Strona 1 z 1

Układy chłodzenia silników

: 23 wrz 2012, 22:47
autor: sekuwawa
Przymierzam się do dorobienia układu chłodzenia do swojego silnika subaru i w związku z tym mam kilka pytań do kogoś kto ma o tym jakieś pojęcie. Planuję użyć chłodnice od poloneza caro (bo rozmiarami pasuje, jest tania i ją posiadam), która nie ma korka wlewu więc należało by zbudować układ ze zbiorniczkiem. Poprawcie mnie jeśli źle myślę, ale w tym przypadku zbiorniczek musi być w najwyżej zamocowanym elementem układu, ale czy jego wysokość jest jakoś określona? Czy ten zbiorniczek to tylko równoważy rozszerzalność temperaturową cieczy czy spełnia jeszcze jakieś inne funkcje?
W układach gdzie w chłodnicy jest korek, zbiorniczki z tego zauważyłem są poniżej, no chyba że się mylę? Bardziej by mi pasowało schować gdzieś niżej taki zbiorniczek bo zależy mi żeby traja była możliwie niska w okolicach silnika. Dlatego przyszło mi do głowy, że mogę z innej chłodnicy wyciąć gniazdo korka i na trójniku gumowym wystawić je powyżej swojej chłodnicy, a zbiorniczek dać niżej. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Kolejne pytania mam odnośnie ewentualnego korka i jego nastawów na określone ciśnienie, jak to dobierać i czy się tym przejmować? A jak wygląda sprawa ewentualnego odpowietrzania okładu, załatwia wszystko korek i przelew do zbiorniczka? Czy jak korek wlewu cieczy chłodzącej będzie umieszczony w najwyższym punkcie tego układu to nie będzie problemów z odpowietrzaniem i pracą układu? Czy jakieś parametry pompy cieczy mają znaczenia i czy czujnik załączenia wentylatora chłodnicy ma reagować temperaturę cieczy na wejściu do chłodnicy czy na wyjściu (chłodnica ma dwa czujniki więc mogę sobie wybrać)? Kurde pewnie pojawią się jesscze jakieś pytania, ale na razie tyle :)

Re: Układy chłodzenia silników

: 24 wrz 2012, 08:01
autor: winda
ja mam dwie chłodnice. jedna płasko pod spodem. druga z tyłu z korkiem ciśnieniowym bez zbiorniczka wyrównawczego bo hujowo wygląda jako najwyższy punkt silnika. układ działa ok. jak bardzo zagrzany to troszkę kapie z rurki wypuszczonej pod silnikiem

Re: Układy chłodzenia silników

: 24 wrz 2012, 09:21
autor: Lipa
Nie wiem czy Ci to w czymś pomorze... u mnie w subarynie jest jedna chłodnica oryginalna z korkiem i zbiorniczek wyrównawczy od tico. Zbiorniczek jest na równi z chłodnicą. Działa wzorowo. Mam dodatkową elektronikę do sterowania wiatrakami i kontrolki grzania. Nie udało mi się zagrzać traji powyżej 97-98 stopni.

Re: Układy chłodzenia silników

: 24 wrz 2012, 09:57
autor: Rob_trike
Lipa pisze:Nie wiem czy Ci to w czymś pomorze... u mnie w subarynie jest jedna chłodnica oryginalna z korkiem i zbiorniczek wyrównawczy od tico. Zbiorniczek jest na równi z chłodnicą. Działa wzorowo. Mam dodatkową elektronikę do sterowania wiatrakami i kontrolki grzania. Nie udało mi się zagrzać traji powyżej 97-98 stopni.
Tobie nie - ale trzeba by się Bull-a spytać :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Re: Układy chłodzenia silników

: 24 wrz 2012, 17:31
autor: winda
twoja ocena grzania Lipa nie jest miarodajna. musi wypowiedziec się twój kierowca testowy :mrgreen:

Re: Układy chłodzenia silników

: 24 wrz 2012, 17:48
autor: Lipa
winda pisze:twoja ocena grzania Lipa nie jest miarodajna. musi wypowiedziec się twój kierowca testowy :mrgreen:
zmiany zostały dokonane właśnie po oblatywaniu przez Bull'a. Póki co nie mogę się do niego zgłosić bo padła skrzynia i sprzęgło... chciałbym choć silnik uratować :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Układy chłodzenia silników

: 24 wrz 2012, 20:17
autor: Wiktor
zbuduj zbiorniczek nad chlodnicą.
ja buduje je sam
http://customparts.pl/gallery_dir/trike ... 090763.jpg


i drugi akurat nad silnikiem ale w taki sposób nad chłodnicą możesz łatwo zamontować

http://customparts.pl/gallery_dir/trike ... 1-lady.jpg

Re: Układy chłodzenia silników

: 24 wrz 2012, 20:58
autor: sekuwawa
Wiktor pisze:zbuduj zbiorniczek nad chlodnicą.
ja buduje je sam
http://customparts.pl/gallery_dir/trike ... 090763.jpg


i drugi akurat nad silnikiem ale w taki sposób nad chłodnicą możesz łatwo zamontować

http://customparts.pl/gallery_dir/trike ... 1-lady.jpg
Wiktor rozumiem, że korki oryginalne a gwinty toczone i wszystko pospawane do kupy? Jakaś określona wysokość nad chłodnicą czy po prostu jak wyjdzie?

Re: Układy chłodzenia silników

: 24 wrz 2012, 21:02
autor: zetor
myśle że wysokość jest okreslona - taka na oko

Re: Układy chłodzenia silników

: 25 wrz 2012, 20:27
autor: sekuwawa
Te plastikowe korki układów chłodzenia to mają jakieś zaworki ciśnieniowe?

Re: Układy chłodzenia silników

: 25 wrz 2012, 20:28
autor: Sulkyrider
sekuwawa pisze:Te plastikowe korki układów chłodzenia to mają jakieś zaworki ciśnieniowe?
Cisnieniowy + podciśnieniowy + termiczny.

Re: Układy chłodzenia silników

: 25 wrz 2012, 20:35
autor: Wiktor
vw golf prosty na gwint
idealny do wszystkiego.

Re: Układy chłodzenia silników

: 25 wrz 2012, 20:36
autor: Sulkyrider
Sulkyrider pisze:
sekuwawa pisze:Te plastikowe korki układów chłodzenia to mają jakieś zaworki ciśnieniowe?
Cisnieniowy + podciśnieniowy + termiczny.
Zapędziłem się.
Plastikowy w zbiorniczku - cisnieniowy + podciśnieniowy.
Termiczny jest w chłodnicy.