Podpieramy subaru

Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: andrzejqs »

mam obróconą skrzynie i obrócony dyfer :D
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
kowall
Sergeant
Sergeant
Posty: 3217
Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: kowall »

Wymontowałem dzisiaj drążek i myślę że seku ma racje ,w naszym przypadku( trajkowym) to chyba bez znaczenia czy on jest jak w oryginale czy odwrotnie ,jak ruszamy to silnik się odchyla w jedną stronę ,hamujemy ,zwalniamy odchyla się spowrotem tak więc drążek działa i na ściskanie i na rozciąganie , jest na nim wprawdzie strzałka pokazująca kierunek montażu ale według mnie odwrotnie spokojnie da rade.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: yunkers »

Jest tak jak Kowall pisze, po prostu jeszcze jedno podparcie żeby cały napęd usztywnić, w alfach z boxerami jest podobnie tylko że prościej :-) tam jest spodem jedna poduszka pod silnikiem, jedna na końcu skrzyni i górą na połączeniu skrzynia/silnik, a że wszystkie podparcia są w osi samochodu to dodatkowo jeden odciąg pod głowicą do karoserii żeby się wszystko nie bujało, jak dla mnie kierunek zamontowania tego subarowego nie ma znaczenia, chodzi o dodatkowy punkt podparcia/podwieszenia, w subaru tylko w tym kierunku jest blacha do której można to przymocować, w alfie realizowane jest to pionowo poprzez jedna tuleje metalowo-gumowa i wspornik, a miejsce jest dobre bo usztywnia połączenie skrzynia/silnik i zapobiega unoszeniu skrzyni przy ostrych startach - akcja i reakcja :-) a obracając skrzynie trzeba, moim zdaniem, to zostawić jak jest a zadbać o dobre podparcie tyłu skrzyni.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14827
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: winda »

potwierdzam. w alfach jest odciąg do karoserii. osobiscie go wywaliłem :mrgreen:
lubie jak mi trajką buja po dodaniu gazu na postoju :D
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: Lipa »

Panowie trochę nie kminie tematu...

Cały czas mówicie o trzecim podparciu silnika - ale Wy macie WRX z chujstwem koni. W "normalnym" subaru silnik wisi na dwóch poduszkach i to wszystko.

Ja ma 136 KM w 2.2 podwieszone jak w fabryce i nic się nie pierdoli. Najsłabszym ogniwem tego całego ustrojstwa => zawieszenie, rama garb + silnik subaru jest rama garba i fabryczne zawieszenie, które nie dają rady... Silnik jest o wiele mocniejszy, cięższy i generuje więcej momentu...

ramę trzeba spiąć porządną belką żeby było sztywniej a skrzynię podwiesić na uretanach + dojebać ją do ramy bo i tak silnik ją powyrywa. Do tego zmiana elementów w zawieszeniu.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: Rob_trike »

Lipa pisze:Panowie trochę nie kminie tematu...

Cały czas mówicie o trzecim podparciu silnika - ale Wy macie WRX z chujstwem koni. W "normalnym" subaru silnik wisi na dwóch poduszkach i to wszystko.

Ja ma 136 KM w 2.2 podwieszone jak w fabryce i nic się nie pierdoli. Najsłabszym ogniwem tego całego ustrojstwa => zawieszenie, rama garb + silnik subaru jest rama garba i fabryczne zawieszenie, które nie dają rady... Silnik jest o wiele mocniejszy, cięższy i generuje więcej momentu...

ramę trzeba spiąć porządną belką żeby było sztywniej a skrzynię podwiesić na uretanach + dojebać ją do ramy bo i tak silnik ją powyrywa. Do tego zmiana elementów w zawieszeniu.
Lipa - zrobimy nową ramę - będzie taniej :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: Lipa »

Rob_trike pisze:
Lipa pisze:Panowie trochę nie kminie tematu...

Cały czas mówicie o trzecim podparciu silnika - ale Wy macie WRX z chujstwem koni. W "normalnym" subaru silnik wisi na dwóch poduszkach i to wszystko.

Ja ma 136 KM w 2.2 podwieszone jak w fabryce i nic się nie pierdoli. Najsłabszym ogniwem tego całego ustrojstwa => zawieszenie, rama garb + silnik subaru jest rama garba i fabryczne zawieszenie, które nie dają rady... Silnik jest o wiele mocniejszy, cięższy i generuje więcej momentu...

ramę trzeba spiąć porządną belką żeby było sztywniej a skrzynię podwiesić na uretanach + dojebać ją do ramy bo i tak silnik ją powyrywa. Do tego zmiana elementów w zawieszeniu.
Lipa - zrobimy nową ramę - będzie taniej :mrgreen:
pewnie tak :mrgreen:

ale jak już masz zestaw-Czesław na garbie i pakujesz w to silnik od subaru - zwykłego wolnego ssaka - to produkcja odciągów, trzecich łap, dodatkowych poduszek niewiela pomoże... tym bardziej, że silnik w oryginale ma tylko dwa punkty podparcia i to styka.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: yunkers »

Lipa pisze:
Rob_trike pisze:
Lipa pisze:Panowie trochę nie kminie tematu...

Cały czas mówicie o trzecim podparciu silnika - ale Wy macie WRX z chujstwem koni. W "normalnym" subaru silnik wisi na dwóch poduszkach i to wszystko.

Ja ma 136 KM w 2.2 podwieszone jak w fabryce i nic się nie pierdoli. Najsłabszym ogniwem tego całego ustrojstwa => zawieszenie, rama garb + silnik subaru jest rama garba i fabryczne zawieszenie, które nie dają rady... Silnik jest o wiele mocniejszy, cięższy i generuje więcej momentu...

ramę trzeba spiąć porządną belką żeby było sztywniej a skrzynię podwiesić na uretanach + dojebać ją do ramy bo i tak silnik ją powyrywa. Do tego zmiana elementów w zawieszeniu.
Lipa - zrobimy nową ramę - będzie taniej :mrgreen:
pewnie tak :mrgreen:

ale jak już masz zestaw-Czesław na garbie i pakujesz w to silnik od subaru - zwykłego wolnego ssaka - to produkcja odciągów, trzecich łap, dodatkowych poduszek niewiela pomoże... tym bardziej, że silnik w oryginale ma tylko dwa punkty podparcia i to styka.
Lipa, ale skrzynia jest trzecim punktem dla silnika, u Ciebie skrzynia ma trzy poduszki i jeszcze ta stalowa opaska dla usztywnienia więc jest solidnie, ale niestety przenosi się na ramę, która jak pisałeś wcześniej, jest słabszym punktem całego układu
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: Lipa »

dokładnie Yunkers, więc zamiast rzeźbić kolejne poduszki w silniku lepiej usztywnić ramę
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7985
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: custom »

Lipa pisze:dokładnie Yunkers, więc zamiast rzeźbić kolejne poduszki w silniku lepiej usztywnić ramę
A dałeś Lipa te podwójne szable ?
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
mazda
Posty: 950
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:52
Krótki opis: Kupic, sprzedac, zamienic - handlarz doskonał
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: mazda »

Ja daje belke ( pod modach) silnika subaru wraz z ori poduszkami, skrzynia garbowa na ori 3 poduszkach. Co do blachy która trzyma skrzynie to albo trzeba ją wzmocnic albo zrobic od nowa. Co do tego ciegna od góry to jak rozbierałem subaryne to ono trzymało skrzynie, odkreciłem je i skrzynia spadła :mrgreen: Skoro je wykreciłem to moge zastosowac to rozwiązanie w trajce.

Jeszcze jedno, jak rozkrecałem subarke to po wyjeciu belki zobaczyłem koło zamachowe - tam nie było żadnej osłony. Wygląda na to że belka silnika robi za tą osłone, nie zrobiłem zdjecia tego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Budowa Trajki jest jak film pt. " Niekończąca się opowieść "
Awatar użytkownika
kowall
Sergeant
Sergeant
Posty: 3217
Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: kowall »

Mazda rano zobaczę w (zbiorach) wydaje mi się że powinienem mieć takowe zdjęcie ,ale coś mi świta że tam faktycznie nic nie było.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: andrzejqs »

w EJ18 jest osłona blaszana :D
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
kowall
Sergeant
Sergeant
Posty: 3217
Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: kowall »

niestety mazda ,szukałem ale mam tylko zdjęcia skrzyni od tyłu a żadnego z połączenia silnik/skrzynia :cry:
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7985
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: custom »

Ja mogę zrobić te zdjęcia , o dawca jeszcze w całości :D
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
mazda
Posty: 950
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:52
Krótki opis: Kupic, sprzedac, zamienic - handlarz doskonał
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: mazda »

To co sie jeszcze nie chwalisz, którego kupiłeś ? Zabawne jak sie mijaliśmy na trasie, szkoda że czasowo nie dało sie zgrac.
Budowa Trajki jest jak film pt. " Niekończąca się opowieść "
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7985
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: custom »

mazda pisze:To co sie jeszcze nie chwalisz, którego kupiłeś ? Zabawne jak sie mijaliśmy na trasie, szkoda że czasowo nie dało sie zgrac.
Kupiłem w końcu dwa , podobno z dwóch jednego się skleci :D
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
mazda
Posty: 950
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:52
Krótki opis: Kupic, sprzedac, zamienic - handlarz doskonał
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Podpieramy subaru

Post autor: mazda »

Ja u siebie miałem inny odciąg niż u Kowalla
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Budowa Trajki jest jak film pt. " Niekończąca się opowieść "
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości