Moja pierwsza

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

franky pisze:PW nie dotarło.

Jeśli ktoś z zagranicy oferuje "trajkę do regeneracji" z dokumentami za 5 tyś PLN, to ściema?
"zagranica" to GB? Znasz numer rejestracyjny,coś może uda się sprawdzić.

Może taka , z papierami po pożarze :mrgreen:
https://www.ebay.co.uk/itm/Chunky-Trike ... rk:11:pf:0
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

Hepl :(
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5783
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: GREGOR »

Michael2304 pisze:Hepl :(
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?
Ja miałem te środkowe ceglasty kolor miały,, nigdy tam nie cieklo, może faktycznie jest przytkana i nie wyrabia podczas większych obrotów :?:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

GREGOR pisze:
Michael2304 pisze:Hepl :(
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?
Ja miałem te środkowe ceglasty kolor miały,, nigdy tam nie cieklo, może faktycznie jest przytkana i nie wyrabia podczas większych obrotów :?:
Dzięki Gregor.
Mam jeszcze inny pomysł,dlaczego wywala uszczelki.Nie wiem,czy może to mieć znaczenie( przy instalacji webasto miało) otwór wlotowy powietrza do wentylatora znajduje się za siedzeniem pasażera i jest trochę przysłonięty przez karosę.Może ilość zasysanego powietrza jest niewystarczająca(jak wczoraj dojechałem do celu,mniej więcej pół godziny jazdy,przy parkowaniu zgasł silnik.Próba odpalenia i nic,rozrusznik wolno kręcił,tak jak przy słabej baterii...). Po odczekaniu jakieś 15 minut,silnik odpalił normalnie. Może silnik dostaje za wysoką temperaturę(zaczęło "łapać " tłoki i starter nie mógł obrócić wałem) uszczelki miękną od temperatury i puszczają olej. Nie mam więcej pomysłów.....Jeśli tak się dzieje,to albo karosa do przeróbki,albo silnik do wywalenia....

A mówili,załóż subaru,mówili....
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: yunkers »

Wiatrak sobie poradzi zassać powietrze, jak myślusz że może się grzać to sprawdź mieszek który steruje klapami nawiewu na cylindry. Sprawdzałeś już chłodnicę, bo jak jest słaby przepływ to efektywność chłodzenia też spadnie.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5783
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: GREGOR »

Pokaż na zdjęciu jak jest usytuowany wlot powietrza, jeśli masz zastosowany termostat do sterowania klapami które dawkują powietrze, to ja bym je wywalił razem z całym zestawem ciengien, klapek itp. Ja miałem bez tego i wlot powietrza przykryty karoserią, dawało radę bez problemu.
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: trikelee »

Michael2304 pisze:Hepl :(
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?

Wywala Ci uszczelki poniewaz masz problem z cisnieniem oleju . Przeplywa zbyt duze cisnienie oleju przez chlodnicke olejowa ( najslabszy punkt to te gumowe uszczelki ) a za to jest odpowiedzialny zawor regulacji cisnienia oleju .
Jest to tloczek i sprezynka , prawdopodobnie ten tloczek przycina sie , jest zapieczony lub sprezynka . Ta sprezynka z tloczkiem ma za zadanie regulowac cisnienie i upuscic nadmiar cisnienia .
Sprawdz to , jest to 5 minut roboty.
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: trikelee »

Tloczek i Sprezyna : Numer 2 i 1 na zdjeciu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

yunkers pisze:Wiatrak sobie poradzi zassać powietrze, jak myślusz że może się grzać to sprawdź mieszek który steruje klapami nawiewu na cylindry. Sprawdzałeś już chłodnicę, bo jak jest słaby przepływ to efektywność chłodzenia też spadnie.
Mieszek został wywalony i klapki są otwarte na stałe. Chłodnica nowa z uszczelkami w drodze. Będzie pewne,że chłodnica jest drożna.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

GREGOR pisze:Pokaż na zdjęciu jak jest usytuowany wlot powietrza, jeśli masz zastosowany termostat do sterowania klapami które dawkują powietrze, to ja bym je wywalił razem z całym zestawem ciengien, klapek itp. Ja miałem bez tego i wlot powietrza przykryty karoserią, dawało radę bez problemu.
Może też wywalę te klapki,bo tylko przeszkadzają wiatrowi. Odległość karosy od obudowy to jakieś 75mm. Wlot praktycznie zasłonięty .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

trikelee pisze:Tloczek i Sprezyna : Numer 2 i 1 na zdjeciu
Sprawdzę i to. Dzięki.
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5783
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: GREGOR »

Michael2304 pisze:
GREGOR pisze:Pokaż na zdjęciu jak jest usytuowany wlot powietrza, jeśli masz zastosowany termostat do sterowania klapami które dawkują powietrze, to ja bym je wywalił razem z całym zestawem ciengien, klapek itp. Ja miałem bez tego i wlot powietrza przykryty karoserią, dawało radę bez problemu.
Może też wywalę te klapki,bo tylko przeszkadzają wiatrowi. Odległość karosy od obudowy to jakieś 75mm. Wlot praktycznie zasłonięty .
Da radę, nic na razie nie kombinuj, poczekaj na chlodniczkę, a potem zawór regulacji sprawdź, da to pełny obraz usterki i eliminacji wady :idea: dla potomnych :D
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

Da radę, nic na razie nie kombinuj, poczekaj na chlodniczkę, a potem zawór regulacji sprawdź, da to pełny obraz usterki i eliminacji wady :idea: dla potomnych :D[/quote]

Chyba już nikt nie uczyni traji na garbie...
The winner is zapieczony tłoczek od zaworu regulującego ciśnienie oleju. Nie mogłem go wygrzebać ,więc zaslepiłem otwory na chłodnicę i przekręciłem rozrusznikiem parę razy i wyskoczył. Na zdjęciu widać slad otworu,do którego ma wpływać nadmiar ciśnienia.Chłodnica założona(nowa). Jutro wentylator i jazda próbna.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7985
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: custom »

Kurde , piszesz że już nikt nie uczyni traji na grabie ?
Właśnie mam taką zrobić :mrgreen:
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: adaśko »

custom pisze:Kurde , piszesz że już nikt nie uczyni traji na grabie ?
Właśnie mam taką zrobić :mrgreen:
Trajka wersja dla cierpliwych i bogatych , czyli tych co nie liczą czasu :wink:
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3673
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: bandit »

A czas to pieniądz.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

custom pisze:Kurde , piszesz że już nikt nie uczyni traji na grabie ?
Właśnie mam taką zrobić :mrgreen:
Pewnie znowu się niewyraźnie wyraziłem,chodziło mi o silnik garbowy,który w dobie subaru jest passe .
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

bandit pisze:A czas to pieniądz.
Pieniądz to wódka,więc pijmy wódkę nie tracąc czasu... :mrgreen:
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: andrzejqs »

Michael2304 pisze:
Pewnie znowu się niewyraźnie wyraziłem,chodziło mi o silnik garbowy,który w dobie subaru jest passe .

E tam passe kto bogatemu zabroni raczej nie ekonomiczne.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: adaśko »

andrzejqs pisze:
Michael2304 pisze:
Pewnie znowu się niewyraźnie wyraziłem,chodziło mi o silnik garbowy,który w dobie subaru jest passe .
wlaśnie o to mi chodzilo
bogary na garbie teraz jeździ


E tam passe kto bogatemu zabroni raczej nie ekonomiczne.
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

The winner is zapieczony tłoczek od zaworu regulującego ciśnienie oleju.

Moja radość była przedwczesna..... Olej cieknie dalej. :?

Po co jest ten drugi regulator ciśnienia od strony skrzyni biegów? Może też jest zapieczony.

Z nową chłodnica dostałem też uszczelki( ta cieńsza) w garażowych gratach znalazłem podobną,grubszą,ale ma mniejszy otwór wewnętrzny.

Nie mam więcej pomysłów....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

Dziś zrobiłem próbę szczelności podstawki do chłodnicy oleju,pozytywnie. Co może być przyczyną wycieku? Pomóżcie coś bo się ciepło robi a tu ni ma czym pojeździć.... :( :(
rożek
Member
Member
Posty: 3254
Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: rożek »

Michael2304 pisze:Dziś zrobiłem próbę szczelności podstawki do chłodnicy oleju,pozytywnie. Co może być przyczyną wycieku? Pomóżcie coś bo się ciepło robi a tu ni ma czym pojeździć.... :( :(
Jakie kurwa ciepło - śnieg napierdala od rana.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3673
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: bandit »

Co to jest śnieg się pytam???
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14827
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: winda »

bandit pisze:Co to jest śnieg się pytam???
dzis w drodze do szkoły dzieciaki me śnieżki robiły :mrgreen:
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość