi samochodu to dodatkowo jeden odciąg pod głowicą do karoserii żeby się wszystko nie bujało, jak dla mnie kierunek zamontowania tego subarowego nie ma znaczenia, chodzi o dodatkowy punkt podparcia/podwieszenia, w subaru tylko w tym kierunku jest blacha do której można to przymocować, w alfie realizowane jest to pionowo poprzez jedna tuleje metalowo-gumowa i wspornik, a miejsce jest dobre bo usztywnia połączenie skrzynia/silnik i zapobiega unoszeniu skrzyni przy ostrych startach - akcja i reakcja :-) a obracając skrzynie trzeba, moim zdaniem, to zostawić jak jest a zadbać o dobre podparcie tyłu skrzyni.

Re: Podpieramy subaru

: 13 sty 2015, 12:45
autor: winda
potwierdzam. w alfach jest odciąg do karoserii. osobiscie go wywaliłem :mrgreen:
lubie jak mi trajką buja po dodaniu gazu na postoju :D

Re: Podpieramy subaru

: 15 sty 2015, 17:14
autor: Lipa
Panowie trochę nie kminie tematu...

Cały czas mówicie o trzecim podparciu silnika - ale Wy macie WRX z chujstwem koni. W "normalnym" subaru silnik wisi na dwóch poduszkach i to wszystko.

Ja ma 136 KM w 2.2 podwieszone jak w fabryce i nic się nie pierdoli. Najsłabszym ogniwem tego całego ustrojstwa => zawieszenie, rama garb + silnik subaru jest rama garba i fabryczne zawieszenie, które nie dają rady... Silnik jest o wiele mocniejszy, cięższy i generuje więcej momentu...

ramę trzeba spiąć porządną belką żeby było sztywniej a skrzynię podwiesić na uretanach + dojebać ją do ramy bo i tak silnik ją powyrywa. Do tego zmiana elementów w zawieszeniu.

Re: Podpieramy subaru

: 15 sty 2015, 20:17
autor: Rob_trike
Lipa pisze:Panowie trochę nie kminie tematu...

Cały czas mówicie o trzecim podparciu silnika - ale Wy macie WRX z chujstwem koni. W "normalnym" subaru silnik wisi na dwóch poduszkach i to wszystko.

Ja ma 136 KM w 2.2 podwieszone jak w fabryce i nic się nie pierdoli. Najsłabszym ogniwem tego całego ustrojstwa => zawieszenie, rama garb + silnik subaru jest rama garba i fabryczne zawieszenie, które nie dają rady... Silnik jest o wiele mocniejszy, cięższy i generuje więcej momentu...

ramę trzeba spiąć porządną belką żeby było sztywniej a skrzynię podwiesić na uretanach + dojebać ją do ramy bo i tak silnik ją powyrywa. Do tego zmiana elementów w zawieszeniu.
Lipa - zrobimy nową ramę - będzie taniej :mrgreen:

Re: Podpieramy subaru

: 16 sty 2015, 00:10
autor: Lipa
Rob_trike pisze:
Lipa pisze:Panowie trochę nie kminie tematu...

Cały czas mówicie o trzecim podparciu silnika - ale Wy macie WRX z chujstwem koni. W "normalnym" subaru silnik wisi na dwóch poduszkach i to wszystko.

Ja ma 136 KM w 2.2 podwieszone jak w fabryce i nic się nie pierdoli. Najsłabszym ogniwem tego całego ustrojstwa => zawieszenie, rama garb + silnik subaru jest rama garba i fabryczne zawieszenie, które nie dają rady... Silnik jest o wiele mocniejszy, cięższy i generuje więcej momentu...

ramę trzeba spiąć porządną belką żeby było sztywniej a skrzynię podwiesić na uretanach + dojebać ją do ramy bo i tak silnik ją powyrywa. Do tego zmiana elementów w zawieszeniu.
Lipa - zrobimy nową ramę - będzie taniej :mrgreen:
pewnie tak :mrgreen:

ale jak już masz zestaw-Czesław na garbie i pakujesz w to silnik od subaru - zwykłego wolnego ssaka - to produkcja odciągów, trzecich łap, dodatkowych poduszek niewiela pomoże... tym bardziej, że silnik w oryginale ma tylko dwa punkty podparcia i to styka.

Re: Podpieramy subaru

: 16 sty 2015, 11:22
autor: yunkers
Lipa pisze:
Rob_trike pisze:
Lipa pisze:Panowie trochę nie kminie tematu...

Cały czas mówicie o trzecim podparciu silnika - ale Wy macie WRX z chujstwem koni. W "normalnym" subaru silnik wisi na dwóch poduszkach i to wszystko.

Ja ma 136 KM w 2.2 podwieszone jak w fabryce i nic się nie pierdoli. Najsłabszym ogniwem tego całego ustrojstwa => zawieszenie, rama garb + silnik subaru jest rama garba i fabryczne zawieszenie, które nie dają rady... Silnik jest o wiele mocniejszy, cięższy i generuje więcej momentu...

ramę trzeba spiąć porządną belką żeby było sztywniej a skrzynię podwiesić na uretanach + dojebać ją do ramy bo i tak silnik ją powyrywa. Do tego zmiana elementów w zawieszeniu.
Lipa - zrobimy nową ramę - będzie taniej :mrgreen:
pewnie tak :mrgreen:

ale jak już masz zestaw-Czesław na garbie i pakujesz w to silnik od subaru - zwykłego wolnego ssaka - to produkcja odciągów, trzecich łap, dodatkowych poduszek niewiela pomoże... tym bardziej, że silnik w oryginale ma tylko dwa punkty podparcia i to styka.
Lipa, ale skrzynia jest trzecim punktem dla silnika, u Ciebie skrzynia ma trzy poduszki i jeszcze ta stalowa opaska dla usztywnienia więc jest solidnie, ale niestety przenosi się na ramę, która jak pisałeś wcześniej, jest słabszym punktem całego układu

Re: Podpieramy subaru

: 17 sty 2015, 01:59
autor: Lipa
dokładnie Yunkers, więc zamiast rzeźbić kolejne poduszki w silniku lepiej usztywnić ramę

Re: Podpieramy subaru

: 17 sty 2015, 23:18
autor: custom
Lipa pisze:dokładnie Yunkers, więc zamiast rzeźbić kolejne poduszki w silniku lepiej usztywnić ramę
A dałeś Lipa te podwójne szable ?

Re: Podpieramy subaru

: 15 mar 2015, 00:28
autor: mazda
Ja daje belke ( pod modach) silnika subaru wraz z ori poduszkami, skrzynia garbowa na ori 3 poduszkach. Co do blachy która trzyma skrzynie to albo trzeba ją wzmocnic albo zrobic od nowa. Co do tego ciegna od góry to jak rozbierałem subaryne to ono trzymało skrzynie, odkreciłem je i skrzynia spadła :mrgreen: Skoro je wykreciłem to moge zastosowac to rozwiązanie w trajce.

Jeszcze jedno, jak rozkrecałem subarke to po wyjeciu belki zobaczyłem koło zamachowe - tam nie było żadnej osłony. Wygląda na to że belka silnika robi za tą osłone, nie zrobiłem zdjecia tego.

Re: Podpieramy subaru

: 15 mar 2015, 03:49
autor: kowall
Mazda rano zobaczę w (zbiorach) wydaje mi się że powinienem mieć takowe zdjęcie ,ale coś mi świta że tam faktycznie nic nie było.

Re: Podpieramy subaru

: 15 mar 2015, 15:03
autor: andrzejqs
w EJ18 jest osłona blaszana :D

Re: Podpieramy subaru

: 15 mar 2015, 19:26
autor: kowall
niestety mazda ,szukałem ale mam tylko zdjęcia skrzyni od tyłu a żadnego z połączenia silnik/skrzynia :cry:

Re: Podpieramy subaru

: 15 mar 2015, 20:47
autor: custom
Ja mogę zrobić te zdjęcia , o dawca jeszcze w całości :D

Re: Podpieramy subaru

: 15 mar 2015, 21:01
autor: mazda
To co sie jeszcze nie chwalisz, którego kupiłeś ? Zabawne jak sie mijaliśmy na trasie, szkoda że czasowo nie dało sie zgrac.

Re: Podpieramy subaru

: 15 mar 2015, 21:03
autor: custom
mazda pisze:To co sie jeszcze nie chwalisz, którego kupiłeś ? Zabawne jak sie mijaliśmy na trasie, szkoda że czasowo nie dało sie zgrac.
Kupiłem w końcu dwa , podobno z dwóch jednego się skleci :D

Re: Podpieramy subaru

: 03 kwie 2015, 19:27
autor: mazda
Ja u siebie miałem inny odciąg niż u Kowalla