Trajka Wojtka.
- wojtek44
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 mar 2009, 15:13
- Krótki opis: assistance
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Trajka Wojtka.
Witam forumowiczów, kilka dni temu zapisałem się na Wasze forum ponieważ sunuś już zakupił doope malucha i zaczynamy działać . Jak na razie zbieranie materiałów i głębokie przemyśłenia ale miejmy nadzieję, że z Waszą pomoca szybko uporamy się z problemami i zaczniemy konkretnie działać. Muszę sie przyznać zę zazdroszczę osobnikom którzy już dosiadają takie sprzęty wiem na pewno że następna będzie z sinkiem z przodu i odpowiedniej wielkośći (proporcjonalna do mnie) . Jezli macie jakieś materiały nie będące na tym forum to chętnie ... sie z nimi zapoznam. Pozdrowionka
Ostatnio zmieniony 30 sie 2009, 13:25 przez wojtek44, łącznie zmieniany 2 razy.
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- wojtek44
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 mar 2009, 15:13
- Krótki opis: assistance
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
początek ...
Witam
pytań mam bardzo dużo. Nie chciałbym wyważć drzwi do lasu które już sa otwarte - oczywiście na pierwszysm zlocie częściowe wyrównanie płynów ....
Ale na poczatek (aby sprawy już sie posuwały ):
1. wielkość koła przedniego. czy musi byc przednie motocyklowe, jeżeli tylnie to sposób adaptacji ,
2. dopasowanie kól do tyłu - piasty od malucha - czytałem że od starego audi ale moze jakieś blizsze konkrety ,
3. zamierzam zrobić przód pchany więc pytanie czy główne lagi robić z litego materiału ( dociązenie przodu) i jakiego , oraz z czego te od sprężyn.
4. Z czego zrobić główke - znalazłem że rura fi 60 o grubości ścianki 10 mm, może ktoś ma taki rysunek.
Jak widzicie pytania dotycza prawie wszystkiego, pomimo że przeczytałem rózne fora. Ramę zamierzam robić z rury bezszwowej 5/4 cala o grubosci scianki 3mm uffff
to na razie tyle
Mam nadzieję , ze duzo osób wykorzysta te informacje
Pozdrawiam
pytań mam bardzo dużo. Nie chciałbym wyważć drzwi do lasu które już sa otwarte - oczywiście na pierwszysm zlocie częściowe wyrównanie płynów ....
Ale na poczatek (aby sprawy już sie posuwały ):
1. wielkość koła przedniego. czy musi byc przednie motocyklowe, jeżeli tylnie to sposób adaptacji ,
2. dopasowanie kól do tyłu - piasty od malucha - czytałem że od starego audi ale moze jakieś blizsze konkrety ,
3. zamierzam zrobić przód pchany więc pytanie czy główne lagi robić z litego materiału ( dociązenie przodu) i jakiego , oraz z czego te od sprężyn.
4. Z czego zrobić główke - znalazłem że rura fi 60 o grubości ścianki 10 mm, może ktoś ma taki rysunek.
Jak widzicie pytania dotycza prawie wszystkiego, pomimo że przeczytałem rózne fora. Ramę zamierzam robić z rury bezszwowej 5/4 cala o grubosci scianki 3mm uffff
to na razie tyle
Mam nadzieję , ze duzo osób wykorzysta te informacje
Pozdrawiam
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
- wojtek44
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 mar 2009, 15:13
- Krótki opis: assistance
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Budowa mojej trajki
Witam,
wczoraj wraz z moimi chłopakami po raz pierwszy wyprowadziliśmy na światło dzienne budowaną trajkę. przed dokładnym pospawaniem chcieliśmy sprawdzić jej zdolności "trakcyjne". Jest to trajka na sztywnym zawieszeniu ( konsultacje z Kowalem ), silnik od maluszka, odległośc między osiami 240 cm, przód oryginalny od kawaskai kz 550, ustawione wyprzedzenie 14 cm (bez obciążenia). Podczepiliśmy jeżdżacą ramę pod autko (hamulec przedni był ) i w drogę. Pomimo sztywnego zawieszenia i braku siedzeń komfort jazdy dosyć dosyć jednak dało się zauważyć pewną niepokojącą sytuację. Zaznaczam , że nigdy nie jeździłem trajką i być może to jest cecha charakerystyczna trójkołowców - mianowicie na wprost bez problemu ale przy każdym skręcie w lewo albo w prawo dało się odczuć jakby lekkie dociskanie kierunku skręcania. Zaznaczam że z tyłu nie było silnika a będzie on umieszczony za tylną osią a więc będzie znacznie odciążął przód. Stąd moje pytanie do kolegów czy jest to normalne czy trzeba coś poprawić . Fajnie by było gdybym mógł się przejechać jakąś trajką aby zobaczyć co w trawie piszczy. Czekam na Wasze przemyślenia. Pozdrawiam
wczoraj wraz z moimi chłopakami po raz pierwszy wyprowadziliśmy na światło dzienne budowaną trajkę. przed dokładnym pospawaniem chcieliśmy sprawdzić jej zdolności "trakcyjne". Jest to trajka na sztywnym zawieszeniu ( konsultacje z Kowalem ), silnik od maluszka, odległośc między osiami 240 cm, przód oryginalny od kawaskai kz 550, ustawione wyprzedzenie 14 cm (bez obciążenia). Podczepiliśmy jeżdżacą ramę pod autko (hamulec przedni był ) i w drogę. Pomimo sztywnego zawieszenia i braku siedzeń komfort jazdy dosyć dosyć jednak dało się zauważyć pewną niepokojącą sytuację. Zaznaczam , że nigdy nie jeździłem trajką i być może to jest cecha charakerystyczna trójkołowców - mianowicie na wprost bez problemu ale przy każdym skręcie w lewo albo w prawo dało się odczuć jakby lekkie dociskanie kierunku skręcania. Zaznaczam że z tyłu nie było silnika a będzie on umieszczony za tylną osią a więc będzie znacznie odciążął przód. Stąd moje pytanie do kolegów czy jest to normalne czy trzeba coś poprawić . Fajnie by było gdybym mógł się przejechać jakąś trajką aby zobaczyć co w trawie piszczy. Czekam na Wasze przemyślenia. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 maja 2009, 23:13 przez wojtek44, łącznie zmieniany 2 razy.
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- wojtek44
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 mar 2009, 15:13
- Krótki opis: assistance
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
dzięki za zaproszenia, może kiedyś zajrzę , a oto ona(on)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a6 ... c42e4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06a ... 1a16c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/016 ... 0db51.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/263 ... da15c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a0 ... bb7f6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a6 ... c42e4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06a ... 1a16c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/016 ... 0db51.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/263 ... da15c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a0 ... bb7f6.html
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
raczej mówisz o podaniu wszystkiego na talerzu.. Walka z przeciwnościami i szukanie własnych rozwiązań to nierozerwalna część budowy traji. To właśnie to powoduje, że jesteśmy na tym forum i dzielimy się wrażeniami i przemyśleniami - mamy wspólne tematy....pionowy pisze:super trajeczka, szkoda tylko że nie ma kontynuacji, a swoją drogą maży mi się relacja krok po kroku wraz z modyfikacjami i nietypowymi rozwiązaniami co byłoby niezłą ściągawką dla stawiających pierwsze kroki w budowaniu swojej trajeczki a i konsultacja już praktykujących w tej dziedzinie
jak chcesz mieć wszystko na gotowca polecam pójście do sklepu i zakup traji
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- bandit
- Posty: 3674
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Pewnie każdy by chciał dostać wszystkie wymiary, rodzaj materiału i instruktaż co po kolei się robi....
Trajki, motocykle i inne SAMy sa robione przez ludzi z pasją, po to aby sie wyróżnić z szarej masy.
Zamiast pisać o podanie gotowców proponuje pomyśleć co z czym złączyć i jak zgodnie z zasada: "Masz łeb i c..j to kombinuj"!
Trajki, motocykle i inne SAMy sa robione przez ludzi z pasją, po to aby sie wyróżnić z szarej masy.
Zamiast pisać o podanie gotowców proponuje pomyśleć co z czym złączyć i jak zgodnie z zasada: "Masz łeb i c..j to kombinuj"!
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Nie ma czegos takiego jak przepis na budowę trajeczki, jak szukasz gotowca to polecam przygotować troszkę gotówki i pobranie ze strony REWACO ich katalogu części, masz tam rozrysowane wszystko do najmniejszej śrubki, wszelkie specyfikacje, itp. Wtedy zakupujesz materiały, szukasz podwykonawcy, dajesz plany i czekasz aż chłop się uwinie z robotą i skasuje za swoja pracę. Niestety jest tak że cały świat sie kręci wokoł kasy i dzis juz nawet za darmo w morde dostac nie mozna.
A jak chcesz miec jeszcze gwarancje to musisz zakupic gotowca albo toster
A jak chcesz miec jeszcze gwarancje to musisz zakupic gotowca albo toster
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
nie koniecznie chodziło mi o gotowca, a tym bardziej o szczegółowe wymiary, bo tak jak piszecie każdy swoją trajkę buduje według jakiegoś własnego pomysłu i upodobania ale bardziej chodziło mi o jakieś w miarę standardowe roziązania, ale nie bedę mielił tego tematu dalej przynajmniej do momentu aż sam nie wezmę się za robotę i dopiero wtedy ewentualnie będę prosił o rady, tym bardziej że mnie też nie interesuje gotowiec, cała przyjemnośc jest we własnoręcznym budowaniu. wywód mój po prostu wyszedł z tego zę narazie jestem w tym zielony. Miłej jazdy Panowie oraz wiatru we włosach tym co je jeszcze mają
- szymon
- Posty: 800
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
A mi sie wydaje ze na tym forum masz wszystkie informacje jakich potrzebujesz. opisany jest chyba kazdy etap budowy i masz wiele rozwiazan. poczawszy od materialow jakich uzywamy do felg hamulcow i nawet malowania. potrzebujesz rysunki zajzyj do warsztatu andrew wkleil cos tam:) masz tu doslownie wszystko. a jesli czegos nie ma co chcialbys wiedziec a jest istotne przy budowie zawsze mozesz otworzyc nowy temat. napewno znajda sie osoby ktore beda potrafily jakos tobie pomoc i cos doradzic.
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- wojtek44
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 mar 2009, 15:13
- Krótki opis: assistance
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
po przerwie :)
Witam
W koncu mogę sie oddać dalszej budowie trajki. Jak na razie powstała rama naśna z przednim zawieszeniem od kawasaki ( połozony do 15 cm przód) oraz zamocowałem układ napędowy. Ponieważ (pod naciskiem chłopaków ) chce zrobić trajkę trzyosobową zastanawaim się jak to ugryźć. Są dwie koncepcje pierwsza tradycyjna duży wygodny fotel z przodu oczywiście z podłokietnikami i z tyłu kanapa dwuosobowa z mozlwością przezbrojenia na duzy kufer . druga opcja i chyba bardziej prawdopodobna to po prostu trzy osoby w jednym rzędzie .
Oczywiście na każdym kroku pojawiają się duże znaki zapytania ( jest to powszechne w tego typu działaniach).
Założenia do nadbudowy były i są takie aby była bardzo wygodna do podrózowania, a więc duże przednie siedzenia (jak już wspomniałem), podparcie na nogi na całej długości ramy i dodatkowo boczne zewnętrzne umieszczone na gmolach. w podłkietniku chciałem umocować linkową DZB, ale chyba to się nie uda.
Siedzenia, hm tutaj po konsultacji z tapicerem stwierdziłem że konstrukcję zrobię z rury calowej a w środku na grubej sklejce wymodeluje gąbkę i obciągne skórą . Spód przedniego będzie troszkę inny niz ogólnie widziane mianowicie aby zapewnić maksymalny komfort dla nóg - częśc od strony zbiornika będzie szersza niż tył.
Następny temat to odprężanie ramy a właściwie spawów. Wiadomo, ze optymalnym by było wsunać cała ramę do pieca , nagrzać do temperatury około 150 stopni i powoli wychłodzić, jednak nie mam takiej możliwości . Zamierzam to zrobić w inny sposób, mianowicie udało mi sie załatwić specjalne znaczniki kredkowe, służące do określenia temperatury ( kreska znika jak jest odpowiednia temperatura). Tak więc będe nagrzewał palnikiem rejon połacznia w granicach 10 cm i powoli studził - wg wytrwnego mechanika spowoduje to odpręzenie materiału . Dla mnie jest to o tyle ważne że wzorując się na konstrukcji sztywnej Kowala nie mam żadnej amortyzacji z tyłu.
Po pewnym etapie budowy trajki stwierdzam, że należy ogólny zarys trajeczki sobie rozrysować ale najpiękniejsze jest tworzenie na bierząco . Często kończąc jakiś element wypycham ją z garażu oglądam z każdej strony i albo + albo cięcie .
Ponieważ ucze się dopiero spawać migomagiem (elektrycznie umiem) chciałbym kolegom zwrócić uwagę na kilka drobiazgów. Mianowicie w przypadku takiego spawania należy bezwzględnie dbać o czystośc miejsc spawania, nie może być nawet nalotu powstałego w wyniku utlenienia, wszystko należy czyścic do gołego . Spawanie rur jest najtrudniejszym spawaniem. Elementy nie mogą być idealnie odpasowane, nalezy zostawić szczelinkę aby dobrze pospawać uzyskując przetop. Sam się naciąłem - spoina idelana ale jedna strona była tylko przyklejona. Rury spawa się od dołu do góry - kontrolujemy w ten sposób jeziorko , w przypadku cienkich blach odwrotnie. Temperaturę jeziorka regulujemy długością drutu.
Pozdrawiam wszystkich, postaram sie wstawic zdjęcia "cacucha " i oczywiście czekam na uwagi
W koncu mogę sie oddać dalszej budowie trajki. Jak na razie powstała rama naśna z przednim zawieszeniem od kawasaki ( połozony do 15 cm przód) oraz zamocowałem układ napędowy. Ponieważ (pod naciskiem chłopaków ) chce zrobić trajkę trzyosobową zastanawaim się jak to ugryźć. Są dwie koncepcje pierwsza tradycyjna duży wygodny fotel z przodu oczywiście z podłokietnikami i z tyłu kanapa dwuosobowa z mozlwością przezbrojenia na duzy kufer . druga opcja i chyba bardziej prawdopodobna to po prostu trzy osoby w jednym rzędzie .
Oczywiście na każdym kroku pojawiają się duże znaki zapytania ( jest to powszechne w tego typu działaniach).
Założenia do nadbudowy były i są takie aby była bardzo wygodna do podrózowania, a więc duże przednie siedzenia (jak już wspomniałem), podparcie na nogi na całej długości ramy i dodatkowo boczne zewnętrzne umieszczone na gmolach. w podłkietniku chciałem umocować linkową DZB, ale chyba to się nie uda.
Siedzenia, hm tutaj po konsultacji z tapicerem stwierdziłem że konstrukcję zrobię z rury calowej a w środku na grubej sklejce wymodeluje gąbkę i obciągne skórą . Spód przedniego będzie troszkę inny niz ogólnie widziane mianowicie aby zapewnić maksymalny komfort dla nóg - częśc od strony zbiornika będzie szersza niż tył.
Następny temat to odprężanie ramy a właściwie spawów. Wiadomo, ze optymalnym by było wsunać cała ramę do pieca , nagrzać do temperatury około 150 stopni i powoli wychłodzić, jednak nie mam takiej możliwości . Zamierzam to zrobić w inny sposób, mianowicie udało mi sie załatwić specjalne znaczniki kredkowe, służące do określenia temperatury ( kreska znika jak jest odpowiednia temperatura). Tak więc będe nagrzewał palnikiem rejon połacznia w granicach 10 cm i powoli studził - wg wytrwnego mechanika spowoduje to odpręzenie materiału . Dla mnie jest to o tyle ważne że wzorując się na konstrukcji sztywnej Kowala nie mam żadnej amortyzacji z tyłu.
Po pewnym etapie budowy trajki stwierdzam, że należy ogólny zarys trajeczki sobie rozrysować ale najpiękniejsze jest tworzenie na bierząco . Często kończąc jakiś element wypycham ją z garażu oglądam z każdej strony i albo + albo cięcie .
Ponieważ ucze się dopiero spawać migomagiem (elektrycznie umiem) chciałbym kolegom zwrócić uwagę na kilka drobiazgów. Mianowicie w przypadku takiego spawania należy bezwzględnie dbać o czystośc miejsc spawania, nie może być nawet nalotu powstałego w wyniku utlenienia, wszystko należy czyścic do gołego . Spawanie rur jest najtrudniejszym spawaniem. Elementy nie mogą być idealnie odpasowane, nalezy zostawić szczelinkę aby dobrze pospawać uzyskując przetop. Sam się naciąłem - spoina idelana ale jedna strona była tylko przyklejona. Rury spawa się od dołu do góry - kontrolujemy w ten sposób jeziorko , w przypadku cienkich blach odwrotnie. Temperaturę jeziorka regulujemy długością drutu.
Pozdrawiam wszystkich, postaram sie wstawic zdjęcia "cacucha " i oczywiście czekam na uwagi
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Re: po przerwie :)
Sklejkę odradzam... lepiej wykleić z maty szklanej ze względu na wilgoć.wojtek44 pisze:..........Siedzenia, hm tutaj po konsultacji z tapicerem stwierdziłem że konstrukcję zrobię z rury calowej a w środku na grubej sklejce wymodeluje gąbkę i obciągne skórą...........
Skórę także odradzam no chyba, że masz tanio wysokiej jakości skórę impregnowaną. Zwykła sprawdza się tylko w USA.
Gąbkę polecam ale tzw sklejkę z mielonych odpadów. Nie zapada się i nie ugniata.
Sprawdź czy w okolicy nie ma malarni proszkowej... tam są odpowiedniej wielkości piece.wojtek44 pisze:........Następny temat to odprężanie ramy a właściwie spawów. Wiadomo, ze optymalnym by było wsunać cała ramę do pieca , nagrzać do temperatury około 150 stopni i powoli wychłodzić, jednak nie mam takiej możliwości ..........
Jak jest taki zakład to oddaj do malowania proszkowego i masz 2in1...
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
ja też co wiecej jak byłem trzeźwy to nie mogłem utrzymac prosto elektrodyBartek2501 pisze:Lusky calkowicie sie z Toba zgadzam.luksky pisze:co do spawania, mozna by tez zrobic poradnik jakiś, co mowicie panowie?
Nigdy nie zastanawialem sie nad tym czy bd naprezezenia....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości