Strona 1 z 1

pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 12 wrz 2012, 20:40
autor: ogi;)
panowie prosiłbym o zdjęcia lub szkice rozwiązania połączenia skrzyni z lewarkiem
już trzeci dzień walczę z tym tematem
nie gruntuje browarów które przy tym spożyłem
spawam i tnę a biegów jak nie było tak nie ma
pozdrawiam wyznawców malucha :lol:

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 12 wrz 2012, 20:53
autor: Luksky
ogi;) pisze:panowie prosiłbym o zdjęcia lub szkice rozwiązania połączenia skrzyni z lewarkiem
już trzeci dzień walczę z tym tematem
nie gruntuje browarów które przy tym spożyłem
spawam i tnę a biegów jak nie było tak nie ma
pozdrawiam wyznawców malucha :lol:


co tam Ci nie gra? Gdzies miałem foto nawet na forum, lecz teraz na szybko nie mogę odszukać....

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 12 wrz 2012, 21:04
autor: ogi;)
nie wiem jaki błąd robie łącząc skrzynie z lewarkiem
biegów dalej -ma

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 12 wrz 2012, 21:10
autor: maciey
ogi;) pisze:nie wiem jaki błąd robie łącząc skrzynie z lewarkiem
biegów dalej -ma
Daj foto i nie pij :mrgreen:
Przy maluchowych przeróbkach lewarka najlepiej jak silnik pracuje i wtedy testy można robić.

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 12 wrz 2012, 21:21
autor: ogi;)
foto zapodam rano
dzis nawet nie wiem gdzie aparat

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 12 wrz 2012, 21:29
autor: dark
Zapodaj fotki to poradzimy ...

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 12 wrz 2012, 21:51
autor: krobia
A może zacznij kleić na trzeźwo :mrgreen:

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 12 wrz 2012, 22:14
autor: ogi;)
na trzeźwo w ogóle nic sie nie kleci a tak wizje są :D :D :D :D :D :D :D :D

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 12 wrz 2012, 22:35
autor: Luksky
nie sluchaj ich, na trzezwo nie bedzie jezdzic i działać.

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 13 wrz 2012, 03:07
autor: fidel
Ogi ja robilem to tak ;
1. ustaw wybierak skrzyni biegow na luzie, sprawdzisz to przekrecajac go, najlepiej wkrec dluga srube 6 w otwor do ktorego jest przykrecany lizak, gdy juz masz luz ustawiony przystepujesz do punktu drugiego;
2. dzwignie zmiany biegow ustawiasz w srodkowej pozycji,nastepnie wciskasz dzwignie i ''wrzucasz'' wsteczny bieg blokujac dzwignie zaciskiem.
3. wrzucasz bieg wsteczny w skrzyni (stojac twarza do wybieraka obracasz wybierak w lewo do oporu i przesuwasz do tylu w kierunku silnika) masz wsteczny bieg;
4. przykrecasz lizak do wybieraka i pret, ktory wychodzi od dzwigni zmiany biegow docinasz na odpowiedni wymiar i delikatnie lapiesz, nastepnie sprawdzasz jak wchodza poszczegolne biegi, powinno byc ok.
Wazne aby mocowanie mechanizmu zmiany biegow mialo podluzne otwory, korygujesz na nich ewentualnie gdyby ktorys bieg nie wchodzil. Moze inni znaja lepsze sposoby ale u mnie to zadzialalo. Powodzenia! Pozdrawiam.
Zamiesc zdjecia bo jestem ciekawy co zdzialales.

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 13 wrz 2012, 08:09
autor: ogi;)
fidel
wiele nie zdziałałem totalny brak czasu dopiero ostatnie 3 dni coś grzebie no i schody
ale już chyba wiem jak :lol:
mam przy skrzyni trochę mało miejsca i muszę jeszcze pokombinować
na razie uśpie dzieciaka i garaż

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 13 wrz 2012, 15:09
autor: bandit
Za lewarkiem daj tulejke prowadzącą pręt biegnący dalej do śledzia. Powinno to pomóc. Wybierak zamocowany na sztywno, brak regulacji położenia, też moze wpłynąć na problemy z biegami. Wbijanie wstecznego w tej pozycji wygięcia lewarka nie będzie pewnie należeć do łatwych. Lepiej byłoby, zrobić mocowanie lewarka pod kątem z regulacją połozenia jak ma to w oryginale, dźwignia prosto.

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 13 wrz 2012, 15:49
autor: ogi;)
zapodaj jakiś rysunek
bardzo dawno nie miałem do czynienia z 126p i po prostu zapomniałem jak to wygląda
z góry dzięki

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 13 wrz 2012, 16:02
autor: andy
Luksky pisze:nie sluchaj ich, na trzezwo nie bedzie jezdzic i działać.
w stu procentach zgadzam się z opinią luka

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 13 wrz 2012, 17:16
autor: Luksky
musisz miec łącznik elastyczny wybieraka

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 13 wrz 2012, 20:58
autor: ogi;)
łącznik jest i z tego co wiem powinno wystarczyć to rozwiązanie co widać na foto
z tym że muszę płaskownik wymienić na pręta i zrobić podporę :lol:
ale dziś już nic z tego
spróbuje juto bo następny tydzień odpada a trza by się tym przejechać a potem zbieżność i wykończenie

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 13 wrz 2012, 21:07
autor: dark
Musisz dodać tulejke wspierająca w zaznaczonym miejscu i łącznik orginalny może być skrócony.

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 14 wrz 2012, 19:02
autor: ogi;)
i działa jeszcze muszę coś wydumać bo lewarek mi spada i nie mogę wrzucić wszystkich biegów (nie trzyma sie w tulejce)
poza tym ok teraz tydzień przerwy i zaczynam dumanie(przy piwku) o kierownicy nowe półki przerastaja mnie cenowo muszę cos wsadzic do tyh z kawałsraki :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 14 wrz 2012, 20:51
autor: maciey
ogi;) pisze: bo lewarek mi spada i nie trzyma sie w tulejce

No to jest poważny problem. Może jakieś warzywa,owoce,pietruszka.....
A może lewarek ok a tulejka zużyta :mrgreen:

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 14 wrz 2012, 21:14
autor: ogi;)
maciej
tuleja ok te moje przeróbki może trochę jej nie pomogły ale wydaje mi sie że muszę dołożyc jakiś zaczep coby wajcha z niej nie wylatała
to pierwsza moja samoróbka i z tad te wszystkie pytania :twisted:

Re: pytanie do współwyznawców słusznej jednostki napędowej

: 16 wrz 2012, 19:59
autor: dark
Nie stresuj się pytaj foty dawaj pomożemy :) :) :)