126p PRzeguby, zabieraki, półosie......

Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

126p PRzeguby, zabieraki, półosie......

Post autor: Luksky »

Panowie od 126p, znacie to???

http://polosie.pl/www/instr_126p/instr_126p.html

dość ciekawa sprawa, osobiście nie udało mi sie trajeczka zerwac przegubu ani zabieraka, ale jak widac jest alternatywa dla nas :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Od Cieniasa 700 pasuje. Andrew ma tak chyba nawet...
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

nie pasuje tak od razu. Kwestia półosi, przeróbki, tutaj jest gotowe rozwiązanie.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

mam cały naped od cieniasa 700
silnik,skrzynia z poloskami
chodzil do konca az sie walek skonczyl
jest ktos zainteresowany??
idą zmiany
Awatar użytkownika
Cicholc
Member
Member
Posty: 940
Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gąbin
Kontakt:

Post autor: Cicholc »

Luksi gdzie to można kupic i pod jakom nazwą to funkcjonuje??
BORN TO BY WILD
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

A te przeguby gdzies juz na allegro widzialem...
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Cicholc tutaj masz wszystko:

http://polosie.pl/www/index.html

zobacz mechanizm roznicowy ze szperą dla malca :)

bajka nie?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

a nazywa się to TRIPOD
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Luk:) Ale oryginalnych od malca raczej nie zapierdolisz:)
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

luk w moscie od bmw 327 jest szpera!!!!
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Wiktor pisze:luk w moscie od bmw 327 jest szpera!!!!
a to ten co to czeka na mnie?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Cicholc
Member
Member
Posty: 940
Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gąbin
Kontakt:

Post autor: Cicholc »

Luksi prawie 400zł za przeguby to bym za tą kasę kupił calego malucha z 99r albo worek orginalnych :mrgreen:
BORN TO BY WILD
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Cicholc pisze:Luksi prawie 400zł za przeguby to bym za tą kasę kupił calego malucha z 99r albo worek orginalnych :mrgreen:
nikt nie mówił, że będzie tanio :) hobby kosztuje :) dlatego ja jezdze na zwykłych kupionych w ALFA ROMEO :) ale powiem szczerze że jakbym miał kupe kasy to chetnie bym zarzucił te tripody i sprawdził czy faktycznie takie cacy są.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

wlasnie ten!!!!!!!!!!!!!!
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Wiktor pisze:wlasnie ten!!!!!!!!!!!!!!
o fak :) jak mi go puścisz to wpadne i zabije wszystkich na literę Z :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

lezy i czekan na ciebie i nie ma dyskusji
idą zmiany
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3675
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

Orginalne maluchowskie przeguby potrafią dużo wytrzymać, pod jednym warunkiem: konstruując ramę do trajki na maluszku należy tak wypoziomować silnik ze skrzynką, aby półosie były ustawione prosto, a nie "pod kątem". Jeśli się o tym zapomni i półosie są ustawione "pod katem", wówczas przegub podczas normalnej pracy jest obciążony, w wyniku czego element elastyczny przegubu się wyrabia. Zjawisko to się objawia o wiele szybszym ich zużyciem,a efektem końcowym jest ich zerwanie.
boguslaw12
Posty: 10
Rejestracja: 22 maja 2008, 19:04
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Post autor: boguslaw12 »

Witam , kupilem będę zakladał .
Awatar użytkownika
andrew1985
Posty: 383
Rejestracja: 19 lut 2006, 19:01
Krótki opis: Programista
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Kontakt:

Post autor: andrew1985 »

bandit pisze:Orginalne maluchowskie przeguby potrafią dużo wytrzymać, pod jednym warunkiem: konstruując ramę do trajki na maluszku należy tak wypoziomować silnik ze skrzynką, aby półosie były ustawione prosto, a nie "pod kątem". Jeśli się o tym zapomni i półosie są ustawione "pod katem", wówczas przegub podczas normalnej pracy jest obciążony, w wyniku czego element elastyczny przegubu się wyrabia. Zjawisko to się objawia o wiele szybszym ich zużyciem,a efektem końcowym jest ich zerwanie.
Otóż to ! Ja mam właśnie pod kątem bo wcześniej przy robieniu ramy w ogóle na to nie zwróciłem uwagi i przez to mi zrywały się. Ale wszystko było Ok póki miałem oryginalne przeguby z dość wyrobionymi gumami w przegubach dzięki czemu przegub bardziej się wyginał. Ale jak zerwałem te oryginalne to później co chwili nowe mi strzelały, aż postanowiłem założyć od CC 700. Wydawało mi się ze zrobię to szybko, tanio i prosto ale się przeliczyłem i komplikacji było co niemiara. Głównie z półośkami. Ponad pół roku się bujałem bo nikt nie mógł tak na frezować półosi. Ale ostatecznie szef z mojej byłej firmy wiedział gdzie to dać i zrobili mi to za free łącznie z hartowanie. W sumie za półosie z materiałem zapłaciłem 50zł (sam materiał tyle kosztował). Co prawda przeróbka się sprawdziła, trzymią jak cholera, nic z tym sie nie dzieje ale drugi raz bym tak tego nie rozwiązał.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

jak tyle bieganiny jest to najszybciej zakupić podwójne tripody, sa juz zestawy gdzie na jedna oś maluszka przypadają dwa przeguby i to pancerne. Fakt, kosztują jakies 150EU ale to najsensowniejsze rozwiązanie jeżeli ktoś uzytkuje 126p na poważnie.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3675
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

Ale i tak wszystko zależy od tego, jak podczas prac projektowo-wykonawczych wypoziomujemy i ustawimy w ramie jednostkę napędową. Jak tego nie spieprzymy to nie musimy kombinować.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

bandit pisze:Ale i tak wszystko zależy od tego, jak podczas prac projektowo-wykonawczych wypoziomujemy i ustawimy w ramie jednostkę napędową. Jak tego nie spieprzymy to nie musimy kombinować.
Dokładnie, co wiecej, wydaje mi się że nawet jak ktoś spierdzielił sprawę, to zamiast kupować drogie przeguby, lepiej pobawić się wysokościa belki i reszty zawieszenia, wyjdzie o wiele taniej :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
andrew1985
Posty: 383
Rejestracja: 19 lut 2006, 19:01
Krótki opis: Programista
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Kontakt:

Post autor: andrew1985 »

Ja zimą opuszczę silnik bo myślę, że pójdzie to zrobić. Bo niedawno mi poszedł uszczelniacz na półośce i to pewnie przez to.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

uszczelniacze idą raz na rok, to nic nowego. Są wykonane z gówna a nie materiału, ich żywotność nie jest jakas wybitna...
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3675
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

Najczęstszą przyczyną cieknących osłon półosi w malcu jest wytarcie powierzchni styku półośki z osłoną i dzięki temu szybciej się wycierają i przeciekają. Ale praca pod kątem nie przedłuża ich żywotności. Sam miałem malucha, którym przejeżdźiłem przez 5 lat 50 tyś km i tylko 2 razy zmieniłem osłony, więc widać że nie trzeba ich zmieniać co roku
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości