Strona 1 z 1

Łożyska różne typy

: 21 lis 2013, 22:13
autor: mazda
Zastanawiałem sie jakie dac łożyska do główki ramy. Miały byc stożkowe ale że to skomplikowane konstrukcyjnie to chc iśc na łatwizne dając łożyska skośne dwurzedowe - myślicie że to dobry pomysł ?

Fajne opisy łożysk
http://www.cncland.pl/lozyska-kulkowe

Re: Łożyska różne typy

: 21 lis 2013, 22:19
autor: Rob_trike
mazda pisze:Zastanawiałem sie jakie dac łożyska do główki ramy. Miały byc stożkowe ale że to skomplikowane konstrukcyjnie to chc iśc na łatwizne dając łożyska skośne dwurzedowe - myślicie że to dobry pomysł ?

Fajne opisy łożysk
http://www.cncland.pl/lozyska-kulkowe
ale co tu jest skomplikowanego w zastosowaniu łożysk stożkowych ? miałem w 4 trajach i bez problemy się sprawdza

Re: Łożyska różne typy

: 21 lis 2013, 22:42
autor: sekuwawa
Mazda nie kombinuj, kup od Customa główkę z kompletem łożysk i będziesz miał czas na inne tematy bo jeżeli chodzi o przemyślenia przed robota to jesteś nr 1.

Re: Łożyska różne typy

: 21 lis 2013, 22:51
autor: Luksky
MAzda - napisz do Customa albo zajmij sie produkcja ssake na skale przemysłową ;)

Re: Łożyska różne typy

: 21 lis 2013, 23:18
autor: rożek
sekuwawa pisze:Mazda nie kombinuj, kup od Customa główkę z kompletem łożysk i będziesz miał czas na inne tematy bo jeżeli chodzi o przemyślenia przed robota to jesteś nr 1.

Nie obrażaj Oila

Re: Łożyska różne typy

: 21 lis 2013, 23:23
autor: Rob_trike
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Łożyska różne typy

: 21 lis 2013, 23:40
autor: mazda
.................................

Re: Łożyska różne typy

: 22 lis 2013, 01:30
autor: adaśko
Kurwa Mazda nie bądź ten co z pejsami chodzi , za komplet łożysk 30 zł :?

Re: Łożyska różne typy

: 22 lis 2013, 08:27
autor: bandit
Albo nawet 20 zł kpl

Ja pierdolę zamiast sobie ułatwiajac, to pod górkę...

Z drugiej strony Mazda to jaką Ty tą traję w końcu robisz, bo już się pogubiłem. Czy oprócz omawiania co byś chciał robić, są jakieś praktyczne prace posuwające sie do przodu czy tylko teoria?

to też można usunąc

: 22 lis 2013, 11:03
autor: mazda
........................

Re: Łożyska różne typy

: 22 lis 2013, 11:31
autor: bandit
mazda pisze:
Co do samej główki to łożyska stożkowe powinny byc ściśniete śrubą - półka - i znowu śruba ? To mnie meczy.
Co do ceny łożysk nie ma znaczenia, ostatnio z 1szt zapłaciłem 81zł dwurzdowe skośne+seger+nakretka do piasty w e36
:roll:
Wystarczy, ze pomiędzy łożysko a półkę, dotoczy się zaślepkę łozyska (przecież musi ono byc czymś zaslepione) z gwintem i wyfrezowaniem pod klucz, aby dokręcając zaślepke skasowac luzy na łożyskach. To chyba logiczne, ale Mazda bez urazy , skoro tak banalna rzecz Cię męczy, to odpuść sobie traję. Czytam Twoje posty , rozmawialiśmy też już X czasu na temat Twojej traji i naprawdę juz sie pogubiłem w ilości pomysłów.
Jestem szczery i uważam , iż w Twoim przypadku temat traji kończy się na teorii.....

Re: Łożyska różne typy

: 22 lis 2013, 11:51
autor: zagiel
To jedna z prostszych rzeczy do zrobienia przy traji, ja tokarzowi tylko wytłumaczyłem o co mi chodzi i zrobił to bez żadnego rysunku, moim zdaniem stożkowe łożyska to jedno z lepszych rozwiązań bo przez dokręcanie eliminujesz luz.

Re: Łożyska różne typy

: 22 lis 2013, 12:25
autor: bandit
I nie trzeba wstawiać tuleji na sztycy pod zwykłe łożyska- nie chodzi mi teraz o łożyska wiankowe.

Re: Łożyska różne typy

: 22 lis 2013, 15:30
autor: mazda
Szczeście uśmiecha sie do mnie... pomysłów było kilka, silników miałem 4 z czego 3 już sprzedałem a w niedziele przyjeżdża kupiec po 1,8 G60. Przedni zawias teleskopowy też znalazł nabywce jak i koła tylne, przednie, rama z garba na mokre półosie.
Z nadejściem nowego roku założe temat z budowy, teraz zbieram właściwe graty i dorabiam to co moge.

Re: Łożyska różne typy

: 22 lis 2013, 22:22
autor: seta
http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... ebf11416f5

Dla porównania w Scanii w zwrotnicy jest na dole łożysko stożkowe a na górze tulejka a tam są trochę większe naciski więc łożyska stożkowe w główce ramy mają sens :wink:

Re: Łożyska różne typy

: 22 lis 2013, 22:25
autor: Luksky
seta pisze:http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... ebf11416f5

Dla porównania w Scanii w zwrotnicy jest na dole łożysko stożkowe a na górze tulejka a tam są trochę większe naciski więc łożyska stożkowe w główce ramy mają sens :wink:

jak ktos chce upust w INTERCARS 40% to dajcie znać :)

Re: Łożyska różne typy

: 22 lis 2013, 22:31
autor: seta
A jak uzyskać upust?

Re: Łożyska różne typy

: 22 lis 2013, 22:50
autor: Luksky
seta pisze:A jak uzyskać upust?

PW poszło....

Re: Łożyska różne typy

: 23 lis 2013, 11:10
autor: Jockey
Główka ramy jest zwykle pod dość dużym kątem w związku z tym występują tam oprócz sił osiowych, duże siły promieniowe. A łożyska stożkowe przenoszą wysokie obciążenia promieniowe i obciążenia osiowe, ponadto mają tę zaletę, że możesz kasować luz.