Strona 1 z 31
Rejestracja "SAM", czy to prawda?
: 07 lis 2012, 10:10
autor: mariosandy
witam kolegów w wczoraj doszy mnie suchy ze od przyszłego roku nie będzie można Rejestracja samów i w związku stym postanowiłem napisać nowy temat jest to ważne ponieważ sam buduje trike i na pewno nie zdarzę do przyszłego roku może ktos cos słyszał pozdrawiam
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 07 lis 2012, 12:32
autor: winda
mój diagnosta nie potwierdza tych informacji
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 07 lis 2012, 12:54
autor: Sulkyrider
gdyby tak miało być, już by było o tym głośno.
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 07 lis 2012, 13:04
autor: koper937
Z tego co się dowiedziałem od innych trajkowiczów i od mojego rzeczoznawcy to wchodzą nowe przepisy dotyczące rejstracji sam.Traje maja być tylko jako pojazd samochodowy inny na warunkach technicznych L5e i ma być gaśnica itp.od cholery tych rozpożądzeń jest

Re: rejstracja sam czy to prawda
: 07 lis 2012, 13:08
autor: Sulkyrider
Już w tej chwili nie chcą inaczej rejestrować jak L5e, a gaśnica i trójkąt nie są wymagane dla tej kategorii.
Wymogi są jak dla motocykla.
Przecież L5e to motocykl trójkołowy.
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 07 lis 2012, 13:11
autor: koper937
Tak L5e to motocykl trójkołowy ale od nowego roku mają wymagać gaśnicy,pasów i Bóg wie jeszcze czego
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 07 lis 2012, 13:30
autor: Sulkyrider
koper937 pisze:Tak L5e to motocykl trójkołowy ale od nowego roku mają wymagać gaśnicy,pasów i Bóg wie jeszcze czego
Nie wierzę.
Z pasami ujednolicili, nawet w motocyklu (!) jeśli jest wyposażony w pasy, nie musisz mieć kasku i odwrotnie.
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 07 lis 2012, 14:30
autor: mariosandy
n ja tak słyszałem od diagnosty i podobno ma być tak jak Quady homologacji ale czy to prawda to nie wiem na 100 procent
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 07 lis 2012, 21:12
autor: andrzejqs
bzdety i tyle
Zmiany definicji
Od 19 stycznia 2013 r. znowelizowane zostaną również definicje zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz w ustawie o kierujących pojazdami. Rozszerzona zostanie między innymi definicja kierowcy.
- Obecnie kierowcą jest osoba uprawniona do kierowania pojazdem silnikowym, w nowym brzmieniu definicja będzie również dotyczyć osób kierujących motorowerami
Do ustawy zostają wprowadzone definicje czterokołowca i czterokołowca lekkiego, pod którymi będą kryły się przede wszystkim popularne quady. Czterokołowce zostają jednocześnie wyłączone z możliwości poruszania się po autostradzie i drodze ekspresowej. Doprecyzowaniu ulega również definicja motocykla (pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności przekraczającej 50 cm3, dwukołowy lub z bocznym wózkiem - wielośladowy, albo trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół) i motoroweru (pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h).
Kierujący motocyklem, czterokołowcem lub motorowerem oraz osoby przewożone takimi pojazdami są obowiązani używać w czasie jazdy kasków ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym. Przepisu tego nie stosuje się jednak w odniesieniu do motocykli i czterokołowców fabrycznie wyposażonych w pasy bezpieczeństwa lub zamknięte nadwozie.
Bez dmuchania w balonik
Nowością w przepisach prawa o ruchu drogowym (art. 129j) będzie zapis, że badanie w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu przeprowadza się przy użyciu urządzeń elektronicznych dokonujących pomiaru stężenia alkoholu w wydychanym powietrzu. Jeżeli stan osoby badanej uniemożliwia jego przeprowadzenie urządzeniem elektronicznym lub odmawia ona poddania się takiemu badaniu, ustalenie zawartości alkoholu następuje na podstawie badania krwi lub moczu. Badanie w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu może być przeprowadzone również w razie braku zgody kierującego, o czym należy go uprzedzić. Oznacza to, że do lamusa odejdą popularne "baloniki", z którymi wielu kierowców zdążyła się zapoznać w swojej motoryzacyjnej karierze.
- Ten sam artykuł stanowił będzie również o badaniu w celu ustalenia w organizmie obecności środka działającego podobnie do alkoholu. Będzie ono przeprowadzone przy użyciu metod niewymagających badania laboratoryjnego. W przypadku braku zgody kierowcy na takie badanie, ustalenie w organizmie obecności środka następuje również na podstawie badania krwi lub moczu
Centralna Ewidencja Kierowców
Podstawowym celem Centralnej Ewidencji Kierowców jest gromadzenie danych o osobach posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi czy tramwajami lub o osobach, którym cofnięto takie uprawnienia. Po ostatnich zmianach w Ewidencji znajdą się również między innymi dane o:
- osobach nieposiadających uprawnień, które kierując pojazdem popełniły naruszenie przepisów z ustawy o kierujących pojazdami;
- ośrodkach, instruktorach i wykładowcach prowadzących szkolenie osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania pojazdami lub pozwolenia na kierowanie tramwajem;
- ośrodkach egzaminacyjnych i egzaminatorach uprawnionych do przeprowadzania egzaminów kwalifikujących do uzyskania pozwolenia na kierowanie pojazdami;
- ośrodkach i instruktorach doskonalenia techniki jazdy;
- lekarzach uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich;
- pracowniach psychologicznych i psychologach uprawnionych do wykonywania badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu.
Rozszerzeniu ulegnie również zakres gromadzonych danych dotyczących konkretnego kierowcy.
Wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego
Zmiany polegające na rozszerzeniu katalogu zadań czekają również wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego. Obecnie zadania te polegają na organizowaniu egzaminów państwowych sprawdzających kwalifikacje kierowców lub osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami. Po zmianach będzie to także między innymi:
- współpraca z wojewódzką radą bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- współpraca ze starostami przy sprawowaniu nadzoru nad szkoleniem;
- organizowanie egzaminów państwowych;
- prowadzenie kursów kwalifikacyjnych i warsztatów doskonalenia zawodowego dla egzaminatorów;
- organizowanie zajęć dla uczniów ubiegających się o kartę rowerową.
Badania uczestników wypadku
Nowością wchodzących w życie przepisów jest również możliwość przebadania na obecność we krwi alkoholu lub środka działającego podobnie do niego innych osób, jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogły one kierować pojazdem uczestniczącym w wypadku drogowym, w którym są zabici lub ranni. Do tej pory takiemu badaniu poddawany był jedynie kierujący pojazdem.
- Osoby uczestniczące w wypadku (kierujący oraz osoba co do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować pojazdem uczestniczącym w wypadku drogowym) mają prawo żądać od organu kontroli ruchu drogowego przeprowadzenia badania krwi lub moczu w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu – tłumaczy prawnik.
Pojazdy nienormatywne i ich ruch na drogach
Przede wszystkim zmienią się definicje samych pojazdów. W myśl nowych przepisów pojazdy nienormatywne to takie, których naciski osi wraz z ładunkiem lub bez, są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi, lub których wymiary i masa całkowita wraz z ładunkiem lub bez, są większe od dopuszczalnych. Przejazd pojazdu nienormatywnego zwykle poprzedza pilot, czyli osoba odpowiedzialna za zapewnienie bezpieczeństwa oraz minimalizację utrudnień w ruchu drogowym w czasie przejazdu.
- Zgodnie z nowelizacją, podczas wykonywania czynności związanych z pilotowaniem pojazdu nienormatywnego, pilot może dawać polecenia lub sygnały uczestnikom ruchu drogowego. Za przejazd pojazdów nienormatywnych bez zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu przewidziane są kary, których wysokość, w zależności od przewinienia, waha się od 500 do 6000 zł
Uchylenia
W nowych przepisach nie znajdzie się natomiast kilka artykułów obowiązujących dotychczas. Uchylony zostanie między innymi art. 130 prawa o ruchu drogowym dotyczący prowadzenia przez policję ewidencji kierowców naruszających przepisy (informacje te będą gromadzone w Centralnej Ewidencji Kierowców, o czym pisaliśmy wcześniej). Stracą też ważność artykuły 138 i 140, które obecnie regulują kwestie zatrzymania prawa jazdy oraz cofnięcia uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym przez starostę. Znajdą się one w ustawie z dnia 5 stycznia 2011r. o
kierujących pojazdami.
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 07 lis 2012, 21:30
autor: rob_bull
coś tam słyszałem,
podobno mają wprowadzić całkowity zakaz rejestracji SAMów od marca 2013 roku,
ale pożyjemy zobaczymy,
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 07 lis 2012, 22:08
autor: zetor
to trza zapierdalac i zarejestrowac przed marcem
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 08 lis 2012, 12:19
autor: Luksky
całkowity? Raczej nierealne, wobec tego warto zarejestrowac teraz ze 3x i potrzymac papiery

Ciekawe jak wobec tego beda rejestrowac zabytki bez papierow, ktore ludzie mozolnie restaurują latami i rejestrują. Chociaż znając tych imbecyli z ulicy Gnojnej i widząc te kurwę co nie umie poprawnie mowic - to kto wie.
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 08 lis 2012, 16:57
autor: wisnia
polak furtke znajdzie
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 08 lis 2012, 23:06
autor: Luksky
wisnia pisze:polak furtke znajdzie
Dokładnie. Jaki kraj takie przepisy i tak durne biurwy. Jak cos wymysla to bedziemy kupować na potęge dowody rejestracyjne z ramami od motocykli i mogą nam skoczyć. Banda idiotów.
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 17:08
autor: mariosandy
witam to kicha na pewno nie zdążę zarejstrowc do marca jeszcze nic nie mam zrobione a końcem stycznia dopiero wracam i co teraz karoseria kupiona koła kupione silnik kupiony i co teraz hmmm zawiedziony jestem cholera
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 17:23
autor: Lipa
spokojnie... nie takie cuda obiecywali tym pięknym kraju..
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 17:37
autor: mariosandy
no niby tak ale wiesz jak jest w naszym pieknym kraju a kasy sporo wydałem juz i co dalej niewiem czy wogule działac
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 17:54
autor: Sulkyrider
Jasne że działać. Jak będzie problem, to pomyślimy jak sobie z nim poradzić. Martwienie się na zapas nie daje nic.
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 18:00
autor: mariosandy
a może słyszał ktos zwas o ramie zarejestrowanej po pieniądzach
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 18:08
autor: Sulkyrider
To pisz od razu o co Ci chodzi, a nie kombinujesz

Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 18:11
autor: mariosandy
myślę na zapas będę klepał rame bo ja w stylu rewac jakby nie mozna było to bym mniał rame z dokumentami
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 21:46
autor: Czarek-trike
Sulkyrider pisze:To pisz od razu o co Ci chodzi, a nie kombinujesz

w dobrym piniondzu to i ja chętnie bym kupił ''ramę'' z papierem

Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 21:55
autor: sekuwawa
Niech ktoś w końcu przedstawi jakąś podstawę do twierdzenia, że nie będzie można rejestrować SAM-ów bo na razie to same luźne pogawędki. SAM-y to nie tylko trajki, a kupa innego badziewia jak np. przyczepki i nie sądzę żeby ktoś na razie chciał to obciąć.
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 22:11
autor: Lipa
Nigdy nie słyszałem o tym, że nie bedzie można rejestrować samów. Czytałem za to, że eurokołchoz zastanawia się nad całkowitym zakazem modyfikacji pojazdów fabrycznych - z uwagi kurwa na ekologię. Dywagacje idą dalej, że każdy pojazd noworejestrowany będzie musiał spełniać te ich popierdolone normy EURO "pincet"- czyli teoretycznie sama da się a praktycznie prawie, że nie da się zarejestrować...
Podobne debilstwa wymyslają dla motocykli jak np: ABS w kazdym noworejestrowanym motocyklu, przegląd 2x w roku i pare innych piździelstw...
Re: rejstracja sam czy to prawda
: 13 lis 2012, 22:22
autor: sekuwawa
No właśnie, ale już Anglia powiedziała że to zawetuje bo u nich za dużo ludzi ma przy tym pracę.