Przedni błotnik w springer.
: 09 cze 2009, 00:32
Cicholc ma problem jak go zamontować...
Otóż ten problem mają wszyscy, którzy mają springer'a w motocyklu czy trajce.
HD uporał się z tym problemem w starych modelach robiąc głębszy błotnik, by koło podczas ugięcia się w nim chowało. Błotnik przymocowany do przednich lag ma mniejszy skok niż koło i jak go za nisko zamontować to koło w niego uderzy... jak za wysoko to będzie chlapać spod błotnika.
Przeglądając kiedyś katalog jednej z firm aftermarketowych znalazłem mocowanie błotnika na dodatkowym wahaczu!!
Z jednej strony jest sztyca przewleczona przez oś i ona podpiera błotnik z tej strony poprzez mały wahaczyk przymocowany do przedniej lagi. Z drugiej strony sztyca jest krótsza i przymocowana do wspornika zacisku hamulcowego i analogicznie przez wahaczyk do lagi po tej stronie. Troszkę potem wychodzi niezły "komputer", ale w działaniu bosko wygląda i błotniczek można opiąć na oponie dosłownie z 1cm prześwitem od opony!!
Otóż ten problem mają wszyscy, którzy mają springer'a w motocyklu czy trajce.
HD uporał się z tym problemem w starych modelach robiąc głębszy błotnik, by koło podczas ugięcia się w nim chowało. Błotnik przymocowany do przednich lag ma mniejszy skok niż koło i jak go za nisko zamontować to koło w niego uderzy... jak za wysoko to będzie chlapać spod błotnika.
Przeglądając kiedyś katalog jednej z firm aftermarketowych znalazłem mocowanie błotnika na dodatkowym wahaczu!!
Z jednej strony jest sztyca przewleczona przez oś i ona podpiera błotnik z tej strony poprzez mały wahaczyk przymocowany do przedniej lagi. Z drugiej strony sztyca jest krótsza i przymocowana do wspornika zacisku hamulcowego i analogicznie przez wahaczyk do lagi po tej stronie. Troszkę potem wychodzi niezły "komputer", ale w działaniu bosko wygląda i błotniczek można opiąć na oponie dosłownie z 1cm prześwitem od opony!!