Strona 2 z 4

Re: Skrzynia subaru

: 13 lip 2014, 19:27
autor: andrzejqs
Lipa pisze:
andrzejqs pisze:Lipa według mnie to lipa po co dorabiać koła do skrzyni która mieliła 120 KM w Legacy kiedy garbowa tyle przemieli a podpinając silnik WRX niewiadomo co z nią zrobi
ale my cały czas mówimy o dorobieniu "zębatek" do skrzyni od wrx'a :mrgreen: :mrgreen: tak żeby mięć pięć biegów do przodu i jeden wsteczny :mrgreen: :mrgreen:

no to nadal jest problem bo w skrzyni od WRX oprócz wymiany trybek pozostaje zmodyfikować "wiskoze". Wydać 3k pln na dyfer+ ??pln modyfikacja sprzęgła wiskotycznego dalej robi z tego lipe. Dobry pomysł dał Czarek skrzynia wytrzymała do tego standardowe wyjścia na półosie VW

Re: Skrzynia subaru

: 13 lip 2014, 22:02
autor: bynio204
andrzejqs pisze:
Lipa pisze:
andrzejqs pisze:Lipa według mnie to lipa po co dorabiać koła do skrzyni która mieliła 120 KM w Legacy kiedy garbowa tyle przemieli a podpinając silnik WRX niewiadomo co z nią zrobi
ale my cały czas mówimy o dorobieniu "zębatek" do skrzyni od wrx'a :mrgreen: :mrgreen: tak żeby mięć pięć biegów do przodu i jeden wsteczny :mrgreen: :mrgreen:

no to nadal jest problem bo w skrzyni od WRX oprócz wymiany trybek pozostaje zmodyfikować "wiskoze". Wydać 3k pln na dyfer+ ??pln modyfikacja sprzęgła wiskotycznego dalej robi z tego lipe. Dobry pomysł dał Czarek skrzynia wytrzymała do tego standardowe wyjścia na półosie VW
Co racja to racja WRX + 911 skrzynia dałoby radę

Re: Skrzynia subaru

: 13 lip 2014, 22:40
autor: seta
Porszak to dobry pomysł. 3.5klocka i 6 biegów do przodu. Czego chcieć więcej :?: :!:

Re: Skrzynia subaru

: 14 lip 2014, 01:13
autor: kowall
andrzejas nie wiem co ty chcesz robić ze sprzęgłem po co je modyfikować jak ono zostaje w orginale wymieniamy tylko atak i talerz trzeba jeszce oszlifować troche obudowe od środka ale to już pikuś ,3500pln za skrzynie z 911 to też jakieś rozwiązanie ale musimy jeszcze dorobić flansze do połączenia :( tak czy siak cały czas obracamy sie koło kwoty 4tysi -wolny wybór :D macie tu zdjęcia skrzyni od środka - przesunięcie talerza względem ataku czyli nie w ośi i orginalny talerz + odwrócony

Re: Skrzynia subaru

: 14 lip 2014, 06:58
autor: Katownik
jeśli andrzejqs chce przerabiać wiskoze ,znaczy ma na myśli automata .
I tu może być problem bo w nie wszystkich można przełożyć mechanizm różnicowy.

Re: Skrzynia subaru

: 14 lip 2014, 10:19
autor: rozi
kowall pisze:andrzejas nie wiem co ty chcesz robić ze sprzęgłem po co je modyfikować jak ono zostaje w orginale wymieniamy tylko atak i talerz trzeba jeszce oszlifować troche obudowe od środka ale to już pikuś ,3500pln za skrzynie z 911 to też jakieś rozwiązanie ale musimy jeszcze dorobić flansze do połączenia :( tak czy siak cały czas obracamy sie koło kwoty 4tysi -wolny wybór :D macie tu zdjęcia skrzyni od środka - przesunięcie talerza względem ataku czyli nie w ośi i orginalny talerz + odwrócony
Z tego co mi wiadomo masz skrzynię z przed 2000r a one bardzo się różnią, na dniach spróbuję rozpołowić swoją i odwrócić dyfer to zobaczymy co z tego wyjdzie

Re: Skrzynia subaru

: 14 lip 2014, 14:48
autor: kowall
masz racje ja mam skrzynie TY 752 one były do roku 1999 a dalej były TY 754 ale australijczyk mi pisał że zebatki pasują do starej i do nowej że to jest bez znaczenia różnica jest tylko w obudowie drązka zmiany biegów tej obudowy aluminiowej na końcu w 752 jest klapka z góry a w 754 jej brak chodzi oto że wtej nowszej drążek na końcu jest cały oblany aluminium a w tej starszej jak odkręćisz klapke to widać że jest dzielony -ot co-

Re: Skrzynia subaru

: 14 lip 2014, 16:42
autor: rozi
mimo wszystko spróbuję mam takową to zobaczę :?

Re: Skrzynia subaru

: 14 lip 2014, 17:46
autor: andrzejqs
kowall pisze:andrzejas nie wiem co ty chcesz robić ze sprzęgłem po co je modyfikować jak ono zostaje w orginale wymieniamy tylko atak i talerz


Scale swoje wypowiedzi do silników turbo doładowanych WRX z tego co mi wiadomo nie montowano skrzyń 2wd, i tu padło pytanie czy skrzynia 2wd która przenosiła 120KM przeniesie 280KM ?. W drugiej opcji pozostaje oryginalna skrzynia 4WD od silnika WRX w której trzeba by obrócić dyfer z dorobionym kołem i wałkiem ( nie znalazłem w necie żeby ktoś obracał w skrzyni 4WD) i zablokowanie sprzęgła wiskotycznego przenoszącego napęd na tył .

Re: Skrzynia subaru

: 15 lip 2014, 08:54
autor: adaśko
Już się nieraz pytałem , ale kto pyta nie błądzi
Silnik subaru z oryginalną skrzynią , czy da się odłączyć przedni napęd ? a zostawić tylko tylny ?
Może wystarczy unieruchomić przednie półosie , ale czy wtedy 100% mocy idzie na tył ?

Re: Skrzynia subaru

: 24 sie 2014, 10:23
autor: kowall
rozi ,rozkręciłeś już skrzynie ,jakieś pomysły?

Re: Skrzynia subaru

: 20 paź 2014, 12:42
autor: rozi
Ameryki tu nie odkryję jak powiem że skrzynie garbowe są do dupy:( przyszedł mi do głowy pomysł ściepy społecznej oczywiście osób zainteresowanych na kupno wałka i koła. Mając takie cudo na wzór koszt powielenia pewnie byłby niższy, trzeba by było rozeznać koszty produkcji :)

Re: Skrzynia subaru

: 20 paź 2014, 13:06
autor: Lipa
Rozi nie wzór a koszt produkcji są tu właśnie problemem... Mało jest firm, które podejmą Ci się to wystrugać a jeszce mniej ma taki sprzęt.. tak czy siak wychodzi drogo :mrgreen:

Re: Skrzynia subaru

: 20 paź 2014, 13:14
autor: rozi
Myślę że jeśli dostali by takie koło na wzór to większa ilość firm by się tego podjęła :) a jak by zamówić np 5 kompletów to i cena inna:)

Re: Skrzynia subaru

: 20 paź 2014, 13:27
autor: Lipa
No właśnie nie. Wykonanie przekładni hipoidalnej czyli o osiach wichrowatych i łukowej linii zęba nie jest wcale takie proste.

Re: Skrzynia subaru

: 20 paź 2014, 13:39
autor: rozi
Lipa pisze:No właśnie nie. Wykonanie przekładni hipoidalnej czyli o osiach wichrowatych i łukowej linii zęba nie jest wcale takie proste.
Lipa daj chociaż chwilę pożyć nadzieją :cry: Kowall drążył temat? musi się dać to taniej zrobić :D

Re: Skrzynia subaru

: 20 paź 2014, 16:17
autor: andrzejqs
Nie ma potrzeby ściągania tego koła i wałka ,wystarczy jak dasz orginał z skrzyni i poprosisz o odbicie lustrzane i tak ktoś będzie musiał to poobliczać i wyklepać programy. Druga sprawa to rzetelna firma która to odpowiednio zrobi za odpowiednią cenę .

Re: Skrzynia subaru

: 20 paź 2014, 16:59
autor: Katownik
andrzejqs pisze:Nie ma potrzeby ściągania tego koła i wałka ,wystarczy jak dasz orginał z skrzyni i poprosisz o odbicie lustrzane i tak ktoś będzie musiał to poobliczać i wyklepać programy. Druga sprawa to rzetelna firma która to odpowiednio zrobi za odpowiednią cenę .
Problem w tym że nikt nie chce podjąć sie zrobienia takiej przekładni hipoidalnej.
A jak już znajdziesz taką firme ( ja rozmawiałem z LUKA Ciechanów) , to cena pojedynczych szt bedzie podobna do tej z za wielkiej wody,

Re: Skrzynia subaru

: 20 paź 2014, 18:09
autor: andrzejqs
Przerabiałem temat i wyszło marnie , u mnie na wiosce mają maszyny i wiedze a le co z tego jak nawet nie chcą gadać z maluczkimi .

Re: Skrzynia subaru

: 20 paź 2014, 19:03
autor: sekuwawa
rozi pisze:Ameryki tu nie odkryję jak powiem że skrzynie garbowe są do dupy:( przyszedł mi do głowy pomysł ściepy społecznej oczywiście osób zainteresowanych na kupno wałka i koła. Mając takie cudo na wzór koszt powielenia pewnie byłby niższy, trzeba by było rozeznać koszty produkcji :)
Pomiar z żywca nic nie daje, przekladnie się liczy do czwartego miejsca po przecinku lub w specjalnych programach do tego przygotowanych. Projekt to jedno, a wykonanie z zachowaniem technologii to drugie. Przy produkcji innej niż seryjna wyjdzie drogo lub bylejak.

Re: Skrzynia subaru

: 20 paź 2014, 19:46
autor: mechanior
Jest firma do której wysyłasz skrzynie i oni robią wszystko co trzeba plus regulacja luzu i dają gwarancję.

Re: Skrzynia subaru

: 21 paź 2014, 07:20
autor: kowall
Chodzi ci mechanior o tą firmę z poznania -Transcom- czy masz jakąś inną na oku?

Re: Skrzynia subaru

: 21 paź 2014, 12:05
autor: Wiktor
adaśko pisze:Już się nieraz pytałem , ale kto pyta nie błądzi
Silnik subaru z oryginalną skrzynią , czy da się odłączyć przedni napęd ? a zostawić tylko tylny ?
Może wystarczy unieruchomić przednie półosie , ale czy wtedy 100% mocy idzie na tył ?
Na bank coś się upali albo ujebie

Re: Skrzynia subaru

: 21 paź 2014, 16:54
autor: andrzejqs
sekuwawa pisze:
rozi pisze:Ameryki tu nie odkryję jak powiem że skrzynie garbowe są do dupy:( przyszedł mi do głowy pomysł ściepy społecznej oczywiście osób zainteresowanych na kupno wałka i koła. Mając takie cudo na wzór koszt powielenia pewnie byłby niższy, trzeba by było rozeznać koszty produkcji :)
Pomiar z żywca nic nie daje, przekladnie się liczy do czwartego miejsca po przecinku lub w specjalnych programach do tego przygotowanych. Projekt to jedno, a wykonanie z zachowaniem technologii to drugie. Przy produkcji innej niż seryjna wyjdzie drogo lub bylejak.

Seku to cie poniosło z tymi mikronami i komputerami ,dziadki obywały się bez kompów co najwyżej suwaka mieli a un-k pierwsze gdzieś są z 86r a wtedy to królował comodore c64, zabardzo przywykliśmy do tych CNC

Re: Skrzynia subaru

: 21 paź 2014, 23:32
autor: sekuwawa
andrzejqs pisze:
sekuwawa pisze:
rozi pisze:Ameryki tu nie odkryję jak powiem że skrzynie garbowe są do dupy:( przyszedł mi do głowy pomysł ściepy społecznej oczywiście osób zainteresowanych na kupno wałka i koła. Mając takie cudo na wzór koszt powielenia pewnie byłby niższy, trzeba by było rozeznać koszty produkcji :)
Pomiar z żywca nic nie daje, przekladnie się liczy do czwartego miejsca po przecinku lub w specjalnych programach do tego przygotowanych. Projekt to jedno, a wykonanie z zachowaniem technologii to drugie. Przy produkcji innej niż seryjna wyjdzie drogo lub bylejak.

Seku to cie poniosło z tymi mikronami i komputerami ,dziadki obywały się bez kompów co najwyżej suwaka mieli a un-k pierwsze gdzieś są z 86r a wtedy to królował comodore c64, zabardzo przywykliśmy do tych CNC
Oj kolego wcale nie poniosło bo nie jedno kolokwium z przekładni zębatych pisałem na wydziale samochodów i maszyn roboczych politechniki warszawskiej. Uwierz, że w zeszłym stuleciu umieli liczyć do czwartego miejsca po przecinku i tak się to robi żeby wynik końcowy zaokrąglić do setki lub mikrona, bo gdybyś już w trakcie liczenia pozaokrąglał np do setek to wynik końcowy odjechał by Ci już znacząco. Publikacje o przekładniach zębatych to całkiem opasłe księgi, a co do komputerów to przemysłowe były znacznie wcześniej niż comodore i liczyły trajektorie lotów kosmicznych w latach 50 zeszłego stulecia.