Strona 5 z 8

: 31 sty 2010, 10:59
autor: Wiktor
o o o wlasnie

: 31 sty 2010, 12:22
autor: Luksky
Rob_trike pisze:najwazniejsze aby nie kleczec :mrgreen:
albo, żeby nie czuć gorącego oddechu na plecach :)

: 31 sty 2010, 12:26
autor: winda
dlaczego :shock: ja z wami przebywam....

: 31 sty 2010, 12:29
autor: Luksky
winda pisze:dlaczego :shock: ja z wami przebywam....
bo chcesz widzieć róznicę??? :mrgreen:

: 31 sty 2010, 15:33
autor: KamilTrike
mały pisze:takie moje
yyy tych lusterek przypadkiem nie sprzedawałes?

: 31 sty 2010, 17:04
autor: mały
KamilTrike pisze:
mały pisze:takie moje
yyy tych lusterek przypadkiem nie sprzedawałes?
ale to nie moje moto tylko pokazałem jakie będę miał malowanie

: 01 lut 2010, 17:58
autor: KamilTrike
ok spoko bo ja takie same kupiłem jakis spory czas temu :) i myślałem ze to od Ciebie hehe

MALOWANIE PROSZKOWE

: 06 lut 2010, 18:52
autor: koVboy
"Technologia malowania proszkowego
Malowanie farbami proszkowymi, polega na nakładaniu farby proszkowej na powłokę metalową techniką natrysku elektrostatycznego lub elektrokinetycznego. Farba proszkowa ma granulację w granicach od ok. 10 µm do ok. 100 µm. Podawanie farby jest wspomagane sprężonym powietrzem, które dodatkowo wykorzystuje się do fluidyzacji proszku.
Fluidyzacja proszku to proces, w którym materiał sypki nabiera cech materiałów ciekłych, gdzie zawiesina proszku w powietrzu staje się mieszaniną łatwą do przesyłania w instalacjach pneumatycznych.
Proszek stosowany do napylania posiada własności dielektryczne. Oznacza to, że cząstki farby chętnie magazynują ładunki elektryczne i mogą być ich nośnikami. Dlatego elementy malowane muszą przewodzić ładunki elektryczne (wystarczy powierzchniowo). Dlatego naładowane cząstki farby przywierają równomiernie do powierzchni pokrywanego przedmiotu. Następnie farba jest utwardzana w wysokiej temperaturze (około 200 °C) lub inną techniką np. promieniowania UV. Farbę nanosi się bezpośrednio na powierzchnię bez stosowania farb podkładowych. Powłoki wykonane przez malowanie proszkowe dają powierzchnie gładkie bez zacieków i zmarszczeń.

Ekologiczne
Farby proszkowe są w pełni bezpieczne dla ludzi i środowiska, Farbę nanosi się jednokrotnie, a grubość uzyskanej warstwy jest porównywalna z trzema warstwami farby rozpuszczalnikowej.

Rodzaje farb
Na rynku dostępna jest szeroka gama różnego rodzaju farb do malowania proszkowego. Są to farby epoksydowe, poliestrowe, epoksydowo - poliestrowe, poliuretanowe oraz silikonowe o szerokiej gamie kolorów i różnorodnej strukturze powierzchni w zależności od wymagań klienta.
Przykładowo farby antyczne nadają malowany elementom antycznego wyglądu, a tak zwane "Cameleony" to farby zmieniające odcień w zależności od kąta padania światła - znalazły zastosowanie przy malowaniu ram rowerów. Specjalne farby "antygraffiti" pozwalają czyścić powierzchnię bardzo agresywnymi środkami bez uszkodzenia powłoki. Oprócz koloru farby tworzą różne rodzaje powierzchni od gładkiej, cienkiej (kilkanaście mikronów) do różnego rodzaju struktur pęcherzykowatych.

zalety i przykłady zastosowań:
Malowanie proszkowe bardzo skutecznie wypiera malowanie na mokro wszędzie tam gdzie ważna jest jakość, trwałość i odporność na czynniki atmosferyczne uzyskiwanych powierzchni.
Przykładowo stosuje się do malowania:

karoserii samochodów, ram rowerów i motocykli ,
regałów sklepowych, magazynowych, warsztatowych i laboratoryjnych,
profili, blach, grzejników, rynien,
mebli ogrodowych, elementów mebli domowych,
artykułów sportowych, rehabilitacyjnych,
obudowy sprzętu elektromechanicznego, elektronicznego."

: 08 lut 2010, 23:29
autor: koVboy
tak se silnik w gracie pomalowałem.

: 08 lut 2010, 23:32
autor: Rob_trike
daj wieksze zdjecie - od spawarki osleplem ;)

: 08 lut 2010, 23:36
autor: koVboy
czekaj, to z netu wziołem bo mój jeszcze nie skręcony, ale pod koniec tygodnia nawale tu tyle fot ze zatęsknisz za spawarką :mrgreen: zrobiłem proszkowo strukturalnie tak jak na focie czarny półmat

: 08 lut 2010, 23:39
autor: mały
Rob_trike pisze:daj wieksze zdjecie - od spawarki osleplem ;)
nie od spawarki tylko och swoich chromów oslepłeś

: 08 lut 2010, 23:46
autor: koVboy
nie wiem jeszcze czy ma przewagę, ale mat wygląda dużo lepiej i nie uzyskał bym takiej chropowatej powierzchni metodą tradycyjną. mam od kilku sezonów pomalowany proszkowo bagażnik, reglery i półki, tyko w połysku a to jest wtedy dużo grubsza warstwa i jestem zadowolony, żadnych odprysków i zarysowań a jeżdzę dużo i każdych waunkach.

: 08 lut 2010, 23:47
autor: koVboy
mały pisze:
Rob_trike pisze:daj wieksze zdjecie - od spawarki osleplem ;)
nie od spawarki tylko och swoich chromów oslepłeś
Ryfel wypolerował :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 08 lut 2010, 23:55
autor: custom
koVboy pisze:nie wiem jeszcze czy ma przewagę, ale mat wygląda dużo lepiej i nie uzyskał bym takiej chropowatej powierzchni metodą tradycyjną. mam od kilku sezonów pomalowany proszkowo bagażnik, reglery i półki, tyko w połysku a to jest wtedy dużo grubsza warstwa i jestem zadowolony, żadnych odprysków i zarysowań a jeżdzę dużo i każdych waunkach.
Malowałeś na surową stal ?

: 08 lut 2010, 23:59
autor: mały
raczej podkład cynkowy musiał by dawac

: 09 lut 2010, 00:01
autor: koVboy
silnik alu, został wyszkiełkowany przez kolegę Wiśnie. A reszta przed malowaniem została oczyszczona (powinno być piaskowane) odtłuszczone, na godzine do pieca w 100st.C potem pryskanie i na 15 min w 200 i jest. Ja pierdziu wyszedł mi przepis na placek :mrgreen:

: 09 lut 2010, 00:03
autor: mały
kolega mały też piaskuje jagby co kolego kovboy

: 09 lut 2010, 00:07
autor: custom
koVboy pisze:silnik alu, został wyszkiełkowany przez kolegę Wiśnie. A reszta przed malowaniem została oczyszczona (powinno być piaskowane) odtłuszczone, na godzine do pieca w 100st.C potem pryskanie i na 15 min w 200 i jest. Ja pierdziu wyszedł mi przepis na placek :mrgreen:
Na alu będzie się trzymać dłużej , a na surowej stali odejdzie Ci po kilku sezonach całymi płatami , no chyba że zabezpieczyli podkładem poliuretanowym z utwardzaczem .

: 09 lut 2010, 00:11
autor: koVboy
nie da rady bo nie jeżdze jednym motorem dłużej niż dwa, trzy sezony. Zapytam się jutro jaki dali podkład, ja wiem to co robiłem sam i co widziałem samego procesu malowania i wypalania juz nie dostompiłem

: 09 lut 2010, 00:17
autor: yunkers
300 pisze: Wystarczy piaskowanie i malowanie proszkowe...
Przejdą lata i wieki przeminą... :lol:
Z tym się zgodzę, ale Custom ma chyba złe doświadczenia z proszkiem na ogrodzeniach, a tam poważni wykonawcy cynkują

: 09 lut 2010, 00:19
autor: koVboy
jak na razie troje nas malowało proszkowo i nikt nie narzeka a wręcz przeciwnie.

: 09 lut 2010, 00:21
autor: mały
cynkowanie a podkład cynkowy to 2 różne żeczy-cynkowanie jak wszystkim wiadomo to kwacy wytrawianie zanużanie w cynku a podkład cynkowy to idętyczny proces jak malowanie proszkowe nanosisz i do pieca

: 09 lut 2010, 00:26
autor: koVboy
przeczytaj to co zamiesciłem o malowaniu proszkowym. " Farbę nanosi się bezpośrednio na powierzchnię bez stosowania farb podkładowych. Powłoki wykonane przez malowanie proszkowe dają powierzchnie gładkie bez zacieków i zmarszczeń. "

: 09 lut 2010, 00:31
autor: custom
junkers pisze:
300 pisze: Wystarczy piaskowanie i malowanie proszkowe...
Przejdą lata i wieki przeminą... :lol:
Z tym się zgodzę, ale Custom ma chyba złe doświadczenia z proszkiem na ogrodzeniach, a tam poważni wykonawcy cynkują
Skąd wiedziałeś ? Rzeczywiście mam złe doświadczenia z proszkiem na ogrodzeniach i śmiało mogę powiedzieć jeszcze raz - proszek jest bardzo dobry ale na powierzchnie cynkowane ogniowo oczywiście po ich wcześniejszej obróbce i przygotowaniu powierzchni roztworem kwasu i chromianu . Bez cynkowania też można ale trzeba wypiaskować i dać podkład poliuretanowy z utwardzaczem .Bez podkładu nie polecam bo rdza penetruje pod lakierem i po niedługim czasie odejdzie .