chłodnica z intercooler-a

Wszelakie sprawy techniczne, ktore nie maja swojego miejsca...
Szefciu
Member
Member
Posty: 1061
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Szefciu »

Wiatrak przed chlodnica ma tez xantia i blixniaczy 406w zaleznosci od silnika i klimy byly 1 lub 2 wiatraki. Wszystko zamkniete w kasecie. Problem z nimi jest taki, ze trzeba dorobic wlasny uklad sterujacy, bo orginal jest sterowany z komputera.( wersje bez klimy sterowane sa przez wlacznik w chlodnicy)
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Luksky »

Szefciu pisze:Wiatrak przed chlodnica ma tez xantia i blixniaczy 406w zaleznosci od silnika i klimy byly 1 lub 2 wiatraki. Wszystko zamkniete w kasecie. Problem z nimi jest taki, ze trzeba dorobic wlasny uklad sterujacy, bo orginal jest sterowany z komputera.( wersje bez klimy sterowane sa przez wlacznik w chlodnicy)

i pewnie w modułach ECU pada sterowanie tychże wiatraków???? :) Renault takie gówna tez produkuje i tak sie zastanawiam, kto te gówniane auta kupuje i płaci kolosalne pieniadze serwisom..... Miałem tak w Clio. Od razu wyleciało. Zwyklły bimetal w chłodnicę, przekaźnik, i sterowanie jak cipcia Pamelii Lee Anderson
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Szefciu
Member
Member
Posty: 1061
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Szefciu »

Luk opisujesz proste rozwiazanie:) W wersji z klima ECU zbiera sygnały z czujniko a potem wysyla do kolejnego ustrojstwa ( taki dodatkowy sterowniczek BITRON) ktory dopiero steruje przekaznikami wentylatorow.
w aucie nie mozna tego obejsc, bo cos przestanie dzialac- w najlepszym przypadku klima, w najgorszym zagotujesz silnik.
w chlodnicy nie ma fizycznie miejsca na wkrecanie bimetalu.
sa za to na silniku chyba 3 czujniki temp.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Luksky »

Szefciu pisze:Luk opisujesz proste rozwiazanie:) W wersji z klima ECU zbiera sygnały z czujniko a potem wysyla do kolejnego ustrojstwa ( taki dodatkowy sterowniczek BITRON) ktory dopiero steruje przekaznikami wentylatorow.
w aucie nie mozna tego obejsc, bo cos przestanie dzialac- w najlepszym przypadku klima, w najgorszym zagotujesz silnik.
w chlodnicy nie ma fizycznie miejsca na wkrecanie bimetalu.
sa za to na silniku chyba 3 czujniki temp.

na szczescie w clio nie było klimy a tylko ecu sterowało wiatrakiem. Zakonczyłem eksperymenty samochodowe i trzymam się głównie VW, Audi...
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Lipa »

ja u siebie mam odwrócony ruch wiatraków czyli dmuchają i spokojnie dają radę. Fakt, że jest założona dodatkowa elektronika do sterowania wiatrakami
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Wodzu »

Kiedys widzialem facet na wezu mial normalnie mosiezny trojnik i wstawiony czujnik. Nie wiedzial kto to zrobil choc twierdzil,ze sie sprawdza.
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Wiktor »

Wodzu pisze:Kiedys widzialem facet na wezu mial normalnie mosiezny trojnik i wstawiony czujnik. Nie wiedzial kto to zrobil choc twierdzil,ze sie sprawdza.
ja takie wstawiam w widlakach jak w sterowniku padnie obsługa wentylatorów
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Wodzu »

Wiktor pisze:
Wodzu pisze:Kiedys widzialem facet na wezu mial normalnie mosiezny trojnik i wstawiony czujnik. Nie wiedzial kto to zrobil choc twierdzil,ze sie sprawdza.
ja takie wstawiam w widlakach jak w sterowniku padnie obsługa wentylatorów
I naprawde zdaje egazamin?
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
lukasz
Posty: 464
Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: lukasz »

a dlaczego ma nie zdawac, ten patent dziala jak ta lala
Awatar użytkownika
Katownik
Posty: 542
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:38
Krótki opis: Pod osłoną nocy P*S kraj na dno toczy
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Katownik »

U Lipy jest dodatkowa elektronika , steruje dwoma biegami wiatraków w zależności od temperatury silnika , dodatkowo na 2 kontrolkach LED pokazuje właściwą temperaturę silnika (zielona) i wzrost temperatury ponad 98 stopni (czerwona mrugająca).
lukasz
Posty: 464
Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: lukasz »

golf 3 ma dwa biegi wentylatora jeden chyba 92 a drugi 100, wlacznik 3 pinowy, wentylator ten tez ma 3 piny masa , 1 bieg 92 stopnie, 3 pin drugi bieg 100 stopni i nogawke przez grila wciaga :D
Szefciu
Member
Member
Posty: 1061
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Szefciu »

Wiktor, ten czujnik gdzie montujesz, na zasilaniu, czy powrocie z chlodnicy. Czujnik zazwyczaj mocowany jest w polowie wysokosci. Taki bimetalowy pozwoliby wywalic kawal skomplikowanej elektroniki.
lukasz
Posty: 464
Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: lukasz »

nie wiem jak wiktor, ale ja chcem u siebie dac na tym , termostat-chlodnica, czyli dolny, cieplo goraco termostat sie otwiera czyli dolny z zimnego robi sie goracy, termostat otwarty dalej lapie temperature wlaczaja sie wiatraki
Szefciu
Member
Member
Posty: 1061
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Szefciu »

Zaraz zaraz dony to powrot z chlodnicy, termostat jest na zasilaniu. Termowlacznik wedlug mnie powinien byc na powrocie, zeby wiatraki reagowaly w momencie kiedy sama chlodnica nie daje rady. Inaczej wiatraki bedzie zalaczac za kazdym razem jak termostat sie otworzy.
lukasz
Posty: 464
Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: lukasz »

w sumie to chyba masz racje bo np, w tym golfie co pisalem wlacznik jest w chlodnicy ale tak na 2/3 3/4 wysokosci chlodnicy
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7518
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: pawlikTrike »

Katownik pisze:U Lipy jest dodatkowa elektronika , steruje dwoma biegami wiatraków w zależności od temperatury silnika , dodatkowo na 2 kontrolkach LED pokazuje właściwą temperaturę silnika (zielona) i wzrost temperatury ponad 98 stopni (czerwona mrugająca).
A dlaczego dawałeś dodatkowe sterowanie u Lipy ? Z ECU sterowanie nie było wystarczające ?
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
Katownik
Posty: 542
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:38
Krótki opis: Pod osłoną nocy P*S kraj na dno toczy
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Katownik »

OBAWIALIŚMY SIĘ JAK TO BEDZIE Z CHŁODNICĄ ZA SILNIKIEM , CZY NIE BEDZIE SIE PRZEGRZEWAĆ. Poza tym warto mieć choćby jakąś wizualną kontrole temperatury silnika- choćby 2 kontrolki led.
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7518
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: pawlikTrike »

OK, myślałem, że może coś nie zagrało ze sterowaniem z komputra :wink:
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14823
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: winda »

czujnik raczej na powrocie za chłodnicą. jest lepszy patent. wskaźnik temperatury i ręczny włącznik wentylatora.
miałem tak w trajce maluchowskiej i działało
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Wodzu »

winda pisze:czujnik raczej na powrocie za chłodnicą. jest lepszy patent. wskaźnik temperatury i ręczny włącznik wentylatora.
miałem tak w trajce maluchowskiej i działało
Trajka maluchowa miala czujnik temperatury i el wentylator? Jakas rozbieznosc tu jest czy to jakis myk?
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Luksky »

Wodzu pisze:
winda pisze:czujnik raczej na powrocie za chłodnicą. jest lepszy patent. wskaźnik temperatury i ręczny włącznik wentylatora.
miałem tak w trajce maluchowskiej i działało
Trajka maluchowa miala czujnik temperatury i el wentylator? Jakas rozbieznosc tu jest czy to jakis myk?
nie wiem na chuj mu las?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14823
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: winda »

a myślałem ze nikt nie zajarzy :mrgreen:
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Wiktor »

Szefciu pisze:Zaraz zaraz dony to powrot z chlodnicy, termostat jest na zasilaniu. Termowlacznik wedlug mnie powinien byc na powrocie, zeby wiatraki reagowaly w momencie kiedy sama chlodnica nie daje rady. Inaczej wiatraki bedzie zalaczac za kazdym razem jak termostat sie otworzy.
Termostat zaleznie od silnika moze byc na zasilaniu lub na powrocie.
termowłącznik daję na powrocie, tak jak napisałeś, gdy sama chłodnica nie daje rady.

Ale tak naprawde na wiatraki mam zajebisty patent, oczywiście jak są dwa.
I nie ma lepszego.- Tak będzie w BMW :lol: :lol:

Puszczam je przez dwa przekaźniki metodą krosowania.
Przekaźniki zmieniają je z szeregowych w równoległe, a steruje tym termowłącznik wbijany w przewód powrotny lub w chłodnicy.
Nie ma tez zależności pomiedzy wysokością umieszczenia czujnika a jego załączaniem.
Zauważcie ze czujnik w chłodnicy jest zawsze w zbiorniczku za ulami chłodzącymi.
idą zmiany
Szefciu
Member
Member
Posty: 1061
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Szefciu »

[quote

Ale tak naprawde na wiatraki mam zajebisty patent, oczywiście jak są dwa.
I nie ma lepszego.- Tak będzie w BMW :lol: :lol:

Puszczam je przez dwa przekaźniki metodą krosowania.
Przekaźniki zmieniają je z szeregowych w równoległe, a steruje tym termowłącznik wbijany w przewód powrotny lub w chłodnicy.
Nie ma tez zależności pomiedzy wysokością umieszczenia czujnika a jego załączaniem.
Zauważcie ze czujnik w chłodnicy jest zawsze w zbiorniczku za ulami chłodzącymi.[/quote]

Masz schemacik, jedno z rozwiązań cytrynowych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: chłodnica z intercooler-a

Post autor: Wiktor »

Moje jest prostsze
Po włączonym zapłonie mają napięcie 6V na kazdym wiec chodzą mniej niż połową mocy.
Po przekroczeniu progu temperatury, czujnik załącza przekaźniki i każdy wentylator dostaje pełną dawkę napięcia.
idą zmiany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości