Trajka Trikelee

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Panowie ja już wymiękam z tymi hamulcami. Dwa dni spędzone przy hamulcach . Zastosowałem się do zaleceń jak poradziliście czyli Strzykawka i ciśnieniem (kilka malutkich bąbelków wypchało ) . I dalej już nic nie widać.
Przed ta kuracja hamulec był za 10 razem teraz jest za 3 razem twardy ,ale jak puszcze pedał i wcisnę ponownie to miętki znów jest i dopiero za 3 razem twardy i tak w kolko . Żadne powietrze już nie wychodzi.

A więc kontrola po kolei :
1.Przewody suche żadnych przecieków (wiec lewe powietrze wyeliminowane)
2.Pompa pracuje gładko i cofa się do końca bez oporów.
3.Zaciski mniej więcej na tym samym poziomie co zbiorniczek pomy.
4.Reczny zaciska perfekcyjnie nie ruszysz Gadziny z miejsca

Teraz to co zauważyłem
1.Przy wciskaniu jest słyszalne syczenie w Serwie (ale inne niż jest to autach) takie z dziwnym odgłosem.
2.Podczas odpowietrzania Hamulca kiedy robi się twardy w LEWYM przewodzie bliżej zacisku słychać takie (Cykanie) czyż by nadal jeszcze gdzieś powietrze było ?

Teraz co tu zrobić ?
A.Wymienić pompę? może jest zjebana w środku.
B.Zmienić położenie zacisków o 90 stopni
C.Lub zmienić pompę na inna , może jest średnica tłoczka pompy za mała i jest nie wydajna ?
D.Albo dalej próbować odpowietrzać

Mój zestaw hamulcowy to Pompa LandRover a zaciski Mondeo MK4
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Sulkyrider »

"Zmienić położenie zacisków o 90stopni" Nie wiem co masz na myśli,ale odpowietrznik musi być w najwyższym punkcie, inaczej w cylinderkach zawsze zostanie powietrze. Jeśli tak nie jest, to tu moze byc przyczyna. Zaciski najlepiej montować w takiej pozycji, w jakiej były u dawcy.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: yunkers »

Daj zdjęcie jak masz zamontowane te zaciski.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
seta
Posty: 1320
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
Lokalizacja: Łosice
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: seta »

Ma od góry czyli na leżąco.
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Zacisk mam na górze czyli i odpowietrznik tez . Zbiornik płynu hamulcowego mniej więcej ten sam poziom jest.
Walczyłem teraz też z tym i dalej dupa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zbigniew
Posty: 134
Rejestracja: 03 wrz 2015, 20:44
Lokalizacja: Koczała
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Zbigniew »

Do góry i to w najwyższym miejscu powinien być odpowietrznik . Przyczyną może być za mało wydajna pompka .
Awatar użytkownika
maciey
Posty: 1441
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: maciey »

Linka od ręcznego przy mk4 jest od dołu
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Awatar użytkownika
Jockey
Posty: 389
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
Lokalizacja: Konin - prawie ;)
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Jockey »

trikelee pisze: Przed ta kuracja hamulec był za 10 razem teraz jest za 3 razem twardy ,ale jak puszcze pedał i wcisnę ponownie to miętki znów jest i dopiero za 3 razem twardy i tak w kolko . Żadne powietrze już nie wychodzi.
To że żadne powietrze nie wychodzi nie oznacza, że go nie ma w układzie.
Dopóki będzie odrobinka powietrza pedał nie będzie twardy.
Sprawdzone. :wink:
Ważne, aby odpowietrzniki były zamknięte, gdy pompujesz, aby nie zaciągać przez nie powietrza.
Trzeba je otworzyć przy wciśniętym pedale i zakręcić na tym samym wciśnięciu pedału.
I tak do skutku...
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: yunkers »

Jak się nie poprawi to mając zaciski na elastycznych przewodach, odkręć je, włóż kawałek blachy między klocki i odpowietrznik max w górny punkt i próbuj
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: winda »

widze ze pompa jest nizej niż zaciski.
odkręć pompę ze zbiorniczkiem i unieś jak się da najwyżej. przewody trosze ustąpią przecież. odkręć odpowietrzniki i niech grawitacyjnie ścieka z 15 minut. pilnuj wtedy poziomu płynu. zakręć odpowietrzniki i zamontuj pompę.
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

maciey pisze:Linka od ręcznego przy mk4 jest od dołu

Maciey zgadza się ,tylko ja mam zamianę stronami tak żeby mi linki ręcznego pasowały .Zacisk prawy na lewą stronę i odwrotnie.
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Zastosuje wszystkie wskazówki jakie podaliście. Idę z tym powalczyć . Może w końcu Gadzina odpuści .
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Lipa »

załóż gumowy wąż na odpowietrznik /zostaw sobie możliwość dojścia kluczem do odkręcania/ zalej płynem i drugi koniec wsadź do butelki z płynem w ten sposób będziesz miał pewność, że po odkręceniu odpowietrznika nie zaciągnie on powietrza tylko płyn.

Po wciśnięciu pedału odkręcasz odpowietrznik, wypływa płyn, zakręcasz odpowietrznik puszczasz pedał i SPRAWDZASZ CZY TŁOK W POMPIE WRACA DO POZYCJI ROBOCZEJ !! Jeżeli nie to znaczy, że tworzy się podciśnienie /niezbyt fortunnie dobrane średnice łoczysk pompa-zacisk/ żeby napełnić układ popuszczasz odpowietrzniki i tamtędy zaciągany będzie płyn do uzupełnienia układu.

Podobną zabawę mieliśmy z Katem przy sprzęgle u Szymona. Zabawa niestety na cztery ręce samemu kiepsko, żeby dobrze to zrobić.

Możesz też mieć nie wydajną pompę i wtedy nigdy nie będziesz miał hebli za pierwszym razem... u mnie zaciski są od forda sierry 2,0. Po tygodniu walki - jedno koło hamowało drugie nie, dopiero za trzecim, czwartym "pompnięciem" stawało dęba - okazało się, że są dwa rodzaje zacisków ... różnica była wewnątrz zacisku jeden miał z trzy milimetrowy odlew pod tłoczkiem, przez co komora była mniejsza i ten hamował. Drugi tego nie posiadał. Większa komora, więcej płynu i huj nic nie działało. Po wymianie zacisku heble stają dęba...
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Jockey
Posty: 389
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
Lokalizacja: Konin - prawie ;)
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Jockey »

Zrób zdjęcie, jak masz podłączone wyjście przewodów z pompy.
Pompa raczej nie będzie za mało wydajna, bo w aucie obsługuje 4 zaciski i daje radę, a tu tylko 2 i to w dodatku tylne, które są przecież mniejsze od przednich...
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Lipa »

Jockey pisze: Pompa raczej nie będzie za mało wydajna, bo w aucie obsługuje 4 zaciski i daje radę, a tu tylko 2 i to w dodatku tylne, które są przecież mniejsze od przednich...
Joceky nie do końca tak jest... jeżeli masz oryginalny zestaw od auta to jest jak piszesz ale kiedy sklejasz układ z różnych gratów może to nie banglać... w moim przypadku założoną mam pompę o vw i jest ona dużo mniejsza niż serwo z sierry. Zaciski sierry z kolei są potężne przy tych z vw... układ nie dawał rady zablokować hamulców. Ilość płynu, którą wypychała pompa vw nie napełniała do końca komór w zaciskach...
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Zbigniew
Posty: 134
Rejestracja: 03 wrz 2015, 20:44
Lokalizacja: Koczała
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Zbigniew »

Może mam za mało wiadomości lub nie doczytałem ale jeżeli nie masz kpl. serwo -pompka -pedał ,to może być za mały skok pedału i zbyt płytko wciska tłoczek pompki , to tylko moje sugestie z praktyki .
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Jockey pisze:Zrób zdjęcie, jak masz podłączone wyjście przewodów z pompy.
Pompa raczej nie będzie za mało wydajna, bo w aucie obsługuje 4 zaciski i daje radę, a tu tylko 2 i to w dodatku tylne, które są przecież mniejsze od przednich...

Z pompy są 2 wyjścia . Jeden mam puszczony na układ do trójnika i z trójnika prosto do zacisków kolo , a w drugi wkręcony czujnik stopu .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Zastosowałem się do wszystkich waszych wskazówek i zrobiłem wszystko co mogłem , a hamulca jak niema tak nima :(
Odkręciłem zaciski , wyprostowałem wszystkie przewody aby nie było nigdzie górki dla powietrza , podniosłem też zbiorniczek jak podpowiedział winda. Odpowietrzałem w kółko i hamulca niema na raz :( dopiero na 3 twardy.
W miedzy czasie żeby odpocząć psychicznie od tych hamulców to kończyłem sobie elektrykę no i prawie skończona :D zostało jeszcze ubrać kabelki w jakieś otuliny.
I teraz tak koledzy żebym wiedział czy stop mi pali to założyłem sobie kontrolkę światła Stopu. I zacząłem testować cała elektrykę czy wszystko pali itd.

Zauważyłem kiedy wciskam hamulec (oczywiście na 3 razy) hamulec jest i oczywiście pali mi się kontrolka światła Stopu , a wiec Fajnie , ale po chwili gaśnie kontrolka i światło Stopu tez gasną :(
Letko dociskając hamulec zapala się na nowo i tak w kółko.

Według mnie pompa puszcza ciśnienie na tłoczku , a raczej te uszczelki które są w środku na tłoczku. Tak mysle że ten płyn z zbiorniczka który tłoczek pobiera z uszczelniaczem nr 1 jest 100% ok , (dlatego nie ma przecieku do serwa ) i podaje dalej na tłoczku do następnego uszczelniacza nr 2 który wpycha płyn do układu i tworzy ciśnienie w układzie . I ten właśnie drugi nr 2 uszczelniacz robi mnie w balona.
Mysle że ten drugi , który odpowiada za ciśnienie w układzie przepuszcza płyn do zbiorniczka (nie wpycha płynu w 100% do układu).


Pompa była prawie 3 lata bez płynu . Wiec brak płynu swoje zrobiło z uszczelniaczami (tak mysle)
Pompa do wymiany.
Poprawcie mnie jeśli się myle.
Awatar użytkownika
Jockey
Posty: 389
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
Lokalizacja: Konin - prawie ;)
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Jockey »

trikelee pisze: Z pompy są 2 wyjścia . Jeden mam puszczony na układ do trójnika i z trójnika prosto do zacisków kolo , a w drugi wkręcony czujnik stopu .
I to może być przyczyna :!:
Może być tak, że ta pierwsza sekcja jest zapowietrzona, bo niby którędy ma wyjść powietrze spod czujnika? Bo w tej pompie wyjścia są do góry, więc powietrze zostaje pod czujnikiem. Dlatego też gaśnie Ci po chwili światło stop.
Podepnij jedno koło pod jedną sekcję, a drugie pod drugą sekcję i tu wstaw czujnik.
Czujnik daj w poziomie albo w dół, tak aby nie zostawało pod nim powietrze.
Jeśli uszczelnienia są dobre, to będzie ok.
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Sulkyrider »

Odpowietrz spod czujnika. Ja tak się męczyłem w maluchowej, wystarczyło popuścić na gwincie sam czujnik, depnąć hamulec, pokazał się płyn, dokręciłem i po sprawie.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4477
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: adaśko »

a po pierwsze , poproś jakiegoś pomagiera do tych hamulców , bo sam to się zajebiesz albo nerwowo nie wytrzymasz , no i najebać też się przyda :)
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
mechanior
Member
Member
Posty: 2143
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Ornontowice
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: mechanior »

Sulkyrider pisze:Odpowietrz spod czujnika. Ja tak się męczyłem w maluchowej, wystarczyło popuścić na gwincie sam czujnik, depnąć hamulec, pokazał się płyn, dokręciłem i po sprawie.
Dokładnie odpowiedz pod czujnikiem
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

adaśko pisze:a po pierwsze , poproś jakiegoś pomagiera do tych hamulców , bo sam to się zajebiesz albo nerwowo nie wytrzymasz , no i najebać też się przyda :)
Adasko nie wiedzialem ze masz takie zdolnosi :wink: Pomagier jest juz na jutro i % w lodowce chlodzi sie i zobaczymy .
Awatar użytkownika
maciey
Posty: 1441
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: maciey »

*Z pompy są 2 wyjścia . Jeden mam puszczony na układ do trójnika i z trójnika prosto do zacisków kolo , a w drugi wkręcony czujnik stopu .*
BŁĄD!!!
Dwie sekcje połącz razem i daj na jeden przewód :!:
Potem może być trójników tyle ile potrzebujesz.
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4477
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: adaśko »

maciey pisze:*Z pompy są 2 wyjścia . Jeden mam puszczony na układ do trójnika i z trójnika prosto do zacisków kolo , a w drugi wkręcony czujnik stopu .*
BŁĄD!!!
Dwie sekcje połącz razem i daj na jeden przewód :!:
Potem może być trójników tyle ile potrzebujesz.
tyż prowda ale po chuj mu trzy trójniki :?: :?: :?:
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość