Trajka Trikelee
-
- Posty: 254
- Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Panowie ja już wymiękam z tymi hamulcami. Dwa dni spędzone przy hamulcach . Zastosowałem się do zaleceń jak poradziliście czyli Strzykawka i ciśnieniem (kilka malutkich bąbelków wypchało ) . I dalej już nic nie widać.
Przed ta kuracja hamulec był za 10 razem teraz jest za 3 razem twardy ,ale jak puszcze pedał i wcisnę ponownie to miętki znów jest i dopiero za 3 razem twardy i tak w kolko . Żadne powietrze już nie wychodzi.
A więc kontrola po kolei :
1.Przewody suche żadnych przecieków (wiec lewe powietrze wyeliminowane)
2.Pompa pracuje gładko i cofa się do końca bez oporów.
3.Zaciski mniej więcej na tym samym poziomie co zbiorniczek pomy.
4.Reczny zaciska perfekcyjnie nie ruszysz Gadziny z miejsca
Teraz to co zauważyłem
1.Przy wciskaniu jest słyszalne syczenie w Serwie (ale inne niż jest to autach) takie z dziwnym odgłosem.
2.Podczas odpowietrzania Hamulca kiedy robi się twardy w LEWYM przewodzie bliżej zacisku słychać takie (Cykanie) czyż by nadal jeszcze gdzieś powietrze było ?
Teraz co tu zrobić ?
A.Wymienić pompę? może jest zjebana w środku.
B.Zmienić położenie zacisków o 90 stopni
C.Lub zmienić pompę na inna , może jest średnica tłoczka pompy za mała i jest nie wydajna ?
D.Albo dalej próbować odpowietrzać
Mój zestaw hamulcowy to Pompa LandRover a zaciski Mondeo MK4
Przed ta kuracja hamulec był za 10 razem teraz jest za 3 razem twardy ,ale jak puszcze pedał i wcisnę ponownie to miętki znów jest i dopiero za 3 razem twardy i tak w kolko . Żadne powietrze już nie wychodzi.
A więc kontrola po kolei :
1.Przewody suche żadnych przecieków (wiec lewe powietrze wyeliminowane)
2.Pompa pracuje gładko i cofa się do końca bez oporów.
3.Zaciski mniej więcej na tym samym poziomie co zbiorniczek pomy.
4.Reczny zaciska perfekcyjnie nie ruszysz Gadziny z miejsca
Teraz to co zauważyłem
1.Przy wciskaniu jest słyszalne syczenie w Serwie (ale inne niż jest to autach) takie z dziwnym odgłosem.
2.Podczas odpowietrzania Hamulca kiedy robi się twardy w LEWYM przewodzie bliżej zacisku słychać takie (Cykanie) czyż by nadal jeszcze gdzieś powietrze było ?
Teraz co tu zrobić ?
A.Wymienić pompę? może jest zjebana w środku.
B.Zmienić położenie zacisków o 90 stopni
C.Lub zmienić pompę na inna , może jest średnica tłoczka pompy za mała i jest nie wydajna ?
D.Albo dalej próbować odpowietrzać
Mój zestaw hamulcowy to Pompa LandRover a zaciski Mondeo MK4
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
"Zmienić położenie zacisków o 90stopni" Nie wiem co masz na myśli,ale odpowietrznik musi być w najwyższym punkcie, inaczej w cylinderkach zawsze zostanie powietrze. Jeśli tak nie jest, to tu moze byc przyczyna. Zaciski najlepiej montować w takiej pozycji, w jakiej były u dawcy.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Daj zdjęcie jak masz zamontowane te zaciski.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Ma od góry czyli na leżąco.
-
- Posty: 254
- Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Zacisk mam na górze czyli i odpowietrznik tez . Zbiornik płynu hamulcowego mniej więcej ten sam poziom jest.
Walczyłem teraz też z tym i dalej dupa.
Walczyłem teraz też z tym i dalej dupa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 03 wrz 2015, 20:44
- Lokalizacja: Koczała
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Do góry i to w najwyższym miejscu powinien być odpowietrznik . Przyczyną może być za mało wydajna pompka .
- maciey
- Posty: 1441
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
- Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
- Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Linka od ręcznego przy mk4 jest od dołu
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Niekoniecznie z tą samą...
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
To że żadne powietrze nie wychodzi nie oznacza, że go nie ma w układzie.trikelee pisze: Przed ta kuracja hamulec był za 10 razem teraz jest za 3 razem twardy ,ale jak puszcze pedał i wcisnę ponownie to miętki znów jest i dopiero za 3 razem twardy i tak w kolko . Żadne powietrze już nie wychodzi.
Dopóki będzie odrobinka powietrza pedał nie będzie twardy.
Sprawdzone.
Ważne, aby odpowietrzniki były zamknięte, gdy pompujesz, aby nie zaciągać przez nie powietrza.
Trzeba je otworzyć przy wciśniętym pedale i zakręcić na tym samym wciśnięciu pedału.
I tak do skutku...
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Jak się nie poprawi to mając zaciski na elastycznych przewodach, odkręć je, włóż kawałek blachy między klocki i odpowietrznik max w górny punkt i próbuj
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
widze ze pompa jest nizej niż zaciski.
odkręć pompę ze zbiorniczkiem i unieś jak się da najwyżej. przewody trosze ustąpią przecież. odkręć odpowietrzniki i niech grawitacyjnie ścieka z 15 minut. pilnuj wtedy poziomu płynu. zakręć odpowietrzniki i zamontuj pompę.
odkręć pompę ze zbiorniczkiem i unieś jak się da najwyżej. przewody trosze ustąpią przecież. odkręć odpowietrzniki i niech grawitacyjnie ścieka z 15 minut. pilnuj wtedy poziomu płynu. zakręć odpowietrzniki i zamontuj pompę.
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
-
- Posty: 254
- Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
maciey pisze:Linka od ręcznego przy mk4 jest od dołu
Maciey zgadza się ,tylko ja mam zamianę stronami tak żeby mi linki ręcznego pasowały .Zacisk prawy na lewą stronę i odwrotnie.
-
- Posty: 254
- Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Zastosuje wszystkie wskazówki jakie podaliście. Idę z tym powalczyć . Może w końcu Gadzina odpuści .
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
załóż gumowy wąż na odpowietrznik /zostaw sobie możliwość dojścia kluczem do odkręcania/ zalej płynem i drugi koniec wsadź do butelki z płynem w ten sposób będziesz miał pewność, że po odkręceniu odpowietrznika nie zaciągnie on powietrza tylko płyn.
Po wciśnięciu pedału odkręcasz odpowietrznik, wypływa płyn, zakręcasz odpowietrznik puszczasz pedał i SPRAWDZASZ CZY TŁOK W POMPIE WRACA DO POZYCJI ROBOCZEJ !! Jeżeli nie to znaczy, że tworzy się podciśnienie /niezbyt fortunnie dobrane średnice łoczysk pompa-zacisk/ żeby napełnić układ popuszczasz odpowietrzniki i tamtędy zaciągany będzie płyn do uzupełnienia układu.
Podobną zabawę mieliśmy z Katem przy sprzęgle u Szymona. Zabawa niestety na cztery ręce samemu kiepsko, żeby dobrze to zrobić.
Możesz też mieć nie wydajną pompę i wtedy nigdy nie będziesz miał hebli za pierwszym razem... u mnie zaciski są od forda sierry 2,0. Po tygodniu walki - jedno koło hamowało drugie nie, dopiero za trzecim, czwartym "pompnięciem" stawało dęba - okazało się, że są dwa rodzaje zacisków ... różnica była wewnątrz zacisku jeden miał z trzy milimetrowy odlew pod tłoczkiem, przez co komora była mniejsza i ten hamował. Drugi tego nie posiadał. Większa komora, więcej płynu i huj nic nie działało. Po wymianie zacisku heble stają dęba...
Po wciśnięciu pedału odkręcasz odpowietrznik, wypływa płyn, zakręcasz odpowietrznik puszczasz pedał i SPRAWDZASZ CZY TŁOK W POMPIE WRACA DO POZYCJI ROBOCZEJ !! Jeżeli nie to znaczy, że tworzy się podciśnienie /niezbyt fortunnie dobrane średnice łoczysk pompa-zacisk/ żeby napełnić układ popuszczasz odpowietrzniki i tamtędy zaciągany będzie płyn do uzupełnienia układu.
Podobną zabawę mieliśmy z Katem przy sprzęgle u Szymona. Zabawa niestety na cztery ręce samemu kiepsko, żeby dobrze to zrobić.
Możesz też mieć nie wydajną pompę i wtedy nigdy nie będziesz miał hebli za pierwszym razem... u mnie zaciski są od forda sierry 2,0. Po tygodniu walki - jedno koło hamowało drugie nie, dopiero za trzecim, czwartym "pompnięciem" stawało dęba - okazało się, że są dwa rodzaje zacisków ... różnica była wewnątrz zacisku jeden miał z trzy milimetrowy odlew pod tłoczkiem, przez co komora była mniejsza i ten hamował. Drugi tego nie posiadał. Większa komora, więcej płynu i huj nic nie działało. Po wymianie zacisku heble stają dęba...
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Zrób zdjęcie, jak masz podłączone wyjście przewodów z pompy.
Pompa raczej nie będzie za mało wydajna, bo w aucie obsługuje 4 zaciski i daje radę, a tu tylko 2 i to w dodatku tylne, które są przecież mniejsze od przednich...
Pompa raczej nie będzie za mało wydajna, bo w aucie obsługuje 4 zaciski i daje radę, a tu tylko 2 i to w dodatku tylne, które są przecież mniejsze od przednich...
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Joceky nie do końca tak jest... jeżeli masz oryginalny zestaw od auta to jest jak piszesz ale kiedy sklejasz układ z różnych gratów może to nie banglać... w moim przypadku założoną mam pompę o vw i jest ona dużo mniejsza niż serwo z sierry. Zaciski sierry z kolei są potężne przy tych z vw... układ nie dawał rady zablokować hamulców. Ilość płynu, którą wypychała pompa vw nie napełniała do końca komór w zaciskach...Jockey pisze: Pompa raczej nie będzie za mało wydajna, bo w aucie obsługuje 4 zaciski i daje radę, a tu tylko 2 i to w dodatku tylne, które są przecież mniejsze od przednich...
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 03 wrz 2015, 20:44
- Lokalizacja: Koczała
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Może mam za mało wiadomości lub nie doczytałem ale jeżeli nie masz kpl. serwo -pompka -pedał ,to może być za mały skok pedału i zbyt płytko wciska tłoczek pompki , to tylko moje sugestie z praktyki .
-
- Posty: 254
- Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Jockey pisze:Zrób zdjęcie, jak masz podłączone wyjście przewodów z pompy.
Pompa raczej nie będzie za mało wydajna, bo w aucie obsługuje 4 zaciski i daje radę, a tu tylko 2 i to w dodatku tylne, które są przecież mniejsze od przednich...
Z pompy są 2 wyjścia . Jeden mam puszczony na układ do trójnika i z trójnika prosto do zacisków kolo , a w drugi wkręcony czujnik stopu .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 254
- Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Zastosowałem się do wszystkich waszych wskazówek i zrobiłem wszystko co mogłem , a hamulca jak niema tak nima
Odkręciłem zaciski , wyprostowałem wszystkie przewody aby nie było nigdzie górki dla powietrza , podniosłem też zbiorniczek jak podpowiedział winda. Odpowietrzałem w kółko i hamulca niema na raz dopiero na 3 twardy.
W miedzy czasie żeby odpocząć psychicznie od tych hamulców to kończyłem sobie elektrykę no i prawie skończona zostało jeszcze ubrać kabelki w jakieś otuliny.
I teraz tak koledzy żebym wiedział czy stop mi pali to założyłem sobie kontrolkę światła Stopu. I zacząłem testować cała elektrykę czy wszystko pali itd.
Zauważyłem kiedy wciskam hamulec (oczywiście na 3 razy) hamulec jest i oczywiście pali mi się kontrolka światła Stopu , a wiec Fajnie , ale po chwili gaśnie kontrolka i światło Stopu tez gasną
Letko dociskając hamulec zapala się na nowo i tak w kółko.
Według mnie pompa puszcza ciśnienie na tłoczku , a raczej te uszczelki które są w środku na tłoczku. Tak mysle że ten płyn z zbiorniczka który tłoczek pobiera z uszczelniaczem nr 1 jest 100% ok , (dlatego nie ma przecieku do serwa ) i podaje dalej na tłoczku do następnego uszczelniacza nr 2 który wpycha płyn do układu i tworzy ciśnienie w układzie . I ten właśnie drugi nr 2 uszczelniacz robi mnie w balona.
Mysle że ten drugi , który odpowiada za ciśnienie w układzie przepuszcza płyn do zbiorniczka (nie wpycha płynu w 100% do układu).
Pompa była prawie 3 lata bez płynu . Wiec brak płynu swoje zrobiło z uszczelniaczami (tak mysle)
Pompa do wymiany.
Poprawcie mnie jeśli się myle.
Odkręciłem zaciski , wyprostowałem wszystkie przewody aby nie było nigdzie górki dla powietrza , podniosłem też zbiorniczek jak podpowiedział winda. Odpowietrzałem w kółko i hamulca niema na raz dopiero na 3 twardy.
W miedzy czasie żeby odpocząć psychicznie od tych hamulców to kończyłem sobie elektrykę no i prawie skończona zostało jeszcze ubrać kabelki w jakieś otuliny.
I teraz tak koledzy żebym wiedział czy stop mi pali to założyłem sobie kontrolkę światła Stopu. I zacząłem testować cała elektrykę czy wszystko pali itd.
Zauważyłem kiedy wciskam hamulec (oczywiście na 3 razy) hamulec jest i oczywiście pali mi się kontrolka światła Stopu , a wiec Fajnie , ale po chwili gaśnie kontrolka i światło Stopu tez gasną
Letko dociskając hamulec zapala się na nowo i tak w kółko.
Według mnie pompa puszcza ciśnienie na tłoczku , a raczej te uszczelki które są w środku na tłoczku. Tak mysle że ten płyn z zbiorniczka który tłoczek pobiera z uszczelniaczem nr 1 jest 100% ok , (dlatego nie ma przecieku do serwa ) i podaje dalej na tłoczku do następnego uszczelniacza nr 2 który wpycha płyn do układu i tworzy ciśnienie w układzie . I ten właśnie drugi nr 2 uszczelniacz robi mnie w balona.
Mysle że ten drugi , który odpowiada za ciśnienie w układzie przepuszcza płyn do zbiorniczka (nie wpycha płynu w 100% do układu).
Pompa była prawie 3 lata bez płynu . Wiec brak płynu swoje zrobiło z uszczelniaczami (tak mysle)
Pompa do wymiany.
Poprawcie mnie jeśli się myle.
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
I to może być przyczynatrikelee pisze: Z pompy są 2 wyjścia . Jeden mam puszczony na układ do trójnika i z trójnika prosto do zacisków kolo , a w drugi wkręcony czujnik stopu .
Może być tak, że ta pierwsza sekcja jest zapowietrzona, bo niby którędy ma wyjść powietrze spod czujnika? Bo w tej pompie wyjścia są do góry, więc powietrze zostaje pod czujnikiem. Dlatego też gaśnie Ci po chwili światło stop.
Podepnij jedno koło pod jedną sekcję, a drugie pod drugą sekcję i tu wstaw czujnik.
Czujnik daj w poziomie albo w dół, tak aby nie zostawało pod nim powietrze.
Jeśli uszczelnienia są dobre, to będzie ok.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Odpowietrz spod czujnika. Ja tak się męczyłem w maluchowej, wystarczyło popuścić na gwincie sam czujnik, depnąć hamulec, pokazał się płyn, dokręciłem i po sprawie.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- adaśko
- Posty: 4477
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
a po pierwsze , poproś jakiegoś pomagiera do tych hamulców , bo sam to się zajebiesz albo nerwowo nie wytrzymasz , no i najebać też się przyda
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
- mechanior
- Member
- Posty: 2143
- Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
- Lokalizacja: Ornontowice
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Dokładnie odpowiedz pod czujnikiemSulkyrider pisze:Odpowietrz spod czujnika. Ja tak się męczyłem w maluchowej, wystarczyło popuścić na gwincie sam czujnik, depnąć hamulec, pokazał się płyn, dokręciłem i po sprawie.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
-
- Posty: 254
- Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
Adasko nie wiedzialem ze masz takie zdolnosi Pomagier jest juz na jutro i % w lodowce chlodzi sie i zobaczymy .adaśko pisze:a po pierwsze , poproś jakiegoś pomagiera do tych hamulców , bo sam to się zajebiesz albo nerwowo nie wytrzymasz , no i najebać też się przyda
- maciey
- Posty: 1441
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
- Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
- Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
*Z pompy są 2 wyjścia . Jeden mam puszczony na układ do trójnika i z trójnika prosto do zacisków kolo , a w drugi wkręcony czujnik stopu .*
BŁĄD!!!
Dwie sekcje połącz razem i daj na jeden przewód
Potem może być trójników tyle ile potrzebujesz.
BŁĄD!!!
Dwie sekcje połącz razem i daj na jeden przewód
Potem może być trójników tyle ile potrzebujesz.
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Niekoniecznie z tą samą...
- adaśko
- Posty: 4477
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Trajka Trikelee
tyż prowda ale po chuj mu trzy trójnikimaciey pisze:*Z pompy są 2 wyjścia . Jeden mam puszczony na układ do trójnika i z trójnika prosto do zacisków kolo , a w drugi wkręcony czujnik stopu .*
BŁĄD!!!
Dwie sekcje połącz razem i daj na jeden przewód
Potem może być trójników tyle ile potrzebujesz.
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość