Strona 1 z 1

Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 09:39
autor: EasyPMI
Witam

Do tej pory miałem hamulec bez serwa i jednosekcyjną pompkę, od znajomego dostałem kompletną pompkę dwusekcyjną z serwem i teraz się zastanawiam czy podłączyć oba koła pod jedną sekcję czy rozdzielić koła na dwie sekcje jeśli podłączyć oba pod jedną to pod którą pierwszą czy drugą od serwa i czy zaślepić dolot płynu czy wylot płynu w nieużywanej sekcji?

Jak Wy to widzicie?

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 11:51
autor: sekuwawa
Wg mojej opini to słaby pomysł. Sekcji nie bardzo będziesz mógł zaślepić bo pompa nie będzie chodziła, nawet jak nie podasz płynu to obawiam się, że pewnie z drugiej sekcji po przeciekach trochę poleci i stanie. Chyba lepiej poszukać pompy sprzęgłowej i zmontować z tego całość. Kumpel zastosował pompę sprzęgłową od Fiata 125p i koła stają w miejscu bez mrugnięcia za lekkim dotykiem, ale oczywiście ma z tyłu tarcze.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 18:56
autor: Sulkyrider
W maluchowej miałem 2sekcyjną z zaślepioną 2 sekcją. Działało idealnie, ale 2 sekcję trzeba koniecznie też odpowietrzyć!
Zamiast 2 sekcji miałem wpięty czujnik stopu.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 19:39
autor: EasyPMI
Dlaczego nie polecacie rozdzielenie dwóch sekcji na dwa koła ?

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 19:58
autor: Sulkyrider
Bo pierwsza działa najpierw z większym naciskiem, druga dopiero po mocniejszym wciśnięciu pedała. Przy pełnym nacisku dopiero hamują równo. W samochodzie zapobiega to blokowaniu kół tylnych zanim zacznie hamowac przód.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 20:30
autor: Lipa
ja mam pompę dwusekcyjną od seata, Rob w srebrnej od VW i spokojnie sie to buja. Jedna sekcja na jedno koło druga sekcja na drugie koło. Jedna strona zaślepiona a w drugi wkręcony czujnik stop - DZIAŁA :mrgreen:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 20:35
autor: Sulkyrider
Lipa, to ciekawe, bo teoretycznie jeśli weźmiesz jedną sekcję na lewo a drugą na prawo, to jedna strona powinna wcześniej brac.
Specjalnie rozbierałem pompę (od poloneza chyba) żeby się upewnic - pierwsza sekcja naciska drugą przez sprężyne i trzpień.
Wykorzystałem dwa wyjścia z pierwszej sekcji do hamowania, a do drugiej wkręciłem czujnik, bo uznałem że to jedyna sensowna droga.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 20:45
autor: EasyPMI
Gdzie znaleźć taki czujnik do stopu (od czego) bo sm bym to zastosował.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 20:46
autor: Lipa
Choćby od vw transportera T2 czy T3

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 20:47
autor: Sulkyrider
Ja kupiłem w rolniczym za grosze.
Tylko uważaj na różne skoki gwintów, żebys nie musiał potem kombinować jak ja.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 20:51
autor: EasyPMI
Na alledrogo znalazłem ale za 65zł. W rolniczym był stosowany taki czujnik stop na ciśnienie??? Nie wiedziałem w transporterze też nie wiedziałem widocznie mało jeszcze wiem. To co najlepiej szukać w składnicy maszyn tak? jak to się dokładnie nazywa i do jakiego ciągnika pytać?


O znalazłem za 20,50 od skuterka podejdzie? Czy jeszcze taniej da się znaleść?

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 20:59
autor: Sulkyrider
Ja pytałem o "czujnik stopu taki wkręcany do pompy hamulcowej"
odpowiedzieli "mamy dwa rodzaje"
Ja wybrałem ten zły :)
C-360 na pewno ma czujnik tego rodzaju.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 21:03
autor: Sulkyrider
Lipa, jakim cudem Ci to równo bierze oba koła?
Nie żebym nie wierzył, tylko nie rozumiem :lol:
http://skodaporadnik.republika.pl/porad ... ulcowa.jpg

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 21:07
autor: mechanior
Sulki, może nie wyglada ale przy tych samych zaciskach i co z tym idzie tym samym wydatkiem ciśnienia na wyjsciach z tej pompy bedzie równe.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 21:08
autor: zetor
ja mam tak jak mówi sulky i od ciagnika czujnik
jest git

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 21:12
autor: Sulkyrider
mechanior pisze:Sulki, może nie wyglada ale przy tych samych zaciskach i co z tym idzie tym samym wydatkiem ciśnienia na wyjsciach z tej pompy bedzie równe.
No właśnie tak patrzę na ten rysunek i pomału dochodze do wniosku że chyba faktycznie :)
Mój bład, człowiek się całe zycie uczy i sam sobie życie utrudnia :)
Jasne że taka pompa będzie działać równo na obie sekcje :) Sorry za pierdolenie głupot kilka postów wcześniej :)

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 21:15
autor: mechanior
Na pierwszy rzut oka nie wygląda ale siły przekazywane przez płyn rozchodzą się w równym stopniu.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 21:21
autor: Sulkyrider
Tak, zgadza się. Tłoczki mają równe średnice, spreżyny sa prawie równe, a własciwie przy takich naciskach można je pominąć... więc poprawne działanie hamulca u Lipy fizycznie ma sens :)

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 21:34
autor: rozi
Reduktor siły hamowania jest po to żeby przód hamował pierwszy a później tył

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 21:37
autor: Lipa
temat kiedyś mocno wałkowany. Są nawet rysunki gdzie jakie koło podłączyć, gdzie dać czujnik itd... trzeba w powitalni poszperać :mrgreen:

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 22:03
autor: andrzejqs
sulki nie daj się zakręcić bo haczyk tkwi w sprężynach

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej DAEWOO [51190-70B30-000] TICO

http://www.hdmot.pl/galerie/z/zestaw-na ... _11644.jpg

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 22:20
autor: tim
W ciagniku C-360 zamontowane są dwie pompy jedna jest długa a druga krótka , stosowany czujnik stopu jeden jest ze stykami "płaskimi" drugi zaś ma styki "okrągłe" wszystko zależy jakie styki mamy w instalacji

Krótka http://allegro.pl/pompka-pompa-hamulca- ... 32162.html
długa http://allegro.pl/pompka-pompa-hamulca- ... 27429.html

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 20 mar 2013, 22:25
autor: zagiel
Ale płyn z jednego tłoczka powinien też popychać drugi,tylko że sprężyny też po coś są. Sam nie wiem jak u siebie podłączyć, póki co mam jedną sekcję na jedno koło,drugą na drugie i na jednej z nich trójnik z wyjściem na czujnik

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 21 mar 2013, 12:34
autor: Szalony-Mateo
Z tego, co rozbierałem pompę hamulcową w kaszlu to II sekcja działa dopiero jak w I sekcji wytworzy się odpowiednie ciśnienie, czyli przednie hamulce zaczynają hamować ( uzyskane ciśnienie w I sekcji) to dopiero zaczynają hamować tylne hamulce ( II sekcja pchana przez płyn hamulcowy ściśnięty w I sekcji) sprężyny powodują różnice sił potrzebnych do zadziałania kolejnych sekcji pompy.

To tak po mojemu rozumuje :)

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

: 21 mar 2013, 19:19
autor: rożek
EasyPMI pisze:Na alledrogo znalazłem ale za 65zł. W rolniczym był stosowany taki czujnik stop na ciśnienie??? Nie wiedziałem w transporterze też nie wiedziałem widocznie mało jeszcze wiem. To co najlepiej szukać w składnicy maszyn tak? jak to się dokładnie nazywa i do jakiego ciągnika pytać?


O znalazłem za 20,50 od skuterka podejdzie? Czy jeszcze taniej da się znaleść?
9zł w sklepie rolniczym