Strona 1 z 1

Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 17:47
autor: sekuwawa
Wpadłem na pomysł aby pomierzyć nacisk na przednią oś trajek z silnikami w dupie. Poniekąd temat się urodził w mojej głowie gdyż zamierzam obciążyć przedni pług ołowiem i zastanawiam się ile go tam wlać. A pomiar wybitnie prosty, podkładamy wagę po przednie koło i tyle. Temat może się okazać mocno przydatny wszystkim budowniczym.

Dla przykładu trajka na poniższym foto ma nacisk 70 kg.
krasian2.jpg
Czekam na odzew wraz z waszymi odczuciami odnośnie prowadzenia. Trajka powyżej wg właściciela jest niedoważona.

Re: Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 18:33
autor: winda
ja miałem 54 kg ołowiu. mało. dokładam. jak dołoze to zważę nacisk :mrgreen:
wcześniej jedna ręką nie podniosłem przodu. dwoma bez problemu

Re: Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 18:51
autor: Devil
Moja jak ja wazylem do rejstracji miala 85

Re: Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 20:28
autor: yunkers
ale ten nacisk to w odniesieniu do skłonności do pionowania czy przyczepności?

Re: Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 21:30
autor: Luksky
mój ryfelek ważył 70kg z przodu.

Re: Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 21:31
autor: winda
wzrost wagi przodu= zanik pionowania

Re: Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 22:40
autor: andrzejqs
Taki ciężar podany nie wnosi nic jeśli nie jest podana odległość przedniej osi od tylnej . poza tym pozostaje kwestia kierownika gdzie siedzi czy na tylnej osi czy bliżej przodu

Re: Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 23:00
autor: Luksky
w Ryfelku na dwójce start z jajami = jazda prosto bez względu na ruch kierownicą.

Re: Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 23:13
autor: Sulkyrider
Luksky pisze:w Ryfelku na dwójce start z jajami = jazda prosto bez względu na ruch kierownicą.
... np. na rondzie przez wysepkę :)

Re: Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 23:14
autor: Luksky
Sulkyrider pisze:
Luksky pisze:w Ryfelku na dwójce start z jajami = jazda prosto bez względu na ruch kierownicą.
... np. na rondzie przez wysepkę :)
tylko czasami rynna nagle wymuszała pierwszeńśtwa Synu, tak?

Re: Wielkie ważenie trajek

: 06 kwie 2013, 23:20
autor: Sulkyrider
Ryfla nie uszkodziłem, rynny też. Rynna na podjeździe była zabezpieczona przed widlakami klatką z profila. Klatka nie wytrzymała. Za ostro pod górę ruszyłem, z kołem w górze źle się skręca...

Re: Wielkie ważenie trajek

: 07 kwie 2013, 00:06
autor: Luksky
Sulkyrider pisze:Ryfla nie uszkodziłem, rynny też. Rynna na podjeździe była zabezpieczona przed widlakami klatką z profila. Klatka nie wytrzymała. Za ostro pod górę ruszyłem, z kołem w górze źle się skręca...

Ryfel to wogóle dziwna maszyna jest. Widział ktos, żeby trajką wjezdzać na pełnej pizdzie do garażu z otwartym kanałem? Ja widziałem.

Re: Wielkie ważenie trajek

: 07 kwie 2013, 09:38
autor: winda
andrzejqs pisze:Taki ciężar podany nie wnosi nic jeśli nie jest podana odległość przedniej osi od tylnej . poza tym pozostaje kwestia kierownika gdzie siedzi czy na tylnej osi czy bliżej przodu
trafna uwaga

Re: Wielkie ważenie trajek

: 07 kwie 2013, 14:48
autor: sekuwawa
No to możemy dodać jeszcze odległość pomiędzy osiami dla dokładności.

Re: Wielkie ważenie trajek

: 07 kwie 2013, 18:58
autor: tim
najlepiej to by było sprawdzić nacisk na przód jak kierownik siedzi za sterem,

Re: Wielkie ważenie trajek

: 07 kwie 2013, 19:02
autor: sekuwawa
tim pisze:najlepiej to by było sprawdzić nacisk na przód jak kierownik siedzi za sterem,
Nie popadajmy w skrajności, jak zbudujesz trajkę to nie będzie nią mógł jeździć ktoś chudszy od Ciebie? Masa kierowcy nie powinna mieć takiego znaczenia.

Re: Wielkie ważenie trajek

: 07 kwie 2013, 20:48
autor: tim
Zgadza sie tylko że każdy buduje pod siebie i jak jest wagi "piórkowej" to przód dociąży więcej natomiast wagi mojej 1xx (i nie kolejno odlicz) może dociążyć mniej. Ja jak siądę na trajkę "piórkową" to pojadę natomiast w odwrotnym układzie nacisk będzie znacznie mniejszy

Re: Wielkie ważenie trajek

: 15 kwie 2013, 01:23
autor: sekuwawa
Dziś zważyłem swoją. Nacisk na przednią oś 70kg a rozstaw osi 2080mm. Ze mną za sterami nacisk ok. 105kg, przy czym ja ważę 90kg. ogólnie z ołowianym pługiem dojdę do 100kg na przedniej osi, a z kierownikiem jakieś 130kg. Co wy na to?