VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie rozdzie
: 31 lip 2012, 23:18
Tutaj bede wrzucał rzeczy, z ktorymi sie spotykam i o ktorych sie głośno nie mówi, lecz kasuje 
rzecz sie tyczy silników VW 1.9TDI na pompach VP, VE rotacyjnych - rozdzielaczowych. Czyli to te udane silniczki przed pompowtryskami. O pompowtryskach tez mozna ksiazke napisać, ale o tym pozniej
1) 1.9TDI po zrobieniu 2000tys wzwyz zaczynaja miec bolączke z odpalaniem na gorącym silniku. Rozwiązań jest kilka, ale jedno jest naprawdę dobre.
- wszelakie gówna z allegro, ktore działaja na zasadzie odłaczenia czujnika temp, itp prowadza do rozpierdolenia koła dwumasowego - są tanie i do dupy. Powodzenia!
- wymiana akumulatora i regeneracja rozrusznika - pomaga ale na krotko - kasa wywalona w błoto - Powodzenia!
- Wymiana/regeneracja pompy wtryskowej - strata kasy i czasu - problem powroci - Powodzenia!
- obniżenie obrotów przy ktorych nastepuje wtrysk dawki paliwa podczas rozruchu czyli modyfikacja dawki startowej to jedyna sensowna rzecz, jaka mozna zrobić i daje dobry efekt.
Oczywiście rzecz godna zastosowania, jezeli wiazka elektryczna jest OK, czujnik jest OK, itp.
2) Brak mocy, nadmierne dymienie.
- wymiana elzaworu upustowego i sterujacego podcisnieniami - strata kasy
- regeneracja pompy - strata kasy
- regeneracja turbiny - bez upewnienia sie o jej faktycznym uszkodzeniu jest najwieksza głupotą. Bardzo łatwo stwierdzic zuzycie/uszkodzenie dmuchawki, wiec łatwo mozna sie dac zrobić w bambuko.
- najczesciej uszkodzeniu ulegaja przewody podciśnienia sterującego wychyleniem kierownicy łopatek turbiny lub sama turbina ma zaciętą kierownice odpowiedzialna za zmiane geometrii łopatek. Pomaga metoda radzieckiego inzyniera Macajewa, czyli dokladnie sprawdzenie przewodow i ich drożności. Jeżeli elzawory nie daja błędów, i przewodziki sa OK, pozostaje kwestia sprawdzenia siłowniczka wychylenia kierownicy turbiny, jeżeli ten jest OK, wtedy na 90% pomoże demontaż dmuchawki i wyczyszczenie zapieczonych łopatek. Ten problem czesto pozbywa właścicieli VW połowy portfela.
3)..........ide spać.......

rzecz sie tyczy silników VW 1.9TDI na pompach VP, VE rotacyjnych - rozdzielaczowych. Czyli to te udane silniczki przed pompowtryskami. O pompowtryskach tez mozna ksiazke napisać, ale o tym pozniej

1) 1.9TDI po zrobieniu 2000tys wzwyz zaczynaja miec bolączke z odpalaniem na gorącym silniku. Rozwiązań jest kilka, ale jedno jest naprawdę dobre.
- wszelakie gówna z allegro, ktore działaja na zasadzie odłaczenia czujnika temp, itp prowadza do rozpierdolenia koła dwumasowego - są tanie i do dupy. Powodzenia!
- wymiana akumulatora i regeneracja rozrusznika - pomaga ale na krotko - kasa wywalona w błoto - Powodzenia!
- Wymiana/regeneracja pompy wtryskowej - strata kasy i czasu - problem powroci - Powodzenia!
- obniżenie obrotów przy ktorych nastepuje wtrysk dawki paliwa podczas rozruchu czyli modyfikacja dawki startowej to jedyna sensowna rzecz, jaka mozna zrobić i daje dobry efekt.
Oczywiście rzecz godna zastosowania, jezeli wiazka elektryczna jest OK, czujnik jest OK, itp.
2) Brak mocy, nadmierne dymienie.
- wymiana elzaworu upustowego i sterujacego podcisnieniami - strata kasy
- regeneracja pompy - strata kasy
- regeneracja turbiny - bez upewnienia sie o jej faktycznym uszkodzeniu jest najwieksza głupotą. Bardzo łatwo stwierdzic zuzycie/uszkodzenie dmuchawki, wiec łatwo mozna sie dac zrobić w bambuko.
- najczesciej uszkodzeniu ulegaja przewody podciśnienia sterującego wychyleniem kierownicy łopatek turbiny lub sama turbina ma zaciętą kierownice odpowiedzialna za zmiane geometrii łopatek. Pomaga metoda radzieckiego inzyniera Macajewa, czyli dokladnie sprawdzenie przewodow i ich drożności. Jeżeli elzawory nie daja błędów, i przewodziki sa OK, pozostaje kwestia sprawdzenia siłowniczka wychylenia kierownicy turbiny, jeżeli ten jest OK, wtedy na 90% pomoże demontaż dmuchawki i wyczyszczenie zapieczonych łopatek. Ten problem czesto pozbywa właścicieli VW połowy portfela.
3)..........ide spać.......